Ja maar ok nu zit ge aan te halen wat hun prestaties bij Anderlecht zijn, dat snap ik. Maar spelers zijn ook maar zo goed als het team waarin ze functioneren. Als een club in een algehele malaise zit, deelt een speler in de klappen. Vertonghen staat ook gelijk de eerste de beste Seba Dewaest te krabbelen dit seizoen bij ons. Esposito liet nog niet zien wat hij in Zwitserland liet zien. Ishaq laat niks zien tout court. Het probleem zit fundamenteler dan de som van de individuen.
Als een jonge gast bij Porto op zijn 17de begint te spelen, en in elke jeugdcategorie van Portugal een vaste waarde/zelfs sterkhouder is, en op 2 seizoenen voor zijn 20ste in de Premier League aan bijna 2000 minuten komt, dan is dat toch wel ergens een bewijs dat zo iemand iets kan. Wat er dan voor betaald werd is minder relevant, dat is maar wat een club wilt geven.
Ik zag ook al genoeg van hem om van Silva nu niet het grote probleem van Anderlecht te maken. Als elke speler in de kern zijn kwaliteiten had, zijn meters verzette en zijn prestaties afleverde stonden we nu 5 plaatsen hoger in het klassement. Die jongen staat er vooraan echt moederziel alleen voor. Heeft aansluiting rond zich nodig. We zijn nog niet halfweg en hij heeft al 9 goals en 2 assists. Er hebben er bij ons slechtere rondgelopen. Zijn Italiaanse copain vind ik een groter probleem op dit moment, bijvoorbeeld. Maar het is ook wel tijd geven aan Veldman of een andere trainer om zo'n speler(s) niet meer op een eiland te laten staan.
Wat Diawara betreft, idem. Al heb ik daar schrik dat het vooral blessureleed is dat hem teruggezet heeft en dan is het zeer de vraag of zo iemand nog zijn niveau van weleer kan oppikken.