UEFA Europe League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geven het helaas zelf altijd weg in de slotfase, eerst tegen Olympiakos en nu twee keer tegen Frankfurt. Spijtig, er zat meer in. Wel content dat de de marginalen die daar weer de show moesten stelen niet mogen vieren vanavond.

Zure Europese campagne. 3 matchen dat we het toch nog weggeven. Iets te zware poule ook voor een Antwerp die in een overgangsjaar zitten.

Jullie gaan echt eens een zware straf hebben met wangedrag van een kleine minderheid van jullie " supporters"
Vuurwerk naar een ander vak gooien, bommekes naar spelers gooien, da's gewoon marginaal. Dat er bij ons dikwijls een paar debielen tussen staan die zo'n dingen doen is waar.
Wat betreft Bengaals vuur, daar komt veel kritiek op en is voor de UEFA not done, maar laat ons zeggen dat de UEFA aan gans de Europa League (en Conference league) boetes of andere straffen kan uitdelen dan. Op dat vlak is de Europa League een geweldig tornooi met héél veel clubs die naast het veld spektakel bieden.
Enige verschil is dat bij ons de mannen die met Bengalen zwaaien cokesnuivende pubers zijn die vooral heel stoer willen doen en je bij de meerderheid van de andere clubs met echte ultra's of hooligans te maken hebt, zeker op uitwedstrijden.

Want die "echte" ultra's of hooligans willen niet gigantisch stoer doen natuurlijk. :laugh:
Laat ons zeggen dat onze stoere jongens niet komen opdagen als er een Antwerpcafé wordt aangevallen door Frankfurt hooligans, uitpakken tegen de brave supporter kunnen ze wel. Als ons groepje bivakmutskes een meute Legia Warschau kleerkasten tegenkomt zullen ze rap weg zijn

Loco's zijn er trouwens mee gestopt omdat hun vlag is gepikt in Frankfurt.
Beetje liggen dweepen met de ultra erecode maar ze wel fout interpreteren (tis een vlag, niet een banner) en voor de rest ze eigenlijk voor geen meter respecteren. Faut le faire...

Loco's zijn er trouwens mee gestopt omdat hun vlag is gepikt in Frankfurt.
Beetje liggen dweepen met de ultra erecode maar ze wel fout interpreteren (tis een vlag, niet een banner) en voor de rest ze eigenlijk voor geen meter respecteren. Faut le faire...
Ik hoop dat ze er voor goed met stoppen maar ik vrees er voor. Ultra's past gewoon niet bij een club als Antwerp. Antwerp is Engelse sfeer en geen georchestreerd sfeertje met pyroshows. Pyroshows, het woord alleen al... 🤮 Wat is het volgende? Capo's, trommels,...?

Wat is Engelse sfeer specifiek? Bedoel je dan naar een bepaalde periode? Een bepaalde club? PL-sfeer?
Ongeorchestreeed, veel lawaai, de betere Engelse liedjes, meer casual dan allemaal in't zwart te zijn, toleranter tegenover de gewone supporter, spontaner, etc.
Bepaalde periode niet bepaald want dan ga ik gepakt worden het hooligan aspect dat toen wel redelijk aanwezig was en clubs ga ik al zeker niet kunnen opnoemen want ik weet niet genoeg over het Engelse voetbal.

Als je het politie optreden zag in Frankfurt tegenover politie hier in Antwerpen dan kunnen die hier toch ook nog veel leren. Die hooligans daar zijn toch ook van een ander kaliber. Maar of die een code kennen? Rond rijden en gewone supporters in elkaar slagen is toch ook niet iets om fier op te zijn.

Als je het politie optreden zag in Frankfurt tegenover politie hier in Antwerpen dan kunnen die hier toch ook nog veel leren. Die hooligans daar zijn toch ook van een ander kaliber. Maar of die een code kennen? Rond rijden en gewone supporters in elkaar slagen is toch ook niet iets om fier op te zijn.
Ik merk de laatste jaren dat er idd meer en meer "ultra" groepen onstaan zijn die de casual code niet meer respecteren.
Normaal gezien is het een ongeschreven regel dat je vrouwen, kinderen en mensen met kleuren (sjaal, pet,...) met rust laat. Maar de laatste jaren loopt het, zowel in binnen als buitenland, vol met groepjes pubers die in een vlaag van alcohol en cocaine slaan op alles dat beweegt.

Op den Bosuil speelden ze net Laat de zon in je hart af na de overwinning. Wordt dat daar vaker gedaan of is dit specifiek een 'steek' naar die van het Kiel omdat dat lied daar afgelopen zondag werd gespeeld na de nederlaag en tijdens de relletjes?

Op den Bosuil speelden ze net Laat de zon in je hart af na de overwinning. Wordt dat daar vaker gedaan of is dit specifiek een 'steek' naar die van het Kiel omdat dat lied daar afgelopen zondag werd gespeeld na de nederlaag en tijdens de relletjes?
Geen steek maar dankzij de surrealistische beelden van uitbrekende Beerschotsupporters en de daarop reagerende agenten met als soundtrack Laat de zon in je hart is het een beetje uitgegroeid naar een culthit bij de Antwerp supporters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan