Ik heb er een probleem bij dat die schrijfster haar blind staart op iets dat 2-3 paginas relevant was in de boeken ( yeneffer en het gedoe met haar baby)

daar vervolgens een heel seizoen over schrijft, haar karakter volledig verpest en zwak doet overkomen en de andere 90% van het verhaal gewoon aan kant laat liggen. Dat is voor haar bijna een eeuw geleden. IRL treuren mensen ook geen meerdere decennia als ze ontvruchtbaar zijn.

De grootste vrouwenzot uit de boeken ook bisexueel maken terwijl daar niemand naar vroeg of zelf geen kleinste verwijzing naar was, noch het niemand boeit en het 0 meerwaarde heeft in de beperkte screentime die je kan geven bij zo een verfilming.


Als ze euphoria 2.0 wilt maken moet ze dat maar doen met haar eigen werk. niemand vroeg hier naar. Euphoria staat trouwens in mijn top 5 beste series ooit (voor ik hier over kom als één of andere homofoob).


Stel u voor dat iemand Oppenheimer verfilmd en ineens is het een bisexuele vrouw die de atoombom gemaakt heeft waarvan 2 van de 3uur over dat thema ging. dat gevoel heb ik bij the witcher.

Euh, ik weet niet waarvan je dat haalt maar er zijn mensen die hun onvruchtbaarheid als last en rouw heel hun leven meedragen. Ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is, iedereen reageert gaat er met hun eigen manier mee om maar denken dat IRL niemand dat decennia zond ronddragen is gewoon kortzichtig en apathisch.

En is het werkelijk zo'n groot verschil om van een vrouwenzot iemand te maken die gewoon achter iedereen loopt? Het feit dat hij een lustvol persoon is blijft dan toch een belangrijk karaktereigenschap, maar of dat naar vrouwen alleen of vrouwen en mannen is maakt dat op zich toch niet veel uit?

Als laatste een fictiereeks vergelijken met een biopic is nogal een drogredenering, dat kan je zelf toch niet serieus nemen? :p
 
Ik heb er een probleem bij dat die schrijfster haar blind staart op iets dat 2-3 paginas relevant was in de boeken ( yeneffer en het gedoe met haar baby)
2-3 pagina's relevant in de boeken? Yennefer haar personage is ook in de boeken gefundeerd op twee hoekstenen: haar liefde voor Geralt, en het feit dat ze onvruchtbaar is.

Niemand is blijkbaar ooit homofoob, mysogyn of racist, maar wanneer er geklaagd wordt over hoe enorm er wordt afgeweken van het bronmateriaal is het toch vooral geklaag over gender, geaardheid en kleur dat je moet lezen :sarcastic:. Hetzelfde zag je bij Wheel of Time, de grootste verkrachting van een boekenreeks ooit, waar je niet meer kan spreken van afwijkingen van het bronmateriaal, maar waar je bijna van een totale herschrijving moet spreken. Maar waar stond het internet vol van? Te veel aandacht voor de vrouwen, en hun huidskleur klopte niet :unsure:

Ook echt wel de empathie van een zakdoek als je gelooft dat mensen onvruchtbaarheid niet heel hun leven als een trauma kunnen meedragen.
 
Zijn normaal alle mages geen folteringen ondergaan om 'babes' te worden? Effe verschieten toen opeens kabouter kwebbel tevoorschijn kwam.
 
Ik ben duidelijk niet alleen betreft S3. Vond S2 nog wel in orde starten, maar het werd wat chaotisch naar het einde toe.
Tjah, Liam Hemsworth zal z'n best mogen doen. Ook al is Gerald maar een bijrol vanaf nu.

De vergelijking met GOT die je las in de eerste reviews, gaat absoluut niet meer op. Verschillende groepen die vechten om de macht, met veel intriges ... Het ontaarde wat in een soap achtig zooitje, en dat maakt het verre van de betere seizoenen van GOT.
 
Wat een puinhoop was S3. Ik had echt gehoopt dat de reacties overdreven waren, maar ik vind vele nog redelijk mals voor wat we hier voorgeschoteld kregen. Op het einde boeide mij echt niemand meer. Zelf Ciri niet waar ik in de games en boeken een boontje voor had mag van mij hier ter plekke onthoofd worden, het zou mij koud laten. Van Henry zwijg ik bewust, het is schandalig de manier waarop ze die behandeld hebben en in S3 loopt hij er ook maar wat bij om gered te worden door mensen die blijkbaar sneller als the flash kunnen lopen. Triss haar grote rol is blijkbaar in het plot tevoorschijn komen als er iemand gered moet worden. Ciri kan nog steeds voor geen meter acteren en heel die woestijn aflevering was zo beschamend. Ik heb het uitgekeken puur op wilskracht en in de hoop dat het internet ongelijk had.
Alstublieft, ontsla de mensen die aan het hoofd staan van deze serie. Graag uw eigen agenda in uw *n*s steken en houden aan the source material.
Ik wil mij afzijdig houden van het hele woke verhaal want meestal boeit mij dat geen hol, maar mensen dat ontkennen dat het hier niet door de strot wordt geramd willen het gewoon niet zien. Soit, S4 zal voor andere zijn want hier eindigt het verhaal ook voor mij. Een gemiste kans want hier zat echt wel heel veer meer in.
 
Zoals met (bijna) alle series is het eerste seizoen het beste. Seizoen 2 was nog goed, maar dit derde seizoen is toch echt belachelijk. Geralt die erbij loopt voor spek en bonen, Ciri met het acteertalent van een walnoot, Jaskier die plots op een totaal irrelevante side quest wordt geplaatst om z'n homoseksuele kant te ontdekken (maar goed, Netflix will be Netflix), en personages zoals Dijkstra die precies weggelopen zijn van de set van Familie.

Anya Chalotra maakt veel goed, maar ik heb de helft van seizoen 3 al slapend uitgekeken, dus dat zegt het eigenlijk al. Rubbish.
 
Ik heb de boeken (nog) niet gelezen en slechts een paar uur The Witcher 3 gespeeld, dus als ze afwijken van het verhaal merk ik het niet op. Na alle negatieve commentaren het toch een kans gegeven en na 2 aflveringen haak ik toch ook af... Scenes met Geralt zijn meestal wel goed, maar bij al de rest wordt ik precies uit de aflevering gehaald. Is het niet slecht acteerwerk, dan is het povere CGI en greenscreen (dat veld waar Ciri and Yen in staan?!?), Ciri haar makeup is gewoon raar (precies zo'n typisch Britse makeup), om de vijf botten moet ik pauzeren om op te zoeken wie er in beeld is/wat hun rol is/wat ze hiervoor hebben gedaan/waarom ze belangrijk zijn, Ciri die irritant doet,... Het is gewoon vermoeiend om te kijken.

Echt jammer.

Nuja, het heeft mij wel aangezet om ooit eens aan de boeken te beginnen.
 
Terug
Bovenaan