Pieterjan94
Well-known member
WK is nog iets anders hé. Hij heeft al meermaals aangegeven dat hij het best jammer vindt dat hij nog geen WK heeft kunnen rijden.Die doet dat niet graag. Heeft in het verleden al een paar keer aangegeven dat hij in een eendagswedstrijd zelden zijn niveau haalt. Beetje een diesel die wat moet roteren voor hij een van zijn stoten kan uithalen.
En sowieso, meegaan in de vlucht met een verdwaalde Oezbeek en Irakees kan hij nog wel perfect aan hoor. Het zal eerder een kwestie zijn van weggeraken, maar een mens mag dromen

Dit dus. Maar een Evenepoel zou altijd een vrije rol moeten krijgen vind ik wel.
Hoe definieer je vrije rol dan precies? Evenepoel is daar voorlopig nog niet sterk genoeg voor. Qua benen geen probleem, maar hij heeft nog niet voldoende koersintelligentie om zo een vrije rol aan te kunnen, zonder andere plannetjes in't water te gooien. Voorlopig ga ik er van uit dat hij ook nog steeds alleen moet aankomen om te winnen en dat spreekt nu ook niet bepaald in zijn voordeel.
Lijkt me sowieso het helderst om gewoon uit te gaan van één kopman, en Evenepoel dan als luxeknecht. Wanneer binnen een paar jaar Evenepoel dan enige kopman is, zal het des te eenvoudiger zijn om Wout in de rol van luxeknecht te duwen...
Laatst bewerkt:
dus absoluut geen fout van Lampaert
. Daarom wil ik toch ook nog even aanstippen dat de openbare weg zeker niet gelijk is aan de breedte van het parcours. De openbare weg omvat namelijk niet alleen rijstroken voor wagens maar ook (onder andere) fiets- en voetpaden.