Europees Voetbal The Super League 2021-2021

niet dat het uw argument minder waar maakt, maar UEFA organiseert geen WK's he ;)

mààr: UEFA doet met hun champion's path en league path bvb wel nog een beetje effort om kleine clubs een kans te geven. hier is't gewoon: wij zijn de besten, wij beslissen wie mee doet, en wij beslissen wie wat krijgt.

(en als fan gaat ge het niet eens kunnen boycotten, want die stadions zitten toch al vol levende geldzakken)
Ja ik weet het, maar als die kerel van de UEFA dreigt dat spelers niet meer aan het WK (-->FIFA) kunnen deelnemen, betekent dat toch dat we de UEFA en de FIFA als 1 pot nat mogen beschouwen in deze zaak.

edit: en de UEFA behoort gewoon tot de FIFA denk ik? Heb dat nog nooit opgezocht, maar ik zie op wikipedia dat de UEFA "een van de zes continentale organisaties van de FIFA" is, en "de voorzitters van de UEFA zijn tevens vicevoorzitter van de FIFA".
 
Wat moet je dan denken van bijvoorbeeld een Joan Laporta? Nog maar pas opnieuw verkozen en nu stap hij hier zomaar in mee, dat kan toch niet dat dat geapprecieerd gaat worden door de socios? Of was het wel degelijk een campagnepunt?
De vraag is ook hoeveel had hij hier nog in te zeggen? Want volgens mij had Bartomeu al gezegd mee te willen doen. Misschien was er al een wurg contract getekend?

Ofwel komen de clubs en de uefa er samen uit ofwel gaan we hier het komende jaar veel sappige verhalen over lezen en heel wat juridische gevechten.
 
Als ze dat doen dan is de super league wel een feit. Het wordt een interessante week!
Echt mannekes, en ik was al zo aan het uitkijken naar de CL halve finales en finale. Hopen dat het bij dreigementen blijft (of dat ze op zijn minst wachten met hun geruzie tot na het EK ofzo 😅)
 
Wie wil er nu een Slavia Praag - Real zien?
Dat is een flut affiche.
Ge zijt gij toch een Gent fan? Was dat niet de max om een CL parcours te hebben als in een paar jaar terug? Da's net het leuke aan de CL. De kleintjes kunnen verbazen, spelers spelen zich in de kijker. Kleinere ploegen die zonder verwachtingen tegen grote ploegen kunnen spelen, niks moet, alles mag. I love it.
 
Op basis van welk reglement zouden ze dat zelfs kunnen trouwens?
https://documents.uefa.com/v/u/_CJ2HRiZAu~Wo6ytlRy1~g -> A51 bijvoorbeeld.

Ik heb maar rap UEFA statutes en CL Regulations gegoogled, ik weet niet of dat echt iets inhoudt of wat daar vroeger al over gezegd is. Maar dat komt toch al aardig in de buurt op het eerste zicht. 53n is dan de uitsluiting als gevolg zoals de geruchten zeggen.

Zet die post van @BleKKie maar als openingspost, nagel op de kop!
Gebeurd.

Wat moet je dan denken van bijvoorbeeld een Joan Laporta? Nog maar pas opnieuw verkozen en nu stap hij hier zomaar in mee, dat kan toch niet dat dat geapprecieerd gaat worden door de socios? Of was het wel degelijk een campagnepunt?
De vraag is ook hoeveel had hij hier nog in te zeggen? Want volgens mij had Bartomeu al gezegd mee te willen doen. Misschien was er al een wurg contract getekend?
Een mooie oplijsting:
 
YouGov (UK) poll over de nieuwe ESL.


Bij alle voetbalfans: 79% tegen en 14% pro creatie van een ESL
Logisch, als echte voetbalfan kan je niet anders dan hier tegen zijn. De super league draait 100% rond (zwart) geld, niks rond voetbal.
Als ze echt doorzetten hoop ik dat de UEFA het echt kan doordrijven dat de spelers geweerd kunnen worden. Zo kan je die clubs doodknijpen.
Een paar miljard voor een sport, dat gaat er zo zwaar over. En zeker als je ziet dat voetballers 40 jaar geleden nog speelden voor wat kleingeld, buiten een paar.
 
Heb hier sky Monday night football gezien, dat was gratis op YouTube omdat Sky wilt tonen hoe veel ze wel niet van voetbal houden (en hun centen).

Maar Carra maakte toch wel wat goeie punten. Ik zag het eerder nogal uit het financiële aspect en dat niemand eigenlijk geïnteresseerd is in Brugge - Real Madrid. Dat, gecombineerd met het feit dat UEFA voetbal aan het verneuken is, maakte me toch de positieve kanten wat te zien.

Maar wat hij daar zegt had ik nog niet aan gedacht. Het maakt de premier league bv gwn basically een competitie waar er een kampioen moet zijn en dat is het. Geen strijd voor de top 4, ploegen die uit de titelstrijd zijn spelen hun reserves dan om de grote jongens in de SL te spelen. Ook het speciale van wedstrijden zoals Liverpool - Real Madrid verdwijnt, iets wat hier ook al aangehaald is ivm de play-offs in de JPL. Want hoewel niemand inderdaad geintresseerd is in de filler wedstrijden, maakt het de top affiches wel speciaal.

Dus hoewel het een “lesser of 2 evils” is en het nieuwe format van de CL stinkt, moet ik toch zeggen dat geen enkel mogelijk positief punt deze zaken goedmaken. Dus ze mogen langs 2 kanten stoppen met hypocriet zijn en verder doen hoe ze bezig waren, met het weinige dat nog goed is aan voetbal. Oh, en schrap VAR!
 
https://documents.uefa.com/v/u/_CJ2HRiZAu~Wo6ytlRy1~g -> A51 bijvoorbeeld.

Ik heb maar rap UEFA statutes en CL Regulations gegoogled, ik weet niet of dat echt iets inhoudt of wat daar vroeger al over gezegd is. Maar dat komt toch al aardig in de buurt op het eerste zicht. 53n is dan de uitsluiting als gevolg zoals de geruchten zeggen.

Artikel 49 stelt ook reeds dat enkel de UEFA internationale competities in Europa mag organiseren voor haar clubs. Als deze 12 clubs verder gaan met de Super League, zullen zij buiten de UEFA/FIFA gezet kunnen worden.
Gedaan met nationale competities en spelers die voor het nationale elftal kunnen uitkomen.

Article 49 - Jurisdiction 1 - UEFA shall have the sole jurisdiction to organise or abolish international competitions in Europe in which Member Associations and/or their clubs participate.
Article 49 - Approval 3 - International matches, competitions or tournaments which are not organised by UEFA but are played on UEFA’s territory shall require the prior approval of FIFA and/or UEFA and/or the relevant Member Associations in accordance with the FIFA Regulations Governing International Matches and any additional implementing rules adopted by the UEFA Executive Committee.


En Artikel 54 bevestigt dat spelers gestraft kunnen worden met uitsluiting uit de competities.

Article 54 - Disciplinary Measures against Individuals 1 - The following disciplinary measures may be imposed against individuals: a) a warning, b) a reprimand, c) a fine, d) suspension for a specified number of matches or for a specified or unspecified period, e) suspension from carrying out a function for a specified number of matches or for a specified or unspecified period, f) a ban on exercising any football-related activity, g) the withdrawal of a title or award.
 
Ge zijt gij toch een Gent fan? Was dat niet de max om een CL parcours te hebben als in een paar jaar terug? Da's net het leuke aan de CL. De kleintjes kunnen verbazen, spelers spelen zich in de kijker. Kleinere ploegen die zonder verwachtingen tegen grote ploegen kunnen spelen, niks moet, alles mag. I love it.

Tuurlijk.
Gent-Real zou leuk zijn maar hoeft niet.
Ik ben zo al vaak naar Real geweest tegen Barcelona voor de supercup en halve finale cl tegen Bayern Munchen enz...
Ook naar Dortmund-Real voor de cl.

Maar een Praag - Real boeit me niet echt, uiteraard als die hard fan kijk ik wel maar veel v8ndk er niet aan. Het is niet een match waar ik bv mee stress zou zitten of al een week naar zit uit te kijken.

Of ploegen waar ik geen fan van ben en tis City-Atalanta bv, daar verspil ik mij en tijd niet aan ze.
 
Kunnen we nu dan ineens ook Beneliga en het hele Belgische play-off systeem begraven?
Want is maar net hetzelfde op een lager niveau.
De Witte en met uitbreiding de andere 'G5' ploegen willen PO's met minder, competitie met minder,...allemaal om er zelf meer aan over te houden.
Eenmaal die constructie uitgeput is komt de Beneliga ter sprake.

Nu zo verbolgen, zelfs gedegouteerd, reageren is ergens toch maar dubbel.
 
Heb hier sky Monday night football gezien, dat was gratis op YouTube omdat Sky wilt tonen hoe veel ze wel niet van voetbal houden (en hun centen).

Maar Carra maakte toch wel wat goeie punten. Ik zag het eerder nogal uit het financiële aspect en dat niemand eigenlijk geïnteresseerd is in Brugge - Real Madrid. Dat, gecombineerd met het feit dat UEFA voetbal aan het verneuken is, maakte me toch de positieve kanten wat te zien.

Maar wat hij daar zegt had ik nog niet aan gedacht. Het maakt de premier league bv gwn basically een competitie waar er een kampioen moet zijn en dat is het. Geen strijd voor de top 4, ploegen die uit de titelstrijd zijn spelen hun reserves dan om de grote jongens in de SL te spelen. Ook het speciale van wedstrijden zoals Liverpool - Real Madrid verdwijnt, iets wat hier ook al aangehaald is ivm de play-offs in de JPL. Want hoewel niemand inderdaad geintresseerd is in de filler wedstrijden, maakt het de top affiches wel speciaal.

Dus hoewel het een “lesser of 2 evils” is en het nieuwe format van de CL stinkt, moet ik toch zeggen dat geen enkel mogelijk positief punt deze zaken goedmaken. Dus ze mogen langs 2 kanten stoppen met hypocriet zijn en verder doen hoe ze bezig waren, met het weinige dat nog goed is aan voetbal. Oh, en schrap VAR!

Die gaan op termijn zoooooo ver uitlopen op de rest dat niemand nog de titel kan pakken buiten City, United, Chelsea, Tottenham, Liverpool of Arsenal. En ze waarschijnlijk ook nog eens de volledige top 6 (met wat uitzonderingen hier en daar) gaan bekleden ook, want die graaien gigantische bedragen mee terwijl het tv-geld in Engeland ook wel zal zakken omdat, zoals je zegt, totaal niet meer van belang is dat klassement, dus bij uitbreiding de interesse zakt en voor je het weet stel je niets meer voor als competitie.
Dan ga je, in het slechtste geval als 7e de CL in, die dan al een gedegradeerde competitie is uiteraard, waar ook nog amper geld in te rapen valt tov het huidig systeem.

Zelfde geldt uiteraard voor alle andere competities met afgevaardigden, en eigenlijk bij uitbreiding met gans het Europese voetbal. Dit lijkt me echt het failliet van het Europese voetbal op middellange termijn (10 jaar?), als het al zo lang zal duren.
De kloof is nu al gigantisch, en die zal enkel maar vergroten. Niet ESL = armer, wel ESL = rijker, tis maar zo simpel als dat.

De uefa/fifa wil dit uiteraard ook niet, deels voor hun geld, maar ook, als we eventjes naïef zijn, wel relatief goeie bedoelingen heeft met het Europese voetbal mag ik hopen. Echter is de kans groot dat die ESL ploegen een dikke fuck-off richting uefa/fifa doen en dan sta je daar.

Enige echte hoop lijkt me, dat zijn de supporters die echt kunnen vechten hiertegen,, maar hoe je dat deftig doet is mij een raadsel.
  • Je kan heiliger zijn dan de paus en zeggen: "ik ga en kijk niet meer", met als gevolg dat je je abonnement kwijt bent. Daarvan ben je zelf altijd de dupe, dus dat is niet realistisch.
  • Wel (tv)abonnement kopen, maar dan is het kwaad voor grotendeels al geschied, en dan betaal je zoveel om niet te gaan of niet te kijken? Dan snij je vooral weer in je eigen vel.
  • En echte revolte is dan quasi nog de enige mogelijkheid zeker? Je moet ze kunnen pakken waar het pijn doet, dus proberen een soort van imagoschade aan te richten? Zonder je ploeg dan de dieperik in te duwen, want als die investeerder zijn geld er plots uittrekt ... tjah.
Ik mag toch aannemen dat ze zonder de lokale verankering niets meer voorstellen toch? Of ben ik nu te naïef?
 
Tuurlijk.
Gent-Real zou leuk zijn maar hoeft niet.
Ik ben zo al vaak naar Real geweest tegen Barcelona voor de supercup en halve finale cl tegen Bayern Munchen enz...
Ook naar Dortmund-Real voor de cl.

Maar een Praag - Real boeit me niet echt, uiteraard als die hard fan kijk ik wel maar veel v8ndk er niet aan. Het is niet een match waar ik bv mee stress zou zitten of al een week naar zit uit te kijken.

Of ploegen waar ik geen fan van ben en tis City-Atalanta bv, daar verspil ik mij en tijd niet aan ze.
Haha, het is niet waar, camino????!!!!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan