The Warhammer 40,000 Universe

Event Horizon staat in de community ook bekend als een onofficiële prequel. Dat verhaalt immers over de mensheid's allereerste poging tot FTL travel met een experimenteel ship uitgerust met een prototype warp drive. De crew ontdekt daarin dat als je ruimte vouwt om sneller dan het licht doorheen de warp te reizen dat je dan in contact komt met wat zij interpreteren als de hel. Na de sprong is het merendeel van de crew ervan oftewel dood of volledig mentaal gegaan. De toon van de film, het gothische design van het schip,
zelfs het feit dat de uiteindelijke navigator zijn ogen uitsnijdt
, alles klopt gewoon. Warhammer 18,000 basically.


Whoooooow, dat wist ik niet! Ik heb dat altijd een zalige film gevonden maar nog nooit de link gelegd.

Allez, ik ben geen grote kenner van 40k maar ik ben een paar jaar geleden begonnen met wat Horus Herecy boeken beginnen lezen op aanraden van mijn pa of all people. Dat is het beste begin om erin te komen zei hij. Wel niet alle boeken, er is een reddit link die zegt welke boeken je "mag" overslaan :
Voor wie het zou interesseren :
Must Read (because either story and/or awesome):

1 (book number in the series) - Horus Rising

2 - False Gods

3 - Galaxy in Flames

4 - Flight of the Eisenstien

7 - Legion

12 - A Thousand Sons

14 - The First Heretic

15 - Prospero Burns

19 - Know no Fear

23 - Angel Exterminatus (you could skip this but don't, its a super good read and you will come out of it actually admiring perty)

24 - Betrayer

27 - The Unremembered Empire

28 - Scars

36 - The Path of Heaven

39 - Praetorian of Dorn

41 - Master of Mankind

42 - Garro (not too important to the story but its Garro, must read just for him tbh, by the time you finish Flight of the Eisenstein you will love him)

44 - The Crimson King (book was kinda meh personally but you need to read it to connect the dots for the Thousand Sons and how they turned traitor)

46 - Ruinstorm

49 - Wolfsbane

51 - Slaves to Darkness



Can/maybe should read (not that amazing and/or add to the series in a meaningful way):

5 - Fulgrim

9 - Mechanicum

11 - Fallen Angels

21 - Fear to Tread

26 - Vulcan lives

29 - Vengeful Spirit

34 - Pharos

38 - Angels of Caliban

47 - Old Earth



Pass (compilation/short story based and/or filler books or just kinda ... naff):



6 - Descent of Angels

8 - Battle for the Abyss

10 - Tales of Heresy

13 - Nemesis

16 - Age of Darkness

17- The Outcast Dead

18- Deliverance Lost

20 - The Primarchs

22 - Shadows of Treachery

25 - Mark of Calth

30 - The Damnation of Pythos

31 - Legacies of Betrayal

32 - Deathfire

33 - War Without End

35 - Eye of Terra

37 - The Silent War

40 - Corax

43 - Shattered Legions

45 - Tallarn

48 - The Burden of Loyalty

50 - Born of Flame


Klopt dit een beetje of skip ik belangrijke boeken? Ik moet nu beginnen aan 44, The Crimson King.
 
Had vroeger zowel een Ork leger en een Space Marine (Black Templars) leger van de miniatures.
Ook meeste games gespeeld en aardig wat boeken gelezen.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen, keeping an open mind!
Was wel meer fan van Warhammer Fantasy dan 40K:biglaugh: .
 
Als men het voelt kriebelen. Warhammer is in volle renaissance. Deze zomer komt de compleet herwerkte 10e editie uit dus ideaal om nu in te stappen. ;p

Er is de laatste tijd ook verhaalsgewijs enorm veel aan het bewegen in het 40k universum. Benieuwd of al die nieuwe ontwikkelingen die zich nu voltrekken reeds opgevoerd worden met oog ze onmiddellijk naar het scherm te vertalen.

Games Workshop postte onlangs bijvoorbeeld deze leuke teaser online
Believe it or not, deze video was genoeg om de Warhammer community volledig wild te maken. Cat Nap... Na 10 000 jaar in stasis is "The Lion" eindelijk teruggekeerd. Lion El Johnson was de 1ste door de keizer gecreerde primarch. Er zit een gigantische clash aan te komen over een mysterieuze sentient key die momenteel in het bezit is van Abaddon the Despoiler. De sleutel wil gebruikt worden maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe of wat.

Dit is het laatste deel van de Arks of Omen verhaal arc van 9th edition en het ziet er naar uit dat 10th edition zal starten met de grootste tyranid hive tendril incursie tot nu die doorstoot tot in het hart van de Segmentum Pacificus sector.
 
Laatst bewerkt:
Wat was nu ook het verhaal van Starcraft en Warhammer 40k?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er oorspronkelijk een samenwerking was, maar deze op de laatste moment is afgesprongen. Blizzard mocht, mits enkele aanpassingen, de troepen etc behouden.

Iig zijn de Terran geïnspireerd op de Space Marines en de Zerg op de Tyranids.
 
Wat was nu ook het verhaal van Starcraft en Warhammer 40k?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er oorspronkelijk een samenwerking was, maar deze op de laatste moment is afgesprongen. Blizzard mocht, mits enkele aanpassingen, de troepen etc behouden.

Iig zijn de Terran geïnspireerd op de Space Marines en de Zerg op de Tyranids.
Het begon zelfs al bij Warcraft. Dat was een pitch voor de Warhammer licentie vast te krijgen maar is niet door gegaan.
Starcraft is dan wel geïnspireerd (redelijk duidelijk), maar dacht niet dat daar geaasd werd op een licentie, aangezien Blizz op dat moment al wel bekend genoeg was na Warcraft en Diablo.
 
Laatst bewerkt:
Net warhammer boltgun uitgespeeld, een dijk van een retroshooter!
😂

Warhammer is booming alright, het ene spel na het andere (7 in totaal!) werd zonet aangekondigd.

Space Marine 2 looking pretty awesome 🥳



Also het gerucht doet de ronde dat Blur Studios aan het werk is met het WH40k ip voor Amazon. Die naam zegt je misschien niet veel maar je bent meer dan waarschijnlijk vertrouwd met hun werk. De mooiste afleveringen van Love Death Robots zijn van hun hand. (zoals onder andere die van Fincher met die krab op dat schip). Ze doen ook veel VFX werk voor films zoals bijvoorbeeld de Avengers, Maar ook de knapste CG cinematics in games zoals onder andere die van Star Wars Old Republic, Halo & Halo Wars, Dark Souls, Elder Scrolls, Call of Duty, ...


Bring it!
 
Terug
Bovenaan