Tennis

Chok-alenka gaat dat hier nog weggeven zeg :D

edit: en ja hoor, 2-5 en 30-40 voor, sindsdien heeft ze geen 10 punten meer gemaakt
Nominatie voor WTA Choke of the Year
 
Laatst bewerkt:
Knap van Bergs, halve finale in Surbiton, als het goed is zeggen we het ook :cool:
Daarmee is het wegvallen van de punten van zijn finale in Troisdorf juni 2022 al zo goed als gecompenseerd.
Volgende week ATP Rosmalen maar daarna komt de echte test in Ilkley waar hij tornooiwinst en 130 van zijn 446 punten moet verdedigen.

Djokovic pakt de eerste set, is niet direct de betere speler maar speelt het wel slimmer voorlopig.
Alcaraz is wat met zijn krachten aan het woekeren, ik weet niet of dat zo'n goed idee is bij 31 graden.
 
Grastornooien liggen hem wel goed! Idd knappe zege tegen Lestienne.
Wickmayer daar ook naar de halve finales en toch ook weer goede punten voor haar ranking. Ze zal daardoor de kwalificaties niet kunnen spelen in Rosmalen...
 
Djokovic pakt de eerste set, is niet direct de betere speler maar speelt het wel slimmer voorlopig.
Alcaraz is wat met zijn krachten aan het woekeren, ik weet niet of dat zo'n goed idee is bij 31 graden.
Alcaraz 5-3 voor 2de set, maar wordt dan teruggebroken.
Dan 5-4, 40-0 en 3 breakpunten op de service van Djoko maar hij pakt geen enkele van die kansen.

Die eerste te gehaast, te veel aan het woekeren met z'n krachten, op de kritieke momenten blijft Djoko veel koeler .. zo maakt hij het zichzelf erg moeilijk.

Update: Nu wél zijn kansen genomen. Ruim 2 uur gespeeld bij 30+ graden en we zijn nog maar 1-1 in sets. :tongue:

Alcaraz is wat met zijn krachten aan het woekeren, ik weet niet of dat zo'n goed idee is bij 31 graden.
Neen dus want hij heeft nu (zo lijkt het?) krampen. Te veel energie verspeelt en nu met ie herbronnen?

(Ik hoop wel gewoon zware krampen en geen blessure)
 
Laatst bewerkt:
Casper vs Novak. Ik Geef Casper eigenlijk weinig kans. Ik zie den Djoko eigenlijk vrij simpel zijn 23ste GS pakken.
Hij was dit toernooi misschien niet de allerbeste, maar hij is wel veruit de slimste en de koelbloedigste tot op heden.

Tot wel straf wat hij op zijn 36ste nog uit zijn hoge hoed tovert. You like him or you dont, maar goed tennissen kan hij wel.

Als ik de huidige top-20 bekijk dan is Djoko 1 van de 2 dertigers (en die andere dertiger is dan nog geblesseerd en is momenteel inactief), al de anderen zijn allemaal twintigers. Hij is veruit de oudste, maar al die twintigers laat hij toch nog altijd een poepje ruiken.
 
Twee halve finales waar misschien wel te veel van werd verwacht op een semi-desillusie uitgedraaid.

Ruud speelt elke ronde beter en beter, maar of dit voldoende zal zijn, ik betwijfel het sterk.

Djoko blijft een fenomeen en hoe meer iedereen (althans een meerderheid) tegen hem is, hoe meer energie hij er uit haalt om beter te spelen.
Een grote groep tennisfans is die gast om uiteenlopende redenen kotsbeu (ik niet voor alle duidelijkheid) maar ze zijn er nog lang niet van af imho.
 
Swiatek wint, maar van harte ging dat niet. Halverwege set 2 leek het zelfs een walk-over te worden, maar dat werd uiteindelijk nog een heel spannende finale.
 
Doeme eh, Gille en Vliegen de betere spelers maar laten de break liggen en worden onmiddelijk erna gebroken na enkele zeer vermijdbare unforced errors en weg set.
 
Helaas, Dodig en Krajicek erg sterk gestart in de 2e set en de veer was direct gebroken. Zeker geen schande. Op dit niveau kwamen ze nog een beetje ervaring tekort. Maar een schitterend tornooi gespeeld alvast van beide. Hebben voor de rest van het seizoen amper punten te verdedigen, amper een 600 in totaal. Einde van het seizoen 2 halve finales van ATP500 tornooien, een 2e ronde op een Masters tornooi en voor de rest enkel kruimels.

Dus de weg ligt absoluut open naar plek rond plaats 15. (Komen nu op 24 en 25)
 
En niet te vergeten 295000€ in de sacoche (te verdelen weliswaar)

Bergs er redelijk kansloos uit tegen Rodionov.
Staat nog altijd op de entry list van Rosmalen maar de qualies zijn daar vandaag al gestart dus het wordt een special exempt of een alternate of helemaal niets.
Zou me logischer lijken dat hij nu Nottingham doet en daarna Ilkley (of eventueel een week rust).

Goffin moet daar trouwens ook qualies spelen, da's ook al lang geleden voor een ATP250
 
Goffin speelde tegen de zoon van Krajicek zag ik, ideale opwarmer, gewonnen met 6-4 6-1. Vandaag ander weerwerk wellicht, met de Jong.

Had van Bergs meer verwacht tegen Rodionov na zijn vorige rondes. Zal week rust nemen want staat nergens op de draw. De Loore is wel afgezakt naar Nottingham, net niet maindraw gehaald, eerste Q tegen Saville.
Coppejans en Geerts ploegen verder op het gravel deze week.
 
Novak vandaag de eerste tennisser die alle Grand Slams minstens 3x gewonnen heeft?
De status van GOAT begint toch stilaan naar hem over te hevelen dan...
 
Novak vandaag de eerste tennisser die alle Grand Slams minstens 3x gewonnen heeft?
De status van GOAT begint toch stilaan naar hem over te hevelen dan...
Hij stond in de eerste set nooit voor en hij stond constant onder druk. Maar wie wint de eerste set finaal in de tiebreak? Juist ja ..
Ruud is zeker de evenknie maar het wordt moeilijk om die harde Djoko noot te kraken.
 
Wickmayer vandaag trouwens de finale gewonnen in Surbiton (UK). Ze komt nu toch weer akelig dicht in de buurt van de top-100.
Dat ze verloor in de Q van RG was misschien nog een geluk bij een ongeluk op deze manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Maar wie wint de eerste set finaal in de tiebreak?
5 tiebreaks gespeeld op deze RG, 0 onnodige fouten… dan weet je het wel hoe lastig het wordt om deze TB te winnen. Ondertussen dus 6 met 0 UE’s. :eek:

Top van Wicky, telkens van een break moeten terugkomen, maar in de TB te goed.

Goffin had het lastig met de Jong: 2-6 6-2 7-6(6), maar staat toch op de hoofdtabel in Rosmalen.
 
Terug
Bovenaan