The Super League 2021-2021

Zelfs al is er hypocrisie van alle kanten en weet ge onmiddellijk wie aan welke kant staat aan de hand van of ze er geld bij te winnen of te verliezen hebben, los daarvan moet ge hier gewoon tegen zijn. Punt.

Haha, dit inderdaad.

Wat een beerput is er hier opengetrokken ineens, dat is nu eens een schoolvoorbeeld van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'.
De organisatie die zich laat omkopen om een WK in Qatar te organiseren beschuldigt die clubs nu van hebzucht :rofl:

Maar zoals @Fizmo zegt: als supporter moet ge hier gewoon tegen zijn, ondanks het feit dat alle betrokken partijen hypocriet zijn.

Misschien moet het voetbal gewoon eens imploderen of het nu over FIFA, UEFA, Super League of Jupiler Pro League gaat nergens heb ik nog de indruk dat het om voetbal gaat. Uiteraard mag er een centje verdient worden maar nu loopt het de spuigaten uit. Clubs draaien op miljoenen schulden, WK's en EK's worden op bedenkelijke locatie georganiseerd en zelfs de top spelers die miljoenen per jaar verdienen vinden het nodig om geld achter te houden dit heeft toch nog weinig met sport te maken.

En supporters blijven in de kou staan.

Je kan dit beetje vergelijken met wat onze club's willen met een BENELiga ik ben daar ook tegen dus hypocriet van onze g5 club's die nu liggen te roepen de insteek wat ze willen doen is ook meer geld.

Misschien moet het voetbal gewoon eens imploderen of het nu over FIFA, UEFA, Super League of Jupiler Pro League gaat nergens heb ik nog de indruk dat het om voetbal gaat. Uiteraard mag er een centje verdient worden maar nu loopt het de spuigaten uit. Clubs draaien op miljoenen schulden, WK's en EK's worden op bedenkelijke locatie georganiseerd en zelfs de top spelers die miljoenen per jaar verdienen vinden het nodig om geld achter te houden dit heeft toch nog weinig met sport te maken.

En supporters blijven in de kou staan.
Ik sta graag in de kou, met een pintje achter de goal!

maar vertel me eens waarom mijn punt 2 verschillende dingen zijn? Het 1 is een zelfzuchtige speler, het ander zijn 12 zelfzuchtige clubs. Zo zie ik het alleszins. Wat is het verschil?
De ene is een speler/werknemer die carrière en bijbehorend veel geld probeert te maken, mede mogelijk dankzij een uitspraak door een rechtbank 25 jaar terug waar voetbal niets in te koeken had, maar vooral omdat hij de verdienste heeft van goed geworden te zijn als speler. Die krijgt een verloning voor een beperkte periode en zal buitengeknald worden als die niet voldoet, ten voordele van een andere speler die dat wel zou verdienen.
De andere zijn (ingekochte) eigenaars, soms zelfs niet eens bekend met de sport, die de hele competitiestructuur naar hun hand zullen zetten gewoon omdat ze nu eenmaal al veel geld hebben, zonder enige tegenprestatie daarvoor te leveren gedurende een onbepaalde periode want ze kunnen niet vervangen worden ook al horen ze er niet in thuis. Allemaal ten nadele van andere clubs die enkel op gunsten moeten rekenen om erbij te mogen.

Herrera is dan ook nog echt één van de meer intelligente voetballers die uit een wat kleinere maar vooral één van de sterkst verankerde clubs komt, dus vanuit dat perspectief houdt zijn opmerking zeker steek. Ik vond het dus wat stom om zijn normaal verloop als speler, waar hij uiteraard oog had voor geld zoals in elke job, gelijk te stellen met die zever die een paar miljardairs uithalen met een hele sport. Dank @Wilto, alweer.

Het is alleszins wel nodig om druk te zetten op de spelers om een statement te maken. Of ze het beseffen of niet, zij hebben heel wat macht in dit scenario.
Hier kunt ge wel de vergelijking met de NBA maken, denk ik. Ploegen als merk en prestige op zich, ja, maar het draait toch nog allemaal om de spelers. Ik ga er voorlopig nog vanuit dat de meesten niet te veel wisten of op de hoogte waren hiervan, maar ook wel dat ze het allemaal niet al te erg vinden.

Je kan dit beetje vergelijken met wat onze club's willen met een BENELiga ik ben daar ook tegen dus hypocriet van onze g5 club's die nu liggen te roepen de insteek wat ze willen doen is ook meer geld.
Dat hangt van de competitieformule af he. Het probleem is niet echt meer geld of een grotere competitie op zich, maar de immuniteit van enkele ploegen of het gemak waarmee bepaalde dingen bereikt kunnen worden. Ik ben zéker niet voor, maar een Beneliga waarbij slecht presterende ploegen ook daadwerkelijk degraderen en enkel goed presterende ploegen beloond worden met Europees voetbal is toch wat anders dan deze draak. Maar liefst beide plannen afvoeren, ja.

Honderdste post jongens, yihaaaaaaa kusjes

Haha, dit inderdaad.

Wat een beerput is er hier opengetrokken ineens, dat is nu eens een schoolvoorbeeld van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'.
De organisatie die zich laat omkopen om een WK in Qatar te organiseren beschuldigt die clubs nu van hebzucht :rofl:

Maar zoals @Fizmo zegt: als supporter moet ge hier gewoon tegen zijn, ondanks het feit dat alle betrokken partijen hypocriet zijn.
niet dat het uw argument minder waar maakt, maar UEFA organiseert geen WK's he ;)

mààr: UEFA doet met hun champion's path en league path bvb wel nog een beetje effort om kleine clubs een kans te geven. hier is't gewoon: wij zijn de besten, wij beslissen wie mee doet, en wij beslissen wie wat krijgt.

(en als fan gaat ge het niet eens kunnen boycotten, want die stadions zitten toch al vol levende geldzakken)

Uefa zou per direct City, Real en Chelsea uit de CL zetten benieuwd of ze echt de ballen aan hun lijf hebben om het te doen.

Aha dat is dus het plan van PSG, zo de CL winnen ^^ en volgend jaar, ahja wij doen toch mee met de superleague ^^

Kom zeg, in welke ongelooflijk hoge ivoren toren moet je eigenlijk zitten om dit uit te denken. Als je kijkt naar de basis van het voetbal: passie, (lokale) verankering door supporters, rijken en armen door elkaar, dan is dit een enorme kaakslag naar al de mensen die dat vertegenwoordigen.

Natuurlijk wordt er geen enkele rekening mee gehouden met die lokale competities en verankering, neen, laat ons die miljoenen Aziaten en Amerikanen maar wat tevreden stellen, alsof er nog niet genoeg toeristen in de tribunes zitten tegenwoordig willen ze enkel nog die over houden, zoveel is duidelijk. Voor geld danst den beer, of hoe zeggen ze dat.

Komt daar dan nog eens bij dat zoiets helemaal niet moet afgedwongen worden via sportieve prestaties :rofl: - jaren falend beleid in de meeste gevallen, met torenhoge schulden, en dit nu proberen oplossen door complete zekerheid van inkomsten te verwerven. Dit gaat nu eens echt volledig in tegen quasi eender welke sport met competitieve bedoelingen.
Moesten die ploegen dan nog eens zo goed als elk jaar die kwartfinales bekleden in het hoogste te bereiken competitie (CL), maar neen hé, verre van, er zijn er die zelfs bijna niet in staat zijn om het af te dwingen in hun competitie.

En zeggen dat er hier staan lachen als iemand in een zatte avond zegt dat Club Brugge de belgische competitie ontgroeid is (wat complete zever is voor alle duidelijkheid), terwijl er zo'n Liverpool, Tottenham, Arsenal momenteel niet eens op Europese plaatsen staan zeg, qua misplaatste arrogantie kan dat wel tellen :laugh:

Zo'n beneliga, ben ik ook compleet tegen, en al zeker als dat ook met vaste deelnemers is. Hoe hard het ook is, maar als Club plots uit die beneliga valt (zo'n scenario zoals Gent dit jaar wat tegen kwam), dan is dat heel zuur, maar moet je het verdomme maar weten.
En trouwens, ik ga nog liever naar Eupen gaan kijken, dan naar zakkamakka in Holland hoor, ik heb daar niets mee.

Tis hier, zoals gezegd, nu al pokkesaai dat we nu nog eens 2 keer tegen Anderlecht moeten spelen bijvoorbeeld, dat gaat daar ook zo zijn hoor na een tijdje. Maarja die dwaze (sorry voor het woord) Aziaten en Amerikanen kennen er waarschijnlijk toch geen hol van, dus wat maakt het uit zeker. Als ze maar een schone instagram story kunnen maken voor hun 3 miljoen volgers.

En ja, de uefa/fifa zijn ook zeker geen onbeschreven blad, en ook corrupt en op zoek naar geldgewin, en de grove borstel mag er daar ook nog eens door, maar dit is toch echt niet van deze orde lijkt me.

Kom zeg, in welke ongelooflijk hoge ivoren toren moet je eigenlijk zitten om dit uit te denken. Als je kijkt naar de basis van het voetbal: passie, (lokale) verankering door supporters, rijken en armen door elkaar, dan is dit een enorme kaakslag naar al de mensen die dat vertegenwoordigen.

En natuurlijk wordt er geen enkele rekening mee gehouden met die lokale competities en verankering, neen, laat ons die miljoenen Aziaten en Amerikanen maar wat tevreden stellen, alsof er nog niet genoeg toeristen in de tribunes zitten tegenwoordig willen ze enkel nog die over houden, zoveel is duidelijk. Voor geld danst den beer, of hoe zeggen ze dat.

En komt daar dan nog eens bij dat zoiets helemaal niet moet afgedwongen worden via sportieve prestaties :rofl: - jaren falend beleid in de meeste gevallen, met torenhoge schulden, en dit nu proberen oplossen door complete zekerheid van inkomsten te verwerven. Dit gaat nu eens echt volledig in tegen quasi eender welke sport met competitieve bedoelingen.
Moesten die ploegen dan nog eens zo goed als elk jaar die kwartfinales bekleden in het hoogste te bereiken competitie (CL), maar neen hé, verre van, er zijn er die zelfs bijna niet in staat zijn om het af te dwingen in hun competitie.

En zeggen dat er hier staan lachen als iemand in een zatte avond zegt dat Club Brugge de belgische competitie ontgroeid is (wat complete zever is voor alle duidelijkheid), terwijl er zo'n Liverpool, Tottenham, Arsenal momenteel niet eens op Europese plaatsen staan zeg, qua misplaatste arrogantie kan dat wel tellen :laugh:

Zo'n beneliga, ben ik ook compleet tegen, en al zeker als dat ook met vaste deelnemers is. Hoe hard het ook is, maar als Club plots uit die beneliga valt (zo'n scenario zoals Gent dit jaar wat tegen kwam), dan is dat heel zuur, maar moet je het verdomme maar weten.
En trouwens, ik ga nog liever naar Eupen gaan kijken, dan naar zakkamakka in Holland hoor, ik heb daar niets mee.

Tis hier, zoals gezegd, nu al pokkesaai dat we nu nog eens 2 keer tegen Anderlecht moeten spelen bijvoorbeeld, dat gaat daar ook zo zijn hoor na een tijdje. Maarja die dwaze (sorry voor het woord) Aziaten en Amerikanen kennen er waarschijnlijk toch geen hol van, dus wat maakt het uit zeker. Als ze maar een schone instagram story kunnen maken voor hun 3 miljoen volgers.

En ja, de uefa/fifa zijn ook zeker geen onbeschreven blad, en ook corrupt en op zoek naar geldgewin, en de grove borstel mag er daar ook nog eens door, maar dit is toch echt niet van deze orde lijkt me.
Idd, het belang van lokale verankering is meer en meer afgebrokkeld geraakt met de globalisering van voetbal waardoor we nu in een situatie zitten waar het belangrijker is om de internationale markt te paaien dan rekening te houden met de eigen supporters. De enige oplossing hiervoor is gaan naar een Duits 50+1 systeem waarbij fans inspraak hebben in hoe de club geleid wordt. Manchester City zal zijn leger aan advocaten al klaar hebben staan maar ik hoop van harte dat FA, UEFA en de nationale regeringen samenwerken om 1) ervoor te zorgen dat de ESL zoveel mogelijk gedwarsboomd wordt 2) dat de 12 clubs die zich hebben ingeschreven voor dit plan aan het einde van de rit niet meer in hun huidige vorm bestaan. Zeer spijtig voor de fans maar ik denk dat velen onder hen ook liever een nieuwe doorstart maken onderaan de pyramide dan week in week uit naar dit gedrocht te kijken.

Wat moet je dan denken van bijvoorbeeld een Joan Laporta? Nog maar pas opnieuw verkozen en nu stap hij hier zomaar in mee, dat kan toch niet dat dat geapprecieerd gaat worden door de socios? Of was het wel degelijk een campagnepunt?

Die zijn campagnepunt was: ik zorg dat Messi nog een jaar blijft 🤣 (en het feit dat hij een club erft met een miljard schulden)

Uefa is zelf corrupt en zijn geldwolven.
Zo'n hypocrieten dat dat zijn, het bewijs is ook WK in Quatar. Schande is het. Meer dan 6500 doden en vrouwen die er geen gel8jke rechten hebben maar ze zijn wel tegen racisme en noem maar op looollll.
Hypocrieten, zelfde voor die voetballers zoals Lukaku en co, ze gaan der wel mooitjes staan in Quatar.

Super League heb ik gemengde gevoelens bij. Ik begrijp beide kanten.
Wie wil er nu een Slavia Praag - Real zien?
Dat is een flut affiche.

Maar anderzijds tja... de andere clubs kunnen dan ook nooit dromen om eens tegen een grootmacht te spelen.

Ik denk ook niet dat de Uefa Real en co nu uit de CL kan zetten, lijkt mij onmogelijk en als ze dat doen is de super league meteen een feit.

Terug
Bovenaan