Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het al lange tijd moeilijk met zijn overwinning op de Ventoux om eerlijk te zijn.
Ik heb het gevoel dat mensen daar meer van maken dan dat het is. Het is een fenomenale prestatie, maar er zit ook een kleine nuance in.
Ze hebben hem daar laten rijden en voorsprong gegund met het idee dat hij toch zou stilvallen of dat hij maar aan het prikken was. Vingegaard zat daar ook nog en het was logischer om zijn kaart te trekken.
Ook was de aankomst na de afdaling wat ook al een immens verschil maakte want hij reed de laatste keer Ventoux ook niet de snelste tijd.

Het "al lange tijd moeilijk hebben" met een overwinning van iemand, en jij noemde jezelf geen antisupporter zeker?
Lolzzz.

Ze hebben hem daar laten rijden en voorsprong gegund met het idee dat hij toch zou stilvallen of dat hij maar aan het prikken was.

Nu ben je wel spijkers op laag water aan het zoeken hoor. Dat kan je toch van een heleboel ontsnappingen zeggen hoor. zeker in de TdF waar er gerekend wordt maar doet niets af van de overwinning.

Je houdt trouwens enkel rekening met klassements mannen er zijn er genoeg die enkel op dagwinst uit zijn, die niet hoeven te rekenen en veel te kort schoten op de Ventoux.

Misschien hebben ze MVDP het ook gewoon gegund op de Mur De Bretagne maar dat is niet hetzelfde zeker?

Het zou je wat meer sieren mocht je gewoon iemand anders ook gewoon z'n winst gunnen.

Die is meer van het principe "negatieve reclame is ook reclame!" :p

Maar hetgeen jij aangeeft is eveneens ook wel de doodsteek van onze media. Ze leggen zo een immense druk op de atleten, tegen het ongezonde af.
Dat hij geen tijden als Pogacar en Vingegaard noteerd op een klim van 21km is maar logisch zeker? Tzou nog spijtig zijn...

Voorsprong of niet, hij rijdt wel weg van Alaphilippe op die klim... die welliswaar na de openingsrit een vrij magere Tour rijdt maar wel nog steeds 10kg minder weegt, om maar te zwijgen over Ellisonde die 2 keer in Wout in kan...

Nu ben je wel spijkers op laag water aan het zoeken hoor. Dat kan je toch van een heleboel ontsnappingen zeggen hoor. zeker in de TdF waar er gerekend wordt maar doet niets af van de overwinning.

Je houdt trouwens enkel rekening met klassements mannen er zijn er genoeg die enkel op dagwinst uit zijn, die niet hoeven te rekenen en veel te kort schoten op de Ventoux.

Misschien hebben ze MVDP het ook gewoon gegund op de Mur De Bretagne maar dat is niet hetzelfde zeker?

Het zou je wat meer sieren mocht je gewoon iemand anders ook gewoon z'n winst gunnen.

Mur De Bretagne was nog vroeg in de tour natuurlijk. Ze hebben hem ook laten rijden, maar het verloop daar was anders.
De 5de rit van de tirreno dat was een scenario waar ze VDP ook bewust laten rijden hebben, en waar ze ook verkeerd gegokt hadden.

Begrijp me niet verkeerd ik gun Wout die overwinning volledig! Maar mij gaat het er vooral om dat nu de grote conclusie zou zijn dat hij kan klimmen bij de betere.
Daar heb ik het wat moeilijk mee want we zien daar een andere Wout, Wout de superknecht die toegewerkt heeft naar de tour.
Dat hij zeker een berg over geraakt daar is geen discussie over, maar er is wel nog een verschil met de moment in het seizoen waar hij het doet en het intrinsieke verschil tussen de rasklimmers en de lichtere puncheurs die meer op de langere klimmen uitblinken.

Persoonlijk kijk ik vooral uit wat Remco hier kan betekenen. Zou gewoon prachtig zijn mocht hij hier top 5 rijden.

Dat hij geen tijden als Pogacar en Vingegaard noteerd op een klim van 21km is maar logisch zeker? Tzou nog spijtig zijn...

Voorsprong of niet, hij rijdt wel weg van Alaphilippe op die klim... die welliswaar na de openingsrit een vrij magere Tour rijdt maar wel nog steeds 10kg minder weegt, om maar te zwijgen over Ellisonde die 2 keer in Wout in kan...
Ellisonde is al bien cuit als ze aan de voet komen :p

@MrKend54l
Het is afhankelijk van hoe groot je dat pak van topklimmers neemt ;)
In mijn ogen zit die ongeveer bij de beste 20 klimmers van het volledige profpeleton (natuurlijk afhankelijk van het parcours (vooral die hele stijle pentes) , vorm/ motivatie van de dag,... )

Los daarvan wel weer een dramatisch klassiek voorjaar van Lotto.

3 jaar op rij al hé. Sinds Gilbert met andere woorden, maar ook sinds Covid.
Ik hoor en lees het excuus dat het team jong is en dat klopt, maar dat is wel een gevolg van verkeerde keuzes van het management. Ik heb Lelangue nog geen één keer kritisch horen zijn over zijn eigen keuzes.

Ik hoor en lees het excuus dat het team jong is en dat klopt, maar dat is wel een gevolg van verkeerde keuzes van het management. Ik heb Lelangue nog geen één keer kritisch horen zijn over zijn eigen keuzes.
Wel grappig dat hun excuus een te jong team is, en de renner met de meeste punten dit jaar is een 20-jarige 😀

Ze hebben bij de Lotto maar 27 renners. Zouden ze geen cent meer over hebben? Fedeli zit zonder ploeg na het opdoeken van Gazprom, die heeft dit seizoen al meer punten gepakt als 3/4e van de Lotto ploeg.

Wel grappig dat hun excuus een te jong team is, en de renner met de meeste punten dit jaar is een 20-jarige 😀

Ze hebben bij de Lotto maar 27 renners. Zouden ze geen cent meer over hebben? Fedeli zit zonder ploeg na het opdoeken van Gazprom, die heeft dit seizoen al meer punten gepakt als 3/4e van de Lotto ploeg.
Nee dat hebben ze nodig om hun benzine te betalen, met die gestegen olieprijzen

27 renners is toch niet weinig?

Nee dat hebben ze nodig om hun benzine te betalen, met die gestegen olieprijzen

27 renners is toch niet weinig?

Minste van heel de WT hé. Dit seizoen echt wel problematisch weinig (door de ziektegolven) en ze waren gewaarschuwd voor het seizoen. "niet meer renners nodig want iedereen moet kansen krijgen" volgens Lelangue. Lotto's u23 team is ook slechts een club team en geen continentaal team waardoor ze kleine profkoersen ook niet kunnen "vullen" met u23 renners, iets wat sommige andere teams wel doen. Ook mee rekening houden dat er daar bij Lotto een paar onder contract zitten die nauwelijks rijden, bijvoorbeeld Malecki en Vervloesem (die hebben precies al 2 maand geen koers meer gereden).

@Airjinx Al behaalde punten dit jaar voor een ander team tellen wel niet meer mee voor hun nieuw team voor alle duidelijkheid.

Mja ze mogen mij altijd bellen
Heb fiets in hun oude kleuren, dt swiss
wielset en een broek van paar jaar geleden en een rood zero aqua dus zou niet opvallen :unsure:

Ne Bas Tietema van den aldi kunnen ze bij de Lotto wel gebruiken ja. Zelfs in beeld als je een uur te laat komt.

Ne Bas Tietema van den aldi kunnen ze bij de Lotto wel gebruiken ja. Zelfs in beeld als je een uur te laat komt.
Zelfs in een peloton kom ik in beeld, mijn hoofd steekt er sowieso bovenuit :laugh:

Heb nog ergens een foto dat ik voor Campenaerts eindig in een zwift race zal die al eens opsturen :lol:

3 jaar op rij al hé. Sinds Gilbert met andere woorden, maar ook sinds Covid.
Ze hebben vorig jaar al gezegd dat Lotto met het probleem zit dat het niet sexy is. Het resultaat is dat de goeie jonge gasten andere ploegen opzoeken en dat Lotto met de kneusjes achter blijft... er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, Kron bv. Maar tis gewoon niet genoeg.

Ik weet niet hoe de verdeling zit bij andere ploegen maar ik vermoed dat er veel ploegen zijn waar 2-3 renners voor 50% van de punten zorgen maar dat die 2-3 renners normaal ook de grootverdieners zijn. Bij Lotto is het nu al jaren zo dat de grootverdieners niet of onvoldoende rederen. En dan spreek ik niet alleen over Gilbert en Degenkolb maar bv ook over Wellens. Een ritje in Mallorca en links en recht nog iets in een andere rittenkoers telt gewoon niet door. Het is in de eendagsritten dat je top-10 moet rijden, dat telt door. Of een klassement in een kleine rittenkoers.

Ik ben absoluut geen Wellens fan maar vorig jaar reed Wellens 4de in Benelux-tour, 6de in Polen, 7de in Tirreno dus die klassement in kleine rittenkoersen reed hij wel.

Ze hebben vorig jaar al gezegd dat Lotto met het probleem zit dat het niet sexy is. Het resultaat is dat de goeie jonge gasten andere ploegen opzoeken en dat Lotto met de kneusjes achter blijft... er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, Kron bv. Maar tis gewoon niet genoeg.

Ik weet niet hoe de verdeling zit bij andere ploegen maar ik vermoed dat er veel ploegen zijn waar 2-3 renners voor 50% van de punten zorgen maar dat die 2-3 renners normaal ook de grootverdieners zijn. Bij Lotto is het nu al jaren zo dat de grootverdieners niet of onvoldoende rederen. En dan spreek ik niet alleen over Gilbert en Degenkolb maar bv ook over Wellens. Een ritje in Mallorca en links en recht nog iets in een andere rittenkoers telt gewoon niet door. Het is in de eendagsritten dat je top-10 moet rijden, dat telt door. Of een klassement in een kleine rittenkoers.

Ik ben mee dat de topverdieners te weinig punten scoren, maar Wellens vind ik ook wel een raar voorbeeld. Hij was de topscorer vorig jaar bij Lotto en dit jaar is hij samen met De Lie de enige die al boven de 500 zit (gewoon op schema voor de 1000 punten want Wellens haalt traditigetrouw veel punten in het najaar met Polen, Benelux, Canadese koersen, ...). Degenkolb haalde ook nog een degelijk aantal punten (maar zonder in beeld te rijden) en kostte volgens mij (puur een gevoel) minder dan iedereen denkt. Gilbert is natuurlijk een andere zaak. De grootste reden waarom Lotto te weinig punten haalt. En dan is er Ewan, de superster en topverdiener, hij krijgt internationaal ontzettend veel aandacht, wint ritten op het grootste platform, maar een echte puntenscorer is hij (mede door pech) ook niet (geweest). Ritten in grote rondes leveren relatief weinig op en hij rijdt te weinig eendagskoersen. Het is ergens onbegrijpelijk dat iemand van zijn kaliber nog niet de helft van de punten van bijvoorbeeld Philipsen of Merlier haalt.

Laat Ewan dit jaar nog 2 ritten winnen in elke grote ronde die hij rijdt en het is de puntenpakker van de lotto´s. (120 per ritzege in de tour, 100 voor giro en vuelta)
Het is in de kleine rondjes dat er heel weinig punten te verdienen zijn. 2 overwinningen in Turkije leveren 28 punten op, de 8 plaats van Van Lerbergen in Le samijn wat hetzelfde niveau is leveren 30 punten op. Zijn 5 overwinningen dit jaar leveren minder op dan zijn 2e plaats in kuurne. Terwijl hij in Tirreno een rit in een world tour ronde wint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan