Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

zeer donkere game dat zeker. echt horror zou ik het niet noemen op een paar momenten na.
zonet permadeath run afgerond, ging redelijk vlot.

weer genoten van die sfeer, opbouwende ondertoon bij stealth, de omgevingsgeluiden bij rustigere momenten en soms extreem luide geweerschoten, vistas en donkere gebouwen afschuimen met de zaklamp. het laatste stuk is een meesterwerk van gameplay, level design, verhaal afbouw en soundtrack/sound design.
 
Ik vermoed dat ik ook bijna op het einde ben, nog geen moment spijt gehad van de aankoop. Technisch bouwt het verder op deel 1, wat al heel solide was. Als je een spel al gaat beoordelen op het feit dat ze bepaalde characters afmaken, waar ben je dan mee bezig.
 
zeer donkere game dat zeker. echt horror zou ik het niet noemen op een paar momenten na.
zonet permadeath run afgerond, ging redelijk vlot.

weer genoten van die sfeer, opbouwende ondertoon bij stealth, de omgevingsgeluiden bij rustigere momenten en soms extreem luide geweerschoten, vistas en donkere gebouwen afschuimen met de zaklamp. het laatste stuk is een meesterwerk van gameplay, level design, verhaal afbouw en soundtrack/sound design.
Hoeveel keer heb je de game al uitgespeeld?

Ik kan me niet inbeelden dat ik een permadeath run helemaal tot een goed einde kan brengen.
 
Hoeveel keer heb je de game al uitgespeeld?

Ik kan me niet inbeelden dat ik een permadeath run helemaal tot een goed einde kan brengen.
nog maar 1 keer volledig, een paar chapters herspeeld voor de platinum in juni vorig jaar.
Nu goed, ik speelde op light en heb maar bij enkele chapters het moeilijk gehad om in leven te blijven.
En dat was dan omdat ik even wou rushen omdat ik wat voortgang wou maken.
Want de game is lang (nu weer bijna 18u over gedaan).
De grounded run is voor een andere keer want deze game draint uw energie (emotioneel en fysiek) omdat je geen enkel echt rustmoment hebt.
 
Ben dus ook al een hele tijd bezig en ik dacht echt dat het gedaan was na onderstaande. Moet wel bekennen, het is een fantastische game en verhaal, maar af en toe wel wat repetitief en nu toch een beetje langdradig.

Na de confrontatie tussen Abby en Ellie en die scenes nadien op die boerderij dacht ik echt dat het gedaan was. Het spel bouwt zo op naar dat moment waarop je met Abby Owen en Mel dood vindt en je dan wraak neemt op Ellie, bij de eerste terugkeer naar dat aquarium dacht ik al dat ze die daar dood ging vinden maar het was pas nadien. Nu in Santa Barbara is het eigenlijk wat teveel voor mij, ik moet me er toch wel doorsleuren nu (Ben nu net met Ellie toegekomen aan dat strand in Santa Barbara nadat Abby en Lev overvallen zijn, dus geen idee hoe lang het nu nog duurt. Heb zo al een vermoeden hoe het gaat eindigen (Ellie bevrijdt Abby en Lev, ze gaan samen naar de Fireflies in LA en daar geeft Ellie zich op voor een cure - niemand hoeft te bevestigen hoor, ik wil het nog niet weten :p )
 
Ik vond het ook wat aan de langdradige kant; gameplay is vrij repetitief. Het mocht net iets korter denk ik, cf. het eerste deel.
Al moet ik zeggen dat ik dat laatste stuk waar jij het over hebt eigenlijk één van de beste vond :D
 
Ik zit nu aan dat stuk
met die fluiters (scars?)
Ik vermoed dat ik er bijna ben.
Als ik aan het juiste stuk denk, zit je nog niet eens halverwege. :thinking:
Zit je in Seattle, dag 2? Veel varens, en vijanden met fakkels? Zoja, dan zit je nog niet halverwege de game. Haha. 🥳
 
Helemaal hetzelfde gedacht. Zeker nog niet halverwege 😂. Deze is een stuk langer dan de eerste, dus geniet er maar van!
 
Ik ben er bijna door.

Ik zit nu in santa barbara. Ik kijk wel uit naar het einde. Dan kan ik eindelijk eens aan een nieuw game beginnen. afin, een ander dat er al lang ligt :)
 
Net uitgespeeld, toch een bom van een game, qua story en emo wellicht één van de beste games ooit.

Tempo idd op het einde wat er uit, zoals gezegd mss iets te langdradig, maar dan volgt toch nog een sterk einde.

toch nog best een leuk stuk bij die rattlers, aan die pilars aan het strand ook wel een WTF moment. Maar dan, het gevecht met Abby, ik wou eigenlijk echt niet vechten. Ik had tijdens het spel ook meer sympathie voor Abby dan Ellie, dan vond ik het jammer dat het einde eigenlijk heel snel voorbij was met Abby, enkel dat gevecht en boem, gedaan.
 
Heb je de eerste gespeeld?
Ja. Ik ken de kritieken dan ook op het verhaal van de 2de (allé, heb die nu achteraf gelezen, wou uiteraard geen spoilers).

Dat Joel (snel) stert en hij dus niet speelbaar is vind ik niet zo erg. En dat hij sterft vind ik net echt heel hard bijdragen aan de sfeer en het verhaal. In pakweg The Walking Dead sterven ook hoofdpersonages op soms heel wrede wijze, draagt vaak bij tot het WTF gevoel. En in het spel wordt het heel erg duidelijk dat Abby enkel Joel wou doden om haar vader te wreken. Exact wat Ellie zelf ook doet. Waarom Abby dan zo gehaat wordt snap ik niet, integendeel. Ik vond Abby menselijker dan Ellie in het spel.
 
Nét uitgespeeld en ik vond het einde niet satisfying. Het spel is geweldig, maar ik blijf met een knagend gevoel zitten. Jammer
 
Ook net uitgespeeld...

Sterk einde, ik vond het wel bizar dat Ellie zo ver moest gaan om innerlijke rust te kunnen vinden over Joel. Vrij erg dat het haar het gitaar spelen kost.

De Game was weer een rollercoaster en ik hoop echt stiekem op een 3de game!
 
Terug
Bovenaan