UEFA Europe League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou niet per se zeggen dat Oostenrijk beter is. Salzburg is idd boven 't Belgisch niveau, waar ik Brugge op een goeie dag kans geef. Een Rapid Wien is niveau Genk-Gent-Antwerp...

In principe moet België kunnen wedijveren met alles onder de big 5 en dan Portugal en Nederland.
 
Als Club Brugge al een teleurstelling afgang was voor sommigen, vraag ik me af wat Antwerp en Genk is.
Alles op de Intertoto :unsure:
Echt ontevreden ben ik niet van onze campagne, geen makkelijke groep en met wat meer meeval (of minder pech...) eindig je gewoon 2de of 3de.
 
Als Club Brugge al een teleurstelling afgang was voor sommigen, vraag ik me af wat Antwerp en Genk is.
Alles op de Intertoto :unsure:
Antwerp had dit jaar pech dat ze in een sterke groep uitkwamen (tegenstanders met een kern van 200, 126 en 113 miljoen euro). Dat in combinatie met dat het voor Antwerp een overgangsjaar is vind ik dat we het nog goed hebben gedaan. Als we het niet in 3 matchen helemaal weggeven op't einde dan zou iedereen het een fantastische campagne gevonden hebben. Dat is de ervaring, zowel op het veld als op de bank, die we missen.
 
Ja jongens, laat die BeNe League maar komen. :unsure:

Ajax: groepswinnaar in CL
PSV: 3e in EL
AZ: groepswinnaar in Con.
Feyenoord: groepswinnaar in Con.
Vitesse: mogelijks 2e als Tottenham niet wint in Con.

Terwijl wij onze 1e rechtstreekse CL ticket dreigen te verliezen gaan ze bij onze noorderburen op jacht naar een 2e vaste CL ticket.
 
Antwerp had dit jaar pech dat ze in een sterke groep uitkwamen (tegenstanders met een kern van 200, 126 en 113 miljoen euro). Dat in combinatie met dat het voor Antwerp een overgangsjaar is vind ik dat we het nog goed hebben gedaan. Als we het niet in 3 matchen helemaal weggeven op't einde dan zou iedereen het een fantastische campagne gevonden hebben. Dat is de ervaring, zowel op het veld als op de bank, die we missen.
We hebben het alle 4 niet getroffen in de groepsfase gent dat doorgaat is normaal. Wij in onze groep was laatste ook vrij duidelijk na de loting, rafc frankfurt, olympiacos, fener ook iet de makkelijkste groep.

Genk mss iets meer verwacht maar daar heb je drie ploegen die dicht bij elkaar staan rapid, genk, dynamo ( die duidelijk de sterkste was na westham.
Achteraf doodzonde dat rsca eruit gaat tegen vitesse.
Alweer een mooi jaar voor ons voetbal :cry:
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Ja jongens, laat die BeNe League maar komen. :unsure:

Ajax: groepswinnaar in CL
PSV: 3e in EL
AZ: groepswinnaar in Con.
Feyenoord: groepswinnaar in Con.
Vitesse: mogelijks 2e als Tottenham niet wint in Con.

Terwijl wij onze 1e rechtstreekse CL ticket dreigen te verliezen gaan ze bij onze noorderburen op jacht naar een 2e vaste CL ticket.
Los van de heel mooie prestatie van Ajax, profiteren onze Noorderburgen wel van het feit dat ze met 3 ploegen massa's punten zitten te sprokkelen in die groepsfase van die veredelde beker. We hadden daar beter meer ploegen in gehad dan in de EL.
 
Los van de heel mooie prestatie van Ajax, profiteren onze Noorderburgen wel van het feit dat ze met 3 ploegen massa's punten zitten te sprokkelen in die groepsfase van die veredelde beker. We hadden daar beter meer ploegen in gehad dan in de EL.
Dat klopt volledig, alleen liet Anderlecht zich dan aftroeven tegen één van die ploegen. Dat maakt het net extra pijnlijk.
 
2 punten voor een zege
1 punt voor een gelijkspel
Helft van de punten in de kwalificatierondes

Bonuspunten:
  • Clubs that reach the group stage (4 bonus points for the Champions League).
  • Group winners (4 bonus points for the Europa League, 2 bonus points for the Europa Conference League).
  • Group runners-up (2 bonus points for the Europa League, 1 bonus point for the Europa Conference League).
  • Clubs that reach the round of 16 (5 bonus points for the Champions League, 1 bonus point for the Europa League).
  • Clubs that reach the quarter-finals (1 bonus point for the Champions League and the Europa League).
  • Clubs that reach the semi-finals or final (1 bonus point for the Champions League, Europa League and Europa Conference League).
Kijk bv. naar LASK, die komen terecht in een groep met Maccabi Tel-Aviv, FC Alashkert en HJK en halen 16/18. Daar sprokkelen ze 11 punten mee. In de voorrondes ook nog gewonnen van St. Johnstone en Vojvodina waardoor ze nu 14,5 punten hebben gehaald dit seizoen.


Ter vergelijking, Brugge heeft 3 punten gesprokkeld in zijn CL groep en 4 bonuspunten voor kwalificatie voor een totaal van 7. Nog niet de helft van wat LASK heeft gehaald dus. Gent zit ook al aan 12,5.
 
Laatst bewerkt:
Nu. Genk zit in zak en as. Diep in de put. Een enigszins normaal Genk wordt gewoon 2de in die groep. Uiteraard verandert dat niks aan het hier en nu, maar we moeten dat wel even in gedachten houden om de toestand vs Oostenrijk te relativeren.

Klote alvast. Ik had (net als voor de competitie) hoge hoop, maar niks. Gisteren werd duidelijk gebruikt als "oefenmatch" gezien de vreemde startopstelling, de vele wissels en positieveranderingen. Positief: Ge ziet aan bepaalde dingen dat er andere opdrachten zijn. Negatief: Die opdrachten werden niet voldoende uitgevoerd en een aantal spelers hebben nog veel werk om op te staan. Hopelijk wel veel meer minuten voor Oyen de komende maanden. Dat kan naar Belgische normen wel een zeer goede speler worden.
 
Nu. Genk zit in zak en as. Diep in de put. Een enigszins normaal Genk wordt gewoon 2de in die groep. Uiteraard verandert dat niks aan het hier en nu, maar we moeten dat wel even in gedachten houden om de toestand vs Oostenrijk te relativeren.

Klote alvast. Ik had (net als voor de competitie) hoge hoop, maar niks. Gisteren werd duidelijk gebruikt als "oefenmatch" gezien de vreemde startopstelling, de vele wissels en positieveranderingen. Positief: Ge ziet aan bepaalde dingen dat er andere opdrachten zijn. Negatief: Die opdrachten werden niet voldoende uitgevoerd en een aantal spelers hebben nog veel werk om op te staan. Hopelijk wel veel meer minuten voor Oyen de komende maanden. Dat kan naar Belgische normen wel een zeer goede speler worden.
Welke 11 zou jij eigenlijk graag zien starten momenteel en in welke veldbezetting?
 
Vraag me dat eens tijdens de winterstop :D
Op zich is de opstelling en invulling van vorig seizoen voldoende met spelers als Juklerod, preciado, McKenzie, Sadick, Tresor, Eiting, Oyen, Painstil en Ugbo als aanvulling. Maar wat gaat er nog bewegen de komende maand?
 
Antwerp had dit jaar pech dat ze in een sterke groep uitkwamen (tegenstanders met een kern van 200, 126 en 113 miljoen euro). Dat in combinatie met dat het voor Antwerp een overgangsjaar is vind ik dat we het nog goed hebben gedaan. Als we het niet in 3 matchen helemaal weggeven op't einde dan zou iedereen het een fantastische campagne gevonden hebben. Dat is de ervaring, zowel op het veld als op de bank, die we missen.
Sorry, maar overgangsjaar?

Refaelov en Mbokani zijn weggegaan, maar ze hebben wel Nainggolan, Fischer, Frey, Samatta, Balikwisha, Bataille en Engels aangetrokken. Met reden denk ik hè. Ik weet nog goed dat Gheysens allemaal zat te verkondigen bij het aantrekken van Nainggolan. Dan kan je toch moeilijk spreken van een overgangsjaar? Ze staan ook gewoon mooi bovenin naast Club Brugge. Ik kan mis zijn, maar volgens mij staan ze qua punten ook verder dan vorig jaar in deze fase.

Natuurlijk is het geen simpele groep, maar 5 op 18 is gewoon te weinig imo. Fenerbahce is niet meer de Turkse topclub van weleer en Frankfurt staat momenteel ook 'maar' 12e. Natuurlijk hebben ze pech gehad met die late tegentreffers, maar de eindbalans vind ik persoonlijk teleurstellend voor een club die de titel ambieert in België.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan