Veldritseizoen 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Woont in de wintermaanden bij Kurt Bogaerts in Buggenhout. Ondertussen heeft hij hier ook een huis gekocht, daar hebben ze gisteren nog over gesproken.

Stybar en McEwen hebben beide een Vlaamse vrouw en reden jarenlang voor een Belgische ploeg. Bij Ineos zal hij wel niet teveel Nederlands oppikken 🙂
Die hebben wel wat Nederlanders/Vlamingen in loondienst
 
Die hebben wel wat Nederlanders/Vlamingen in loondienst
Bij Quickstep is de regel dat personeel tegen elkaar Engels spreekt. Als je bijvoorbeeld 3 Vlaamse mecaniciens hebt en 1 Spanjaard, en die 3 Vlamingen zitten heel de tijd met elkaar te babbelen terwijl de Spanjaard er niks van verstaat, dat lijkt me niet echt ideaal.
De kans dat hij bij een koers al op de kamer heeft gelegen met Laurens De Plus lijkt me ook klein :shutup:
 
Bij Quickstep is de regel dat personeel tegen elkaar Engels spreekt. Als je bijvoorbeeld 3 Vlaamse mecaniciens hebt en 1 Spanjaard, en die 3 Vlamingen zitten heel de tijd met elkaar te babbelen terwijl de Spanjaard er niks van verstaat, dat lijkt me niet echt ideaal.
De kans dat hij bij een koers al op de kamer heeft gelegen met Laurens De Plus lijkt me ook klein :shutup:
Dacht eerder aan Van Baarle en De Jongh :p
En Kurt uiteraard
 
Beloften mannen: een kamikaze-aanval (kinda), die net droeg tot aan het einde.
Dames elite: de twee beste die niet van elkaar af geraken en sprinten.
Junioren dames: one-lady-show.
Dames beloften: pech op het knikje en eentje ribbedebie, tot de andere terugkomt en te lang wacht in de sprint.
Heren elite: stilletjes aan uitbouwen na het wegrijden en verder op tempo onderhouden.
Junioren mannen: niet gezien.

We hebben toch verschillende scenario's gehad, op een parcours waarvan sommigen dachten dat het lang bij elkaar ging blijven.
Op de klim na, geen mooi parcours. Had het op de klim dagenlang geregend, dan was het nog wel fun geweest voor de dames, die dubbel mochten lopen misschien.
Ik miste VDP en VA. Deze cross had wat weg van een zondagse WB. Gelukkig was er nog wat publiek aanwezig, want dat miste ik het meeste de afgelopen weken.
 
Op de klim na, geen mooi parcours.
Het was misschien geen cross parcours, maar het was ook geen "lelijk" parcours imo.
Het was een vliegmeeting dat wel, dat was maar esthetisch vond ik het niet mis. Die rotsconstructies, die lange trap met de afzink met die rotsen daaronder. Ik vond het wel iets hebben. Als je dat vergelijkt mij een cross zoals in Dendermonde waar ze eigenlijk nen akker omploegen dat kijk ik puur grafisch 20x liever naar dat WK van gisteren.
 
Als je wat de Amerikaanse crossen volgt zal je veel zulke parcours zien.
Persoonlijk heeft dat voor mij toch ook een zekere aantrekkingskracht.
Het ziet er op tv misschien makkelijk uit maar op die losse ondergrond een bocht nemen aan 30+km/u heeft toch een zekere dosis skills nodig!
 
Goh ja, ik vind het op zich wel een leuke constructie, dat parcours. Met wat druilerig weer of eventueel zelfs sneeuw kan dat iets moois geven. Eén of twee extra hindernissen, in welke vorm dan ook, mogen er nog wel bij, zodat het ook in gunstige (of ongunstige, afhankelijk van je standpunt) omstandigheden een leuke cross kan opleveren.
 
https://sporza.be/nl/2022/01/31/leek-het-wk-parcours-te-veel-op-gravel-laat-gravel-de-brug-slaan-tussen-wielrennen-en-cyclocross~1643629807923/?linkId=sporza|vrtnws|/nl|teaser

:help:
Dit had letterlijk niks met Gravel te maken... gelukkig mag Bram Tankink effe duiding geven want dit is weer compleet van de pot gerukt.
Gravel races zijn per definitie endurance events, cyclocross is een gewoon een uur knallen. 2 compleet verschillende dingen.
ik vind dat jij het verkeerd leest.

De kritiek is dat het parcours in Fayetville te veel op het parcours lijkt dat je in een gravelrace voorgeschoteld krijgt (brede lanen, weinig techniciteit). Niet dat het opeens niet een uur knallen was.

Of die kritiek terecht is, laat ik in het midden. Maar jouw post is naast de kwestie.
 
ik vind dat jij het verkeerd leest.

De kritiek is dat het parcours in Fayetville te veel op het parcours lijkt dat je in een gravelrace voorgeschoteld krijgt (brede lanen, weinig techniciteit). Niet dat het opeens niet een uur knallen was.

Of die kritiek terecht is, laat ik in het midden. Maar jouw post is naast de kwestie.
Die kritiek is fout. Het lijkt in het geheel niet op een gemiddelde gravelrace. Parcours niet, format niet.
Het enige wat je kan zeggen is dat de ondergrond gelijkaardig is maar das een beetje flauw.

Als ze dan toch een vergelijking wil maken ligt wat ik al van shorttrack MTB gezien heb er dichter bij.
 
Ok, en dat artikel geeft de correcte duiding daarbij waarin de kritiek weerlegd wordt. Ik snap de "help" dan niet 🙂
Ik heb een hekel aan clickbait titels? Zeker bij een openbare omroep. Dit zijn het doort titels dat je van HLN mag verwachten of rioolsites als Wielerkrant...

Dan ook nog een poll erbij waar de helft van de mensen dan denkt "de ondergrond was gravel en geen akker dus dit was zéker een gravelevent!"
 
Ik heb een hekel aan clickbait titels? Zeker bij een openbare omroep. Dit zijn het doort titels dat je van HLN mag verwachten of rioolsites als Wielerkrant...

Dan ook nog een poll erbij waar de helft van de mensen dan denkt "de ondergrond was gravel en geen akker dus dit was zéker een gravelevent!"
Terwijl het gewoon grasmatten waren en dus geen gravel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan