Tuinhuis

Shaddix

Well-known member
Crowdfunder FE
Wat hebben jullie als tuinhuis? En ben je er tevreden van?

Wij willen er binnenkort eentje zetten (liefst met nog een overkapping om zeteltjes te zetten) maar ik vind dat moeilijk kiezen. Bij Makro (wat als ik het lees voor kant-en-klaar + goedkoop nog cava kwaliteit is) zit je rond de 3000-4000 voor zo iets, bij een verdeler van tuinhuizen ga je al over de 10k.
 
Wij hebben zo'n gelakte zelfbouw blokhut gekocht vorig jaar van 3mx7m (3x3 gesloten, overig afdak) bij gebrek aan 20k euro om een tuinhuis te laten zetten. Van kwaliteit is dat zeker degelijk, ik heb wel wat geld gestoken in een deftig terras om eronder te zetten zodat het hout niet begint te rotten na verloop van tijd. Alles bij elkaar zijn we ruim onder de 5k gebleven op die manier. Houtprijzen zijn natuurlijk nietmeer wat ze toen waren.
 
Wij zijn ook hiervoor aan het sparen ( maar in iets modernere vorm). Zoujden tuinhuis willen van 3x4, en dan bv nog 5x4 enkel afdak om tafel/... onder te zetten.
2 mensen laten komen: de ene 31.000 euro excl btw ( maar dan wel met alles er in), de ander 16.000 excl btw ( maar nog geen verlichting/stopcontacten/... ingerekend).
Betonplaat zelf zit je al snel aan 4k.
 
Wij zijn ook hiervoor aan het sparen ( maar in iets modernere vorm). Zoujden tuinhuis willen van 3x4, en dan bv nog 5x4 enkel afdak om tafel/... onder te zetten.
2 mensen laten komen: de ene 31.000 euro excl btw ( maar dan wel met alles er in), de ander 16.000 excl btw ( maar nog geen verlichting/stopcontacten/... ingerekend).
Betonplaat zelf zit je al snel aan 4k.
Dat zijn geen buitengewone prijzen. Die 16000€ is zelfs aan de goeikope kant (mogelijks andere houtsoort ofzo)?
Wij hebben het hier zelf gezet, en zelfs dat is gewoon prijzig...
 
Dat zijn geen buitengewone prijzen. Die 16000€ is zelfs aan de goeikope kant (mogelijks andere houtsoort ofzo)?
Wij hebben het hier zelf gezet, en zelfs dat is gewoon prijzig...
Floriside panelen dak
Padoek planchetten buitenzijde
Open gedeelte met cementgebonden platen.
Nuja is ook een offerte van meer dan een jaar oud...

Is idd kostelijk, we hadden ons hier eigenlijk we laan mispakt.
 
Floriside panelen dak
Padoek planchetten buitenzijde
Open gedeelte met cementgebonden platen.
Nuja is ook een offerte van meer dan een jaar oud...

Is idd kostelijk, we hadden ons hier eigenlijk we laan mispakt.
Wij hadden 5000€ aan materiaal voor een tuinhuis van 3m op 4m met padoek planchetten. Dat is dan zonder de deur en zonder roofing/epdm op het dak. Daar moet dan ook nog een ondergrond bij natuurlijk. En de platen voor de binnenkant af te werken hadden we al liggen, dus die zitten er ook niet bij.
 
Wij hebben zo'n gelakte zelfbouw blokhut gekocht vorig jaar van 3mx7m (3x3 gesloten, overig afdak) bij gebrek aan 20k euro om een tuinhuis te laten zetten. Van kwaliteit is dat zeker degelijk, ik heb wel wat geld gestoken in een deftig terras om eronder te zetten zodat het hout niet begint te rotten na verloop van tijd. Alles bij elkaar zijn we ruim onder de 5k gebleven op die manier. Houtprijzen zijn natuurlijk nietmeer wat ze toen waren.
Hier ook zo gedaan (behalve dat het gelakt was). We zijn voor een geïmpregneerd vurenhout tuinhuis gegaan met overkapping (700X350) dat we achteraf gebeitst hebben. Het tuinhuis staat op kunststof funderingsbalken waardoor het hout niet in het nat staat. Qua fundering hebben we niet voor beton gekozen, maar chape + betondallen. Beton laten leveren met zo'n pomp kwam veel te duur uit. Prijs all-in (fundering, betondallen, tuinhuis, beits, ...) zal rond de 5000 euro gezeten hebben.
 
Hier ook zo gedaan (behalve dat het gelakt was). We zijn voor een geïmpregneerd vurenhout tuinhuis gegaan met overkapping (700X350) dat we achteraf gebeitst hebben. Het tuinhuis staat op kunststof funderingsbalken waardoor het hout niet in het nat staat. Qua fundering hebben we niet voor beton gekozen, maar chape + betondallen. Beton laten leveren met zo'n pomp kwam veel te duur uit. Prijs all-in (fundering, betondallen, tuinhuis, beits, ...) zal rond de 5000 euro gezeten hebben.
Waar heb je het tuinhuis zelf gehaald?
 
Waar heb je het tuinhuis zelf gehaald?
Op aanraden van anderen hebben we ons tuinhuis bij Van Kooten gekocht: https://www.vankootentuinenbuitenleven.be/
De modellen die ze aanbieden zou je nergens goedkoper mogen vinden en het tuinhuis is zeer kwalitatief naar onze mening. We zijn ook wel eerst het demo model gaan bekijken voor we het besteld hebben.

Het enige wat ik zelf niet meer zou doen is daar beits bestellen. Ze verkopen enkel (half)glanzende beits en dat was echt verblindend wanneer de zon op ons tuinhuis stond. We hadden voor wit gekozen, wat ertoe zal bijgedragen hebben. We hebben dus achteraf nog een matte beits erover gezet en nu hebben we dat probleem niet meer.
 
Dat van ons komt van 'de cock' in Puurs (al verdelen ze ook via 'tgoor' in Heist-Op-Den-Berg)

3*4 voor geïmpregneerd kubus was 3k, betonplaat zal iets van 800 euro geweest zijn.
Installatie zelf gedaan op een dag met 3, wel nog helft nagels over vond dat zoveel :D
 
Betonplaat giet je gewoon zelf hoor als ze daar 4000 euro voor vragen. Dat kost je niet meer dan duizend als je het zelf doet.
Als ik de plannen goed begrepen heb, moet er ook een terras komen. Dan zal het ook wel gepolierd moeten worden?
En 8mx4mx0,15= bijna 5 Kuub beton of dus 100 kruiwagens (of een halve camion)
Je kan dat zelf doen, maar het gaat wel een stevig werkske worden ze...
 
Als ik de plannen goed begrepen heb, moet er ook een terras komen. Dan zal het ook wel gepolierd moeten worden?
En 8mx4mx0,15= bijna 5 Kuub beton of dus 100 kruiwagens (of een halve camion)
Je kan dat zelf doen, maar het gaat wel een stevig werkske worden ze...
We moeten ook nog het terras laten aanleggen (nieuwbouw) dus ik denk dat we eerder ook ineens onder de overkapping laten tegelen.
Het voordeel is wel dat gezien er nog niets aangelegd is ze eenvoudig met een vrachtwagen achter thuis kunnen. Zo'n pompkraan gaat niet nodig zijn.
 
We moeten ook nog het terras laten aanleggen (nieuwbouw) dus ik denk dat we eerder ook ineens onder de overkapping laten tegelen.
Het voordeel is wel dat gezien er nog niets aangelegd is ze eenvoudig met een vrachtwagen achter thuis kunnen. Zo'n pompkraan gaat niet nodig zijn.
Hou er rekening mee dat ge niet zomaar kunt regelen op beton he ;)
 
Betonplaat giet je gewoon zelf hoor als ze daar 4000 euro voor vragen. Dat kost je niet meer dan duizend als je het zelf doet.
Ook een beetje kosten-baten hier denk ik. Prijs laten maken voor beton (40m²) was rond de 950 euro zonder betonnetten en zonder bekisting te maken. en dan hadden we nog geen tegels of polieren. Dus dan maar voor chape gegaan, dat kwam op 650 euro geleverd, zelf bekisting gemaakt en een dagje werk in gestoken. Een paar weken alle betontegel handelaars in de gaten gehouden tot er ergens een lotje overschot was en 46m² (iets meer in geval van schade oid) gekocht voor 650 euro geleverd. nu hebben we een volwaardig terras voor 1600 euro dat proper afgewerkt is.

edit: Je merkt dat de som 650 + 650 niet op 1600 uitkomt, maar je moet ook hout voor de bekisting tellen & en je hebt ander klein materiaal nodig.
 
Dan moet je zand, cement en grind laten leveren en een betonmolen huren. En er veel werk in steken
 
Terug
Bovenaan