Tour de France 2024

Demare wijkt amper uit, moet ook nog rond zijn ploegmaat
En ja de boarding komt weldegelijk net op dat punt weer naar binnen
Ik kan geen screenshots pakken van de livestream helaas maar je eerste zin klopt gewoon niet. Op het moment dat Démare aanzet kunnen ze perfect met 2 er nog naast, maar in plaats daarvan schuift Démare helemaal door naar de boarding. Dus "wijkt amper" uit, dat is gewoon niet waar.

Je hebt wel gelijk dat de boarding inderdaad héél even naar binnen komt maar op dat moment heeft Démare de deur al dichtgedaan. Ook als die boarding 100% recht staat zou Van Aert niet hebben kunnen passeren en dat is wel degelijk omdat Démare veel te ver van zijn lijn af komt.

Cavendish trouwens ook weer met een onhebbelijk maneuvre in de achtergrond, ook dat mag een DQ zijn. Als Cocquard zich daar niet geeft rijdt hij die gewoon van de sokken...

Hoewel ge er natuurlijk iets voor kunt zeggen voor veel van die gevallen, moeten we ook wel gaan oppassen dat koers geen voetbal met de VAR wordt. Als we overal met een vergrootglas op gaan kijken... Ik vind dat van Demare eigenlijk heel hard meevallen, ja die beweegt een beetje maar... Cav vandaag daarentegen vind ik wel anders, doet wat hij al heel zijn carrière doet, gewoon enorme gevaarlijke zwiepers maken. Coquard blijft enkel recht omdat hij heel goede bikehandling skills heeft?

Lekker sprintje wel...
Je zou nu toch denken dat elke sprinter wel voor zero risk zou gaan, maar nee Demare heeft de boodschap niet begrepen.

Nu vind ik de deklassering van Cav wel licht, hij kan niet anders dan opzij gaan door de loods van Arkea. Hij zwiept wel, maar volgens mij was het snelheidsverschil tussen de opkomende mannen en de afzakkend loods te groot om op een veilige manier te remmen.

Nu vind ik de deklassering van Cav wel licht, hij kan niet anders dan opzij gaan door de loods van Arkea. Hij zwiept wel, maar volgens mij was het snelheidsverschil tussen de opkomende mannen en de afzakkend loods te groot om op een veilige manier te remmen.

Hij kan Girmay gewoon volgen... Veruit gevaarlijkste maneuver in deze sprint.

Demare start zijn sprint in rechte lijn, alleen eindigt die lijn in de hekken dus ja daar wijkt hij van zijn lijn af

Belachelijke beslissing, andere doen/deden veel meer en daar is nooit interpellatie (WVA bv laat ook quasi elke sprint andere in de remmen gaan omdat hij er tussen wilt, als die dat niet doen vallen ze ook altijd)

Demare start zijn sprint in rechte lijn, alleen eindigt die lijn in de hekken dus ja daar wijkt hij van zijn lijn af

Als ge uiteindelijk op 3m van uw lead out zijt aan't sprinten, hebt ge ergens in uw rechte lijn toch een bocht gemaakt... Ongeacht van de schikking van de hekken. Ik zou precies toch nog eens kijken naar die sprint...

Als ge uiteindelijk op 3m van uw lead out zijt aan't sprinten, hebt ge ergens in uw rechte lijn toch een bocht gemaakt... Ongeacht van de schikking van de hekken. Ik zou precies toch nog eens kijken naar die sprint...
Nee hij rijdt rechte lijn van halfweg baanvak naar de boarding (die op moment dat WVA remt naar binnen komen) en DAN pas wijkt hij van die lijn af

En dat was geen 3m

Bini daarentegen die week bij zijn 2e overwinning meer dan dat uit en hindert daarmee oa De Lie. Beide zijn wat mij betreft geen DQ maar als je Demare DQ'ed dan moet Bini daar ook altijd DQ krijgen

Kristoff wijkt evenveel af, heck zelfs WVA wijkt meer uit als hij voorbij Demare gaat (komt zelfs bijna in aanraking met Bini)

Laatst bewerkt:
Bini daarentegen die week bij zijn 2e overwinning meer dan dat uit en hindert daarmee oa De Lie

Blijft ook compleet belachelijk dat daar dan niets over te doen was. Gewoon omdat de snelheid lager lag (het was wat bergop)? Alé voor alle duidelijkheid, ik vind dat we in het algemeen allemaal een beetje zot aan het worden zijn met die zoek naar deklasseringen, dus voor mij hoefde het toen niet, maar als Bini en Philipsen daar niet de hele weg oversteken en gewoon rechtdoor sprinten heeft De Lie wel plaats en wint die gewoon.

Het is gevaarlijk maar voor mij wijkt hij niet van zijn lijn af, hij ontwijkt een hindernis.

Ja, maar je zegt dat hij geen andere keus had, dat is dus duidelijk niet hé, want Girmay toont aan dat er wel een andere keus was. Ik heb het net herbekeken, hij kan perfect op een veilige manier passeren langs de andere kant, maar beslist zelf om zo een zwieper te maken en zo anderen in gevaar te brengen. Voor mij de enige duidelijke DQ, want dat is héél abrupt opeens een beweging maken. Coquard toont daar echt een zotte reactiesnelheid.

Eigenlijk maakt McLay ondanks een zeer sterke leadout powergewijs een technische fout daar. Die had al een beetje meer naar rechts moeten gaan waardoor er enkel plaats was voor Demare. Demare weet perfect wat hij doet, het probleem is dat er echter nog plaats is voor 2 renners waardoor hij meer naar rechts moet. Vroeger hadden we allemaal gezegd slim van Demare en dom van Van Aert want die moet toch weten dat Demare dit gaat doen, tegenwoordig tja... Ik denk dat Cavendish makkelijk 25% minder overwinning had in zijn Tourcarrière als ze zo streng waren als deze Tour.

Tgohja, als Van Aert dan eerst begint kan Demare er ook niet meer uitkomen, beetje zoals Philipsen in zijn sprint tegen van Aert voorhad.

Terug
Bovenaan