vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE
1687195861074.png

Het verhaal gaat verder met Geralt van Rivia, kroonprinses Ciri van Cintra en Yennefer van Vengerberg. Het vorige seizoen volgde losjes het boek "Bloed van de elfen" en zag de aanval van een mytisch figuur op de woonplaats van de groep Witchers. Het is de vraag hoe het verhaal nu verder gaat. Ontfermt Yennefer zich over de opleiding van Ciri? Gaat Geralt weer op pad om monsters te slaan. Komt de Wilde Jacht (The Wild Hunt) roet in het eten gooien? En hoe zit het met meesterspion Dijkstra? Gaan Rience en Vilgefortz nog een rol spelen?

We kunnen alleen maar hopen dat het weer een visueel pareltje wordt, zodat we ons alweer kunnen onderdompelen in de audiovisuele wereld van The Witcher.


Met :
Henry Cavill, Robbie Amell,Christelle Elwin, Eamon Farren, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Steven Pereira, Hugh Skinner, Sam Woolf, Meng'er Zhang


Release
Deel 1: 29 juni 2023
Deel 2: 27 juli 2023


- Dit is het laatste seizoen met Henry Cavill, die er na dit seizoen de brui aan heeft gegeven omwille van creatieve meningsverschillen met de producenten.

- Het is losjes gebaseerd op de boeken "De jaren van verachting" (The years of contempt") en "De Vuurdoop" (Baptism by Fire)

- Eerste verschijning van de belangrijke figuren Crach an Crate en Prince Radovid.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook een maandje abonneren hiervoor. Ik zal ook wachten tot half/eind juli omdat ik dat toch in een weekje wil uitkijken en misschien herbekijken.
 
Hoe bevalt het nieuwe seizoen?
Ik vond het eerste deel (inderdaad dwaas om dit in twee te kappen) wel ok. Op internet weer veel gezaag over de casting (want zwarte vrouwen enzo) maar ik erger me er niet aan. Niet elke aanpassing van het verhaal uit de boeken is even geslaagd, maar kijkt wel vlot weg.
 
Werd er in de boeken ook zoveel aandacht geven aan het 'mama en papa'-gevoel dat Yen en Gerald met Ciri hebben? Ik vind het wat plattekes eigenlijk.
 
Ben ik de enige die moeite heeft om de verschillende namen en hun belangen te onderscheiden van elkaar? :unsure:
 
Ik hoop alleen niet dat hij sterft. Want zou ik heel lame zijn!
Dat gevoel heb ik wel.
Ze gingen hem een passend afscheid geven dus denk dat Geralt idd weggaat en niet zomaar een nieuwe acteur in dezelfde rol.

Het zal mss het meest melige zijn waar Ciri en Geralt tegen een of ander monster (of tovenaar) vechten en ze overwinnen, maar kijk, Geralt toont een diepe wonde. "Maar je training is compleet, je bent nu een volleerd krijgster, Ciri. Jen, je blijft altijd in mijn hart." of een andere tearjerker.
 
Ze gingen hem een passend afscheid geven dus denk dat Geralt idd weggaat en niet zomaar een nieuwe acteur in dezelfde rol.

Het zal mss het meest melige zijn waar Ciri en Geralt tegen een of ander monster (of tovenaar) vechten en ze overwinnen, maar kijk, Geralt toont een diepe wonde. "Maar je training is compleet, je bent nu een volleerd krijgster, Ciri. Jen, je blijft altijd in mijn hart." of een andere tearjerker.
Als hij sterft zullen er veel zijn die stoppen met kijken.
 
Dat is nu ook al het geval met de nieuwe acteur dus dat zal niet veel uitmaken. Er was in de communicatie duidelijk een nieuwe 'Geralt' gecast.

Maar als Geralt sterft, stopt ook het verhaal van de boeken dus dan zou ik het raar vinden dat ze het niet geheel afsluiten en nadien met een nieuwe ondertitel ofzo aan een soort spinoff beginnen.

Maar misschien doen ze wel zoiets dat hij fysiek sterft maar zijn ziel getransferd wordt in een nieuw lichaam ofzo, tis ten slotte een magische wereld.
 
Als ik de quote van de showrunner interpreteer dat er nog een Geralt is in seizoen 4 maar dat hij een heroic send-off krijgt, dan is fysiek sterven of mss terugkomen met een ander gezicht een waarschijnlijk scenario.

Geen enkele uitleg zal echter elegant zijn, een recast staat niet in de boeken.

 
Die vrouw die Ciri speelt kan nu toch echt voor geen meter acteren hé. De plot heeft rond dit punt zoveel verschillende personages met ofwel vage motivaties of weinig impact dat ik me nog maar weinig betrokken voel tot het grote verhaal.

Geralt krijgt inhoudelijk ook zo weinig te doen, laat staan dat zijn personage nog veel evolueert/verandert.
 
Die vrouw die Ciri speelt kan nu toch echt voor geen meter acteren hé. De plot heeft rond dit punt zoveel verschillende personages met ofwel vage motivaties of weinig impact dat ik me nog maar weinig betrokken voel tot het grote verhaal.

Geralt krijgt inhoudelijk ook zo weinig te doen, laat staan dat zijn personage nog veel evolueert/verandert.
Op dat vlak is dat wel redelijk zoals de boeken denk ik, een hoop personages met vele motivaties en Geralt die eigenlijk gewoon alles "per accident" meemaakt terwijl hij mompelt dat hij neutraal wil blijven. Op zich neemt hij in de serie denk ik nog een actievere rol aan dan in het boek.

Ik zou die boeken nog eens moeten herlezen, maar zo'n grote karakterevoluties herinner ik me nu ook niet echt.
 
Op dat vlak is dat wel redelijk zoals de boeken denk ik, een hoop personages met vele motivaties en Geralt die eigenlijk gewoon alles "per accident" meemaakt terwijl hij mompelt dat hij neutraal wil blijven. Op zich neemt hij in de serie denk ik nog een actievere rol aan dan in het boek.

Ik zou die boeken nog eens moeten herlezen, maar zo'n grote karakterevoluties herinner ik me nu ook niet echt.
In de boeken is Geralt toch veel eloquenter en emotioneler dan in de show. Geralt zelf ondergaat wel een redelijk grote transformatie met dank aan zijn hanza en andere personages die hij ontmoet. Zelf heeft hij inderdaad weinig invloed op het hoofdverhaal, dat vnl. draait rond Ciri en de zoektocht van alle actoren en partijen naar Ciri. Wel krijgt de mentale toestand van Geralt en zijn kompanen tijdens hun eigen zoektocht naar Ciri heel wat aandacht.

Ik ben zelf afgehaakt na seizoen twee met de Netflix show, Geralt is hier toch eerder een stoicijnse en norse badass dan een gedeprimeerde amateur-filosoof. Een boekpurist ben ik niet maar het is van de drie grote adaptaties wel veruit mijn minst favoriete versie.
 
In de boeken is Geralt toch veel eloquenter en emotioneler dan in de show. Geralt zelf ondergaat wel een redelijk grote transformatie met dank aan zijn hanza en andere personages die hij ontmoet. Zelf heeft hij inderdaad weinig invloed op het hoofdverhaal, dat vnl. draait rond Ciri en de zoektocht van alle actoren en partijen naar Ciri. Wel krijgt de mentale toestand van Geralt en zijn kompanen tijdens hun eigen zoektocht naar Ciri heel wat aandacht.

Ik ben zelf afgehaakt na seizoen twee met de Netflix show, Geralt is hier toch eerder een stoicijnse en norse badass dan een gedeprimeerde amateur-filosoof. Een boekpurist ben ik niet maar het is van de drie grote adaptaties wel veruit mijn minst favoriete versie.
Ik moet ze dus wel eens opnieuw lezen, is ook grotendeels gebeurd toen ik 10 dagen in de zetel lag met griep :smile:
 
Eerste 5 afleveringen gezien en denk dat k ga afhaken voor deel 2 later deze maand. Ciri haar actrice blijft vreselijk (waarom heeft ze bovendien oogschaduw op voor een serie die zich zogezegd afspeelt in de middeleeuwen / Oost-europa. Regelmatig ook dat ze uitdrukkingen van 2022/2023 gebruiken, een plot die zeer hard aanmoddert en geen enkel gevoel van dreiging/urgentie. De cgi voor monsters / bepaalde omgevingen is zo zwak.

Triestig als je vergelijkt met hoe beloftevol S1 was. Misschien lijkt het zo meer getrouw aan de boeken, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd of deze serie vertelt het verhaal op een slechte manier.
 
Tijdens de vakantie "het bloed van de elfen" en "de tijd van verachting" nog eens gelezen, die had ik vorig jaar geskipped. Ja, dan is hetgeen we hier zien maar plattekes. Misschien de game nog maar eens opzetten. Veel meer diepgang. En een Dijkstra die wél gezag en macht uitstraalt.
 
De resterende episoden van seizoen 3 staan er momenteel op. Voor mij is het zeer verteerbaar. Vond het begin destijds redelijk verwarrend alsook de rest. Maar ik heb nooit de boeken gelezen, dus ik heb niets om het mee te vergelijken en bekijk het dan ook vanuit een neutraal standpunt.

Ergo popcornvertier. En voor mij is dat daarvoor meer dan goed genoeg.
 
Terug
Bovenaan