Veldritseizoen 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan/mag Hans renners vertegenwoordigen zonder licentie? Of mag ieder jan modaal dat?
Zal wel een speciale constructie zijn waarbij de renners onder contract liggen bij Hans en hij deze verhuurt aan een CX-team.
Heel slim natuurlijk.

De waarde van het Tormans team keldert dan ineens wel fors. Ik zou er niet van schrikken mocht PatLef zijn voorwaarden herbekijken.
 

Is ook geen misse quote :laugh:

Wellens zei:
Naast Bart reageerde ook broer Geert vandaag al op de situatie. Hij richtte zich op zijn beurt dan weer tot Van Kasteren. “Wat ik 20 jaar geleden al wist, is nu eindelijk een beetje duidelijker geworden. Families en huwelijken kapot maken, kan hij als de beste. Nu de sport nog en dan is de cirkel rond. ‘Ferme’ carrière.
 
Bart Wellens ook naar Alpecin-Fenix en kruis over Tormans?

Wat met Quinten Hermans?

Wat er straks met Quinten Hermans en Corné van Kessel zal gebeuren, is nog niet duidelijk. Beide renners liggen nog tot eind 2022 onder contract bij Intermarché-Wanty-Gobert en zullen dan ook het kalenderjaar in die kleuren afwerken. Het Waalse World Tour-team heeft zelf al aangegeven dat het verder wil in het veldrijden, maar de kans is reëel dat ook Hermans en Van Kessel – net als de twee beloften in de portefeuille van Hans van Kasteren – andere oorden opzoeken. En ook hier zou Alpecin-Fenix de gelukkige zijn. Hermans ambieert ook op de weg het kopmanschap in wedstrijden als de Waalse Pijl, een ambitie die hij onder de vleugels van Lefevere nooit zou kunnen waarmaken.

Er beweegt dus wel wat in het veldritpeloton. Zo verhuist ook WK-ganger Toon Vandebosch vanaf 1 maart van Pauwels Sauzen naar AlpecinFenix. De kans dat Laurens Sweeck straks bij Pauwels Sauzen-Bingoal bijtekent voor het kalenderjaar 2023 is haast onbestaande. Sven Nys wil een van de komende weken duidelijkheid omtrent de situatie van Toon Aerts (en diens broer Thijs) en Lars van der Haar, wier verbintenissen eind dit jaar aflopen. Tegelijk ziet het ernaar uit dat zowel Intermarché-Wanty-Gobert als Tormans CX nog op zoek gaan naar bijkomende veldrijders.

Als dat allemaal klopt versterkt Alpecin-Fenix zich toch enorm in en naast het veld.
 
Ik snap wel niet goed waarom Tormans en Lefevere hun samenwerking al naar buiten brachten, terwijl de contracten met de renners zelf blijkbaar nog niet rond waren. Voor de renners zelf snap ik de keuze voor Alpecin-Fenix wel. Daar gaan ze ook op de weg nog een heel programma kunnen rijden, terwijl dat bij Quick-Step hoogstens beperkt zou zijn tot wat kermiskoersen wss.
 
Zal wel een speciale constructie zijn waarbij de renners onder contract liggen bij Hans en hij deze verhuurt aan een CX-team.
Heel slim natuurlijk.

De waarde van het Tormans team keldert dan ineens wel fors. Ik zou er niet van schrikken mocht PatLef zijn voorwaarden herbekijken.
Does it though? Wat is de meerwaarde van dat viertal voor PatLef? Volgens mij draait heel deze carousel aan de basis maar rond exact één ding en dat is Zoe Bäckstedt, die zit volgens mij toch ook gewoon mee in de deal via Tormans-Acrog...
Het is geen geheim dat Lefevere wel interesse heeft om ook in het vrouwenwielrennen een stap te zetten en hoe kan je dat beter doen door kleinschalig te starten met een soort opleidingsploeg met een aanstormend omni-super-talent?

Ik zou er daarnaast ook niet van verschieten moest dit een soort afrekening zijn voor de transfer van Stybar destijds. Ik kan mij precies toch herinneren dat die overstap van Telenet-Fidea naar Quick-Step niet bepaald in goede aarde viel bij Van Kasteren die toen nog manager van die ploeg was.

Bart Wellens ook naar Alpecin-Fenix en kruis over Tormans?

Als dat allemaal klopt versterkt Alpecin-Fenix zich toch enorm in en naast het veld.
Ik denk niet dat Bart Wellens mee gaat naar Alpecin-Fenix als je zijn "bedankje" richting de beloften ziet...

Uiteindelijk: als dat viertal de overstap naar Alpecin maakt is dat imo voor zowel die renners als Alpecin misschien wel de beste zaak. Zoals @sneeuwzwart ook al aanhaalt gaan ze daar veel meer keuze hebben in hun wegprogramma, zeker voor bv een Quiten Hermans kan dat zéér interessant zijn. Die zou bij Quick-Step (als hij al voor de wegploeg zou mogen rijden) waarschijnlijk gewoon de gaatjes mogen vullen.
 
Ik snap wel niet goed waarom Tormans en Lefevere hun samenwerking al naar buiten brachten, terwijl de contracten met de renners zelf blijkbaar nog niet rond waren. Voor de renners zelf snap ik de keuze voor Alpecin-Fenix wel. Daar gaan ze ook op de weg nog een heel programma kunnen rijden, terwijl dat bij Quick-Step hoogstens beperkt zou zijn tot wat kermiskoersen wss.
Hangt er vanaf in welk deel van Alpecin ze terecht komen.
 
Vooral de veldritsport komt hier toch echt slecht uit vind ik. Alle professionalisering ten spijt, maar dit komt gewoon over als een tribale oorlog tussen boerenfamilies in een uithoek van West-Vlaanderen. Bye bye potentiele buitenlandse investeerders die meekijken denk ik.
 
Het "hoogtepunt" van het veldritseizoen speelt zich buiten het veld af. Zegt ook al genoeg... :unsure:

 
Vooral de veldritsport komt hier toch echt slecht uit vind ik. Alle professionalisering ten spijt, maar dit komt gewoon over als een tribale oorlog tussen boerenfamilies in een uithoek van West-Vlaanderen. Bye bye potentiele buitenlandse investeerders die meekijken denk ik.
Goaj kji joen mulle oudn gi!!!
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Toch echt wel pijnlijk dit.
Als zelfs de broer van zich al gaat moeien dan is er wel iets fout.
Ik ken het volledige verhaal van Geert Wellens niet maar is die ook geen prof geweest bij Telenet-Fidea voor een aantal jaar? Is misschien op een bepaald moment ook aan de kant geschoven wegens gebrek aan resultaten en dat zal misschien nog op zijn maag liggen? Ook dat zal toen onder Van Kasteren geweest zijn...

Ik heb zo een beetje het gevoel dat Niklas het mooi schetst:
dit komt gewoon over als een tribale oorlog tussen boerenfamilies in een uithoek van West-Vlaanderen.
Wellens is dan wel gene West-Vlaming maar bon. Dat wereldje is zo klein en iedereen heeft zijn eigen belangen... dat kan gewoon niet anders dan dat je daar onderlinge vetes en conflicten krijgt. En als er ergens iets ontploft wil iedereen er wel nog even een schepje bovenop doen want één van de 2 partijen heeft hen met zekerheid ergens in hun carrière wel benadeeld...
 
Dankzij de overvolle kalender van de Wereldbeker denk ik. Van eerste klassieker op de crosskalender naar de laatste in een periode waar de meeste prijzen al uitgedeeld zijn.
 
Van klassieker naar afdankertje op het einde van het seizoen. Vind ik echt erg voor een organisatie die al 40 jaar bestaat :cry2:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan