Tour de France 2022

Ik vind dit soort verdoken beschuldigingen nog het onnozelste. Wat heeft Van Aert met de docu Icarus te maken? Ja doping bestaat in de sport. Ja doping bestaat in het wielrennen. Wilt dat zeggen dat elke wielrenner die goed rijdt doping pakt?

Het is niet de eerste keer dat WVA bergop goed rijdt. Vorig jaar won hij niet zomaar vanuit de vlucht, hij stortte niet in en reed eerder en nadien ook al als helper heel wat klimmers naar de verdoemenis in bergetappes.

Ik had het niet specifiek op Van Aert he.

In Icarus zeggen ze dat quasi iedereen in het wielrennen aan doping doet - meestal op de grenzen van het 'legale'. Maar met doping alleen win je de tour de france nog niet natuurlijk, daar is ook rauw talent voor nodig. (Icarus gaat dan wel verder op een zijspoor, omdat die Russische kerel er in voor komt net wanneer dat Russisch dopingschandaal uitbreekt)

Ik had het niet specifiek op Van Aert he.

In Icarus zeggen ze dat quasi iedereen in het wielrennen aan doping doet - meestal op de grenzen van het 'legale'. Maar met doping alleen win je de tour de france nog niet natuurlijk. Icarus gaat dan natuurlijk verder op een zijspoor, omdat die Russische kerel er in voor komt net wanneer dat Russisch dopingschandaal uitbreekt.
Die mannen zijn wellicht het best geprepareerd van de hele wereld. Voeding, geneesmiddelen, training, etc. Bepaalde dingen zijn toegelaten, anderen niet. Zoals men in de Formule 1 de ingenieurs als groot wapen toevoegt aan de individuele klasse, zo voegt men hier lichamelijke begeleiding aan toe.

Alles dat binnen de grenzen van de regels gebeurt mag, alles daarbuiten niet. Maar zolang mensen niet betrapt zijn ga ik ervan uit dat ze binnen het toelaatbare opereren.

Haha Jumbo. Not even close qua geloofwaardigheid.
Jij bent nu ook net echt de referentie. Jij was voor de Tour ook de enige die dacht dat ASO geloofwaardig was als het aan kwam op coronatests :crazy:
In Frankrijk geldt natuurlijk verplichte isolatie van 5 (7) dagen na een positieve test. En de UCI of het ASO staan nog altijd niet boven de wet.
Ook al ben je asymptomatisch kan je trouwens andere mensen besmetten.
Dus dan zou het er op neer komen dat ze het ok vinden om het halve peloton te besmetten als er geen symptomen zijn? :oink:

Die uit de eerste jaar helft hebben gemiddeld gezien een voorsprong op hun leeftijdsgenoten van later in het jaar waardoor ze dan ook nog eens meer de aandacht trekken en soms betere begeleiding krijgen wat het effect enkel versterkt. (Ik zuig dit niet uit mijn duim, daar is onderzoek naar gedaan)
Meer nog, ongeveer 60% van de profvoetballers in Europa komt uit de eerste 6 maanden van het jaar. Terwijl dat op die aantallen gewoon quasi exact 50% zou moeten zijn.

Precies om de reden die je aanhaalt: soms ben je bijna 12 maand ouder dan iemand in je klas, voetbalploeg,… die in dezelfde leeftijdscategorie speelt. Maar op die leeftijd is dat verschil immens. De kans dat je groter, sterker, sneller, beter bent is dus ook groot. Dus je valt op. Mag altijd spelen. Krijgt veel zelfvertrouwen. Speelt nog beter,… maar bon. Back on topic!

Maar dan hadden de anderen in theorie toch ook geen tijd om te eten?

Pogi ziet er mij een doorjagerke uit. Maar ik had al ergens vermeld dat de rest misschien ervoor had gegeten of zijn maag sloeg dicht van de stress. Enkel Pogacar weet daar het antwoord op. Al de rest is speculatie.

Och, het was een mooie tour met mooie ritten telkens.
Mogen er vragen gesteld worden? Zeker, maar niet vergeten te genieten ook.
We zien wel wat de toekomst geeft.

Vergeet vooral niet dat Vingegaard zich echt 100% heeft toegelegd op deze Tour. Pogacar heeft dat niet gedaan, en ik denk dat hij gewoon daar de prijs voor betaalt.

Pogacar is wel enorm sympathiek, zeker ook naar de andere renners. Lijkt me een oprechte toffe kerel.
Vingegaard is veel koeler op dat vlak. Meer interesse voor zijn telefoon.

Pogacar is wel enorm sympathiek, zeker ook naar de andere renners. Lijkt me een oprechte toffe kerel.

Wachten terwijl je concurrent in de gracht ligt vind ik anders ook wel een pluspuntje op de sympathie schaal...

En nee ik zeg overigens niet dat die aan de zware doping zitten (ik geloof niet dat het zo erg is als vroeger), maar mij maak je ook niet wijs dat zo een ploegen niet iets hebben dat waarschijnlijk in de grijze zone ligt waardoor ze dat extra procentje hebben. Ze hebben veel geld dus zitten er heel veel talentvolle renners bij hun, maar bepaalde renners moeten maar bij die ploeg tekenen en opeens rijden ze stukken beter. Dat komt niet gewoon met wat trainingsmethodes hoor. Ketonen waren er zo in het verleden, ontzettend duur dus konden enkel de rijke ploegen het betalen in het begin. Niet opspoorbaar dus "legaal", maar daar is ook niets natuurlijks aan hoor.

Die reflex van "het is meer dan enkel de trainingsmethode" vind ik altijd vreemd. Ik denk net dat de introductie van een wetenschappelijke aanpak eerder wordt onderschat, dan dat het moet worden overschat. De verhalen van Lotto, over het pre en post Evans tijdperk zijn toch om van achterover te vallen. Verhalen van profrenners die nog steeds op gevoel trainen, liefst zonder metertjes etc, dat is toch ongelofelijk? Dat lijkt het me niet bij de haren getrokken dat renners effectief een pak beter worden door individuele begeleiding op alle niveaus: Fietspositie, training, voeding, materiaal, kledij, etc etc.

Het is sowieso een en-en-en verhaal. Ik ben er van overtuigd dat ze niets illegaal doen. Ze zullen ongetwijfeld grenzen opzoeken, maar dat is eigen aan topsport.
Wel is er één constante en dat is geld, en hoe dat geld wordt ingezet. Zij proberen net als Ineos dat geld vnl te investeren in wetenschappelijke onderbouwing van alles wat ze doen. De kleding, de windtunnels etc kost allemaal veel geld. Als ik me niet vergis werkt de TU Delft olv Bert Blocken intussen zelfs exclusief voor TJV. Dat in combinatie met bv ketonen, of evt nog iets anders, kan in the end wel voor een grote edge zorgen.

Lijkt me vooral een heel timide kerel.

Mooi in ieder geval dat die 2 toppers toch heel respectvol en amicaal met elkaar omgaan.

Dat geldt voor de meeste toppers wel trouwens.

Er wordt elkaar veel gegund (alleszins toch naar de buitenwereld toe ;) )

Maar zoveel hoger is budget van TJV toch niet tov meeste ploegen (en is dan nog schaatsteam inclusief en mss zelfs vrouwen?)
Stuk minder dan Ineos bv

Jij bent nu ook net echt de referentie. Jij was voor de Tour ook de enige die dacht dat ASO geloofwaardig was als het aan kwam op coronatests :crazy:
Ja vriend, daarom dat ze coureurs die besmet zijn toch laten rijden omdat hun random gekozen ct-waardes hoog genoeg zijn. Aanvaardbaar zo'n systeem 🙈

Overigens, alle mensen die hier nu zeggen dat ik ofwel niet meer naar koers moet kijken met zo'n ingesteldheid, heel flauw.
En iedereen die gelooft dat het over hyperprofessionalisering van de sport gaat: doe maar. Alweer: een uitleg gelijk een ander. Noem het marginal gains, noem het de grijze zone van het toelaatbare, noem het wat je wil.
Er zijn genoeg coureurs int peloton (niet in de Tour momenteel) die alweer alluderen op een peloton dat op 2 snelheden rijdt.
Maar kom, ik heb er ook wel van genoten, daar niet van. Spektakel genoeg. Maar ik heb ook jarenlang enorm genoten van de dominantie van Armstrong en zijn team.

Terug
Bovenaan