UEFA Europe League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, maar overgangsjaar?

Refaelov en Mbokani zijn weggegaan, maar ze hebben wel Nainggolan, Fischer, Frey, Samatta, Balikwisha, Bataille en Engels aangetrokken. Met reden denk ik hè. Ik weet nog goed dat Gheysens allemaal zat te verkondigen bij het aantrekken van Nainggolan. Dan kan je toch moeilijk spreken van een overgangsjaar? Ze staan ook gewoon mooi bovenin naast Club Brugge. Ik kan mis zijn, maar volgens mij staan ze qua punten ook verder dan vorig jaar in deze fase.

Natuurlijk is het geen simpele groep, maar 5 op 18 is gewoon te weinig imo. Fenerbahce is niet meer de Turkse topclub van weleer en Frankfurt staat momenteel ook 'maar' 12e. Natuurlijk hebben ze pech gehad met die late tegentreffers, maar de eindbalans vind ik persoonlijk teleurstellend voor een club die de titel ambieert in België.
En Hongla, Lamkel Ze, Gellin, Le Marchand, J. Lukaku, Juklerod. Allemaal basisspelers vorig jaar die moesten vervangen worden.
Buiten Butez, De Laet en Verstraete en sinds kort Seck is het echt wel een volledig nieuw team. Als je 15 inkomende transfers doet dan heb je een overgangsseizoen, of dat nu namen zijn of niet.
Veel van die namen zijn er trouwens met kanttekeningen. Nainggolan die wat komt uitbollen, Engels die al anderhalf jaar geen match meer had gespeeld, Frey de spits van de degradant, Bataille voor het eerst bij een ploeg waar er druk is, etc...
Ik verwonder mij er echt aan dat we nog bovenaan staan. Zowel jullie als Genk hebben hun ploeg kunnen samen houden, ik was er echt van overtuigd dat het tussen jullie 2 ging gaan dit jaar.
Fenerbahce is inderdaad niet meer de topclub van weleer maar hun kern is nog steeds wel het dubbele waard dan de onze.
 
Toch al een heel ander verhaal dan begin dit seizoen, toen de toon anders was. Topcoach met Priske, toptransfers met Radja, Fischer, Frey, Bataille, etc. Dat je ze nu kleineert/negatief belicht verandert weinig aan hoe ze aangekondigd waren.

Lamkel Ze speelde maar de helft van de tijd en had je continue problemen mee, Gelin heeft ocharme 10 matchen gespeeld, Le Marchand nog geen 15 volledige matchen op een heel seizoen. Juklerod heeft na nieuwjaar maar 4 keer meegedaan waarvan maar 1 keer een volle helft, de rest allemaal korte invalbeurten, en Lukaku werd hier elke match compleet afgebroken.

Bizar dat je zo negatief bent over de nieuwe spelers, die bijna allemaal een meerwaarde (zouden moeten) bieden, en tegelijkertijd zo positief bent over wannabe's en B-spelers en doet alsof ze steunpilaren waren van geweldige kwaliteit.

Weer eerlijk en geef gewoon toe dat gezien het geld er door Polle Plastiek is tegenaan gegooid dat Antwerp gewoonweg ondermaats presteert. 24 miljoen exclusief de grote salarissen. Overgangsjaar, komaan he zeg...
 
Toch al een heel ander verhaal dan begin dit seizoen, toen de toon anders was. Topcoach met Priske, toptransfers met Radja, Fischer, Frey, Bataille, etc. Dat je ze nu kleineert/negatief belicht verandert weinig aan hoe ze aangekondigd waren.

Lamkel Ze speelde maar de helft van de tijd en had je continue problemen mee, Gelin heeft ocharme 10 matchen gespeeld, Le Marchand nog geen 15 volledige matchen op een heel seizoen. Juklerod heeft na nieuwjaar maar 4 keer meegedaan waarvan maar 1 keer een volle helft, de rest allemaal korte invalbeurten, en Lukaku werd hier elke match compleet afgebroken.

Bizar dat je zo negatief bent over de nieuwe spelers, die bijna allemaal een meerwaarde (zouden moeten) bieden, en tegelijkertijd zo positief bent over wannabe's en B-spelers en doet alsof ze steunpilaren waren van geweldige kwaliteit.

Weer eerlijk en geef gewoon toe dat gezien het geld er door Polle Plastiek is tegenaan gegooid dat Antwerp gewoonweg ondermaats presteert. 24 miljoen exclusief de grote salarissen. Overgangsjaar, komaan he zeg...
De communicatie van onze voorzitter vind ik soms een beetje onrealistisch en zelfs vervelend.
Ik zeg hier al sinds deze zomer dat het een overgangsseizoen gaan hebben. Daarentegen ben ik wel heel tevreden over hoe ze hebben aangekocht dit jaar. Mooie mix tussen jonge gasten en spelers die al iets hebben bewezen. Lamkel Ze heeft ons eigenhandig PO1 bezorgd onder Vercauteren dus wel degelijk een belangrijke speler. Juklerod heeft dankzij transferperikelen niet meer gespeeld. Dat onze 2 Franse verdedigers zo weinig hebben gespeeld verrast mij een beetje, ik mijn herinneringen waren die heel belangrijk vorig seizoen.
Grote salarissen valt trouwens mee, de loonlast ligt dit seizoen lager dan vorig seizoen.
Geld er tegenaan gooien is geen garantie op instant succes. Een ploeg bouw je ook daarom dat ik pas verwachtingen heb voor volgend seizoen. Dat heeft niets met negatief zijn te maken.
Wij staan belangen nog niet waar Genk en Brugge staan. Vergelijk onze kernen maar eens op transfermarkt.
En Polle Plastiek, serieus? Dat is facebook commentaren niveau.
 
Ja, er is serieus geïnvesteerd en dan mag je wel verwachten dat er op het veld gepresteerd wordt. Voorafgaand aan het seizoen had ik gezegd dat play-off 1 de doelstelling moest zijn. Maar een volledig nieuwe ploeg bouw je ook niet op enkele maanden, zeker als je beseft dat we veel ervaring hebben ingeruild voor jong talent met Balikwisha, Yusuf, Vines en Dwomoh. Daartegenover staat het vertrek van Refaelov, Mbokani, Hongla en Lamkel Zé, toch de spelers die de afgelopen twee seizoenen de nodige creativiteit en aanvallende impulsen hebben geleverd. Dat lijkt me een bewuste keuze, om af te stappen van de vele huurtransfers en oudere spelers die onder D'Onofrio werden gehaald.

Dus ja, enerzijds is het een bouwjaar maar anderzijds zit er volgens mij ook voldoende kwaliteit in de kern om mee te doen bovenaan. Zeker nu dat teams zoals Brugge en Genk het deels laten afweten. Play-off 1 en Europees voetbal halen lijkt me trouwens nog altijd de minimale doelstelling, zeker nu we uit de andere competities liggen. Qua resultaten doet Priske het eigenlijk zeer goed, qua spelpeil is er wel nog veel ruimte voor verbetering.

Frey en Bataille zijn toch ook absoluut geen toptransfers? Vraag eender welke analist voorafgaande aan het seizoen of Mbokani inruilen voor Frey een goede zaak is en ze lachen je in je gezicht uit.
 
Sorry, maar overgangsjaar?

Refaelov en Mbokani zijn weggegaan, maar ze hebben wel Nainggolan, Fischer, Frey, Samatta, Balikwisha, Bataille en Engels aangetrokken. Met reden denk ik hè. Ik weet nog goed dat Gheysens allemaal zat te verkondigen bij het aantrekken van Nainggolan. Dan kan je toch moeilijk spreken van een overgangsjaar? Ze staan ook gewoon mooi bovenin naast Club Brugge. Ik kan mis zijn, maar volgens mij staan ze qua punten ook verder dan vorig jaar in deze fase.

Natuurlijk is het geen simpele groep, maar 5 op 18 is gewoon te weinig imo. Fenerbahce is niet meer de Turkse topclub van weleer en Frankfurt staat momenteel ook 'maar' 12e. Natuurlijk hebben ze pech gehad met die late tegentreffers, maar de eindbalans vind ik persoonlijk teleurstellend voor een club die de titel ambieert in België.
Ik had vooraf gehoopt op minstens de derde plaats en achteraf bekeken zat dat er ook zeker in. Eigenlijk hebben we enkel in de thuiswedstrijd tegen Fenerbache het spel moeten ondergaan. Op Olympiakos krijg je vlak voor de 2-1 een enorme kans op 1-2, thuis tegen Frankfurt verlies je onverdiend na een zeer lichte penalty en op Frankfurt speel je ook een goede wedstrijd en krijg je in minuut 95 het deksel op de neus. Ook thuis tegen Olympiakos had je er makkelijk twee meer kunnen maken. Ik denk dat de meeste mensen ons vooraf in deze groep ook gewoon op plek 4 hadden gezet.

Eigenlijk hebben we in de eigen competitie teveel punten gekregen t.o.v. het vertoonde voetbal en in Europa te weinig.
 
Ja jongens, laat die BeNe League maar komen. :unsure:

Ajax: groepswinnaar in CL
PSV: 3e in EL
AZ: groepswinnaar in Con.
Feyenoord: groepswinnaar in Con.
Vitesse: mogelijks 2e als Tottenham niet wint in Con.

Terwijl wij onze 1e rechtstreekse CL ticket dreigen te verliezen gaan ze bij onze noorderburen op jacht naar een 2e vaste CL ticket.
om nu eerlijk te zijn, buiten Ajax?
op zich hadden een Genk en Antwerp op niveau minstens even goed kunnen doen als PSV. sorry, maar 3de in EL is haalbaar voor een Belgische PO1-ploeg. Ik denk dat zij, net zoals PSV, dat eigenlijk zelfs óók te weinig zouden moeten vinden.

en Feyenoord en Vitesse... tjah, als Gent met zelf nog 2 matchen te gaan zijn groep wint, is niemand geïnteresseerd in de Conference League.
Als Feyenoord en Vitesse hun groep winnen, is dat dan ineens een teken dat Nederland veel verder staat in Europa?

en ik denk dat in de groep van Ajax Brugge ook wel meer punten zou gehaald hebben dan nu
 
Ja, er is serieus geïnvesteerd en dan mag je wel verwachten dat er op het veld gepresteerd wordt. Voorafgaand aan het seizoen had ik gezegd dat play-off 1 de doelstelling moest zijn. Maar een volledig nieuwe ploeg bouw je ook niet op enkele maanden, zeker als je beseft dat we veel ervaring hebben ingeruild voor jong talent met Balikwisha, Yusuf, Vines en Dwomoh. Daartegenover staat het vertrek van Refaelov, Mbokani, Hongla en Lamkel Zé, toch de spelers die de afgelopen twee seizoenen de nodige creativiteit en aanvallende impulsen hebben geleverd. Dat lijkt me een bewuste keuze, om af te stappen van de vele huurtransfers en oudere spelers die onder D'Onofrio werden gehaald.

Dus ja, enerzijds is het een bouwjaar maar anderzijds zit er volgens mij ook voldoende kwaliteit in de kern om mee te doen bovenaan. Zeker nu dat teams zoals Brugge en Genk het deels laten afweten. Play-off 1 en Europees voetbal halen lijkt me trouwens nog altijd de minimale doelstelling, zeker nu we uit de andere competities liggen. Qua resultaten doet Priske het eigenlijk zeer goed, qua spelpeil is er wel nog veel ruimte voor verbetering.

Frey en Bataille zijn toch ook absoluut geen toptransfers? Vraag eender welke analist voorafgaande aan het seizoen of Mbokani inruilen voor Frey een goede zaak is en ze lachen je in je gezicht uit.

Helemaal akkoord met de rest van je post, maar met die laatste zin moet ik even lachen. Vraag eender welke analist voorafgaande aan het seizoen op welke positie Beerschot gaat eindigen, en ze antwoordden allemaal "rustig seizoen tussen plaats 8 en 14". Er was letterlijk GEEN ENKELE analist die de malaise voorspeld had, terwijl de helft van de supporters het al wisten.
In het pronostiek topic had ik in juli of augustus ook al verteld dat Beerschot de teleurstelling van het seizoen ging zijn.

Dus zwijg me ajb even over analisten en hun inschattingsvermogen :rofl:

Frey was op voorhand al geweten een hele goeie transfer te zijn. Verscheidene malen top-3 in Zwitserland en Europees voetbal, transfer naar Fenerbahce afgedwongen en achteraf in Duitse 2e klasse en bij Beveren zijn waarde wederom bewezen. Zonder hem zat Beveren na een half seizoen al in 2e klasse (zoals wij nu eigenlijk). Dus ja, ik betwijfel het of ze me effectief in het gezicht zouden uitlachen om een 36-jarige te vervangen door een 26-jarige met degelijke adelbrieven. Dat het gene Salah is, uiteraard, maar laat ons niet doen alsof het een krabber is waarmee jullie een geweldig risico genomen hebben.
Bij Beerschot-fans waren we heel lang aan het hopen dat die naar ons zou komen :(
 
Frey was op voorhand al geweten een hele goeie transfer te zijn.
Vreemd dat Antwerp dan geen concurrentie had om hem binnen te halen terwijl bijna de hele linkerkolom van vorig seizoen een spits zocht. Het feit dat jullie ook aan het hopen waren dat hij naar het Kiel wil komen zegt, met alle respect, toch voldoende over zijn naam? Als hij echt die toptransfer was die jij er nu van wil maken zou er toch geen enkele middenmoter/degradatie kandidaat moeten denken dat ze hem konden halen? Uiteindelijk mag hij adelbrieven hebben zoveel hij wilt, hij kwam van Waasland-Beveren he... Ik wil al die "topspitsen" van kelderclubs die compleet mislukken eens ze bij een grotere ploeg komen geen eten geven hoor, daar heb ik veel te weinig maaltijdcheques voor.

Ik begrijp maar al te goed dat je wat smalend wil doen over die mannen van Deurne, het is zelfs u volste recht. Het is ook te min wat Antwerp nu laat zien, en dan vooral het spel want qua punten zitten ze op schema. Maar als je een aantal spelers weg doet en je vervangt de helft ervan door jonge gasten en de andere helft door spelers die de competitie niet kennen kan je moeilijk ontkennen dat er een groot stuk overgang in dit seizoen gaat zitten he. Wat de voorzitter ook mag beweren (of hoe zijn uitspraken in de media komen). Tis ook niet voor niks dat elke aanwinst een meerjarig contract heeft gekregen. Voor het eerste jaar sinds hun promotie laat Antwerp zien dat ze ook lange termijnvisie hebben dus ik begrijp wel ergens dat ze onder niveau blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
1) Frey komt niet van Beveren maar van Fenerbahce en speelde voordien altijd bij YB Bern. Geen slechte club, die speelt hier ook gewoon top-3.
2) Geen idee of er concurrentie was voor Frey. Genk zat nog met Onuachu, Club had Dost, Anderlecht was er misschien niet in geinteresseerd omdat hij niet in het project paste, Gent was al bezig met Bruno en Bayo. Voor de rest van de JPL is hij ook te duur he, 2 miljoen euro is voor de meeste clubs het gehele budget.
3) De fans waren er op aan het hopen omdat ze van oordeel waren dat het een hele goeie spits is die op zijn eentje een verdediging kan bezig houden en nog kan scoren ook, zoals hij meerdere malen bij Beveren bewees. En het type dat wij nu echt mankeren. De club zelf heeft weinig tot geen effort gedaan, omdat hij te duur was...
4) ik doe helemaal niet smalend over "de mannen van Deurne", ik zeg net dat ze goeie spelers gehaald hebben. Maar dat ze ondermaats presteren en dat supporters zich nu niet moeten verbergen achter "overgangsseizoen"-uitvlucht.

Maar bon, we zien wel dat veel andere clubs ook "ondermaats" presteren en dat heeft dan weer te maken met de nivellering in onze competitie waarbij de clubs dichter bij mekaar komen qua niveau, op een paar uitzonderingen na. Zoals wij. :( :(
 
Helemaal akkoord met de rest van je post, maar met die laatste zin moet ik even lachen. Vraag eender welke analist voorafgaande aan het seizoen op welke positie Beerschot gaat eindigen, en ze antwoordden allemaal "rustig seizoen tussen plaats 8 en 14". Er was letterlijk GEEN ENKELE analist die de malaise voorspeld had, terwijl de helft van de supporters het al wisten.
In het pronostiek topic had ik in juli of augustus ook al verteld dat Beerschot de teleurstelling van het seizoen ging zijn.

Dus zwijg me ajb even over analisten en hun inschattingsvermogen :rofl:

Frey was op voorhand al geweten een hele goeie transfer te zijn. Verscheidene malen top-3 in Zwitserland en Europees voetbal, transfer naar Fenerbahce afgedwongen en achteraf in Duitse 2e klasse en bij Beveren zijn waarde wederom bewezen. Zonder hem zat Beveren na een half seizoen al in 2e klasse (zoals wij nu eigenlijk). Dus ja, ik betwijfel het of ze me effectief in het gezicht zouden uitlachen om een 36-jarige te vervangen door een 26-jarige met degelijke adelbrieven. Dat het gene Salah is, uiteraard, maar laat ons niet doen alsof het een krabber is waarmee jullie een geweldig risico genomen hebben.
Bij Beerschot-fans waren we heel lang aan het hopen dat die naar ons zou komen :(
Je weet wat ik bedoel, he. Frey is geen grote naam en wat hij qua adelbrieven voor kan leggen is ook beperkt om de eerste spits te worden van een ploeg die zogezegd voor de titel zou moeten meedoen. De algemene teneur bij ons op het forum was ook dat Frey gehaald was als back-up voor de vervanger van Mbokani, niet dat hij zelf eerste keus zou worden. Ik denk dat ze bij het bestuur er initieel ook zo over dachten, getuige daarvan de interesse in Arthur Cabral van FC Basel.
 
Mja, ik kan beide kampen wel begrijpen. Maar ik vind persoonlijk dat Antwerp in vergelijking met vorig seizoen alleen maar Refaelov, Hongla en Lamkel mist. Refaelov heeft zelf de uitgang gezocht, maar Hongla is zonder reden weggeduwd en Lamkel hebben ze nooit kunnen bedwingen omdat ze hem te veel wilden veranderen (zo moeilijk om te managen lijkt me die ook niet, gewoon laten doen). Dus je hebt uw twee jonge sterkhouders eigenlijk naar de uitgang geduwd en je haalt een hele rist gevestigde waarden van de JPL.

Ja, dan mag er wel meer van Antwerp verwacht worden. Al ben ik wel fan van Priske hoor. Je ziet dat er iets aan zit te komen maar het komt er gewoon nog niet volop uit. Plastieken Paul is gewoon een nerveuze megalomaan en dat straalt wat af op de club, waardoor het nooit echt rustig werken is.
 
Mja, ik kan beide kampen wel begrijpen. Maar ik vind persoonlijk dat Antwerp in vergelijking met vorig seizoen alleen maar Refaelov, Hongla en Lamkel mist. Refaelov heeft zelf de uitgang gezocht, maar Hongla is zonder reden weggeduwd en Lamkel hebben ze nooit kunnen bedwingen omdat ze hem te veel wilden veranderen (zo moeilijk om te managen lijkt me die ook niet, gewoon laten doen). Dus je hebt uw twee jonge sterkhouders eigenlijk naar de uitgang geduwd en je haalt een hele rist gevestigde waarden van de JPL.
Hongla wou zelf weg en ze wouden niet weer een speler transfervrij verliezen. Lamkel Zé wil ik geen woorden meer aan vuil maken, er is maar één schuldige in dat verhaal en het is niet de club. Dat hij nu in Slowakije speelt, zegt alles wat er te zeggen valt.

Ja, dan mag er wel meer van Antwerp verwacht worden. Al ben ik wel fan van Priske hoor. Je ziet dat er iets aan zit te komen maar het komt er gewoon nog niet volop uit. Plastieken Paul is gewoon een nerveuze megalomaan en dat straalt wat af op de club, waardoor het nooit echt rustig werken is.
Nerveuze megalomaan? Sinds Gheysens in 2017 als voorzitter is aangetreden, werd nog geen enkele trainer ontslagen. Bölöni deed zijn contract van drie jaar uit en Leko vertrok zelf naar de woestijn. Dit is ook het eerste jaar dat er echt grote transferbedragen worden uitgegeven en dan vnl. aan jonge spelers, wat dat betreft is dat een andere aanpak dan onder D'Onofrio in onze eerste 4 seizoenen 1A.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
uefa_europa_league_202122_knockout_play_offs_round_draw_20211213132527.jpg.jpeg


Toffe loting ook eigenlijk. Buiten Tiraspol - Braga dan. Kan in veel matchen beide kanten uit (zelfs Barca - Napoli).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan