0553e677-475e-4a81-badd-977689e79ed5-thewitcher_season1_episode7_00_16_00_19.png


't zal aan de leeftijd liggen maar ik kan normalere vrouwelijke hoofdrolspelers steeds meer appreciëren.
 
0553e677-475e-4a81-badd-977689e79ed5-thewitcher_season1_episode7_00_16_00_19.png


't zal aan de leeftijd liggen maar ik kan normalere vrouwelijke hoofdrolspelers steeds meer appreciëren.
Dat is gewoon een mooie vrouw hoor, en ik denk dat mijn grootste probleem met haar eerder die verhaallijn met de deathless mother en het verlies van haar krachten is.
 
Ook eerst de recap bekeken. Zot hoeveel ik vergeten was. (Nooit boeken of games gelezen/gespeeld).

4e aflevering in s2 ver en het bevalt me wel.
 
Ondanks dat ik de boeken en game zelf niet ken.
Vond ik wel spijtig hoe vesemir werd afgebeeld.

Had wel die film gezien over hem

E je verwacht bij de oudste toch ook een zekere wijsheid
 
Seizoen 2 er ook door. Moet wel zeggen, ik stoorde me aan de laatste aflevering, zowel story als acting wise (vooral Vesemir dan), dus vind het wat jammer als seizoensfinale.
 
Mja, ik was ook wat teleurgesteld en bleef precies op mijn honger zitten. De eerste 2 afleveringen van S2 waren imo steengoed en helemaal mijn ding. Vooral die eerste was een schot in de roos. Vanaf dan werd het verhaal te voorspelbaar. Dan vond ik wat dat betreft S1 een pak beter en door de tijdsprongen voor de kijker een grotere uitdaging. Misschien heb ik dat gewoon gemist, geen idee. Wel goesting om S2 nog eens te herbekijken.
 
Leuk seizoen, serieuze afwijking van de boeken maar toch blijft het goed (watch and learn WoT). Wel een aantal plot holes (Ciri teleporteert zichzelf en Yen weg uit het klooster naar een boerderij, en hun paarden waren zo vriendelijk om hen daar al op te wachten bvb) en onlogische sprongetjes (Geralt en Yennefer die dagen/weken te paard van Cintra naar Kaer Morhen rijden, om pas bij aankomst het gesprek dat ze hadden in Cintra voort te zetten alsof dat 5 minuten geleden was).

Ik kijk wel enorm uit naar S3. Enige echte minpunt vind ik dat de casting van Emhyr nogal een sof is.
 
Laatst bewerkt:
als fan van de games en de boeken snap ik echt niet waarom netflix het nodig vind om er zoveel filler door te rammen en dan de beste kortverhalen uit de eerste 2 boeken volledig te negeren.

Hoe moeilijk is het om u aan het bronmateriaal te houden. dat ze dat anno 2021 nog steeds niet weten.... ik ken geen enkele verfilming van een boek/comic/manga die er op verbeterd eens ze beginnen met dingen te veranderen for the sake of verandering of politieke correctheid.

Al bij al tot nu toe een goede 8/10 maar dat is ook alleen maar omdat het de naam en de wereld van de witcher draagt. bonja.. netflix is hier niet alleen schuldig aan. wheel of time is ook maar een schim van wat het had kunnen zijn.
 
Soms ben ik dan blij dat ik de games/boeken niet gelezen heb. Hoe je het ook draait of keert, je zal in je achterhoofd altijd vergelijken met wat je al kent.
 
Terug
Bovenaan