NemesisBE
Well-known member
Oa Thomas De GendtWelke?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oa Thomas De GendtWelke?

Tja als de lotto's slecht zijn was er in het verleden doping bij andere.Oa Thomas De Gendt![]()

Mja, De Gendt. Eigenlijk ook een geweldig talent. Had die jongen de ingesteldheid en mentaliteit van Jurgen VDB, dan had hij ook het podium van de Tour gehaald. Maar als hij drie dagen op stage moest had hij al heimwee naar huis zei hij ooit. Terwijl Jurgen VDB in de wintermaanden in de bergen van Colombia ging trainen. Jammer toch.Oa Thomas De Gendt![]()
Ging dat niet gewoon over ketonen waarvan we al lang weten wie ze gebruikt en wie niet?En Pinot en Démare hebben ook al liggen klagen. Maar dat is mss eigen aan Fransen die voor een Franse ploeg rijden :]
Dat VA bijna gans de etappe meezat vooraan; nog heel wat extra kilo' mee moet sleuren bergop; we aan het einde van de Tour zijn; hij in zeven etappes mee van voren zat en bijna aan 700km in de aanval zit (met medevluchters); strijdt op alle vlakken voor zichzelf en het team; zonder Kuss en de beslissing van de Nederlanders van 'geel boven alles', mogelijks de rit wint en de bollen pakt én binnen komt op amper een minuut van Pogacar, terwijl hij hard parkeerde, vergeten we ook even.Dat Wout vervolgens nog op meer dan een minuut binnenkomt van Pogacar vergeten we even.
Trouwens, hij reed toch Pogacar erafDie opmerkingen van "hij rijdt Pogacar eraf" et cetera vind ik echt nergens op slaan en overdreven.
?Dat kan je perfect weerleggen door te zeggen dat hij geregeld ook gewoon rustig kon binnen bollen en toch nog wat krachten kon sparen voor de volgende dagen. Enfin ja, hij staat niet voor niks op anderhalf uur hèDat VA bijna gans de etappe meezat vooraan; nog heel wat extra kilo' mee moet sleuren bergop; we aan het einde van de Tour zijn; hij in zeven etappes mee van voren zat en bijna aan 700km in de aanval zit (met medevluchters); strijdt op alle vlakken voor zichzelf en het team; zonder Kuss en de beslissing van de Nederlanders van 'geel boven alles', mogelijks de rit wint en de bollen pakt én binnen komt op amper een minuut van Pogacar, terwijl hij hard parkeerde, vergeten we ook even.
Wat de bollen betreft, was de strijd redelijk zielig, vond ik. Gelukkig won Vingegaard hem.
Trouwens, hij reed toch Pogacar eraf?
Terwijl Pogacar dag in dag uit vooraan moest rijden.
Hij heeft hem doen lossen ja, maar da's ook enkel omdat Tadej z'n eigen tempo verkoos.Ik denk niet dat VA zo veel minder krachten heeft kunnen sparen dan Pogacar. De sprints; mee zijn in vluchten; zeer diep gaan voor Vingegaard (na al een dag vooruit te zitten). Enigste momenten waren dat Pogacar en Vingegaard zelf streden tegen elkander vooraan, dat hij rust kon hebben.Dat kan je perfect weerleggen door te zeggen dat hij geregeld ook gewoon rustig kon binnen bollen en toch nog wat krachten kon sparen voor de volgende dagen. Enfin ja, hij staat niet voor niks op anderhalf uur hèTerwijl Pogacar dag in dag uit vooraan moest rijden.
Het gaat er mij gewoon om (en das niet zozeer op u) dat men nu doet alsof hij Pogacar aankan in de bergen en hij voor Tourwinst kan gaan.Hij heeft hem doen lossen ja, maar da's ook enkel omdat Tadej z'n eigen tempo verkoos.
Ik denk dat de meesten hier toch wel beseffen dat die nooit Pogacar gaat verslaan als ze beide met gelijke wapens aan een col beginnen.
.Gisteren heeft ie het laten lopen toen hij gelost werd en is op meer dan 20 minuten op 't gemak binnengekomen, terwijl Pogacar zich volledig heeft leeggereden om 1) Vingegaard proberen te lossen en 2) nog eens de rit te pakken.Ik denk niet dat VA zo veel minder krachten heeft kunnen sparen dan Pogacar. De sprints; mee zijn in vluchten; zeer diep gaan voor Vingegaard (b
Ben ik de enige die dat logisch vind dat hij niet alleen verder wou rijden?Wachten terwijl je concurrent in de gracht ligt vind ik anders ook wel een pluspuntje op de sympathie schaal...
Nee, want dat vind ik ook.Ben ik de enige die dat logisch vind dat hij niet alleen verder wou rijden?
Kans dat hij zich solo kapot rijdt en pogo er nog over komt? Was maar 15s verschil.
Dus eerder gewoon logisch als sympathiek in mijn ogen.
Een aftakking naar de extra-universele krachten van de Belg en het grootste vraagstuk sinds... lang.Allez, ik weet nu niet waar je naar toe wilt met deze discussie
?Mee akkoord. Al vind ik wel dat men gelijk heeft dat VA zeker zo sterk is als bijvoorbeeld een Thomas. Mits een goede omkadering en mits hij voor eigen rekening mag rijden, zou VA zeker top 10 kunnen rijden, mogelijks zelfs top-5 of top-3.Ik denk dat de meesten hier toch wel beseffen dat die nooit Pogacar gaat verslaan als ze beide met gelijke wapens aan een col beginnen.
Die vergelijkingen met andere tijdperken zijn altijd lastig door veranderd materiaal, weersomstandigheden, etc. Armstrong reed in de gietende regen en dat was een rit van 35km langer. Tweet is dus beetje tendentieus door zo aan te geven dat Vingegaard lastigere omstandigheden had.En nog wat cijfers, gewoon ter illustratie. En dan kijk ik rustig voort naar de Grote Karl show.
Maar wat als hij niet voor groen en etappes ging? Zou VA geen top-vijf gereden hebben in deze zware Tour (wat voordelig voor een bonk als hem is?), mocht hij ook niet geknecht hebben?
Ben ik de enige die dat logisch vind dat hij niet alleen verder wou rijden?
Kans dat hij zich solo kapot rijdt en pogo er nog over komt? Was maar 15s verschil.
Dus eerder gewoon logisch als sympathiek in mijn ogen.
Toegegeven, Jumbo is geen bergtrein zoals US Postal en Sky, maar even ter infoEn toch heb ik die ploeg nooit zien domineren als ploeg zoals vroeger dit het geval was bij bijvoorbeeld us postal.
:Zo één dag...Soms zag je Laporte of Kuss of kruijswijk niet nadat ze de dag ervoor sterk gereden hadden. Zelfs op de dag dat ze pocagar hadden bestookt had Pogy op de laatste klim uiteindelijk nog als enige een helper en zat vingegaard alleen.
Hij is de beste coureur deze Tour. Top van het begin tot rit 18 alvast.Nu schat je hem wel verkeerd in denk ik. Een top 5 rijden in het algemene klassement wilt wel zeggen dat je elke rit mee moet zijn eh. En van start tot finish.
Hij staat op 1u33 eh. Dat is toch al een goed verschil en dat is niet van eens te laten lopen.
Natuurlijk is er gespeculeer. Nogal logisch. Elke keer als 1 bepaald renner of 1 bepaald team de tour (of een andere belangrijke (ritten)wedstrijd gewonnen heeft is er gespeculeer geweest. En regelmatig is het later uitgekomen dat het niet echt zuiver was.Al dat gespeculeer..
Ineos wordt helemaal niet gezien als het beste team van het moment. Iedereen (of blijkbaar toch degene die meer koers kijken dan alleen de TDF) wisten dat Jumbo de beste ploeg had.Natuurlijk is er gespeculeer. Nogal logisch. Elke keer als 1 bepaald renner of 1 bepaald team de tour (of een andere belangrijke (ritten)wedstrijd gewonnen heeft is er gespeculeer geweest. En regelmatig is het later uitgekomen dat het niet echt zuiver was.
Ik denk niet dat Wout, of wie dan ook van TJV, doping gebruikt heeft. Maar uitspraken als "Wout van Aert is gewoon van nature uit zo sterk want hij is Wout van Aert" zijn eigenlijk heel lachwekkend. Waarom zou Wout van Aert van nature uit zoveel sterker zijn dan eender welke andere renner ? Omdat hij een Belg is ? Waarom zou Wout minder geneigd zijn om doping te gebruiken dan een andere renner ? Omdat hij Wout is ? Komaan, dat is toch te gek voor woorden.
Nogmaals, ik geloof niet dat Wout doping gebruikt, maar ik vind het heel normaal dat er gespeculeer is. Ineos komt hier naar de tour als het sterkste team van het moment maar ze zijn toch compleet naar huis gereden door TJV. En dan is er gespeculeer. Niet moeilijk.