The Last of Us

Action PC PS5 PS4 The Last of Us Part I

De review van de serie staat nu ook online:

 
Specs van de aankomende PC-versie.

After its successful debut on the PlayStation 5 console last year, The Last of Us Part I is making its way to PC on March 28!

Part I will feature AMD FSR 2.2 support, Nvidia DLSS Super Resolution support*, VSync and frame rate cap options, and a host of features designed specifically for PC, including adjustable Texture Quality, Shadows, Reflections, Ambient Occlusion, and more.

From the harsh, oppressive streets of the Boston QZ to the overgrown and abandoned homes of Bill’s Town to so much more, embark on a beautiful journey across the United States of America with Ultra-Wide Monitor Support for both 21:9 Ultrawide and 32:9 Super Ultrawide aspect ratios.



89340f480db3aca3cbb26c8ce62891559e5e621f.jpg
 
Zou hem dus op Recommended kunnen draaien.

Benieuwd of mijn PC er ook zo over denkt. :unsure:
 
Nog een PC features trailer.

The Last of Us Part I arrives on PC March 28, 2023 via Steam and the Epic Games Store. Ahead of The Last of Us Part I's launch later this month, get a sneak peek at some of The Last of Us Part I's PC features, such as the inclusion of Speedrun* and Permadeath modes, unlocked framerate, AMD FSR 2 support, and more.

 
Nja, ik speel zoals ik leef.... gunz blazin' hahahha. Maar dat werkt hier dus niet

Het was een top game. En ja, op easy uitgespeeld. Maar het verhaal werd er niet debieler op he :)
Ik ben er ook net mee begonnen....

Valt het mee ja, hem uit spelen?
Ik zat al na een half uurtje vast.... via youtube zou ik nu verder moeten kunnen vanavond, maar vond het verhaal snel (na de openings scene) wat plat achterover vallen en begon saai te worden precies :shy:

Ook die wapens die moeten hersteld worden stoort me wel.

Ik ga nog es proberen vanavond
 
Ik ben er ook net mee begonnen....

Valt het mee ja, hem uit spelen?
Ik zat al na een half uurtje vast.... via youtube zou ik nu verder moeten kunnen vanavond, maar vond het verhaal snel (na de openings scene) wat plat achterover vallen en begon saai te worden precies :shy:

Ook die wapens die moeten hersteld worden stoort me wel.

Ik ga nog es proberen vanavond

Vond het een tof spel, wel af en toe eens vastgezeten omdat je echt wel stealthy moet spelen. Verhaal is ook goed, maar ik vergeet snel :).

Ben nu bezig met part 2. Die is duidelijk vergevingsgezinder dan de eerste als je niet stealth speelt. Is zoals bij veel reeksen dat de 2e echt wel veel beter is.
 
Ik ben er ook net mee begonnen....

Valt het mee ja, hem uit spelen?
Ik zat al na een half uurtje vast.... via youtube zou ik nu verder moeten kunnen vanavond, maar vond het verhaal snel (na de openings scene) wat plat achterover vallen en begon saai te worden precies :shy:

Ook die wapens die moeten hersteld worden stoort me wel.

Ik ga nog es proberen vanavond

Ik ben zeker geen MLG pro-gamer, maarre kunt ge misschien zeggen hoe ge vastzat na een halfuur in TLOU? :D Het enige wat ik mij direct kan inbeelden is dat ge een visual cue gemist hebt of dat ge de ladder/plank niet zag liggen.

Ergens snap ik wel dat rondlopen in verlaten gebouwen/tunnels met een normaal personage(lees: geen superkrachten, stealthy zijn en scavengen voor materials) saai kan overkomen. TLOU1 heb ik verschillende keren opnieuw uitgespeeld, maar dat eerste stuk met Tess(voor Ellie u vergezelt) vind ik ook maar een saaie omgeving met weinig variatie in gameplay.

Enkel crowbars/knuppels breken na x-aantal uses, pistolen/boog/geweren niet. In een survival-game gewoon alles kunnen doodslaan zou het wat simpel maken zelfs al speelt ge op grounded difficulty. :p

Dat gezegd zijnde, ik heb doorgaans ook een hekel aan wapens die breken. Breath of the wild heeft hetzelfde en ik vind het een gigantisch minpunt. Mensen zullen dan argumenteren "ja, maar ge vindt elk kwartier wel iets nieuws!".... waarop ik reageer "Wat is het punt nog van uw mega-fire-sword als ge weet dat het nog 20 bonks breekt?"
 
Ugh, wapens die breken :puke: hopen dat ze dat in de nieuwe zelda niet meer gaan doen. :unsure:
Maar wat ik mij herinner van al die jaren geleden is dat het in deze game toch niet zo erg was, of alleszins het past wel in deze setting in tegenstelling tot de fantasy wereld van botw.
 
I fucking hate that shit in da spel man xD
Labyrinth island (of iets in die stijl) is een van de coolste levels in het spel, met een mooi wapen als beloning. In het begin stoort het niet, maar als je uiteindelijk de grote dungeons doet en ge moet gaan nadenken welke wapens je bewaart voor de boss omdat ze anders kapot gaan bij de lower-level vijanden...

Of dat ge verliest tegen de baas en uw betere wapens breken en ge MOET verder doen met shitty wapens of de dungeon ontsnappen.... Je reinste BS

Beeldt u in dat ge een meesterlijk goede maaltijd maakt en dat na 5 happen uw bord op de grond valt.

"Allez fijn, maar ik voel me een beetje leeg nu in meer dan één zin. :unsure: "

Weddenschapke plaatsen dat ze het in Tears of the Kingdom veranderd hebben? Ik gok dat je gear zal kunnen herstellen, maar dat alles nog altijd zal breken. :D
 
Ugh, wapens die breken :puke: hopen dat ze dat in de nieuwe zelda niet meer gaan doen. :unsure:
Maar wat ik mij herinner van al die jaren geleden is dat het in deze game toch niet zo erg was, of alleszins het past wel in deze setting in tegenstelling tot de fantasy wereld van botw.
In TLOU 1 stoorde dat inderdaad helemaal niet, het is een survival game, je had meer dan genoeg resources ook, zelf op Grounded+ was alles doenbaar. Maar in BOTW was het gewoon echt iets dom waar ik me niet mee wou bezig houden, maar wel elke 5 min mee geconfronteerd werd.
 
Laatst bewerkt:
Weddenschapke plaatsen dat ze het in Tears of the Kingdom veranderd hebben? Ik gok dat je gear zal kunnen herstellen, maar dat alles nog altijd zal breken. :D
Ik vraag het me af, er waren veel "klachten" over, maar is Nintendo echt een bedrijf dat daar rekening mee houd, wetende dat het spel zo goed verkocht en populair was/is. Kzie ze echt nog hun voet stijf houden en dit gewoon behouden, misschien het gewoon iets langer laten duren voor iets echt kappot is, of gewoon nog meer wapen drops voorzien ofzo, I dunno, ik ben in elk geval benieuwd xD
 
Net opgestart op pc, eerste signalen zijn alvast niet veelbelovend.
55 fps in het main menu en al 20 minuten shaders aan het compilen.
Hopelijk beter nadat de shader gecompileerd zijn maar damn ne mens moet geduld hebben tegenwoordig om een pc game te kunnen spelen.
 
Terug
Bovenaan