Tour de France 2022

Renaat: de tour is hier gewonnen op een manier dat niemand had kunnen denken, hopen of dromen.

Euh, ik weet niet hoe je anders een tour kan winnen dan gewoon weg te rijden van de rest? 🤔

Maar dit is toch een ongelofelijk onnozele post? Jarenlang kreeg Sky vollenbak de insinuaties naar hun hoofd, nu dat een Hollandse ploeg met wat ongelofelijk zotte Belgen aan de top staan zijn die insinuaties gewoon verdwenen. En dan zijn er mensen zoals u die het nog omdraaien ook? Lol. Is dat een Britse, Spaanse of Italiaanse ploeg wordt iedereen hier gek hé.

En nee ik zeg overigens niet dat die aan de zware doping zitten, maar mij maak je ook niet wijs dat zo een ploegen niet iets hebben dat waarschijnlijk in de grijze zone ligt waardoor ze allemaal sneller rijden dan andere ploegen. Ze hebben veel geld dus zitten er heel veel talentvolle renners bij hun, maar bepaalde renners moeten maar bij die ploeg tekenen en opeens rijden ze stukken beter. Dat komt niet gewoon met wat trainingsmethodes hoor.

Of jarenlang zat men op de kap van Sky en nu gaan diezelfde mensen Ineos ophemelen en op de kap van Jumbo gaan zitten. Dat is pas onnozel! ;)

Maar dit is toch een ongelofelijk onnozele post? Jarenlang kreeg Sky vollenbak de insinuaties naar hun hoofd, nu dat een Hollandse ploeg met wat ongelofelijk zotte Belgen aan de top staan zijn die insinuaties gewoon verdwenen. En dan zijn er mensen zoals u die het nog omdraaien ook? Lol. Is dat een Britse, Spaanse of Italiaanse ploeg wordt iedereen hier gek hé.

Tijd zal dat uitwijzen maar door met whataboutism's te strooien bewijst er niemand niets. Alleen keiharde bewijzen mogen doorslag geven, zelfs bij Bahrein waar ze nu al ontelbare keren zijn binnen gevallen zonder iets, geniet nog altijd van de onschuld.

Haha Jumbo. Not even close qua geloofwaardigheid.

Best een andere sport kiezen om te volgen dan of sport tout court want in elke andere sport sneuvelen records en vaste waarden aan de lopende band. Als je alles al met de doping bril bekijkt snap ik niet waarom je de TV nog opzet?

Soit als Jumbo gedopeerd rondrijdt, is UAE dat ook. Al die aanvallen van Pogacar kan je ook serieus abnormaal vinden.
Blijkbaar mag je sommige dingen hier niet zeggen? Ik zeg ongeloofwaardig omdat ganse ploeg superieur rondrijdt. En zoals gezegd dit kan ook aan ketonen liggen en niet perse doping.

Pogacar is al van bij de jeugd top en heeft daar al bewezen dat hij zoiets kan.

Haha Jumbo. Not even close qua geloofwaardigheid.
En waarom niet? Allez, gewoon curieus naar uw aanwijzingen.
Ik vind op zich alles nog wel geloofwaardig, geen wereldschokkende wattages, dus goh. Enige absoluut straffe gegeven, is het recuperatievermogen van WVA, wat deze Tour wel duidelijk is.

Ik heb dat lang echt kul gevonden maar op den duur moet je het toch echt geloven. Remco had al lang sterren gezien...
Van Aert rijdt volgende week San Sebastian* dus hij mag het al meteen gaan opnemen tegen Remco.

* Ik snap het ook niet goed. Ik zou zo snel mogelijk rust nemen om te proberen pieken naar het WK. Elke normale coureur zijn seizoen zit er wel ongeveer op na een Tour zoals hij die heeft gereden maar soit, niks is nog zeker.

Van Aert rijdt volgende week San Sebastian* dus hij mag het al meteen gaan opnemen tegen Remco.

* Ik snap het ook niet goed. Ik zou zo snel mogelijk rust nemen om te proberen pieken naar het WK. Elke normale coureur zijn seizoen zit er wel ongeveer op na een Tour zoals hij die heeft gereden maar soit, niks is nog zeker.
Dat is nog niet zeker. Het Criterium is Aalst ging hij ook rijden, maar hij heeft dit al afgezegd.
De kans bestaat dat hij San Sebastian ook zal afzeggen. Het lijkt me ergens wel verstandig om dit ook gewoon te doen.

n dit geval de betere fiets(en).

Marginale gains in iets betere fietsen, voeding .. het kan vanalles zijn hé.
een Canyon Aeroad is op elk vlak beter dan alles wat Cervelo in de stal staan heeft ;)

Een ultimate is misschien niet de allerbeste klimfiets, maar dat zijn die Cervelo’s ook niet hoor. Slecht argument

Blijkbaar mag je sommige dingen hier niet zeggen? Ik zeg ongeloofwaardig omdat ganse ploeg superieur rondrijdt. En zoals gezegd dit kan ook aan ketonen liggen en niet perse doping.

Pogacar is al van bij de jeugd top en heeft daar al bewezen dat hij zoiets kan.
Ongeloofwaardig maar kan aan ketonen liggen... wat is er dan exact ongeloofwaardig?

En wat is er zo vreemd aan de meeste prestaties bij Jumbo?
* Vingegaard: weegt 60kg, was vorig jaar al goed en rijdt pas van bij Jumbo voltijds. Combineerde daarvoor met een job waar hij 7u moest recht staat... top voor de recuperatie! Die mannen die buiten trainen enkel op hun bed TV kijken hebben het niet begrepen..
* Roglic was niet abnormaal goed
* Kruijswijk was teleurstellend
* Kuss deed niks wat hij de vorige 2 jaar ook niet deed. Heeft de eerste 10 dagen geen trap gegeven.
* Laporte heeft niks laten zien in de bergen.
* Tiesj heeft niks laten zien dat hij bij DSM al niet had laten zien.
* Nathan was toch ook niet zo belachelijk goed? Paced vandaag 1 helling en daar ligt zijn finish.
* Juist Wout was alweer extreem goed, maar Wout is Wout...

Vreemd dat er nu plots vragen gesteld worden bij Jumbo.
Ik vind nu niet dat de helpers (Benoot, Kuss, Laporte, Van Hooydonck, Kruijswijk) nu zo extreem beter waren dan ze intrinsiek zijn.
Benoot zat hier nu nog omdat die gewoon uit de kopgroep komt, Kuss die moet 5 dagen in een tour goed zijn en is gewoon ook een fenomenale klimmer, Laporte en Kruijswijk doen toch niet meer dan wat je van hen verwacht wat ze kunnen.

Versta mij niet verkeerd, al die mannen zijn belachelijk sterk maar die zijn gehaald om dit werk te doen. Laporte was bij Cofidis ook al een goede renner toen ze nog fanta in zijn drinkbus deden, Benoot reed bij Lotto al top 5 in Zwitserland, PN.. etc.

Wout, tja, maar dat wisten we al natuurlijk.

De volgende dagen is het eindelijk nog eens Wout zijn beurt. Morgen sprinten, zaterdag tijdrijden en zondag nog eens sprinten. ?/3

Ongeloofwaardig maar kan aan ketonen liggen... wat is er dan exact ongeloofwaardig?

En wat is er zo vreemd aan de meeste prestaties bij Jumbo?
* Vingegaard: weegt 60kg, was vorig jaar al goed en rijdt pas van bij Jumbo voltijds. Combineerde daarvoor met een job waar hij 7u moest recht staat... top voor de recuperatie! Die mannen die buiten trainen enkel op hun bed TV kijken hebben het niet begrepen..
* Roglic was niet abnormaal goed
* Kruijswijk was teleurstellend
* Kuss deed niks wat hij de vorige 2 jaar ook niet deed. Heeft de eerste 10 dagen geen trap gegeven.
* Laporte heeft niks laten zien in de bergen.
* Tiesj heeft niks laten zien dat hij bij DSM al niet had laten zien.
* Nathan was toch ook niet zo belachelijk goed? Paced vandaag 1 helling en daar ligt zijn finish.
* Juist Wout was alweer extreem goed, maar Wout is Wout...
Er zijn er nog die 60kg wegen die geen wereldtopper zijn. Was bij de jeugd ook nooit een wereldtopper.
Roglic valpartij
Kruijswijk is ook al 33 en was wel op niveau de laatste etappes
Kuss die plots constant is
…

Terug
Bovenaan