Moet de laatste 2 nog bekijken. Maar heb ook nog nooit de boeken gelezen. Vind het ook best goed nu, maar zelfs nu het begin van S3 had ik beter eens een recap of iets dergelijks bekeken want ik snapte er eigenlijk niet al veel van (wie,wat,waar,... )
 
Wat een afschuwelijk seizoen. Verhaal trok oprecht op niks (maar dat wisten we eingelijk al op voorhand aangezien de schrijvers de source material uitlachten). Heel chaotisch aan elkaar gebreid en blijkbaar is het de Yennefer & Ciri show geworden.

Snap uiteindelijk waarom Henry Cavill opstapt lol. Jammer.
 
Ik ben ondertussen Ciri en Yen wel meer gaan appreciëren dan hun originele casting en de actiescenes van Gerald zijn altijd wel OK maar moest ik geen grote fan van the Witcher 3 geweest zijn, had ik dit toch al lang links laten liggen hoor.
Vooral na die 'grote' mage-fight. In seizoen 1 worden hele legers platgelegd met magic-spells en nu zitten ze daar in een huiskamer wat zeepbellen over en't weer te casten. Ik had er kunnen gaan tussenstaan met een aansteker en een bus deodorant. Wat een ramp.
 
Ze beloofde een epic sendoff voor Cavill maar dat leek me eerder een einde voor een tussenepisode, wat een teleurstelling. Ik dacht dat er mss een postcredit scene zou komen, maar ook dat niet.

Het voelde allemaal ook wat rushed aan, te weinig tijd voor het einde en dan losse eindjes afraffelen. Er zaten wel enkele plotelementen in uit Time of Contempt (Tijden van verachting) en Baptism of Fire (De Vuurdoop) wat me meer verbaasde. Ik denk dat Hemsworth in seizoen 4 meer cameo zal zijn dan hoofdrol want je ziet elk seizoen minder en minder Witcher. Of als hij er dan is is het bijna op de achtergrond van Yennefer of Ciri.
 
Hele seizoen gezien intussen. CGI is echt vreselijk met regelmaat, zeker in de laatste 3 afleveringen zoveel zaken dat je denkt "dit ziet er zo fake uit allemaal"

Veel overacting, plot die zwaar gerushed lijkt, Ciri haar "heet avontuurke" is zo extreem onnozel en ongeloofwaardig. Zou me echt niet verbazen als ze hierna de stekker eruit trekken.
 
Dankjewel mannen, dit seizoen laat ik aan me voorbijgaan. Jammer, want ik was fan van het eerste seizoen, maar het tweede kon me al minder bekoren. Als ik dit dan hoor voor het derde seizoen, dan is het wel goed geweest. Nog veel andere dingen om te zien.
 
Ging dit nu eigenlijk nog over de Witcher? Ik mis de core business van de witcher helemaal in dit seizoen. Waar is de monster-hunting? Ik vind het eigenlijk triest voor Henry. Dit had dé serie kunnen zijn voor hem. Fan van het eerste uur van de boeken en de games. En hij lijkt als twee druppels op de digitale Geralt. Wat een gemiste kans.
 
Woke discussies horen thuis in P&A en als je de regisseur haar naam niet weet is Mevrouw de regisseur best voldoende, koosnaampje mag je achterwege laten.
wauw dit had niemand zien ankomen. na de matige drol die s2 was.

wie had dat gedacht dat als ze afwijken van de boeken en al het goeie bronmateriaal vervangen door filler met die woke trut van een regisseur en haar politiek agenda ,dat ze het allemaal omzeep gingen doen. Ik kreeg hier veel haat in de topic van s2 en nu zie je het resultaat van uw niet aan de bron te houden.


hopelijk cancelen ze de boel en komt er een reboot binnen x jaar door een capabele regisseur die geen schande is voor de fans.


Dit was al duidelijk na s1 toen henry constant ruzie had met die shit showrunner.
 
Eerlijk gezegd stoort de hele "woke-problematiek" me niet, en ik vind die extreem overroepen, maar het probleem is echt wel de consistentie en het tempo. Uiteindelijk zijn er veel zaken die recht uit de boeken komen, maar als die daar dan belangrijk zijn voor de diepgang van het plot worden die hier snel snel afgehandeld en weinig belang gegeven, terwijl andere zaken die dan nieuw zijn plots veel tijd krijgen.

Eerlijk, je kan inderdaad wel kritiek geven op castingkeuzes of het acteren van o.a. de actrice die Ciri speelt, maar moest dat allemaal eens in een goed geschreven scenario gebeuren met een correct tempo zouden dat maar kleine problemen zijn.

En ook wel akkoord met @Kenpachi, wat dan een gevecht moet zijn tussen extreem machtige wezens is dan gewoon wat trek- en duwwerk terwijl er eens een "bol" gelanceerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
wauw dit had niemand zien ankomen. na de matige drol die s2 was.

wie had dat gedacht dat als ze afwijken van de boeken en al het goeie bronmateriaal vervangen door filler met die woke trut van een regisseur en haar politiek agenda ,dat ze het allemaal omzeep gingen doen. Ik kreeg hier veel haat in de topic van s2 en nu zie je het resultaat van uw niet aan de bron te houden.


hopelijk cancelen ze de boel en komt er een reboot binnen x jaar door een capabele regisseur die geen schande is voor de fans.


Dit was al duidelijk na s1 toen henry constant ruzie had met die shit showrunner.
Het bronmateriaal staat nochtans vol progressieve boodschappen, of het nu gaat over anti-discriminatie, gender of abortus. Mensen citeren graag Geralt zijn lesser evil quote en de zgn. witcher neutraliteit uit het eerste kortverhaal maar de hele transformatie die Geralt in de boekenreeks doormaakt is juist een afwijzing hiervan.

Wel akkoord dat de nieuwe scenario's absoluut geen meerwaarde bieden tegenover het originele verhaal. Dan kan je beter bij het origineel blijven.
 
Het bronmateriaal staat nochtans vol progressieve boodschappen, of het nu gaat over anti-discriminatie, gender of abortus. Mensen citeren graag Geralt zijn lesser evil quote en de zgn. witcher neutraliteit uit het eerste kortverhaal maar de hele transformatie die Geralt in de boekenreeks doormaakt is juist een afwijzing hiervan.

Wel akkoord dat de nieuwe scenario's absoluut geen meerwaarde bieden tegenover het originele verhaal. Dan kan je beter bij het origineel blijven.
Ik heb er een probleem bij dat die schrijfster haar blind staart op iets dat 2-3 paginas relevant was in de boeken ( yeneffer en het gedoe met haar baby)

daar vervolgens een heel seizoen over schrijft, haar karakter volledig verpest en zwak doet overkomen en de andere 90% van het verhaal gewoon aan kant laat liggen. Dat is voor haar bijna een eeuw geleden. IRL treuren mensen ook geen meerdere decennia als ze ontvruchtbaar zijn.

De grootste vrouwenzot uit de boeken ook bisexueel maken terwijl daar niemand naar vroeg of zelf geen kleinste verwijzing naar was, noch het niemand boeit en het 0 meerwaarde heeft in de beperkte screentime die je kan geven bij zo een verfilming.


Als ze euphoria 2.0 wilt maken moet ze dat maar doen met haar eigen werk. niemand vroeg hier naar. Euphoria staat trouwens in mijn top 5 beste series ooit (voor ik hier over kom als één of andere homofoob).


Stel u voor dat iemand Oppenheimer verfilmd en ineens is het een bisexuele vrouw die de atoombom gemaakt heeft waarvan 2 van de 3uur over dat thema ging. dat gevoel heb ik bij the witcher.
 
Laatst bewerkt:
Dat is in de boekenreeks toch ook zo? Daar heeft Geralt eerder een support rol dan de lead, vooral naarmate het verhaal vordert :unsure:
Deels wel als ik het me goed herinner, al vond ik zelf de hele zoektocht naar Ciri, met Geralt en zijn bont gezelschap eigenlijk het leukst om lezen.
 
Ik heb er een probleem bij dat die schrijfster haar blind staart op iets dat 2-3 paginas relevant was in de boeken ( yeneffer en het gedoe met haar baby)

daar vervolgens een heel seizoen over schrijft en de andere 90% van het verhaal gewoon aan kant laat liggen. De grootste vrouwenzot uit de boeken ook bisexueel maken terwijl daar niemand naar vroeg of zelf geen kleinste verwijzing naar was, noch het niemand boeit en het 0 meerwaarde heeft in de beperkte screentime die je kan geven bij zo een verfilming.

Als ze euphoria 2.0 wilt maken moet ze dat maar doen met haar eigen werk. niemand vroeg hier naar. Euphoria staat trouwens in mijn top 5 beste series ooit (voor ik hier over kom als één of andere homofoob).

Stel u voor dat iemand Oppenheimer verfilmd en ineens is het een bisexuele vrouw die de atoombom gemaakt heeft waarvan 2 van de 3uur over dat thema ging. dat gevoel heb ik bij the witcher.
Oppenheimer is een biografische film, logisch dat men daar zo waarheidsgetrouw wil blijven. In de wereld van The Witcher speelt seksuele voorkeur geen grote rol. Philippa Eilhart is lesbisch, Ciri en Triss zijn biseksueel, daar wordt niet veel bij stil gestaan. Jaskier die biseksueel is in plaats van heteroseksueel verandert helemaal niets aan de essentie van zijn personage.

Waar ik meer aanstoot aan neem, is dat bv. Vilgefortz wordt afgebeeld als een clown terwijl hij in de boeken de gerespecteerde autoritaire leider is van de mages. Of dat Eskel een hoop prostituees uitnodigt in Kaer Morhen, een kasteel verborgen in de bergen dat quasi onmogelijk te vinden is en dat Vesemir er eens mee lacht. Waar komen die vrouwen zelfs vandaan, het café op de hoek? Of Vesemir die Geralt verraadt door te willen experimenteren op Ciri. Totaal absurde motivatie voor dat personage. Of de scoi'atael die allieren met Nilfgaard, niet omdat het politiek gezien een logische keuze is, maar omdat een willekeurige heks het hen zegt. Dat alles gecombineerd met (mijn inziens) povere acteerprestaties en je krijgt een zeer frustrerende show voor fans van de reeks.

Maar om dan te claimen dat Dandelion die op mannen valt hét grote probleem is van deze show, dat is toch echt de absurditeit voorbij. Soit, elk probleem herleiden tot deel van de grote cultuuroorlog is wel de trend tegenwoordig.
 
Maar om dan te claimen dat Dandelion die op mannen valt hét grote probleem is van deze show, dat is toch echt de absurditeit voorbij. Soit, elk probleem herleiden tot deel van de grote cultuuroorlog is wel de trend tegenwoordig.
dat zeg ik niet hé. Ik zeg letterlijk dat ik een probleem heb dat die regisseur het plot niet volgt, wat random dingen cherry picked uit de verhaallijn eventueel aanpast en er haar eigen ding rond bouwt die niemand wilt.dat is het probleem.

zelf de grote lijnen kloppen niet meer met de boeken.
 
Dat is in de boekenreeks toch ook zo? Daar heeft Geralt eerder een support rol dan de lead, vooral naarmate het verhaal vordert :unsure:

Ik denk dat maar een minderheid de boeken heeft gelezen. Mezelf incluis. Mijn interactie met de franchise komt via de games. Dan heb je sowieso al een zeer Geralt-centrische bril op als je naar de serie kijkt.
 
Ik denk dat maar een minderheid de boeken heeft gelezen. Mezelf incluis. Mijn interactie met de franchise komt via de games. Dan heb je sowieso al een zeer Geralt-centrische bril op als je naar de serie kijkt.
Mja, zeker nummer 3 is een meesterwerk, maar moest die serie perfect de boeken volgen had je soms ook wel wat gemengde reacties van mensen die een soort game-adaptatie verwachtten.
Nu goed, spijtig genoeg lijkt de serie qua kwaliteit toch onder boeken en games te liggen.
 
Ik wist niet dat Gerald bijzaak werd in de boeken omdat ik ze niet las. Maar los van dat vind ik de laatste 3 episodes van S3 ferm ondermaats.
Zwakke finale gewoon. Buildup naar S4, maar weinig suspense. En je weet dat Gerald nu anders gecast wordt. Cavill heeft gelijk dat hij weg is met een blijkbaar steeds zwakker wordend script. Ik bemerk toch een vleug feminisme hoor dit seizoen, de gulden middenweg tussen man en vrouw (gelijkheid niet?) is soms wat zoek ...
 
Terug
Bovenaan