Voorjaarsklassiekers 2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Bas ongeveer 90 km solo rijdt zonder aflossing omdat zijn groep ermee kapt, zullen zijn wattages natuurlijk hoger liggen dan Van Der Poel die eigenlijk weinig alleen zat vandaag, enkel wat op het slot om nog wat de meubelen trachten te redden.

En zoals gezegd positionering en dergelijke is ook belangrijk.

Het is geen sukkel he

3e in Roubaix voor beloften in 2014. Hij laat Kûng achter zich die vandaag op het podium staat. Natuurlijk is dat niet hetzelfde en groeien bepaalde renners ook door ervaring enzovoort in tussentijd, en nog meer in body en ken je het verhaal van Roubaix voor beloften in 2014 ook niet. Maar het is niet de buurman ofzo die eens Roubaix gaat rijden hé?

Je kan het toch bewonderen dat iemand dit doet, en niet opgeeft ook al is het voor de views en de clicks. Vergelijk het eerder met een soort van "challenge" zoals mensen die ultralopen of van die zware marathons doen ofzo (of een soort tomtesterom maar dan met insta/social media). Is mooi voor de koers en kan de populariteit doen toenemen. En het is een leuke manier om toch nog te blijven koersen ook al kom je tekort voor het hoogste niveau.

Laatst bewerkt:
Waarom die haat naar Vanmarcke toe? Dat was met Devolder ook zo. Dat was met Wuyts als commentator op elk forum ook zo.

En nu dat Wuyts er mee moet stoppen en Karl Vannieuwkerke het doet, is de consensus al direct van "we missen wuyts, nu moet ik naar karl luisteren... Oh en hij spreekt ook nog eens "west vlaams". Dat is pas de hel voor mij".

Vanmarcke zijn aanwezigheid gaat er echt niet voor zorgen dat Van Aert plots in de groep Van Baarle komt... .
Dat was een grapje he
Als Bas ongeveer 90 km solo rijdt zonder aflossing omdat zijn groep ermee kapt, zullen zijn wattages natuurlijk hoger liggen dan Van Der Poel die eigenlijk weinig alleen zat vandaag, enkel wat op het slot om nog wat de meubelen trachten te redden.

En zoals gezegd positionering en dergelijke is ook belangrijk.

Het is geen sukkel he

3e in Roubaix voor beloften in 2014. Hij laat Kûng achter zich die vandaag op het podium staat. Natuurlijk is dat niet hetzelfde en groeien bepaalde renners ook door ervaring enzovoort in tussentijd, en nog meer in body en ken je het verhaal van Roubaix voor beloften in 2014 ook niet. Maar het is niet de buurman ofzo die eens Roubaix gaat rijden hé?

Je kan het toch bewonderen dat iemand dit doet, en niet opgeeft ook al is het voor de views en de clicks. Vergelijk het eerder met een soort van "challenge" zoals mensen die ultralopen of van die zware marathons doen ofzo (of een soort tomtesterom maar dan met insta/social media). Is mooi voor de koers en kan de populariteit doen toenemen. En het is een leuke manier om toch nog te blijven koersen ook al kom je tekort voor het hoogste niveau.
Euh nee dan zou MVDP zijn normalized stuk hoger moeten liggen he.

VDP zijn HS lag laatste uur constant hoog dus dat is van niet beter kunnen

@makila Als je mij niet wou geloven, uit VA zijn interview:

“Als alles meezat en ik op het juiste moment kon meeschuiven zat er misschien meer in. Maar goed, ook toen ik samen met Küng op pad was, reed Van Baarle steeds verder weg. Ik denk dat hij vandaag gewoon de sterkste was. Of ik verder was geraakt zonder die coronabesmetting? Daar ben ik wel van overtuigd, ja. Dan had ik nu enkele mooie weken achter de rug gehad in plaats van rotweken. Ik heb mezelf ook wel verbaasd vandaag. Ik had niet durven denken dat het zo goed zou gaan.”

Waarom die haat naar Vanmarcke toe? Dat was met Devolder ook zo. Dat was met Wuyts als commentator op elk forum ook zo.

En nu dat Wuyts er mee moet stoppen en Karl Vannieuwkerke het doet, is de consensus al direct van "we missen wuyts, nu moet ik naar karl luisteren... Oh en hij spreekt ook nog eens "west vlaams". Dat is pas de hel voor mij".

Vanmarcke zijn aanwezigheid gaat er echt niet voor zorgen dat Van Aert plots in de groep Van Baarle komt... .
Oh, maar ik heb nooit gezegd dat Wuyts moest stoppen of dat ik blij ben met zijn vertrok hoor. Ik vind Wuyts zijn gedwongen afscheid bij de VRT zelfs een zeer spijtige zaak. Die mocht van mij part nog jaren doorgaan in combinatie met José.

Vannieuwkerke is gewoon geen goede (hoofd)commentator. Op quasi elk vlak schiet die wel te kort vind ik. Wuyts kon soms ook gekke uitspraken doen, maar Karl is nog een dikke graad erger. Nochtans vind ik dat wel een aangename presentator zoals in bijvoorbeeld Vive le vélo. Maar jammer genoeg maakt een goede presentator geen goede commentator. Gelukkig krijgen we wel Renaat in de Tour dacht ik?

Dat was een grapje he

Euh nee dan zou MVDP zijn normalized stuk hoger moeten liggen he.

VDP zijn HS lag laatste uur constant hoog dus dat is van niet beter kunnen
VDP ontken ik ook niet dat hij er door zat op het einde of niet veel beter kon. Het is geen makkelijke wedstrijd, het is een uitputtingsslag. Enige waar men wel gelijk in heeft is dat er ja veel renners vandaag met die ervaring zijn, niet enkel die Bas maar dat moet hem niet beletten om die te delen. Ik weet ook niet precies wat hij doet, ik volg geen influencers, maar als dat de populariteit van de koers kan vergroten bij jonge(re) generaties, ben ik daar niet zeker tegen.

Over Wuyts en Vanmarcke heb ik wel al echt kwetsende dingen gelezen, misschien niet vandaag, maar wel in het verleden. Maar dat was niet alleen hier, vaak zelfs nog vooral op pcmfocus. Ik begrijp dat het chauvinisme, favoritisme, etc. kan afstoten, maar het is ook niet de juiste reactie daartegen. Raes kreeg zelfs de tegenovergestelde kritiek omdat die te weinig enthousiast is als de Belgen een doelpunt maken. En commentator zijn, ja je kan 95% van de keren goede dingen zeggen en de 5% dat het niet goed gaat pakken anderen u op. Daarbij wat veel mensen niet weten is dat ze op een klein schermpje moeten kijken, en renners herkennen is niet altijd zo eenvoudig sinds ze goed ingepakt zijn met die helmen enzovoort. En de rugnummers kan je niet altijd direct lezen.

Hij is geen absolute topfavoriet maar volgens mij kan het wel. Als het echt waar is dat hij maar aan 95% reed vandaag (al geloof ik dat niet, maar goed iedereen zijn visie / wetenschap) dan kan hij aan 100% LBL winnen.
Denk dat ie het toch moet afleggen tegen de echte lichtgewichten bergop hoor qua explosiviteit genre yates/pogi/ala.

Gemiste kans PR, maar Wout gaat wel nog paar kansen krijgen om zijn kassei binnen te halen normaal.
Ik verschiet dat Ganna nog maar 25 is, hoe die te keer ging op bepaalde stukken, toch type Cancellara die komt wel nog eens weer om te winnen.

Klasse van Bas om uit te rijden, uiteindelijk zat een Vocsnor ook op een half uur bijna.

Sowieso, hij zal het moeten hebben van gewoon keihard te rijden. Net zoals Remco.

Geen Roglic in Waalse pijl en LBL.

https://sporza.be/nl/2022/04/17/pri...e-pijl-en-luik-bastenaken-luik~1650224512768/

Was te denken natuurlijk. Sukkelde in Baskenland met zijn knie en dat verhelp je niet me een weekje rust. Verwonderd me dat ze zo lang hebben gewacht om het officieel mee te delen. Toch een aderlating voor de wedstrijd hoort voor mij ook bij de groten (samen met Pogi, VA, VDP en Alap) en won 2 jaar terug nog.

Ik denk dat ik niks verkeerd zeg als ik zeg dat hij vooral schittert in de Vlaamse klassiekers en hardrijden.
Dat is een iets ander profiel dan wat je in LBL ziet.

De laatste 10 jaar heeft er niemand boven de 70kg nog op het podium daar gestaan.
Meh, van der Poel was er in 2020 súper dicht bij. Kwam uiteindelijk maar héél nipt tekort om mee te zijn met die kopgroep.

Als van der Poel DAT kan, waarom zou dat voor Van Aert nodt lukken? Kwa gewicht ligt dat heel dicht bij elkaar en Mathieu zijn edge t.o.v. Wout ligt vooral in (geisoleerde) piekinspanningen, zeker niet op 5 minute values die in de Ardennen echt wel veel belangrijker zijn dan in het Vlaamse werk.

Uiteindelijk was Wout in Imola bv ook 2de beste man in koers ondanks het feit dat die helling theoretisch gezien veel te stijl was voor hem.

Begrijp mij niet verkeerd, Van Aert is imo niet kansloos maar is zeker geen topfavoriet, ik verwacht gewoon een super Alaphilippe volgende week. Was in Baskenland zeker niet super maar heeft de laatste jaren al laten zien dat hij heel scherp kan pieken EN gaat na die missers van de voorbije jaren toch eindelijk korte metten willen maken met Luik, liefst van al in de WK trui. Hij heeft al 2 kansen gehad, hij gaat er niet nog eens 4 oid krijgen...

Edit: zo klein is dat scherm toch niet?
Die klagen daar wel over... Vannieuwkerke kijkt wel schuin naar het scherm, maar denk dat die thuis een gigantische flatscreen heeft staan op basis van dit. Ze zitten er ook dicht bij, dus misschien wat kleiner dan een gewone TV maar als je bij een gewone TV zo dichtbij komt beschadig je je ogen volgens mij.

Meh, van der Poel was er in 2020 súper dicht bij. Kwam uiteindelijk maar héél nipt tekort om mee te zijn met die kopgroep.

Als van der Poel DAT kan, waarom zou dat voor Van Aert nodt lukken? Kwa gewicht ligt dat heel dicht bij elkaar en Mathieu zijn edge t.o.v. Wout ligt vooral in (geisoleerde) piekinspanningen, zeker niet op 5 minute values die in de Ardennen echt wel veel belangrijker zijn dan in het Vlaamse werk.

Uiteindelijk was Wout in Imola bv ook 2de beste man in koers ondanks het feit dat die helling theoretisch gezien veel te stijl was voor hem.

Begrijp mij niet verkeerd, Van Aert is imo niet kansloos maar is zeker geen topfavoriet, ik verwacht gewoon een super Alaphilippe volgende week. Was in Baskenland zeker niet super maar heeft de laatste jaren al laten zien dat hij heel scherp kan pieken EN gaat na die missers van de voorbije jaren toch eindelijk korte metten willen maken met Luik, liefst van al in de WK trui. Hij heeft al 2 kansen gehad, hij gaat er niet nog eens 4 oid krijgen...

Dat was in het najaar. Niet een week na PR. Dat maakt een enorm verschil uit. PR hakt er echt wel in, als je het dan moet opnemen tegen een blik "verse" renners. Die LBL en dat WK had iedereen zowat dezelfde voorbereiding. Ik kan me enkel VDB herinneren die zowel de Vlaamse en de Ardennen goed heeft gecombineerd in het voorjaar. En dat was ook maar 1 jaar (1999).

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou er toch niet al te veel geld op wedden.

In Japan deed Van Aert ook mee, oké hij was misschien wel niet mee op die klim. Maar zet het achteraf min of meer wel recht. Van Avermaet stijgt ook boven zichzelf uit in een in theorie te steile/lange klim in Rio voor hem. En als je een rit op de Ventoux kan winnen ook al is het een overgangsrit en in de vlucht... En VA knecht voor Roglic in bepaald rondewerk en goed werk.

Van Aert ook gewonnen al in de Gold Race. Is toch ook al een heuvelklassieker, lichter (en anders dan) Luik. Zeker, maar ik denk dat als het meezit het wel kan. Ik denk niet dat het onmogelijk is. Zeker geen topfavoriet maar schrijf die 2 ook niet af als ze aan de start komen.

Laatst bewerkt:
Trouwens dat gebash op Bas is ook wel flauw...
Die jongen rijdt bij testen begin deze winter 60, ja ZESTIG, Watt onder prof niveau. Prof niveau, geen wereldtop he, gewoon profwaardig.

Als je ziet dat renners onnozelheid zitten uit steken om 2W uit sparen dan moet je toch snappen dat 60W een gigantisch getal is dat je nooit van zen leven weggewerkt krijgt op een tussenseizoen. Nevermind dat hij in tussentijd dan ook nog eens 15kg verliest. Iets wat van nature al niet ideaal is.

Laat die jongen maar doen, seizoen meedraaien en doortrainen, dan nog eens een goeie winter draaien en DAN kan je min of meer iets verwachten. Niet kwa uitslagen maar gewoon probleemloos meebollen, vroege vlucht kleuren... Maar nu? Dat is gewoon totaal onrealistisch.

Hij zorgt voor interesse in de koers van mensen die vroeger nooit interesse hadden. Zijn YouTube content trekt mensen naar de koers, hoe kan je daar tegen zijn?
Das iets heel anders dan Puck Moonen, die haar foto´s trokken vooral aandacht naar... andere foto´s, haar instagram en andere social media. Niet naar de sport zelf.
Beiden zijn uiteindelijk influencers, maar in het ene geval is dat iets positief voor de sport, het andere is eerder toxisch.

In Japan deed Van Aert ook mee, oké hij was misschien wel niet mee op die klim. Maar zet het achteraf min of meer wel recht. Van Avermaet stijgt ook boven zichzelf uit in een in theorie te steile/lange klim in Rio voor hem. En als je een rit op de Ventoux kan winnen ook al is het een overgangsrit en in de vlucht...

Van Aert ook gewonnen al in de Gold Race. Is toch ook al een heuvelklassieker, lichter (en anders dan) Luik. Zeker, maar ik denk dat als het meezit het wel kan. Ik denk niet dat het onmogelijk is. Zeker geen topfavoriet maar schrijf die 2 ook niet af als ze aan de start komen.

OS en Tour worden gereden maanden na PR. Iedereen blijft maar voorbeelden aanhalen van koersen die in een gans ander tijdstip worden gereden. Het belangrijkste hier is dat LBL nu een week na PR valt. PR is veruit de zwaarste koers van het jaar en degene die je het langst blijft voelen om dan een week later tegen "verse" mannen LBL te betwisten...

Rij het WK in september op LBL parkoers en dan zet ik VA zonder verpinken bij de topfavorieten maar niet nu een week na PR.

OS en Tour worden gereden maanden na PR. Iedereen blijft maar voorbeelden aanhalen van koersen die in een gans ander tijdstip worden gereden. Het belangrijkste hier is dat LBL nu een week na PR valt. PR is veruit de zwaarste koers van het jaar en degene die je het langst blijft voelen om dan een week later tegen "verse" mannen LBL te betwisten...

Rij het WK in september op LBL parkoers en dan zet ik VA zonder verpinken bij de topfavorieten maar niet nu een week na PR.
Oké, misschien heb je daar een punt in. Vorig jaar won VA de Gold Race, maar bedenk me nu wel dat Roubaix vorig jaar in de herfst viel. En het jaar ervoor (in 2020) was er geen Roubaix door de coronacrisis. Het argument van de kalender was me niet duidelijk, maar de voorbije twee jaren was de kalender ook anders, dus daar kan je weinig conclusies dan aan vastpinnen als dat het argument is. VDP was in 2020 ook bijna mee wordt hier gezegd, maar toen was er geen Roubaix (en een heel vreemde kalender verder dat jaar).

Je hebt zeker wel een puntje ivm de frisheid van de tegenstanders

Maar gewoon om even ambetant te doen ;)

Maar je spreekt hier wel over de Wout van Aert de wielrenner !

De man die vorig jaar een tijdrit een bergrit en wint op de Champs in 1 grote ronde

En 6 dagen erna aan de andere kant van de wereld heel sterk presteerde in die olympische rit ;)

Wout is een veldrijder die kunnen alles ;)

Die koersen worden aangehaald omdat @MrKend54l beweert dat VA nog nooit iets representatief heeft gepresteerd om te kunnen zeggen dat hij een kandidaat is voor LBL. Het is vooral het feit dat de "Vlaamse" mannen Roubaix als het einde zien van hun voorjaar en ze daarna toe werken. VA geeft zelf aan dat omdat hij 3 weken "stil" heeft geleden fris genoeg is om LBL aan zijn programma toe te voegen. Die gaat echt Roubaix niet gebruiken als uitvlucht als hij zondag niet kan volgen hoor.

Je hebt zeker wel een puntje ivm de frisheid van de tegenstanders

Maar gewoon om even ambetant te doen ;)

Maar je spreekt hier wel over de Wout van Aert de wielrenner !

De man die vorig jaar een tijdrit een bergrit en wint op de Champs in 1 grote ronde

En 6 dagen erna aan de andere kant van de wereld heel sterk presteerde in die olympische rit ;)

Wout is een veldrijder die kunnen alles ;)

Maar iedereen op de Champs heeft over de Ventoux gemoeten. En de winnaar van de OS heeft moeten knokken tot de laatste dag voor zijn podium dus is niet dat Carapaz zo fris als een hoentje was. Daar gaat het dus net over. Op alle koersen die al zijn aangehaald kwam VA uit tegen mannen die zelfde voorbereiding hadden als hem, dat is dit keer helemaal anders.

Trouwens dat veldrijden de reden dat dit zijn beste voorjaar ooit is is voor mij gewoon omdat hij het eens rustig aan gedaan heeft deze winter oa het WK geskipt en zich veel meer op het wielrennen heeft toelegegd. Daarvoor waren zijn beste periodes in het najaar omdat hij dan een paar maanden op de weg had kunnen focussen (er zijn geen veldritten midden het jaar)

Die koersen worden aangehaald omdat @MrKend54l beweert dat VA nog nooit iets representatief heeft gepresteerd om te kunnen zeggen dat hij een kandidaat is voor LBL. Het is vooral het feit dat de "Vlaamse" mannen Roubaix als het einde zien van hun voorjaar en ze daarna toe werken. VA geeft zelf aan dat omdat hij 3 weken "stil" heeft geleden fris genoeg is om LBL aan zijn programma toe te voegen. Die gaat echt Roubaix niet gebruiken als uitvlucht als hij zondag niet kan volgen hoor.

Hij gaat volgende week niet beter zijn dan deze week hoor. Zijn vorm piek zullen ze wel vroeger hebben gelegd en corona gaat zijn piek niet hebben uitgesteld eerder vroeger hebben afgebroken.

Opnieuw het kan hoor dat hij zondag wint maar ik persoonlijk geloof niet in de combo PR en LBL.

Laatst bewerkt:
Hij gaat volgende week niet beter zijn dan deze week hoor. Zijn vorm piek zullen ze wel vroeger hebben gelegd en corona gaat zijn piek niet hebben uitgesteld eerder vroeger hebben afgebroken.

Opnieuw het kan hoor dat hij zondag wint maar ik persoonlijk geloof niet in de combo PR en LBL.
Das dan op basis van uw gevoel dat je denkt dat hij niet beter kan zijn? Niemand hier weet hoe hij de voorbije 3 weken heeft kunnen trainen. Dat hij zijn absolute piek die hij had niet zal halen lijkt me logisch maar door die "rust" kan hij misschien zijn vorm nu nog langer vasthouden.

Het is ook wat anders als je E3,GW,de ronde en Roubaix op 2,5 weken rijdt en dan nog goed te zijn 2 weken later in LBL. Dan lijkt mij die combinatie ook zeer moeilijk. Nu valt LBL maar een week later en heeft hij een abnormale weg moeten afleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan