Voorjaarsklassiekers 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ivm WT en Lotto: wie heeft licentie van Qhebbekka want die zijn weg toch? Of zijn er maar 17 WT dit jaar?

18 dit jaar, ze waren met 19. UCI kondigde 2 jaar geleden aan dat ze naar 18 willen.
UCI kennende is al dat gedoe voor niks en krijgt iedereen die wilt gewoon die licentie volgend jaar, maar als ze zich aan hun plannen houden 18 licenties volgend jaar dus.
 
Wanneer je naar die puntenklassering van UCI ziet, dan krijg je volgens mij toch mogelijk een situatie waar de ploeg iemand die kansloos in een spurt met 3-4 toch gewoon echt gaat meerijden om mee met dat groepje vooraan te eindigen? Zelfs in een klassieker?
 
Dat gebeurd nu toch ook zonder de UCI punten, met 3-4 is de kans om te winnen nog altijd een pak groter dan met een grotere groep. Voor veel renners is een top notering in een klassieker ook genoeg voor een nieuw en/of verbeterd contract.
 
Of ploeg X dat op kop gaan rijden in het peloton omdat ploeg Y iemand mee heeft in de ontsnapping. :unsure:
Hoort nu eenmaal integraal bij de tactiek natuurlijk.
Zeker grote ploegen hebben altijd wel werkpaarden over om zulke toeren uit te halen. Zeker als ze geen echte kandidaat winnaar hebben kan dat interessant zijn.
Een sprint is altijd onvoorspelbaar en in feite kan iedereen met een degelijke sprint winnen, kans is klein dat wel.
 

Programma Wout van Aert
26/02Omloop Het Nieuwsblad
06-13/03Parijs-Nice
19/03Milaan-Sanremo
25/03E3 Saxo Bank Classic in Harelbeke
27/03Gent-Wevelgem
03/04Ronde van Vlaanderen
10/04Amstel Gold Race
17/04Parijs-Roubaix
 
Ik bereid me al voor op mensen die zullen zeggen dat hij “zand in de ogen heeft gestrooid” als hij straks op het hoogste schavotje in Vlaanderen staat. :p
 
Ik bereid me al voor op mensen die zullen zeggen dat hij “zand in de ogen heeft gestrooid” als hij straks op het hoogste schavotje in Vlaanderen staat. :p
Dat lijkt me nu ook wel bij de haren getrokken.
Al moet ik wel bekennen dat ik het blessureverhaal toch niet 100% geloof op de manier waarop ze het vertellen. Ik twijfel niet aan het bestaan of de aard van de blessure, maar ik denk dat de opeenvolging van twee lang gerekte seizoenen er ook wel voor iets tussenzit. Wat rondjes draaien zonder publiek - en effectief hard moeten werken aangezien WVA wel in vorm was - of eindelijk eens een lange rustpauze nemen om eindelijk eens van bepaalde kwaaltjes verlost te geraken... Hoe graag hij ook CX't, ik denk ze in kamp MVDP net als in het kamp WVA toch wat meer focus gaan leggen of enkele hoofddoelen. Die gaat maw gewoon top aan de start komen in het drieluik RVV PR en AGR, net als WVA - ook al gaat dat ten koste van een eventuele nieuwe wereldtitel in de VS.
 
Dat lijkt me nu ook wel bij de haren getrokken.
Al moet ik wel bekennen dat ik het blessureverhaal toch niet 100% geloof op de manier waarop ze het vertellen. Ik twijfel niet aan het bestaan of de aard van de blessure, maar ik denk dat de opeenvolging van twee lang gerekte seizoenen er ook wel voor iets tussenzit. Wat rondjes draaien zonder publiek - en effectief hard moeten werken aangezien WVA wel in vorm was - of eindelijk eens een lange rustpauze nemen om eindelijk eens van bepaalde kwaaltjes verlost te geraken... Hoe graag hij ook CX't, ik denk ze in kamp MVDP net als in het kamp WVA toch wat meer focus gaan leggen of enkele hoofddoelen. Die gaat maw gewoon top aan de start komen in het drieluik RVV PR en AGR, net als WVA - ook al gaat dat ten koste van een eventuele nieuwe wereldtitel in de VS.
Heeft een maand niets gedaan op een moment dat alle wegploegen op teamstage gaan
Maw een periode die je echt wel nodig hebt om een stevige basis te leggen

Nee die blessure is niet verzonnen omdat WVA in vorm was
 
Heeft een maand niets gedaan op een moment dat alle wegploegen op teamstage gaan
Maw een periode die je echt wel nodig hebt om een stevige basis te leggen

Nee die blessure is niet verzonnen omdat WVA in vorm was

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? :unsure:
En ik denk dat het verleden, net als de vader, al genoeg hebben aangewezen dat Mathieu niet het klassieke pad hoeft te volgen om top aan de start te staan.
 
Iemand die weet hoe ze het zouden uitspelen bij total energies ?

Turgis had toch een enorm sterk jaar achter de rug en hij zou normaal dit jaar terug een tikkeltje beter moeten zijn.
Maar dit jaar komt de Sagan bij , ik ben bang dat ze Turgis een beetje gaan laten wegcijferen voor nieuw uithangbord en grootverdiener Sagan ?
terwijl het toch een beetje hetzelfde type renners zijn (snel aan de meet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan