Tuinhuis

Of een betonmixer laten komen als hij er bij kan rijden (tot 7m vandaan is geen probleem)
Of een pompwagen bij bestellen als het een beetje de moeite is.

Wat een prijzen dat ik hier lees. Wij gieten wekelijks betonplaten en infeite houdt dat 2x niets in hoor.
Uitgraven, bekisten, plastiek, net en hup beton erin. Mits de juiste techniek kan je dat ook zeer goed effenen zonder te polieren. Zonder speciale gereedschappen te hebben.

Ik bestel 9/10 keer meteen een pomp mee, zijn meestal iets grotere plateau's (voor zwembaden/ poolhouse) en dat win je meteen terug in werkuren.

Zelf afdraaien met een betonmolen is imo al helemaal te gek voor woorden. Dan moet je toch ontzettend veel vrije tijd hebben en echt niet weten wat gedaan. Kan je als werkende mens al zeker geen verlof voor gaan pakken denk ik dan. Kost al meer dan het opbrengt dan.

*edit: ik ga eind deze maand een tuinhuis van 3,5m x 3m plaatsen, met oversteek van 1,5m er bij. Volledig padoek. En binnenkant afgewerkt met OSB. Licht, schakelaar, 6 tal stopc, inclusief betonplateau en dat was iets van een 9000eur (excl btw weliswaar). Dus sommige prijzen hier zijn echt wel serieus aan de baard getrokken.
 
Of een betonmixer laten komen als hij er bij kan rijden (tot 7m vandaan is geen probleem)
Of een pompwagen bij bestellen als het een beetje de moeite is.

Wat een prijzen dat ik hier lees. Wij gieten wekelijks betonplaten en infeite houdt dat 2x niets in hoor.
Uitgraven, bekisten, plastiek, net en hup beton erin. Mits de juiste techniek kan je dat ook zeer goed effenen zonder te polieren. Zonder speciale gereedschappen te hebben.

Ik bestel 9/10 keer meteen een pomp mee, zijn meestal iets grotere plateau's (voor zwembaden/ poolhouse) en dat win je meteen terug in werkuren.

Zelf afdraaien met een betonmolen is imo al helemaal te gek voor woorden. Dan moet je toch ontzettend veel vrije tijd hebben en echt niet weten wat gedaan. Kan je als werkende mens al zeker geen verlof voor gaan pakken denk ik dan. Kost al meer dan het opbrengt dan.

*edit: ik ga eind deze maand een tuinhuis van 3,5m x 3m plaatsen, met oversteek van 1,5m er bij. Volledig padoek. En binnenkant afgewerkt met OSB. Licht, schakelaar, 6 tal stopc, inclusief betonplateau en dat was iets van een 9000eur (excl btw weliswaar). Dus sommige prijzen hier zijn echt wel serieus aan de baard getrokken.
DIT.

Welke prijzen men hier durft geven voor een betonplaat is te zot voor woorden. In september wordt hier 800 vierkante meter beton gegoten, 18cm dik met net van 8, sterkteklasse c30/35 half gepolierd aan 26.3 euro per vierkante meter. Gelukkig niet aan de forumprijzen of ik kon mijn deur sluiten
 
Dat valt allemaal wel mee kom. T is geen fundering voor een huis dat je giet in je tuin.
 
Of een betonmixer laten komen als hij er bij kan rijden (tot 7m vandaan is geen probleem)
Of een pompwagen bij bestellen als het een beetje de moeite is.

Wat een prijzen dat ik hier lees. Wij gieten wekelijks betonplaten en infeite houdt dat 2x niets in hoor.
Uitgraven, bekisten, plastiek, net en hup beton erin. Mits de juiste techniek kan je dat ook zeer goed effenen zonder te polieren. Zonder speciale gereedschappen te hebben.

Ik bestel 9/10 keer meteen een pomp mee, zijn meestal iets grotere plateau's (voor zwembaden/ poolhouse) en dat win je meteen terug in werkuren.

Zelf afdraaien met een betonmolen is imo al helemaal te gek voor woorden. Dan moet je toch ontzettend veel vrije tijd hebben en echt niet weten wat gedaan. Kan je als werkende mens al zeker geen verlof voor gaan pakken denk ik dan. Kost al meer dan het opbrengt dan.

*edit: ik ga eind deze maand een tuinhuis van 3,5m x 3m plaatsen, met oversteek van 1,5m er bij. Volledig padoek. En binnenkant afgewerkt met OSB. Licht, schakelaar, 6 tal stopc, inclusief betonplateau en dat was iets van een 9000eur (excl btw weliswaar). Dus sommige prijzen hier zijn echt wel serieus aan de baard getrokken.
Als ik hier snel even uitreken kost 5 Kuub beton+ pomp zo'n 1000€.
Dan nog bekisting, netten, plastic en werkuren, pak minimum 2000€.
Zoals je kan lezen in mijn post, is het zo'n 6000€ materiaalkost voor die grootte.
Dan hebben we het nog niet over de deuren en/of ramen.

Dus als ze dat bij u komen zetten voor 9000€, direct doen!
 
Als ik hier snel even uitreken kost 5 Kuub beton+ pomp zo'n 1000€.
Dan nog bekisting, netten, plastic en werkuren, pak minimum 2000€.
Zoals je kan lezen in mijn post, is het zo'n 6000€ materiaalkost voor die grootte.
Dan hebben we het nog niet over de deuren en/of ramen.

Dus als ze dat bij u komen zetten voor 9000€, direct doen!
Zo gaat dat wel rap ja.

5 Kuub aan 83eur: 415€
2 Kuub onvolledige lading aan 20eur: 40€
Pomp 34m: 255€
Kost per Kuub pompen 4,75eur: 20€

Totaal: 730€ (scheelt al bijna 25% tov natte vinger werk he)

Plastiek: 10€
Netten (5kub aan 20dik is 25m2) 3 stuks aan 70eur : 210€
Bekisting zijn hergebruik balken, maar goed : 100eur
Werk: 10u aan 40€: 400€ (dagtaak gerekend nu.. Is op een halve dag klaar he..)

Totaal 790eur. Dus verre van minimum 2000€

Hout gaat ook zoveel niet kosten, maar dat ga ik hier nu wel niet in detail uittypen.

Ik ga dat nb gaan plaatsen bij een klant EN er nog iets op verdienen

*edit: bij mij is dat een totaalproject met zwembad etc. Dus daar vraag ik zeker geen hoofdprijs voor in dat totaalproject gezien. Ik denk realistisch 10-12k €. Het ging me meer over bedragen van 30k die ik hier lees.. Daar mets je het voor.. En beton gieten aan 4000eur...n/o maar dat is prijs geven in de hoop dat je het werk niét hebt
 
Laatst bewerkt:
Iemand die al eens zonder architect een melding heeft gemaakt bij de gemeente van een carport of tuinhuis?
Dat is precies nog een vrij complexe zaak, met snede, tereinprofiel, beschrijving van opbouw, ... dat je allemaal moet gaan documenteren :oink:
 
Hout gaat ook zoveel niet kosten, maar dat ga ik hier nu wel niet in detail uittypen.

Dat was waarschijnlijk waar verleden jaar. Maar houtprijzen zijn momenteel totaal van de pot gerukt door globale tekorten.
 
Iemand die al eens zonder architect een melding heeft gemaakt bij de gemeente van een carport of tuinhuis?
Dat is precies nog een vrij complexe zaak, met snede, tereinprofiel, beschrijving van opbouw, ... dat je allemaal moet gaan documenteren :oink:
Hier zelf gedaan en vond dat toch niet zo complex. Meeste van de tekeningen kon ik vinden in de handleiding van het bouwpakket (was gewoon online beschikbaar). Dan nog enkele foto's bijvoegen van de plaats waar het komt en een rechthoek tekenen op het plan van ons perceel dacht ik.

Als je wil kan ik hier gerust die documenten posten als voorbeeld.

Wel vervelend dat de gemeente overal de maximum termijn voor heeft overschreden en ik voor iedere stap moest bellen. Meer dan 3 maand tussen aanvraag en mogen beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Op aanraden van anderen hebben we ons tuinhuis bij Van Kooten gekocht: https://www.vankootentuinenbuitenleven.be/
De modellen die ze aanbieden zou je nergens goedkoper mogen vinden en het tuinhuis is zeer kwalitatief naar onze mening. We zijn ook wel eerst het demo model gaan bekijken voor we het besteld hebben.

Het enige wat ik zelf niet meer zou doen is daar beits bestellen. Ze verkopen enkel (half)glanzende beits en dat was echt verblindend wanneer de zon op ons tuinhuis stond. We hadden voor wit gekozen, wat ertoe zal bijgedragen hebben. We hebben dus achteraf nog een matte beits erover gezet en nu hebben we dat probleem niet meer.
Tevreden van? Ik zie dat ze ook fietsenbergingen hebben. Dat zou voor ons ideaal zijn. We wonen in een nieuwbouwapp gelijkvloers met een tuin van 3 are, maar mogen van de syndicus geen tuinhuis zetten. Debiele regel, maar kan dus mijn fiets niet deftig weg zetten. Dan is dit wel een alternatief. Enkel het hout zou kunnen rotten..
 
Hier zelf gedaan en vond dat toch niet zo complex. Meeste van de tekeningen kon ik vinden in de handleiding van het bouwpakket (was gewoon online beschikbaar). Dan nog enkele foto's bijvoegen van de plaats waar het komt en een rechthoek tekenen op het plan van ons perceel dacht ik.

Als je wil kan ik hier gerust die documenten posten als voorbeeld.
Dat zou super zijn moest je dit willen doen!
Wel vervelend dat de gemeente overal de maximum termijn voor heeft overschreden en ik voor iedere stap moest bellen. Meer dan 3 maand tussen aanvraag en mogen beginnen.
Ai ik hoop dat het niet zo lang gaat duren bij ons, ik had gedacht dat dit een weekje ging duren ofzo.
 
Dat zou super zijn moest je dit willen doen!

Ai ik hoop dat het niet zo lang gaat duren bij ons, ik had gedacht dat dit een weekje ging duren ofzo.
tuinhuis1.png


tuinhuis2.png

Kan melding niet gewoon via het omgevingsloket Vlaanderen?
Inderdaad volledig online gedaan maar het is dan aan de gemeente om goed te keuren.

Eerst heeft de gemeente 30 dagen om het "ontvankelijk" te verklaren en of alles volledig is.
Daarna moet dit voor de gemeenteraad komen en als die akkoord gaan, dan krijg je zo'n gele affiche toegestuurd.
Daarna moet je 30 dagen die affiche uithangen en als je na 35 dagen na die aanplakking niks hebt gehoord, kan je beginnen.

Bij mij heeft het eerste stuk zeker 45 dagen geduurd, na ~20 dagen elke 2-3 dagen gebeld want zo goed als alles in de tuin moest wachten gezien ik door de hele tuin moest met alles voor die betonplaat. Dan toch ook rap een maand voor ik die gele affiche kreeg en de rest is verplicht wachten sowieso.

En dat alles gewoon omdat het tuinhuis te ver van de achtergevel moest komen.
 
Interessante thread.

Ook aan het uitkijken naar een nieuw tuinhuis.
Aan het twijfelen om zelf een bouwpakket te kopen en te zetten of ene op maat van een schrijnwerker.

Als je ene op maat kiest, wat zijn de meest gangbare afwerkingen? Hoe duur zijn de verschillende afwerkingen?

Anderzijds is het een vreemde periode met de huidige prijzen. 2 jaar wachten zie ik dan ook niet direct zitten.
 
Tevreden van? Ik zie dat ze ook fietsenbergingen hebben. Dat zou voor ons ideaal zijn. We wonen in een nieuwbouwapp gelijkvloers met een tuin van 3 are, maar mogen van de syndicus geen tuinhuis zetten. Debiele regel, maar kan dus mijn fiets niet deftig weg zetten. Dan is dit wel een alternatief. Enkel het hout zou kunnen rotten..
Zeer tevreden. Wij hebben gekozen voor geïmpegneerd hout en dat nog eens gebeitst (en het staat op kunststof funderingsbalken, dus van de grond/niet in het nat), dus dan zou het hout volledig beschermd moeten zijn tegen rotting. Als je er langs moest gaan, geven ze je uitgebreide uitleg over hoe je het hout het best beschermt. Er werd ons verteld dat geïmpregneerd hout niet per se nodig was als we daarna nog gingen beitsen, maar we hebben dit toch gekozen voor het geval dat we te lang wachten om de beits te vernieuwen en er vocht in het hout kan dringen hierdoor. Dan is het hout alleszins nog beschermd tegen houtrot door de impregnatie.
 
Tof om dat voorbeeld van DSK te zien.
Ik ga dat hier voor mijn broer ook zelf proberen te regelen voor zijn tuinhuis.

Ook wel zever bij hem, zonder vergunning moet hij 2m van de zijlijnen blijven, ik dacht dat het standaard 0,5m was.
Indien je voorziet dat je tuinhuis kan gekoppeld worden met dat van de buren mag je op de scheiding starten.

Hij heeft nog geen zijdelingse buren, die grond is nog eigendom van de gemeente.
Hij kan moeilijk zeggen dat ze kunnen aanbouwen, zodat hij op de scheiding kan starten:p

Zou dat eventueel helpen mocht hij voorafgaand aan de aanvraag al een akkoord van de achterburen op papier hebben?
 
Laatst bewerkt:
Interessante thread.

Ook aan het uitkijken naar een nieuw tuinhuis.
Aan het twijfelen om zelf een bouwpakket te kopen en te zetten of ene op maat van een schrijnwerker.

Als je ene op maat kiest, wat zijn de meest gangbare afwerkingen? Hoe duur zijn de verschillende afwerkingen?

Anderzijds is het een vreemde periode met de huidige prijzen. 2 jaar wachten zie ik dan ook niet direct zitten.
Na nieuwjaar zien de houthandels beterschap.
 
Ook wel zever bij hem, zonder vergunning moet hij 2m van de zijlijnen blijven, ik dacht dat het standaard 0,5m was.
Standaard is het 1m van de perceelgrenzen (in de achtertuin), al merk ik dat velen zich hier niet aan houden. Wij zijn zelfs 2m van de perceelgrens achter het tuinhuis gebleven, aangezien je er dan wat dingen kan achter zetten die je liever uit het zicht hebt maar niet binnen in het tuinhuis moeten staan (compostbak, regenton, paletten, ...)
 
Offerte gekregen voor een tuinhuis in thermowood.
3x3m
Geïsoleerde platen als dak.
Schuifdeur in melkglas.
Dikte planken: 21mm.
Prijs incl plaatsing: 6300 excl btw?

TE duur of is dit de prijs?
 
Terug
Bovenaan