Veldritseizoen 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, Van Aert had dat hier op zijn één been gewonnen hé...



Ach kom, iemand moest het zeggen :unsure:

Mooie kampioen, Pidcock. Benieuwd naar zijn voorjaar.
 
Ja, Van Aert had dat hier op zijn één been gewonnen hé...

Ach kom, iemand moest het zeggen :unsure:

Mooie kampioen, Pidcock. Benieuwd naar zijn voorjaar.

Misschien als Ganna meedeed niet ;)

Afwezige hebben ongelijk , nog altijd van overtuigd dat abdi of kimeli de de wereldbeker van Dendermonde 2020 konden winnen tegen van Aert :scream:
 
Hou oud was de vorige Trek speed concept? Ik heb het even opgezocht, van 2014. Er is niet 1 koersfiets die 8 jaar lang niet geupdate werd. Bij mijn weten had de Shiv ook al zo'n ouderdom alvorens er een nieuwe versie kwam.
Dan kan je toch stellen dat TT bikes niet bepaald prioriteit nummer 1 is voor die merken. Misschien dat Canyon vaker nieuwe modellen uitbrengt, dat weet ik niet.
Cervelo en Canyon brengen idd veel meer nieuwe TT modellen op de markt, ik had het ook minder over release cycle maar gewoon het feit dat er wel veel innovatie is bij TT/tri bikes. Die bikes zijn voor meeste merken idd geen prioriteit, oplages zijn veel kleiner.
 
Ik denk niet dat Van Aert op dit parcours vooraf helemaal zegezeker kan zijn hoor, zelfs niet met die hoogvorm.


FTFY

Dat denk ik ook, tegen deze Pidcock viel weinig te beginnen. Mathieu die had hier in zijn goede vorm iedereen al na één ronde het nakijken gegeven.
 
Ik denk niet dat Van Aert op dit parcours vooraf helemaal zegezeker kan zijn hoor, zelfs niet met die hoogvorm.

FTFY
Zeker ben je nooit natuurlijk maar van Van Aert weten we wel dat weersomstandigheden een non-issue zijn, in tegenstelling tot een paar anderen waar die piekinspanningen + 15°C blijkbaar toch voor problemen zorgen.

Feit blijft wel dat dit parcours niet wreed technisch was. Zéér weinig echt kort draaien en keren, waar je met 1m90 automatisch in het nadeel bent lijkt mij. Daarentegen was er wel een héél lange trap, hoewel Pidcock daar wrs even snel op vliegt maar vooral die langere klim halfweg het parcours is toch een deel waar Van Aert puur op vermogen de voorhamer kan bovenhalen.

Enfin, Pidcock was outstanding hé, dat was van in het begin duidelijk, hij speelde met de pedalen gisteren. Daarom snap ik ook de reacties van de (knechten) Belgen niet goed na de wedstrijd:
Wat een flauwe kul van Vanthourenhout :rofl:

Zegt dat Pidcock is weggereden op dat knikje omdat hij de rest gehinderd heeft en dat hij anders nooit zou kunnen wegrijden :crazy: Goei paddo's daar in Amerika precies.
Ik dacht bij Vanthourenhout ook van allé wa zegde gij nu allemaal? Ge zit op het wiel als hij vertrekt en ge geraakt er gewoon niet terug naartoe. Hij probeerde daar de schuld dan precies af te schuiven op het feit dat Pidcock daar een beetje een lelijke beweging maakt. Maar zelfs als dat zo zou zijn dan moet hij zichzelf vooral verwijten dat hij Pidcock in ronde 2 in de laatste bocht voor dat knikje terug aan de leiding laat komen nadat hij dat in ronde 1 al geflikt heeft. Eerlijk: Vanthourenhout snap ik ergens nog half, die jongen evalueert na afloop zijn carrière waarschijnlijk op WK medailles ipv WK titels. Dan is een 4de plaats in een Wout- en Mathieu-loos parcours een enorme gemiste kans.

Sweeck daarentegen, tja die valt op zijn plaats imo. Schiet hier eigenlijk met scherp zijn eigen ploegmaats want "die anderen" die hem nog los rijden in de laatste ronde heten Iserbyt & Vanthourenhout. Heeft imo ook geen recht van spreken. Ge moet u kas toch niet 100% leegrijden als ge toch niet meer bij Pidcock geraakt? En zelfs als ge der wel nog naartoe rijdt wat dan? Dan rijde u kas leeg en dan geven van der Haar en Venturini u nen draai rond u oren... wat hebde daar dan aan? Het feit dat van der Haar hier nog tweede wordt geeft eigenlijk aan dat de Belgen te lang te hard achter Pidcock gereden hebben. Ze hadden alleszins geen extra medaille gehaald door nóg meer te doen in de achtervolging.

Sweeck lijkt mij toch aan zijn laatste jaar bezig voor Bingoal? Rijdt eigenlijk geen uitslagen EN zit precies constant te stoken binnen die ploeg. Dit is toch niet de eerste keer dat ik het gevoel heb van "oei, ze gaan daar weer een brandje met Sweeck & Iserbyt moeten blussen". Dan zet je als ploeg imo gewoon de renner buiten die niet (of beduidend minder) presteert en dan is het niet lang twijfelen...

Iserbyt & Aerts zijn dan veel eerlijker (en imo correcter) in hun analyse.
 
Weet iemand waarom Pidcock een woordje Nederlands spreekt, woont die hier (of in NL)?
Heeft bij de jeugd nog voor Telenet gereden en wordt getrained door Kurt Bogaerts... veel Nederlands spreekt hij trouwens niet hoor. Denk dat Maarten vorig jaar ook al eens geprobeerd heeft van een vraag in het Nederlands te stellen en dan kon hij toch alleen maar zeggen dat hij geen Nederlands spreekt. Wat hij gisteren zei was duidelijk ingestudeerd, maar het was verstaanbaar en veel minder pijnlijk dan het Engels van Joran Wyseure :unsure:

Ook weer typisch VRT natuurlijk... omdat iemand in de winter een paar koersen hier komt rijden en met een Belg samenwerkt er automatisch van uit gaat dat hij zeker wel Nederlands moet spreken... :sop:
 
Ook weer typisch VRT natuurlijk... omdat iemand in de winter een paar koersen hier komt rijden en met een Belg samenwerkt er automatisch van uit gaat dat hij zeker wel Nederlands moet spreken... :sop:
Zdenek Stybar en Robbie McEwen spraken toch voortreffelijk Nederlands na enkele jaren in België, dus zo ongewoon was die verwachting niet.
 
Weet iemand waarom Pidcock een woordje Nederlands spreekt, woont die hier (of in NL)?
Woont in de wintermaanden bij Kurt Bogaerts in Buggenhout. Ondertussen heeft hij hier ook een huis gekocht, daar hebben ze gisteren nog over gesproken.

Stybar en McEwen hebben beide een Vlaamse vrouw en reden jarenlang voor een Belgische ploeg. Bij Ineos zal hij wel niet teveel Nederlands oppikken 🙂
 
Zdenek Stybar en Robbie McEwen spraken toch voortreffelijk Nederlands na enkele jaren in België, dus zo ongewoon was die verwachting niet.
Das niet echt te vergelijken imo.
Stybar heeft heel zijn leven in Belgische loondienst gereden: Telenet en Quick-Step. En zeker voor hem geld dan nog dat het als niet native english speaker is het waarschijnlijk ook zinvoller van gewoon Nederlands te leren als je omgeving Nederlands spreekt.
McEwen idem, (quasi) heel zijn profcarrière in Nederlands/Belgische loondienst gereden. Ik vind dat de invloed van Nederlandse teams op dat gebied vaak nog groter is, misschien om de gemiddelde Nederlander van nature extraverter is dan de Vlaming en dat je als buitenlander daarom wel moet om goed in de groep te liggen? McEwen moest daar ook wel een commitment maken, als Australier vlieg je niet effe snel voor een weekje terug naar huis. Dan doe je als buitenlander ook iets meer moeite om u te integreren in u nieuwe leefomgeving lijkt mij.

Pidcock heeft uiteindelijk maar 2 seizoenen voor Telenet gereden en heeft dan zelfs zen eigen team opgestart. Iedereen verstaat ook wel IETS van Engels, toch in de basis. Veldrijden is sowieso ook individueler dan wegwielrennen EN Pidcock zal vermoedelijk ook al eens gemakkelijker de trein/het vliegtuig naar England genomen hebben. Als ik mij niet vergis ging hij vrij recent tijdens de kerstperiode zelfs gewoon naar huis. Hij is dus steeds minder gedwongen geweest van zich onder te dompelen in Vlaanderen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan