Europees Voetbal The Super League 2021-2021

Nasser Al Khelaifi van PSG heeft ook het nieuwe UCL format gesteund in de vote.
De grootste stoorzender van de laatste tien jaar in het Europese voetbal kan haast niet anders, niet voor PSG, CL of zijn BeIN dat daaraan verbonden is maar voor zijn WK.

Jaren transfers gedaan met de insteek dat niemand zijn oliegeld kan volgen en de rest zich vanzelf bankroet zou rijden, wat ook gebeurd is, om nu dit tegen te krijgen terwijl hij een pet of vier op heeft in deze soap. Vijf zelfs sinds vanmorgen. Alsof die iets inzit met het semi-bankroete kerkhof dat de Ligue 1 Uber Eats is, dat is net iets dat ie zo snel mogelijk achter zich wil laten. Als het WK is afgelopen, keert die meteen zijn kar om terug mee te doen bij de andere superclubs. Enige waarover ge nog kunt twijfelen, is de prestige ... hij heeft westers aanzien en macht nodig, en dat zit bij UEFA en al zeker FIFA. De rest van die Super League teams doet het voor het geld, dat is net iets wat PSG niet nodig heeft.

Die Duitse ploegen lijken dan iets oprechter, al zal het daar eerder afhangen van de stemmen van de fans die toch sowieso negatief zullen zijn. Iets dat bij Madrid en Barcelona ook nog zou moeten gebeuren. Bij Madrid forceert Florentino dat wel zoals die alles fixt, bij Barcelona wil ik dat nog wel zien.

UEFA’s Alexander Ceferin confirms: “The players that will play in the Super League will be banned from playing in the World Cup and Euros. Ceferin. They will not be allowed play for their national teams”
Vrij belachelijk om achter de spelers te gaan in plaats van de clubs, en dan nog via een kampioenschap dat toch niets te maken heeft met clubvoetbal. Of anders gezegd: de manier om te tonen waarom ze van uw corrupte organisatie af willen.

Herrera, de man die maanden geen nieuwe contract geregeld kreeg bij Manchester United omdat hij meer geld wou, en dus maar voor groot geld naar PSG ging. Daar moeten we een voorbeeld aan nemen. 🤣
Dat zijn twee verschillende dingen. Opnieuw, die vergelijkingen hier ...
 
Herrera, de man die maanden geen nieuwe contract geregeld kreeg bij Manchester United omdat hij meer geld wou, en dus maar voor groot geld naar PSG ging. Daar moeten we een voorbeeld aan nemen. 🤣

De hypocrieten die van onder hun steen gekropen zijn sinds dit nieuws uitkwam is nog het ergste van allemaal.
Eerder de mensen die plots alles en iedereen afvallen en als hypocriet wegzetten maar zelf geen deftige argumenten voor deze ESL kunnen voorleggen of zich kunnen inbeelden wat voor een negatieve impact dit gaat hebben op de supporters.
 
De grootste stoorzender van de laatste tien jaar in het Europese voetbal kan haast niet anders, niet voor PSG, CL of zijn BeIN dat daaraan verbonden is maar voor zijn WK.

Jaren transfers gedaan met de insteek dat niemand zijn oliegeld kan volgen en de rest zich vanzelf bankroet zou rijden, wat ook gebeurd is, om nu dit tegen te krijgen terwijl hij een pet of vier op heeft in deze soap. Vijf zelfs sinds vanmorgen. Alsof die iets inzit met het semi-bankroete kerkhof dat de Ligue 1 Uber Eats is, dat is net iets dat ie zo snel mogelijk achter zich wil laten. Als het WK is afgelopen, keert die meteen zijn kar om terug mee te doen bij de andere superclubs. Enige waarover ge nog kunt twijfelen, is de prestige ... hij heeft westers aanzien en macht nodig, en dat zit bij UEFA en al zeker FIFA. De rest van die Super League teams doet het voor het geld, dat is net iets wat PSG niet nodig heeft.

Die Duitse ploegen lijken dan iets oprechter, al zal het daar eerder afhangen van de stemmen van de fans die toch sowieso negatief zullen zijn. Iets dat bij Madrid en Barcelona ook nog zou moeten gebeuren. Bij Madrid forceert Florentino dat wel zoals die alles fixt, bij Barcelona wil ik dat nog wel zien.


Vrij belachelijk om achter de spelers te gaan in plaats van de clubs, en dan nog via een kampioenschap dat toch niets te maken heeft met clubvoetbal. Of anders gezegd: de manier om te tonen waarom ze van uw corrupte organisatie af willen.


Dat zijn twee verschillende dingen. Opnieuw, die vergelijkingen hier ...

volledig akkoord met de 2 eerste maar vertel me eens waarom mijn punt 2 verschillende dingen zijn? Het 1 is een zelfzuchtige speler, het ander zijn 12 zelfzuchtige clubs. Zo zie ik het alleszins. Wat is het verschil?
 
Als een speler slecht speelt zal die een slechter contract ergens anders moeten tekenen, want blijven(=verlengen) zal waarschijnlijk niet eens mogen. Als die zijn been breekt of een zware blessure oploopt in het laatste contractjaar is deze ook gesjareld.

Deze clubs willen vanaf nu tot in het einde der tijden met 15 ieder jaar cashen zonder afgerekend te worden. Maakt niet uit of je slecht speelt of niet, enkel de 5 alternerende clubs zouden moeten vrezen.
Wat met Brugge, Ajax, Leicester, Moskou, St Petersburg, RB Salzburg, Lille, Real Sociedad, etc. Ieder jaar smeken om een van de 5 plaatsjes?
 
Eerder de mensen die plots alles en iedereen afvallen en als hypocriet wegzetten maar zelf geen deftige argumenten voor deze ESL kunnen voorleggen of zich kunnen inbeelden wat voor een negatieve impact dit gaat hebben op de supporters.

Ik heb het trouwens niet over de mensen hier maar Neville, de witte, Verschueren, bepaalde spelers,...

Het kan perfect positief zijn, mits kleine veranderingen. Dat het afgesloten is ben ik akkoord mee dat het weg moet. Maar als je de financiën erachter ziet kan het ook positief zijn:
- misschien gebruiken de clubs het geld wel om voetbal terug betaalbaar te maken voor de gewone fan?
- de financiën erachter kan ze in staat stellen eindelijk deftige scheidsrechters aan te stellen en die VAR miserie te fixen.

Het kan wel degelijk beter zijn dan wat er nu is. Als het uiteindelijk hetzelfde verhaal is als nu met UEFA vandaag, dan is het inderdaad niet beter dan hetgeen het vervangt.

De oproer dat er nu over is word enorm gedreven door de mediabedrijven en confederaties die heel veel geld staan te verliezen moest dit doorgaan. De hele hypocrisie over “voetbal sterft nu” is gewoon belachelijk. Voetbal is al lang niet meer wat het geweest is en het hangt maar af van aan welke tafel een club kan zitten hoe ze over iets denken. Idem dito voor de media.
 
De oproer dat er nu over is word enorm gedreven door de mediabedrijven en confederaties die heel veel geld staan te verliezen moest dit doorgaan. De hele hypocrisie over “voetbal sterft nu” is gewoon belachelijk. Voetbal is al lang niet meer wat het geweest is en het hangt maar af van aan welke tafel een club kan zitten hoe ze over iets denken. Idem dito voor de media.
Je moet anders eens de fan fora van Liverpool of Chelsea doornemen. Dat de backlash enkel gedreven wordt door mediabedrijven is onzin, de lokale supporters zijn hier net zo hard tegen en omwille van volledig legitieme redenen. Zij zijn hier de grootste dupe van en dat lijk je toch te vergeten in al uw posts waar je jan en alleman die tegen deze hervormingen is van hypocrisie beschuldigt.

- misschien gebruiken de clubs het geld wel om voetbal terug betaalbaar te maken voor de gewone fan?
Wel de beste post om aan te tonen dat je totaal niet snapt waar deze hervormingen over gaan.
 
- misschien gebruiken de clubs het geld wel om voetbal terug betaalbaar te maken voor de gewone fan?
- de financiën erachter kan ze in staat stellen eindelijk deftige scheidsrechters aan te stellen en die VAR miserie te fixen.
Da gelooft ge toch zelf ni?
Ik hoopte dat Liverpool (allez FSG) niet van het niveau Man City, Chelsea, ... waren, maar dat was ijdele hoop. Just as bad.

Degoutant.
 
Als een speler slecht speelt zal die een slechter contract ergens anders moeten tekenen, want blijven(=verlengen) zal waarschijnlijk niet eens mogen. Als die zijn been breekt of een zware blessure oploopt in het laatste contractjaar is deze ook gesjareld.

Deze clubs willen vanaf nu tot in het einde der tijden met 15 ieder jaar cashen zonder afgerekend te worden. Maakt niet uit of je slecht speelt of niet, enkel de 5 alternerende clubs zouden moeten vrezen.
Wat met Brugge, Ajax, Leicester, Moskou, St Petersburg, RB Salzburg, Lille, Real Sociedad, etc. Ieder jaar smeken om een van de 5 plaatsjes?

Laten we onder de noemer van realisme eender welke Belgische ploeg uit zo lijstjes laten.
 
Het kan perfect positief zijn, mits kleine veranderingen. Dat het afgesloten is ben ik akkoord mee dat het weg moet. Maar als je de financiën erachter ziet kan het ook positief zijn:
- misschien gebruiken de clubs het geld wel om voetbal terug betaalbaar te maken voor de gewone fan?
tenor.gif
 
Je moet anders eens de fan fora van Liverpool of Chelsea doornemen. Dat de backlash enkel gedreven wordt door mediabedrijven is onzin, de lokale supporters zijn hier net zo hard tegen en omwille van volledig legitieme redenen. Zij zijn hier de grootste dupe van en dat lijk je toch te vergeten in al uw posts waar je jan en alleman die tegen deze hervormingen is van hypocrisie beschuldigt.


Wel de beste post om aan te tonen dat je totaal niet snapt waar deze hervormingen over gaan.

Bon laatste erover. Ik zeg niet dat iedereen hypocriet is die hier tegen is. Ik begrijp waarom fans er tegen zijn. De hypocrisie komt van een Sky die net hetzelfde in 1992 gedaan hebben of van Gary Neville die nu de fan zit uit te hangen maar wel eigenaar is van Salford city dat gebankrolled word om zich door de football league te wroeten naar de richesse van de premier league. Dat is dan geen oneerlijke concurrentie?

Dat het in zijn huidige vorm niet optimaal is, ben ik volledig akkoord mee. Dit is gewoon een statement of intent, er staat nog niets vast en er zijn ook nog niet genoeg details over gekend. In hun statement staat dat dit goed zou zijn voor de hele voetbalpiramide. Hoewel dat nu moeilijk te zien is, mogen ze dan wel is uitleggen hoe. Het zou kunnen, ze staan jaarlijks 350 miljoen hiervan te krijgen. Spendeer daar 10 miljoen van aan de verlaging van de prijzen en de gewone fan wint

En ja, het recente verleden van de clubs wijst niet onmiddellijk op het feit dat ze dit geld ten goede van de fans gaan gebruiken, dat besef ik maar al te goed. Maar ze moeten geweten hebben dat dit zou gebeuren, dus ze moeten een plan hebben om de fans op zijn minst iets of wat aan hun kant te krijgen. Naar mijn inziens is het niet veel beter nu onder UEFA. Wat een farce die van het voetbal gemaakt hebben...

Da gelooft ge toch zelf ni?
Ik hoopte dat Liverpool (allez FSG) niet van het niveau Man City, Chelsea, ... waren, maar dat was ijdele hoop. Just as bad.

Degoutant.

Raar, want FSG is koning in PR fuck-ups de laatste jaren. Dat ze dit altijd voor ogen hadden is al jaren geweten.
 

ploegen worden ook geweerd uit de competities.

maar je moet je afvragen wat de opties zijn voor de betrokken spelers? een Messi zal het niet boeien, die kan toch niet naar het EK. Maar al die andere spelers zijn dan ineens verplicht op anderhalve maand een andere club te zoeken?
 

ploegen worden ook geweerd uit de competities.

maar je moet je afvragen wat de opties zijn voor de betrokken spelers? een Messi zal het niet boeien, die kan toch niet naar het EK. Maar al die andere spelers zijn dan ineens verplicht op anderhalve maand een andere club te zoeken?

De competitie is pas voor 2024, tegen dan is het EK en het WK al voorbij. Spelers hebben tijd zat om voor zichzelf uit te maken wat voor hun het belangrijkste is.
 
Het is alleszins wel nodig om druk te zetten op de spelers om een statement te maken. Of ze het beseffen of niet, zij hebben heel wat macht in dit scenario.
 
En ja, het recente verleden van de clubs wijst niet onmiddellijk op het feit dat ze dit geld ten goede van de fans gaan gebruiken, dat besef ik maar al te goed. Maar ze moeten geweten hebben dat dit zou gebeuren, dus ze moeten een plan hebben om de fans op zijn minst iets of wat aan hun kant te krijgen.
Als ik zie hoe iemand als De Witte al wereldvreemd is tov zijn supporters, maak ik me niet al te veel illusies over de clubbestuurders bij de Europese topclubs ;)
 
Zelfs al is er hypocrisie van alle kanten en weet ge onmiddellijk wie aan welke kant staat aan de hand van of ze er geld bij te winnen of te verliezen hebben, los daarvan moet ge hier gewoon tegen zijn. Punt.

Die paar topclubs hebben al zoveel geld & macht en hoe meer ge ze geeft, hoe steeds meer ze willen. Zelfs al gaat die super league van topclubs door, binnen 10 of 20 jaar gaat ge daar ook weer gradaties krijgen net zoals in de CL of in de premier league. Alle topspelers gaan naar real & barca gaan en tottenham & arsenal worden de nieuwe fulham & westbrom maar dan op een hoger niveau. En als alles uitgemelkt is, gaan de topclubs onder de topclubs zeggen van: wedstrijden tegen arsenal & tottenham zijn minder interessant dan wedstrijden tegen man city & man united dus laten we nog es een aparte competitie maken. En zo gaat dat maar door tot barca & real enkel nog 20 keer op een seizoen tegen elkaar spelen allemaal in de naam van winstmaximalisatie. Op een bepaald moment moet ge zeggen: genoeg
 
Laatst bewerkt:
Zelfs al is er hypocrisie van alle kanten en weet ge onmiddellijk wie aan welke kant staat aan de hand van of ze er geld bij te winnen of te verliezen hebben, los daarvan moet ge hier gewoon tegen zijn. Punt.

Die paar topclubs hebben al zoveel geld & macht en hoe meer ge ze geeft, hoe steeds meer ze willen. Zelfs al gaat die super league van topclubs door, binnen 10 of 20 jaar gaat ge daar ook weer gradaties krijgen net zoals in de CL of in de premier league. Alle topspelers gaan naar real & barca gaan en tottenham & arsenal worden de nieuwe fulham & westbrom maar dan op een hoger niveau. En als alles uitgemelkt is, gaan de topclubs onder de topclubs zeggen van: wedstrijden tegen arsenal & tottenham zijn minder interessant dan wedstrijden tegen man city & man united dus laten we nog es een aparte competitie maken. En zo gaat dat maar door tot barca & real enkel nog 20 keer op een seizoen tegen elkaar spelen allemaal in de naam van winstmaximalisatie. Op een bepaald punt moet ge zeggen: genoeg

Hier kan ik wel alleen maar akkoord mee zijn. Maar het word ook eens tijd dat er iets aan UEFA gedaan wordt. De endgame is waarschijnlijk een world super league :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan