Dat is toch ook wel een echt kotsartikel hé; of hoe je een "artikel" kan schrijven over iemand die terloops zegt dat de scenaristen geen fan waren. Nog een clickbait-titel erboven en een nieuwe tumor is geboren.
Dat het een clickbait title is, tuurlijk. Het verandert wel niets aan de boodschap. Schijnt wel wat licht op "creative differences". Het komt nu ook niet vaak voor dat een writer openlijk schiet op zijn collega's...
 
Mjah we kunnen er zo veel over lullen als we willen. Feit is dat ze afweken van prima geliefd sourcemateriaal dat makkelijk in een serie-format valt te implementeren. Het is simpelweg nodeloos verpest geweest langs alle kanten. Seizoen 1 was nog te pruimen, het moet geen perfecte retelling zijn altijd. En oké, je gooit wat iconische looks in de vuilbak hier en daar. Kan ik nog half vrede mee nemen. Maar seizoen 2 werd echt wel een zootje op veel vlakken, gewoon lore negeren voor wat gratuite actie die men sowieso had kunnen hebben of voor emotionele impact die men even goed in het verhaal had kunnen vinden als men moeite had gedaan.

Ik stoor mij doorgaans ook niet bij afwijkingen, maar ze moeten liefst wel nuttig zijn of beter zijn. En elke afwijking in de Netflix adaptie was gewoon slechter.

Zeer spijtig dat Henry Cavill zo is weggejaagd geweest, want hij was wel een perfecte Witcher.

Ik denk dat Netflix telkens script supervision nodig heeft om de essentie van de bron niet kwijt te raken. En iemand in de writer's room die met bakstenen smijt als iemand een domme impuls heeft.
 
Ik vind het wel wat vreemd dat seizoen 2 nu zo wordt afgekraakt, toen het net uit was leken de meningen eerder te zijn dat het beter was dan het eerste seizoen ...
Zeker? Vond het eerste eigenlijk beter en trouwer aan het bronmateriaal. Er waren teveel rare beslissingen in seizoen twee, maar het zag er wel leuk uit en ik was blij dat the Witcher terug was
 
Ik vind het wel wat vreemd dat seizoen 2 nu zo wordt afgekraakt, toen het net uit was leken de meningen eerder te zijn dat het beter was dan het eerste seizoen ...
Inderdaad, vooral de production value is een pak groter in seizoen 2, daar was iedereen het wel over eens denk ik.

Maar zelf was ik toch niet even blij met alle verhaallijnen en afwijkingen van de boeken.
 
Men heeft gekozen om in het eerste seizoen drie hoofdpersonages te hebben met Geralt, Yennefer en Ciri en dus krijg je per aflevering een verhaal dat losjes gebaseerd is op Geralt's kortverhaal met daartussen de verhaallijnen van Yennefer en Ciri waarbij alle verhaallijnen zich in een andere tijdlijn afspelen. Dat wordt ook pas helemaal op het einde bekend gemaakt. Nodeloos complex, vind ik. Zelfs als boeklezer vond ik het moeilijk om te volgen.
Ah ok nu snap ik wat je bedoelt. Was inderdaad beter geweest als ze Ciri en Yennefer niet vanaf de eerste aflevering hadden geïntroduceerd.
 
Zeker? Vond het eerste eigenlijk beter en trouwer aan het bronmateriaal. Er waren teveel rare beslissingen in seizoen twee, maar het zag er wel leuk uit en ik was blij dat the Witcher terug was
Production value, en een meer rechtlijnige verhaallijn. Veel kijkers waren helemaal in de war met de verschillende tijdslijnen in S1.
 
Ik vond dat nu niet zo’n groot probleem eigenlijk, maar ben wel redelijk bekend met bronmateriaal zowel van boeken als games.

Production value was idd beter, maar inhoudelijk was het eerste beter imo.
Dat wel, het zag er allemaal wat beter uit. Maar inhoud primeert.
 
Ik ben niet vertrouwd met het bronmateriaal en vond het 2e seizoen inhoudelijk eigenlijk een stuk beter dan het eerste. Wel enorm jammer dat Cavill ermee stopt, kga s3 zeker een kans geven maar zal wel serieus wennen zijn en ik betwijfel dat Liam even goed zal zijn.
 
Ik ben niet vertrouwd met het bronmateriaal en vond het 2e seizoen inhoudelijk eigenlijk een stuk beter dan het eerste. Wel enorm jammer dat Cavill ermee stopt, kga s3 zeker een kans geven maar zal wel serieus wennen zijn en ik betwijfel dat Liam even goed zal zijn.
Seizoen 3 is nog met Cavill he, daarna zal het met Hemsworth zijn.
 
You just made my day :p

Deze is minder ver weg en ben ik ook wel benieuwd naar;
 
Laatst bewerkt:
Volume 1 bevat vijf afleveringen en wordt uitgebracht op 29 juni. Volume 2 bestaat de laatste drie afleveringen en komt uit op 27 juli.

 
Ik ben toch benieuwd hoe ze het Cavil-hoofdstuk hier gaan afsluiten. Seizoen 1 goed genoten terwijl seizoen 2 hard begon aan te leunen op bepaalde clichés (power of friendship wint altijd, generische training arc, ....)

Hopelijk deftig :)
 
Terug
Bovenaan