Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

Gerucht: https://www.tomsguide.com/news/the-last-of-us-remake-reportedly-coming-to-ps5-and-thats-not-all

Begonnen aan grounded(+) run en man, de game is complete anders qua gameplay dan. Gisteren Seattle Day 2 gedaan en niet anders dan sluipen, stealth kills en altijd eerst die honden elimineren anders dood. shootouts zijn zelfmoord want de AI omsingelt u altijd. Smoke bombs, trap mines en pijl en boog zijn de enige manier om verder te geraken. En de SCARS zijn nog moeilijker door hun aggressievere AI. De infected kunnen soms moeilijker zijn, maar vaak kan je die mijden of op de humans af sturen.
 
Dat vond ik altijd tof.
Infected naar vijanden lokken en vanop een afstand toekijken.
absoluut. zeer vaak gebruik van gemaakt tijdens mijj grounded run. vermakelijk om de vijanden zien verscheurd te worden door zo een horde.

gisteren dus die grounded run afgerond en die viel goed mee op het laatste stuk in St. Barbara na. Letterlijk de laatste zone met 12 vijanden met helm, shotguns en overdreven goede AI die u altijd weet te omsingelen.

Had meeste schrik voor het hospitaal level met Ellie, maar daar dus op de 2de keer vlot doorgeraakt. Het verschil zit volgens mij in de helmen. pijl breekt op de helm.

zo HUD loos wel enkele prachtige movie-like actie scenes gehad. En dodgen lukt beter zonder hud dan met omdat je u op de vijand focussed en niet op de HUD.

Nu wachten op de remaster/remake. :)
 
absoluut. zeer vaak gebruik van gemaakt tijdens mijj grounded run. vermakelijk om de vijanden zien verscheurd te worden door zo een horde.

gisteren dus die grounded run afgerond en die viel goed mee op het laatste stuk in St. Barbara na. Letterlijk de laatste zone met 12 vijanden met helm, shotguns en overdreven goede AI die u altijd weet te omsingelen.

Had meeste schrik voor het hospitaal level met Ellie, maar daar dus op de 2de keer vlot doorgeraakt. Het verschil zit volgens mij in de helmen. pijl breekt op de helm.

zo HUD loos wel enkele prachtige movie-like actie scenes gehad. En dodgen lukt beter zonder hud dan met omdat je u op de vijand focussed en niet op de HUD.

Nu wachten op de remaster/remake. :)
Is dat die plek waar ze die infected aan kettingen hebben hangen? Heb die gewoon los gemaakt :p
 
Is dat die plek waar ze die infected aan kettingen hebben hangen? Heb die gewoon los gemaakt :p
Ja al had ik daar 5 retries voor nodig. En dan van de chaos gebruik gemaakt om voorbij te sluipen etc.

Toch net te frustrerend op grounded mode, maar eens er voorbij wel bevredigend.
 
Wat houdt die 'grounded' mode precies allemaal in?
Het grote verschil voor mij was het feit dat je nooit genoeg ammunitie had om door het volgende level te run en gunnen. Iets dat voor mij op normal nog ging in de kleinere encounters.

Daarnaast is het volgens mij ongeveer onmogelijk om na 1 keer geraakt te zijn door een projectiel (pijl of kogel) proberen te mikken en niet aan flarden geschoten te worden. De AI raakt u echt snel en dus is uw gezicht laten zien al meteen een reden om uw graf te graven.

Sommige encounters heb ik volledig proberen voorbij te sluipen en eens gezien, rennen naar de exit. Niet alleen om resources te sparen, ook omdat ik er zeker van was dat ik er nooit leven door kon schieten, met de beste aimbot aan (bij wijze van spreken).

Ook wanneer ze alert zijn en de omgeving aan het afscannen op zoek naar de binnendringer, dan doen die dat echt methodisch. Er is altijd iemand in de buurt van iemand anders, zodat ze u kunnen flankeren als het zover is. De AI is dus wel beter geworden op dat vlak.
De infected zijn soms nog wel easy, bij de sniper liepen ze de afgrond in, nadat ik over die afgrond was gesprongen. Ergens logisch, want die beesten zijn blind. En gelukkig, want dat was een moeilijk stuk.

Kort samengevat, al had ik hier het gevoel dat het nog wat moeilijker was:
Grounded is a difficulty setting that was first made available in Last of Us. According to the developer, it increases the game difficulty by "making enemies deadlier and ammo, upgrade, and crafting materials incredibly scarce." The setting also removes listen mode and some elements of the UI.
 
Er is een stuk in die arcade speelhal waar je plots door het plafond valt. Daar zit je bij zo'n huge zombie die continu op u afstormt. Ik was de hele tijd aan het denken tijdens dat stuk: 'als je hier raakt zonder voldoende kogels, mag je het gehele hoofdstuk opnieuw beginnen'.

Klopt dat? Of zijn er andere manieren om die te doden/ontvluchten.
 
Dat kan kloppen, al had ik dat moment geanticipeerd ( is mijn favoriete moment van de game, met de woedende storm op de achtergrond).
Ik vond toen dat je voor 'bossfights' redelijk veel kogels gedropt kreeg ( ik had toen 2 shotgun kogels en 3 sniperkogels en 5 handgun kogels gespaard) om dan een verdubbeling te vinden bij die bossfight.

Voor zulke encounters heb ik maximaal 3 keren opnieuw moeten proberen. De story driven encounters zoals het laatste vuistgevecht moet je enkel goed weten wanneer op L1 te duwen, maar de tegenstanders bellen u eerst op om te zeggen da ze gaan slaan. kwam soms belachelijk over, maar het helpt wel op grounded.

 
Laatst bewerkt:
Tot dat je veel buthurt fans gaat horen zeuren over 1 bepaalde gebeurtenis in de game.

Ik vond hem ook super.
Ik ben de game nu voor een 3de keer aan het uitspelen (voorbereiding op part 1 😜, zit al in het laatste gedeelte van het spel terug). En no way in hell dat ik ooit iemand kan begrijpen die zegt dat verhaal en dialogen zuigen in deze game. Wat ik wel kan begrijpen is, dat je de richting dat het spel inslaat, niet kan accepteren. Dat is iets waar ik begrip voor heb, maar nogmaals, zeggen dat dit spel suckt qua verhaal, dialogen,...is de grootste BS ooit. En veel mensen die dat zeggen hebben dat spel dan niet eens gespeeld. Maar van in het begin was het spel DIKKE SHIT voor hen, maar ze hebben wel 30 uur naar een streamer gekeken zogezegd 😂.

In ieder geval, dialogen zijn zo on point in deze game. Damn. Zo impact vol, zo goed geacteerd... Voorbeeldje (1 van de 100)
Als Tommy naar de boerderij komt om aan Ellie te vragen om de job te finishen. Dat stukje is zo goed geacteerd, en de dialoog komt zo realistisch en geloofwaardig over, Tommy is zo pissed en zit vol woede en is zo uit op wraak dat hij blind is om te zien hoe Ellie afziet. Ellie haar reactie is zo emotioneel(motion capture is nog steeds number 1) je ziet dat zij voelt wat hij voelt, maar ze wil het achter haar laten, is mentaal volledig een wrak(logisch na wat ze allemaal meegemaakt heeft en wat ze allemaal gedaan heeft, al de moorden,...).
Zo van die momenten en dan praat ik niet eens over de momenten die je realtime in-game meemaakt, fucking awesome gewoon...
 
enige minpuntje ze konden Abby's deel eerder/eerst gebracht hebben ... nu was bij vele de haat te groot om verder te 'genieten' van het verhaal

mij persoonlijk deert het niet alle 2 topgames en de remake van P1 komt hier direct binnen :bow:
 
enige minpuntje ze konden Abby's deel eerder/eerst gebracht hebben ... nu was bij vele de haat te groot om verder te 'genieten' van het verhaal

mij persoonlijk deert het niet alle 2 topgames en de remake van P1 komt hier direct binnen :bow:
Het was net de bedoeling volgens mij om Abby eerst te “haten” en daarna met haar te spelen en haar meer te begrijpen.
 
Ik vind het een top game , een zeer depresieve donkere game.

Maar wat een heerlijke game echt ballen wat ze gedaan hebben met de 2.
Yes, das de ultieme top.
En net zoals bij Halo vermoed ik dat deel 3 pak beter gaat zijn dan 2.
 
Terug
Bovenaan