Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Cavendish heeft in zijn carriere een pak schandalige sprint gereden maar mensen (ook in VlV gisteren weer) lijken ook te vergeten dat zijn beginjaren uit een ander tijdperk komen. Die eerste jaren waar hij telkens 5-6 stuks pakt zijn grotendeels omdat hij toen een zieke leadout had met: Martin, Hincapie, Eisel en Renshaw. Martin begon toen op 2.5-3km van de meet en daar kwam niemand nog over. Dat bestaat niet meer, Philipsen heeft het gisteren ook nog gezegd: je hebt nen hoop enkelingen en iedereen kijkt naar iedereen. Dat maakt alles ook gewoon chaotischer.Eigenlijk maakt McLay ondanks een zeer sterke leadout powergewijs een technische fout daar. Die had al een beetje meer naar rechts moeten gaan waardoor er enkel plaats was voor Demare. Demare weet perfect wat hij doet, het probleem is dat er echter nog plaats is voor 2 renners waardoor hij meer naar rechts moet. Vroeger hadden we allemaal gezegd slim van Demare en dom van Van Aert want die moet toch weten dat Demare dit gaat doen, tegenwoordig tja... Ik denk dat Cavendish makkelijk 25% minder overwinning had in zijn Tourcarrière als ze zo streng waren als deze Tour.
Zie ik dat nu verkeerd of komt Wout wel vaak in zo'n situaties terecht?
Ik denk dat Wout gisteren een goede en logische sprint rijdt. Er was echt wel een duidelijk gat naast Demare op het moment dat hij aanzette, dus dat was gewoon de goede keuze.Ik denk dat Van Aert langere sprinten verkiest dan zijn tegenstanders waardoor die opgesloten geraken naast hem en achter hun lead-out.
Idd. Niet dat ik hem ooit nog kans gaf om de Tour te winnen (die kans heeft hij gemist), maar toch weer zonde voor hem.Classic Roglic scenario.
Los van het feit dat ik vind dat hij daar gisteren niet moest zitten was dit ook alweer brute pech. Net als 2 jaar geleden toen die moto die strobaal de weg op slingert en hij daar over gaat...Tjah, Roglic die valt. Some things will never change.
Vooral die mentale veerkracht blijft mooi bij Roglic imo. Daar heb ik grenzeloos respect voor.Heb het eens opgezocht.
Roglic is 14x gestart in een GT. 4x heeft hij moeten opgeven.
3x daarvan wel in de Tour, waardoor hij maar 50% van zijn Tours heeft uitgereden (3 van de 6 deelnames). Het zijn ook zijn laatste 3 Tours waarin hij heeft moeten opgeven, dus geen succesverhaal meer sinds zijn 'inzinking' in de laatste TT in 2020.
Desondanks heeft hij in die 14 deelnames wel 4x op het hoogste schavotje zijn GT afgesloten. 3x reed hij ook nog podium.
7 van de 14 deelnames eindigde hij dus op het podium. Dat is geen cijfer van de allergrootste, maar toch een mooi cijfer.
De weg naar het podium voor Remco ligt nu helemaal open. Als hij gezond én recht blijft, mag dat eigenlijk niet meer mislopen. Hopen op geen off-day natuurlijk...

Dikke +1 makker. Al dat rationeel gediscussieerd over objectieve feitelijkheden, waarschijnlijke assumpties en gescheer met Ockham's Scheermes. Weg ermee verdorie. 't Is sport. 't Is entertainment. Dromen maken de sport tot wat het is.Is er iemand die in meer gelooft voor Remco? Pogacar zit over zijn piek heen. Vingegaard zijn basis is te klein. Ondertussen is Remco heel volwassen aan het rijden, kiest op tijd voor zijn eigen tempo en valt niet stil waardoor hij tot nu toe altijd de schade heeft kunnen beperken. Lijkt ook nog redelijk fris aan de meet. En zijn piek ligt in de derde week. Bovendien kan hij misschien nog profiteren van de concurrentie tussen Tadej en Jonas. Wishful thinking, I know, but a man can dream.![]()
Slim gereden. Laat andere ploegen zoeken achter die eerste zege en zelf meegolven. Hun Tour was voordien dubbel en dik geslaagd.wel belachelijk ploegske eigenlijk, niks gereden vandaag voor de vlucht terug te halen.
Rijdt is gewoon mee, ge hebt den beste sprinter..
Podium in zijn eerste tour zou heel mooi zijn
Eigenlijk is dit een gouden kans voor Remco om de Tour te winnen, bekijkend zijn huidige positie in de stand.Is er iemand die in meer gelooft voor Remco? Pogacar zit over zijn piek heen. Vingegaard zijn basis is te klein. Ondertussen is Remco heel volwassen aan het rijden, kiest op tijd voor zijn eigen tempo en valt niet stil waardoor hij tot nu toe altijd de schade heeft kunnen beperken. Lijkt ook nog redelijk fris aan de meet. En zijn piek ligt in de derde week. Bovendien kan hij misschien nog profiteren van de concurrentie tussen Tadej en Jonas. Wishful thinking, I know, but a man can dream.![]()
.