Dr. Spaceman
Active member
Tesla is moeilijk te verslaan op dit moment door dat je 5k korting krijgt op een model 3.BMW geeft nu wel tijdelijk 4j. waarborg op hun jonge tweedehands met Premium Selection label. En als je je huidige BMW inruilt zul je wss. ook meer krijgen dan bij Tesla.
Ze geven 11k+5k voor mijn BMW 3 van 2017 met 90k kilometers... Dat krijg ik tweedehands nooit meer

) om nog een elektrische wagen te kopen dit jaar omdat we de 0 euro BIV/VB vastklikken (zolang een volgende regering daar natuurlijk niet anders over denkt wat betreft de VB). De BIV/VB bij aankoop van een EV vanaf volgend jaar gaat een peulenschil zijn in het begin, maar kan en zal wel makkelijk verhoogd kunnen worden naar de toekomst toe. We zouden dan sowieso voor Tesla gaan omdat die een stuk verder staan dan de concurrentie (+ er zijn imo niet veel mooie EVs en Tesla heeft dat wel redelijk voor elkaar), maar dan zouden we al een nieuwe Tesla M3 LR moeten nemen (WLTP 750km), want met de SR of tweedehands Tesla's van de oudere generatie gaan we bovenstaande afstanden dan al niet comfortabel of helemaal niet halen h/t zonder te gaan hypermilen. Dat is er dan vanuitgaande dat die 40% verlies berekend is op het theoretisch bereik en niet op het bereik in realiteit in de stad bvb. En een nieuwe auto ben ik niet zo'n fan van omdat dat veel afschrijft, dus ik weet niet of het dan wel financieel interessant is om al voor een EV te gaan.