Tuinkamer/Tuinhuis/Pergola

Hier hadden we de werken even stilgelegd wegens de zotte prijzen tijdens de corona & energiecrisisperiode en eigenlijk blij.

We hebben nu in onze half afgewerkte poolhouse kunnen ontdekken wat eigenlijk belangrijk is.
Bedoeling was de volledige voorgevel in glas af te werken en de volledige oppervlakte als "binnen" te gebruiken. Maar nu zitten we in het linkse deel eigenlijk héél goed verscholen van zon (op hele warme dagen) & wind (op frissere) dat we besloten hebben een deel als overdekt terras af te werken.

De helft minder schrijnwerk te plaatsen, wel iets extra aan isolatie aan de nieuwe buitenmuur, die eigenlijk op plan een centrale binnenmuur was.
Glazen schuifwand ook een optie nog. Benieuwd naar het uiteindelijke resultaat
 
Als je een houten geimpregneerd tuinhuis zet, moet je dat onmiddelijk beitsen? Of is voorjaar 2024 ook nog goed?
We hebben al zoveel werk achter de rug dit jaar dat ik als het tuinhuis er staat in september er eigenlijk liever de brui aangeef voor 2023. Maar als het echt moet, dan moet het...
 
Als je een houten geimpregneerd tuinhuis zet, moet je dat onmiddelijk beitsen? Of is voorjaar 2024 ook nog goed?
We hebben al zoveel werk achter de rug dit jaar dat ik als het tuinhuis er staat in september er eigenlijk liever de brui aangeef voor 2023. Maar als het echt moet, dan moet het...
Hoeft niet, maar wij hebben dit wel gedaan dacht ik. Bij ons vertelde de verkoper dat we het impregneren konden overslaan als we meteen gingen beitsen. Waaruit je dus kan afleiden dat je niet meteen hoeft te beitsen als het hout geïmpregneerd is. Wij zijn toch voor zowel impregneren als beitsen gegaan, dan is het geen ramp als je wat te laat de beitslaag vernieuwt.
 
Glazen schuifwand ook een optie nog. Benieuwd naar het uiteindelijke resultaat

Ik ook :laugh:


Glazen schuifwand gaan we ni doen, het mag open blijven. Gaan de ruimte ook gebruiken om in de winter dan de tuinspullen en meubelen te stockeren.
 
Terug
Bovenaan