UEFA Champions League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bayern kan Dortmund en Leipzig (als die doorgaan) niet loten aangezien die tweede worden, dus die hebben een grotere kans dat ze Club Brugge gaan loten dan bv. Real Madrid die elke ploeg kan loten.

Al vraag ik mij dan af waarom Chelsea 0,03% meer krijgt, want dat moet toch gewoon gelijk zijn met City/Tottenham denk ik.
Het echte Bayern tegen het Bayern van België. Kunnen we ineens de echte waardeverhoudingen zien :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: Au79
Bayern kan Dortmund en Leipzig (als die doorgaan) niet loten aangezien die tweede worden, dus die hebben een grotere kans dat ze Club Brugge gaan loten dan bv. Real Madrid die elke ploeg kan loten.

Al vraag ik mij dan af waarom Chelsea 0,03% meer krijgt, want dat moet toch gewoon gelijk zijn met City/Tottenham denk ik.
Heeft ook te maken met het 'paren' van ploegen voor tv/politie-in-een-stad. Daardoor kan er een klein verschil zitten.
 
Hoe bedoel je concreet?
Ik heb geen tijd om het nu exact uit te zoeken, maar Tottenham en Chelsea zitten beide in Londen. Die zijn omwille van tv rechten en aanwezigheid van politie 'gepaard', waardoor de ene niet op dezelfde week/dag in Londen mag spelen als de andere. Als dan Frankfurt niet tegen Tottenham kan spelen omdat ze in dezelfde groep zaten, stijgt de kans dat ze tegen Chelsea moeten uitkomen. Waardoor daar de 'pairing', wss enkel omwille van tv-rechten langs Duitse kant het weer moeilijker maakt gezien er daar ook 4 teams zitten etc.
 
van ploegen in dezelfde stad kan ik het nog snappen. Maar dan verwacht ik dat City evenveel krijgt als Chelsea. TV-rechten kunnen den boom in op dat vlak (persoonlijke mening)
 
Ik zie op het forum van Bert kassies dat iemand anders wel een andere kansberekening uitkomt.
Code:
         RUNNER-UP   LIV BRU INT FRA ACM LPZ DTM PSG
WINNER               ENG BEL ITA GER ITA GER GER FRA
NAPOLI    ITA         -  18%  -  22%  -  19% 23% 18%
PORTO     POR        20%  -  15% 17% 13% 12% 13% 10%
BAYERN    GER        39% 18%  -   -  23%  -   -  20%
TOTTENHAM ENG         -  15% 19%  -  19% 18% 17% 11%
CHELSEA   ENG         -  13% 16% 18%  -  21% 18% 13%
R.MADRID  ESP        20% 11% 14% 12% 14%  -  13% 15%
MAN.CITY  ENG         -  15% 20% 19% 19% 15%  -  11%
BENFICA   POR        21% 10% 15% 13% 11% 14% 15%  -

Geen idee wat de exacte is, zal er wel niet gigantisch naast zitten.

Liverpool-Bayern zou dus wel eens een mooie affiche kunnen zijn.
 
Napoli, Tottenham of Chelsea zijn wel toffe tegenstanders denk ik voor Brugge (ook qua ''haalbaarheid'' :unsure: )
Bayern of Man city ook wel, maarja om daarvan te winnen :tongue:

Liever geen benfica en madrid boeit mij persoonlijk ook minder.
 
Napoli, Tottenham of Chelsea zijn wel toffe tegenstanders denk ik voor Brugge (ook qua ''haalbaarheid'' :unsure: )
Bayern of Man city ook wel, maarja om daarvan te winnen :tongue:

Liever geen benfica en madrid boeit mij persoonlijk ook minder.
Napoli qua haalbaarheid zegt hij. Volgt gij andere matchen in de CL?
 
Napoli al bezig gezien dit seizoen?
Ze zijn inderdaad zeer sterk begonnen, maar wat mij betreft toch ook eerder Napoli dan een absolute topclub. Die club staat de laatste jaren toch wel bekend om zijn goede seizoensstarten om dan vervolgens stilletjes aan weg te deemsteren. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een grote kans hebt om door te gaan, uiteraard. Je blijft in elke mogelijke affiche de grote underdog.
 
Napoli, Tottenham of Chelsea zijn wel toffe tegenstanders denk ik voor Brugge (ook qua ''haalbaarheid'' :unsure: )
Bayern of Man city ook wel, maarja om daarvan te winnen :tongue:

Liever geen benfica en madrid boeit mij persoonlijk ook minder.
Tottenham al zien spelen? Daar is ook niks tofs aan en niet om aan te zien.
 
Ze zijn inderdaad zeer sterk begonnen, maar wat mij betreft toch ook eerder Napoli dan een absolute topclub. Die club staat de laatste jaren toch wel bekend om zijn goede seizoensstarten om dan vervolgens stilletjes aan weg te deemsteren. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een grote kans hebt om door te gaan, uiteraard. Je blijft in elke mogelijke affiche de grote underdog.
Sowieso zal club op hun best moeten zijn en het nodige geluk moeten hebben/afdwingen om een deftig resultaat te hebben. Maar ik heb wel meer schrik van de aanval van een Napoli dan van een Chelsea/Tottenham die wellicht iets behoudender zal spelen dan Napoli.
 
Sowieso zal club op hun best moeten zijn en het nodige geluk moeten hebben/afdwingen om een deftig resultaat te hebben. Maar ik heb wel meer schrik van de aanval van een Napoli dan van een Chelsea/Tottenham die wellicht iets behoudender zal spelen dan Napoli.
Op dit moment zeker mee eens, maar dat blijven wel twee ploegen met meer ervaring en die hun kern is ook gewoon breder dan die van Napoli. Maar zoals ik al zei het is zeker niet de eerste keer dat Napoli midden in het seizoen begint in te kakken, dus mochten we hun loten blijft dat zeker een mogelijkheid.

Soit, mij maakt het op zich niet zoveel uit. 1/8e finale is zeer mooi en daarmee is onze campagne meer dan geslaagd. Al wat er bij komt vanaf nu is een mooie bonus.
 
Tegen eender welke ploeg ben je sowieso de absolute underdog en maak je bitter weinig kans, vooral ook omdat het over 2 matchen is. 1 slechte avond van hen vs een goeie van Club en goed wat meeval en je kan perfect winnen van quasi elke ploeg waar je tegen gaat uitkomen. Maar die mannen hebben altijd nog een terugmatch om dat recht te zetten en met die budgetten en kernen lijkt me het niet meer dan logisch dat dit ook zal gebeuren.

Soit, boeit ook niet uiteindelijk. Overwinteren in de CL is een pracht van een prestatie waar Club fier op mag zijn. Elke match na de winter is idd een bonus.
Al heb ik, als neutrale supporter, wel spijt dat ze niet 3e zijn geïndigd. Ik had graag gezien wat deze kern kon bereiken in de EL eerlijk gezegd. Al zitten er daar nu ook wel een aantal absolute kleppers, mits wat geluk met de loting had Club daar ver kunnen geraken.
 
Tegen eender welke ploeg ben je sowieso de absolute underdog en maak je bitter weinig kans, vooral ook omdat het over 2 matchen is. 1 slechte avond van hen vs een goeie van Club en goed wat meeval en je kan perfect winnen van quasi elke ploeg waar je tegen gaat uitkomen. Maar die mannen hebben altijd nog een terugmatch om dat recht te zetten en met die budgetten en kernen lijkt me het niet meer dan logisch dat dit ook zal gebeuren.

Soit, boeit ook niet uiteindelijk. Overwinteren in de CL is een pracht van een prestatie waar Club fier op mag zijn. Elke match na de winter is idd een bonus.
Al heb ik, als neutrale supporter, wel spijt dat ze niet 3e zijn geïndigd. Ik had graag gezien wat deze kern kon bereiken in de EL eerlijk gezegd. Al zitten er daar nu ook wel een aantal absolute kleppers, mits wat geluk met de loting had Club daar ver kunnen geraken.
Hmm. Ik denk persoonlijk dat Brugge niet vol zou gaan voor de EL indien ze derde waren geworden. Simpele reden omdat de competitie gewoon belangrijker wordt op die momenten. Je zit nu al met een achterstand van acht punten op Genk. Zo'n lange run in de EL is ook een nefast op uw prestaties in de competitie. Zie Rangers ook bv. jaar. Ze halen wel mooi de finale, maar uiteindelijk moeten ze het kampioenschap aan Celtic laten. Brugge kan misschien wel kwart- of halve finale halen als de loting wat mee zit, maar wat ben je daar mee als dat u het kampioenschap kost.

Het had een andere situatie geweest mocht Brugge nu Bayern/PSG-gewijs van begin tot het einde op kop staan, maar nu zit je met die matige prestaties in eigen competitie die moeten goedgemaakt worden.
 
Hmm. Ik denk persoonlijk dat Brugge niet vol zou gaan voor de EL indien ze derde waren geworden. Simpele reden omdat de competitie gewoon belangrijker wordt op die momenten. Je zit nu al met een achterstand van acht punten op Genk. Zo'n lange run in de EL is ook een nefast op uw prestaties in de competitie. Zie Rangers ook bv. jaar. Ze halen wel mooi de finale, maar uiteindelijk moeten ze het kampioenschap aan Celtic laten. Brugge kan misschien wel kwart- of halve finale halen als de loting wat mee zit, maar wat ben je daar mee als dat u het kampioenschap kost.

Het had een andere situatie geweest mocht Brugge nu Bayern/PSG-gewijs van begin tot het einde op kop staan, maar nu zit je met die matige prestaties in eigen competitie die moeten goedgemaakt worden.

Uiteraard is de titel altijd een must, maar enerzijds kan je niet verwachten dat Club elk jaar kampioen gaat worden de komende x-aantal jaar, PSG- of Bayerngewijs. Anderzijds is dit seizoen, omwille van het niet rechtstreeks geplaatst zijn voor de CL, de titel missen ook iets minder erg dan normaal.

Maar, ik ben het er wel mee eens dat mochten ze 3de zijn geworden de motivatie in de EL minder zou zijn geweest, omdat de ontgoocheling te groot is niet door te zijn gestoten in de CL. Om echt ver te geraken en dus echt gemotiveerd te zijn in de EL moeten ze imo best gewoon starten in die competitie.

Wat ploegen als Napoli en Tottenham betreft, die zijn nu, zeker Napoli, heel sterk bezig in hun competitie. Maar dat zijn ook ploegen die doorgaans niet los voor de titel spelen en vaak nog een serieuze dip kennen. Dus het kan best zijn dat die tegen half februari een pak minder bezig zijn dan nu. Dan speel ik toch liever tegen één van deze ploegen dan tegen een Bayern of City, van wie je weet dat die gewoon een gans seizoen top gaan zijn.
 
Napoli zal nu wel echt mee doen tot het einde voor de titel omdat Juve en Inter het momenteel toch laten afweten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan