Eindelijk eens aan begonnen (S1), eerste 4 afleveringen waren alvast goed.
Wel is het goed volgen
 
als fan van de games en de boeken snap ik echt niet waarom netflix het nodig vind om er zoveel filler door te rammen en dan de beste kortverhalen uit de eerste 2 boeken volledig te negeren.

Hoe moeilijk is het om u aan het bronmateriaal te houden. dat ze dat anno 2021 nog steeds niet weten.... ik ken geen enkele verfilming van een boek/comic/manga die er op verbeterd eens ze beginnen met dingen te veranderen for the sake of verandering of politieke correctheid.

Al bij al tot nu toe een goede 8/10 maar dat is ook alleen maar omdat het de naam en de wereld van de witcher draagt. bonja.. netflix is hier niet alleen schuldig aan. wheel of time is ook maar een schim van wat het had kunnen zijn.
er is een verschil tussen wat werkt in een boek en wat werkt op een scherm.
ten eerste werken sommige dingen in een boek gewoon goed, omdat uw fantasie er iets beter van maakt. maar uw fantasie is niet die van de schrijvers, en niet die van de regisseurs, etc. dus wat jij "het beste" vond in het boek, heeft veel kans om u teleur te stellen in een serie. misschien willen ze zich daaraan al niet verbranden...
en verder moeten ze voor een serie nog een coherent samenhangend verhaal proberen te maken he (ze hebben in S2 al een verwijzing gemaakt naar de commentaar dat de meesten in S1 de verschillende tijdlijnen niet snapten). dat geeft toch een enorme beperking op de keuze welke verhalen ge gaat brengen, en welke niet.
en uiteindelijk krijgen ze ook maar budget voor een bepaalde runtime he. bvb voor The Witcher hebben ze 56 uur voorzien (7seizoenen, 8 afleveringen van 1 uur (ongeveer) per seizoen. ge kunt niet àlles vertellen. ook weer een beperking die je met een boek (of zelfs een game) niét hebt.
 
en uiteindelijk krijgen ze ook maar budget voor een bepaalde runtime he. bvb voor The Witcher hebben ze 56 uur voorzien (7seizoenen, 8 afleveringen van 1 uur (ongeveer) per seizoen. ge kunt niet àlles vertellen. ook weer een beperking die je met een boek (of zelfs een game) niét hebt.
allemaal goed en wel maar dan moet het geen volledig seizoen gaan over yen
die haar krachten verliest
terwijl dat in de boeken zelf nooit gebeurt is . Haar karakter is ook compleet anders. in de netflix versie komt ze 100 keer minder zelfzeker over als in de boeken en gedraagt ze zich als een 14jarige trut die geen paard krijgt van haar ouders.

Ik begrijp maar al te goed dat er goeie dingen geskipped worden omwille van budget en tijdsredenen, maar voeg dan geen mediocre rommel toe die conflicteert met de visie van de boeken/Games. werk de goeie dingen die overgenomen zijn dan beter uit. Game of thrones/ ASOIAF was hier heel goed in als je dat miskraam van de 2de laatste seizoenen niet meerekent. de dingen die gecut werden waren minor en er werden zeer weinig onnodige dingen toegevoegd.


5uur aan AAA materiaal cutten en vervangen door 5 uur stront en changes for the sake of changes zijn nog geen enkele verfilming ten goede gekomen.


als een (indertijd) bijna indie developer zoals CDPR de spirit en feel perfect kon overbrengen van boeken naar games snap ik totaal niet dat een gigant zoals netflix er zo mee sukkelt.

Sommige dingen zijn brilliant hé, over geralt, de decors, special effects valt niet te klagen. maar de writing is echt cringeworthy de moment dat ze van de boeken afwijken.

Zelf mijn vriendin, die nooit klaagt over zulke dingen heeft het er moeilijk mee. Ze had deze zomer net alle boeken uitgelezen van de witcher en ik heb ze enkel bij wheel of time meer horen zuchten en klagen.
 
Laatst bewerkt:
Game of thrones/ ASOIAF was hier heel goed in als je dat miskraam van de 2de laatste seizoenen niet meerekent.
Maak daar gerust de laatste 4 van, het was compleet om zeep vanaf de uitstap naar Dorne. Ik ben er nog steeds niet goed van hoe een serie zo snel zo hard de dieperik in kon sukkelen.

De Witcher-boeken heb ik nooit gelezen en de combat van de games is mij te stroef dus ook daar nooit ver in geraakt. Misschien maar best want van de serie kan ik wel genieten, zonder er daarom meer van te willen maken dan het is. Zeker de nerdrage over Yennefer - laat staan haar uiterlijk - snap ik absoluut niet, al gaat ge mij nu ook niet horen beweren dat die haar arc het hoogtepunt van S2 was. Gelukzalige onwetendheid, zeker?
 
Ik begrijp het ganse gedoe ook niet. Ik ben dankzij de serie gedoken in het spel (enkel 3 , over The Wild Hunt) en binnenkort de boeken.
Ik begrijp dat een serie de tijd en ruimte niet heeft om uitgebreid karakters neer te zetten en ze een arc te laten ondergaan. De verschillen die erbij horen, kan ik erbij nemen.

Oké, de Triss uit de game vind ik een pak aantrekkelijker dan het zwakkere figuur uit de serie, maar dat is wat je krijgt met live action adaptations. Het zijn niet allemaal Denis Villeneuves die Duin bijna perfect op het grote scherm kunnen toveren.
 
En zo zie je hoe hard smaken verschillen, want ik vind The Witcher een pak betere adaptatie van de boeken dan wat Villeneuve met Dune gedaan heeft. Ik verbaas me er altijd weer over hoe lovend iedereen over die adaptatie is. Matige film vol issues in de pacing, plot dat ongeloofwaardig aanvoelt door gerushte verhaallijnen, verschrikkelijk clichématige personages (vooral de antagonisten) en een veel te bombastische score. Ik heb er op zich wel van genoten, maar ik kan er niet bij hoe die zo de hemel wordt ingeprezen en voor mij blijft Dune echt de status van onverfilmbaar behouden.

Ik ben het op zich wel eens met @zaj, waarom zo veel materiaal schrappen en door volledig nieuw materiaal vervangen? Ik snap daar ook de logica niet van. Maar in tegenstelling tot WoT vind ik de vervanging wel op zichzelf staan en niet noodzakelijk inferieur.
 
Ben nu S1 aan het herbekijken voor ik aan S2 begin. Vind het de tweede keer dat ik het zie zelf nog beter dan de eerste keer. Ben echt wel fan van de serie, heeft hier en daar een zwakker momentje ( niet alles is perfect eh ) maar in general vind ik het echt een goeie adaptatie.

Ben nu ook wel benieuwd naar S2 dat blijkbaar meer linear zou zijn. Op zich denk ik niet dat dat erg is, in S1 vind ik de stijl die ze hanteren wel leuk. Het is misschien voor nieuwelingen wat complex, maar als je echt goed op let zou je alles wel moeten kunnen volgen en snappen, enkel zal iemand die bepaalde personages al kent het minder moeite kosten het te volgen en snappen met die tijdsprongen. Maar misschien is het wel het beste dat ze dit enkel gehouden hebben bij het eerste intro season om zo iedereen + de wereld te introduceren en van dan verder te gaan met een linear story eens alles samengekomen is.
 
Net of Instagram gelezen dat vanaf seizoen vier Henry Cavill stopt en Liam Hemsworth de rol van Geralt of Rivia zal overnemen.
Ik zie dit toch niet ten goede komen voor de series mar afwachten zeker :/

Polygon heeft ook een artikel: Hier
 
Net of Instagram gelezen dat vanaf seizoen vier Henry Cavill stopt en Liam Hemsworth de rol van Geralt of Rivia zal overnemen.
Ik zie dit toch niet ten goede komen voor de series mar afwachten zeker :/

Polygon heeft ook een artikel: Hier
Liam zal van sterke huize moeten zijn om Cavill te overtreffen.
Kerel ademt Geralt.
Voordeel van de twijfel gunnen aan de broer van, kunnen we toch minstens doen.
 
4lbew9dqxsw91.png
 
Enkele dagen geleden zie ik plots een aankondiging van Dwayne Johnson dat Henry Cavill dan toch (door het blijven aandringen/jaren vechten van DJ) zal terugkeren als Superman.

Door voor het grotere geld te kiezen, verlaat hij The Witcher. Volledig toespitsen op Superman.

Langs de andere kant lees ik dat Cavill zich al langer stoorde aan de schrijvers en de manier van aanpakken in The Witcher. Hij zou daardoor al langer met het idee gespeeld hebben om den boel gewoon achter te laten.

Wat is 't nu?

Hoe dan ook, die serie is dood. Net zoals Netflix er in slaagt om zoveel naar de kloten te helpen, met o.a. hun woke zever.
 
Enkele dagen geleden zie ik plots een aankondiging van Dwayne Johnson dat Henry Cavill dan toch (door het blijven aandringen/jaren vechten van DJ) zal terugkeren als Superman.

Door voor het grotere geld te kiezen, verlaat hij The Witcher. Volledig toespitsen op Superman.

Langs de andere kant lees ik dat Cavill zich al langer stoorde aan de schrijvers en de manier van aanpakken in The Witcher. Hij zou daardoor al langer met het idee gespeeld hebben om den boel gewoon achter te laten.

Wat is 't nu?

Hoe dan ook, die serie is dood. Net zoals Netflix er in slaagt om zoveel naar de kloten te helpen, met o.a. hun woke zever.
Ik denk dat een persoonlijke beslissing (voor het geld) weer zwaar wordt ingekleurd als de witte ridder die tegen de woke-agenda van Netflix strijdt.
 
Enkele dagen geleden zie ik plots een aankondiging van Dwayne Johnson dat Henry Cavill dan toch (door het blijven aandringen/jaren vechten van DJ) zal terugkeren als Superman.

Door voor het grotere geld te kiezen, verlaat hij The Witcher. Volledig toespitsen op Superman.

Langs de andere kant lees ik dat Cavill zich al langer stoorde aan de schrijvers en de manier van aanpakken in The Witcher. Hij zou daardoor al langer met het idee gespeeld hebben om den boel gewoon achter te laten.

Wat is 't nu?
Vermoedelijk een combinatie van beiden. Cavill die niet zo blij was met de creatieve richting van de show en een verleidelijk aanbod voor de rol van Superman. Ik begrijp Cavill wel, de showrunners willen te nadrukkelijk hun eigen stempel op de reeks drukken (dat heeft niks te maken met woke zever) en de meeste veranderingen komen de show niet ten goede. Terwijl ze simpelweg een adaptatie hadden kunnen maken van de verschillende kortverhalen als eenvoudig begin.

Dat Cavill enkel voor het geld heeft gekozen, geloof ik ook niet. Hij is een enorme fan van de boekenreeks en heeft alle games gespeeld. Dit was deels een passieproject voor hem.
 
Ik denk dat een persoonlijke beslissing (voor het geld) weer zwaar wordt ingekleurd als de witte ridder die tegen de woke-agenda van Netflix strijdt.
Dat lees ik niet echt, dat heb ik eraan toegevoegd.

Keuzes op gebied van verhaal en bepaalde wegen dat men inslaat waar Cavill zich totaal niet in kan vinden. Ook lange, knappe actie scenes die er op het laatste moment dan toch uitgeknipt worden om te vullen met andere zever.
 
Laatst bewerkt:
Dat lees ik niet echt, dat heb ik eraan toegevoegd.

Keuzes op gebied van verhaal en bepaalde wegen dat met inslaat waar Cavill zich totaal niet in kan vinden. Ook lange, knappe actie scenes die er op het laatste moment dan toch uitgeknipt worden om te vullen met andere zever.
Ik heb dat nu toch al vaak gelezen hoor, wat gemopper over hoe woke Netflix is, dat dan meteen wordt gelinkt aan dit feit alsof dat nu de reden is dat Cavill vertrekt.

"Creative differences" kan best zijn (er zijn ook wat vreemde aanpassingen t.o.v. de boeken). Sowieso was het nogal een serieuze A-lister voor "maar" een streamingserie. Ik kan me inbeelden dat Cavill nu wel dacht dat hij wat meer te zeggen zou hebben.
 
Terug
Bovenaan