Tour de France 2024

Toch maar een rare sprint van Pogacar.
Ofwel iets mis met de fiets, ofwel gewoon echt slechte benen. Niet dat het veel uitmaakt want hij heeft voldoende voorsprong maar goed.
We zullen het wel horen als er toch een mankement was aan de fiets.

Ik zou niet zeggen dat dat het niets uitmaakt, alle tijd die hij kan pakken is welkom. Vingegaard zal er zeker staan in de bergen.

Als UAE de tour wilt winnen gaan ze Almeida of Yates in de vroege vlucht moeten steken
Vandaag zou dat misschien wel geholpen hebben. De vraag is of Pogacar nog eens de kans gaat krijgen om ergens een halve minuut weg te rijden.

Het grote voordeel is wel dat UAE hier de koers bepaald. Visma heeft hier niet de ploeg die het anders wel heeft: Jorgenson komt niet aan de enkels van wat Kuss normaal doet in zo'n grote ronde, Wout haalt geen niveau en ook al de rest lijkt net een tikkeltje minder. Zijn team heeft hem zondag recht gehouden, met dank aan een goeie Laporte en Jorgensen maar in de bergen is UAE superdominant.

Sprintaankomst en laatste 3km he

However, these results could change according to the modified UCI 3km rule at Tour de France, which stated that stage 11 would use the 3km rule in Le Lioran.

Inderdaad dus 3km regel ook in deze rit. Dat is nieuw. Nu terecht natuurlijjk anders kwamen ze samen aan.

vraag me af of hij effectief iets aan zijn fiets had. Zat daar toch heel de tijd te kijken en het is niet alsof hij kon wisselen

Toch maar een rare sprint van Pogacar.
Ofwel iets mis met de fiets, ofwel gewoon echt slechte benen. Niet dat het veel uitmaakt want hij heeft voldoende voorsprong maar goed.
Duidelijk honger/suikerklop. Was op het gele podium net nog altijd aan het eten.

Anders ga je volgens mij toch ook niet bij de neutrale moto iets afhalen? Hij heeft er anders wel niets van gezegd.

Ik heb er alleszins nog vertrouwen in!

tis allemaal twee maten en twee gewichten deze tour.
Stel dat Roglic valt en hij zat nog (ver) voor of achter Evenepoel. Welke tijd krijgt hij dan?

Pogacar wordt geklopt en het ligt weer aan zijn fiets of hongerklop :'). Zolang hij zelf niets naar buiten brengt, zal hij op zijn waarde geklopt zijn geweest?

Terug
Bovenaan