Tennis

Blockx nu ook wel tegen top 500 profspeler er zijn betere eerste rondes als tweede reekshoofd juniors.
 
Zo gaan er nog meer komen, reekshoofd status is hier op basis van de ITF juniors ranking, houdt geen rekening met ATP-punten
 
Generaal Alcaraz, wie doet hem wat? Benieuwd of hij het twee weken volhoudt zonder dip. Nu Tsitsi en daarna normaal Djoko.
 
Zo gaan er nog meer komen, reekshoofd status is hier op basis van de ITF juniors ranking, houdt geen rekening met ATP-punten
Nee, ik was mee :). Wil maar zeggen, eigenlijk vind ik dat best een knappe overwinning :). Doet hij dat op de itf prof tour dan spreken we van een knappe winst ipv een moeizame overwinning :).

Edit: Blijkbaar wel "maar" nummer 632 ik dacht gisteren iets met 400 gezien te hebben, mijn fout dus voor een stuk. Alé ik blijf het een deftige overwinning vinden wel. Een eventuele derde ronde is tegen de man die hij in finale AO klopte, gegeven dat ze allebei eerst nog een match winnen uiteraard. Kerel pakte in maart nog een set tegen Struff.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Ja sowieso, elke overwinning op een slam is knap. Junior circuit zo mogelijk nog meer onvoorspelbaar dan WTA. Die rankings geven niet altijd de correcte waardeverhoudingen, je zit om te beginnen met 16-17-18-jarigen die enorm snel kunnen evolueren en sommigen spelen al (gedeeltelijk) bij de profs en zijn daardoor als junior dan ondergeklasseerd.
 
Generaal Alcaraz, wie doet hem wat? Benieuwd of hij het twee weken volhoudt zonder dip. Nu Tsitsi en daarna normaal Djoko.
Vooral Alcaraz - Djoko zal interessant zijn.
Tot nu toe maar 1 matchup gehad en dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden als ik het goed heb.
 
Inderdaad een rotstreek van die Sorribes Tormo, gelukkig ligt ze er vandaag uit in haar enkelmatch.

Blockx heeft er niet veel woorden aan vuil gemaakt vandaag, 6-1 en 6-0 in 53 minuten.

Blijkbaar stond er bij de meisjes ook een Belgische op de draw, Amelia Waligora, nooit van gehoord moet ik toegeven.

Mertens ligt er nu ook in dubbel uit, is toch ontgoochelend als 3de geplaatst koppel.

Rune heeft het niet onder de markt, die Cerundolo is zeker gene choco op gravel en haalt hier net de tweede set binnen. Toch zou ik graag een re-match Rune tegen Ruud zien volgende ronde.
 
Rune en met hem een paar andere hardhitters klaagden de voorbije dagen steen en been over de ballen. Ik heb ergens gelezen dat Wilson aparte specificaties kreeg om deze te produceren, nl. zo traag mogelijk.
 
Gille en Vliegen naar de halve finales. Knap resultaat. Hadden een dramatisch 2022 maar staan nu virtueel terug op plek 29 en 30. Hun career high is 24 en 28 dus ze zijn terug goed op weg.
 
Blijkbaar stond er bij de meisjes ook een Belgische op de draw, Amelia Waligora, nooit van gehoord moet ik toegeven.
Even opgezocht, is blijkbaar de dochter van Mirek Waligora, de spits van KSK Lommel in de jaren '90...
 
Voor de liefhebbers, ook de Legends starten vandaag, o.a. Gabriela Sabatini die nog bijzonder goed bewaard is en ook @WimJ zijn vriendin Wozniacki :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: WimJ
Ja spijtig idd., dijblessure blijkbaar. Die Tien had hij in januari nog geklopt tijdens finale AO.

En ons Kim zit weer in het Legends circuit...
Gewonnen met Arnaud Clément tegen Radwanska/Bruguera.
 
Iga weer simpel gewonnen. 5,5h gespeeld tot dusver, haar tegenstrever in de halve finale reeds 14h.

Kan niet anders dan Iga vs Sabalenka zijn in de finale, weeral dit seizoen. En als Iga niet wint, is ze haar nr1 plaats kwijt geloof ik.
 
Woot woot. Vliegen en Gille net Middelkoop/Mies naar huis gespeeld. Hebben nog bijna de 2e set weggechoke na 3-0 voor te staan en Middelkoop/Mies die compleet weggespeeld werden, maar toch nog 7-5 binnen gehaald.

Ze zijn underdog in de finale, maar ze zitten in bloedvorm dus wie weet!
 
Terug
Bovenaan