StevenFM

Well-known member
De reviews voor seizoen 2 van The Witcher zijn zopas uitgekomen en ze zijn vrij positief, het lijkt alleszins een flinke sprong voorwaarts t.o.v. seizoen 1. Voor het publiek is het nog een weekje wachten, december 17 te zien op Netflix.




 
Eindelijk :)
na twee jaar, vorige kerstvakantie de serie opnieuw bekeken, en S2 zal ik wel volgend weekend erdoor krijgen :)
 
Zal vrouwlief eens aanporren om S01 te zien, dan springen we meteen naar S02. Erg genoten van het eerste seizoen, al vond ik Yennefer niet zo goed gekozen. In het spel is dat een femme fatale, maar in de serie is dat precies Rebecca Black.

Toss a coin to your witcher ...
 
De kritieken van seizoen 1 hebben ze ter harte genomen, de mindere kostuums, slechte CGI bij momenten en vooral de verwarrende tijdsprongen, de ene scene 30 jaar geleden en de andere in de toekomst. Da's allemaal vlot getrokken. Seizoen 1 was een gigantische hit, velen hebben er toch doorgebeten (of vonden de minpuntjes zelfs niet erg).

Perfect zal het niet zijn denk ik maar een grote sprong vooruit lijkt zeker.
 
Bezig met een rewatch van S1. :love:
De aflevering “Betrayer Moon” m.b.t. die striga is veruit mijn favoriete, denk ik, geen idee waarom. :unsure:

Het spel nooit gespeeld btw. Heerlijk hoe er (nieuwe) details blijven opvallen tijdens zo’n rewatch. Ik vind Yennefer wel goed gecast maar Ciri in S1 was voor mij een mindere. Kijk uit naar S2!
 
Bezig met een rewatch van S1. :love:
De aflevering “Betrayer Moon” m.b.t. die striga is veruit mijn favoriete, denk ik, geen idee waarom. :unsure:

Het spel nooit gespeeld btw. Heerlijk hoe er (nieuwe) details blijven opvallen tijdens zo’n rewatch. Ik vind Yennefer wel goed gecast maar Ciri in S1 was voor mij een mindere. Kijk uit naar S2!
Ook mijn favoriete aflevering, ik vind The Witcher altijd op z'n best wanneer de focus ligt op Geralt zijn job, monsters, folklore en minder op politieke machinaties of apocalyptische gevaren.

PS: Zeker de intro voor The Witcher 1 eens bekijken.

 
Als grote fan van de games, was ik na aflevering 2 toch wat ontgoocheld. Een rewatch valt mij wel beter mee. Laat seizoen 2 maar komen.
 
Twee afleveringen gezien van het nieuwe seizoen tot hiertoe. De eerste aflevering vind ik echt super goed. De tweede een beetje minder.

Eskel die veranderd in een leshy kwam wat ge forceerd over. Alsof ze extra actie / een monster wilden. Normaal is Kaer Morhen een veilige plaats voor de Witchers met uitzondering van wat er in de anime is weergegeven.

In aflevering 2 zit er trouwens een leuke easteregg van het spel. Heeft iemand anders hem gezien?
 
Ik heb ook net aflevering 1 gezien, heel wat beter dan het eerste seizoen op quasi elk vlak. Cinematografie, acteerprestaties, verhaal, dat zat allemaal zeer goed in elkaar.
 
S2 volgt niet echt de boeken, dus het is geen vereiste om ze eerst te lezen. Het is eerder dat er hier en daar een herkenningspunt is. Voor mij persoonlijk zag ik een verhaallijn die ik me helemaal niet herinnerde, bij opzoeking was het show-only content.
 
S2 voelt professioneler en hoger budget aan.
Gelukkig was de actrice die Ciri speelt ook pakken beter. Veel meer geloofwaardig, veel meer into het verhaal.

Echt zeer goed seizoen qua story telling.
 
Terug
Bovenaan