Tour de France 2022

Pogacar heeft natuurlijk ook al 7 keer of zo aangevallen en ook nog eens gevallen in de afdaling, lijkt me dus ook niet zo vreemd dat die hier nu jammer genoeg de rol moet lossen. De veer is gewoon gebroken.

Pogacar heeft natuurlijk ook al 7 keer of zo aangevallen en ook nog eens gevallen in de afdaling, lijkt me dus ook niet zo vreemd dat die hier nu jammer genoeg de rol moet lossen. De veer is gewoon gebroken.
Volgens mij als ik Pogacar zijn gezicht daarnet zag, heeft hij (vandaag) ergens bewust gelost. Hij heeft mentaal de handdoek gegooid.

Vingegaard was gewoon toen beter, net zoals vandaag.
Dat zeker. Vingegaard was de sterkste deze TDF.

Ieder jaar opnieuw is de winnaar, of de winnende ploeg, haast ongeloofwaardig goed volgens commentatoren. De geschatte wattages daarentegen zijn altijd geloofwaardig - gelukkig maar.
Wat Kuss, Benoot en Vingegaard doen is toch niet ongeloofwaardig? Pogacar continu aanvallen en die val, dat was gewoon over.

Van Aert.. Tja. Fenomeen, maar dat hij ook kon klimmen wisten we al wel. Die laatste versnelling was gewoon tot pertotal.

JDC Hou uw klep. Dat was GEEN hongerklop. Vingegaard was gewoon toen beter, net zoals vandaag.
Tuurlijk was dat wel een hongerklop. Anders wordt die geen 7e, maar gewoon 2e zoals vandaag.

Dat hij daar een minuutje verliest tot daar aan toe, maar 3 minuten en een handvol andere renners voorlaten? Nope.

Ieder jaar opnieuw is de winnaar, of de winnende ploeg, haast ongeloofwaardig goed volgens commentatoren. De geschatte wattages daarentegen zijn altijd geloofwaardig - gelukkig maar.
Als je Van Aert ziet klimmen of Van Hooijdonk of Laporte ziet rijden. Kuss die ook 3 weken top is ipv zijn ups and downs de voorbije jaren. Vingegaard die niet het grote talent was bij de jeugd. Al die zaken samen, dan mag je toch vragen stellen?

"Fenomenaal hoe deze twee koersen"

Vingegaard buiten Granon geen zak gedaan buiten volgen :laugh:

Dus u zei? :tongue:

Als je Van Aert ziet klimmen of Van Hooijdonk of Laporte ziet rijden. Kuss die ook 3 weken top is ipv zijn ups and downs de voorbije jaren. Vingegaard die niet het grote talent was bij de jeugd. Al die zaken samen, dan mag je toch vragen stellen?

Noem me naïf maar met zo'n ingesteldheid zou ik geen wielerliefhebber willen zijn. In de doping jaren keek ik nog geen koers dus ik ben nooit 'in het zal gezet' maar ik weiger op dit moment te geloven dat er kwaad spel aan de hand is.

Laatst bewerkt:
Wat ik vooral frappant vind is dat Sky in der tijd zoveel kritiek kreeg, maar wat Jumbo-Visma o.a. deze Tour doet is minstens even sterk, zo niet zelfs nog een stapje verder.

Niet dat ik me vragen stel voor de moment, daar hou ik me liever niet mee bezig. Tijd zal dat wel uitwijzen.

Wat ik vooral frappant vind is dat Sky in der tijd zoveel kritiek kreeg, maar wat Jumbo-Visma o.a. deze Tour doet is minstens even sterk, zo niet zelfs nog een stapje verder.

Niet dat ik me vragen stel voor de moment, daar hou ik me liever niet mee bezig. Tijd zal dat wel uitwijzen.
Same met bijvoorbeeld US Postal (maar die zijn gepakt). Ik weet niet of het dope is. Maar het is misschien zoals in de F1. De betere wagen wint / heeft meer kans om te winnen. In dit geval de betere fiets(en).

Marginale gains in iets betere fietsen, voeding .. het kan vanalles zijn hé. Als je door marginale gains 1sec/km sneller kan rijden, je kan ermee lachen maar op 4 uur tijd op ne fiets rijden, is dat een enorm verschil.

Sky in den tijd??? Zeg maar Ineos tot op heden. En dat Bjerg en McNulty toevallig na het uitvallen van Majka een topdag kennen zullen we ook maar normaal vinden?

Nu mij maakt het niet maar het is altijd grappig dat de insinuaties beginnen als iemands favorietje niet wint.

Hoedje af voor Van Aert, eventjes derde op de Hautacam en de groene trui gaan showen. En dan nog eens met die groene trui de versnelling die Pogi doet lossen. Ook goed teamwork.

Noem me naïf maar met zo'n ingesteldheid zou ik geen wielerliefhebber willen zijn. In de doping jaren keek ik nog geen koers dus ik ben nooit 'in het zal gezet' maar ik weiger op dit moment te geloven dat er kwaad spel aan de hand is.
Ik zeg zelf vragen stellen. Dit kan ook perfect aan de legale ketonen liggen of iets dergelijks. Ik heb het altijd moeilijk als iedereen van een bepaalde ploeg plots boven hun kunnen uitstijgen (bvb Bahrein vorig jaar met en Padun en Caruso en Colbrelli en Teuns en…)

Die Vinegard is toch rasmussen 2.0 van looks. Enfin blij voor jumbo dat ze de tour gaan winnen achter alles.
WVA... Tja wat kan die kerel niet.

Sky in den tijd??? Zeg maar Ineos tot op heden. En dat Bjerg en McNulty toevallig na het uitvallen van Majka een topdag kennen zullen we ook maar normaal vinden?

Nu mij maakt het niet maar het is altijd grappig dat de insinuaties beginnen als iemands favorietje niet wint.
En waar zit Bjerg vandaag? Als eerste gelost vandaag. Bij Jumbo rijden ze iedere dag, 3 weken aan 1 stuk op topniveau

Maar dit is toch een ongelofelijk onnozele post? Jarenlang kreeg Sky vollenbak de insinuaties naar hun hoofd, nu dat een Hollandse ploeg met wat ongelofelijk zotte Belgen aan de top staan zijn die insinuaties gewoon verdwenen. En dan zijn er mensen zoals u die het nog omdraaien ook? Lol. Is dat een Britse, Spaanse of Italiaanse ploeg wordt iedereen hier gek hé.

En nee ik zeg overigens niet dat die aan de zware doping zitten (ik geloof niet dat het zo erg is als vroeger), maar mij maak je ook niet wijs dat zo een ploegen niet iets hebben dat waarschijnlijk in de grijze zone ligt waardoor ze dat extra procentje hebben. Ze hebben veel geld dus zitten er heel veel talentvolle renners bij hun, maar bepaalde renners moeten maar bij die ploeg tekenen en opeens rijden ze stukken beter. Dat komt niet gewoon met wat trainingsmethodes hoor. Ketonen waren er zo in het verleden, ontzettend duur dus konden enkel de rijke ploegen het betalen in het begin. Niet opspoorbaar dus "legaal", maar daar is ook niets natuurlijks aan hoor.

En waar zit Bjerg vandaag? Als eerste gelost vandaag. Bij Jumbo rijden ze iedere dag, 3 weken aan 1 stuk op topniveau
Ik denk oprecht dat het verschil in omkadering wel de doorslag geeft. Veel renners zijn nog niet beter geworden door bij UAE te zitten, en dan zijn het doorgaans nog de talenten van uit de jeugd. Niet dat dat laatste per se de doorslag geeft voor een profcarriere, maar toch. Jumbo daarentegen slaagt er wel in om goede renners nog beter te maken.

Reverz postte een dag of twee geleden nog het voorbeeld van de voeding. Zoiets is gewoon tekenend.

e: en de vergelijking met Sky, de kritiiek was toch vnl dat die gewoon een treintje opzette en iedereen versmachtte. We hebben gewoon geluk dat Pogacar niet te versmachten is bij momenten. Mocht hij niet zo attractief zijn, zouden we denk ik gewoon dezelfde kritiek lezen. Alle,z denk ik he, maar wie ben ik!

Terug
Bovenaan