Tennis

Wordt zeker geen walk in the park tegen Zhang. De Chinees zit in een erg goede flow met in zijn 5 laatste Challengers 4 finales (waarvan 1 gewonnen) en 1 halve finale.
Wil je richting de top-100 dan moet je van zo iemand winnen. The way to glory. Er is geen andere keuze. Gewoon doen! :tongue:
 
Onderschat nooit een speler in een goede flow. Eerste set belooft alvast weinig goeds. Geen enkel bp afgedwongen, laag 1st serve percentage en setpunt tegen. k Zie dat alle plays nu op suspended staan door de regen. Moet zich dringend herpakken of t is Pelt volgende week ipv New York...

Goffin moet tegen Musetti, die de helft van zijn mogelijkheden verliest als hij niet op gravel speelt. Maar David is zo onvoorspelbaar dat ik er nog geen 5€ durf op inzetten.
 
Cadeautjes bij de vleet van de Belgen. 5-2 en drie keer serveren voor de match is niet genoeg voor Goffin. Minnen laat 6-1 2-0* (15-40) schieten en Mertens kan 6-3 2-0 ook niet afmaken. Chance dat Van Uytvanck en Zanevska wisten te winnen (hoewel ik net dacht dat zij zeker zouden verliezen:oink:).
Zoals altijd wel veel opgaves in NY… die luchtvochtigheid daar is echt niet normaal. Sommige spelers spelen 1 game en komen precies recht uit een zwembad. :eek:
 
Van Uytvanck en Zanevska de enige die doorzijn zeker voor Zanevska mooi.

Maar voor de rest toen ik zelf ging tennissen was Stephens echt helemaal nergens en speelde Minnen goed, straf dat dat nog gedraaid is.

Goffin nipt verlies maar toch ook al t positieve van om en rond Wimbledon kwijt... .

Mertens niet blessurevrij en dan lees ik ja in t dubbel moet je minder lopen misschien probeer ik het daar nog...
 
Een eerste ronde op een slam geeft altijd wel verrassingen maar nu zijn het er toch echt wel veel.
Tsitsipas, Fritz, RBA, een Cressy die in zijn natuurlijke biotoop speelt toch ook..
Hollanders toch maar weer mooi met 3 man in de tweede ronde met Zandschup, Brouwer en Van Rijthoven (wat een match was dat zeg tegen die Chinese killer van Bergs)
Bij de vrouwen kun je minder van echte verrassingen spreken gezien iedereen tussen 11 en 200 zomaar van elkaar kan winnen maar van Halep, Anisimova en Raducanu (tegen die vervelende Cornet dan nog) had ik toch niet verwacht dat die er al uit gingen liggen.
 
Mertens niet blessurevrij en dan lees ik ja in t dubbel moet je minder lopen misschien probeer ik het daar nog...
Wat zetten we erop dat ze gewoon speelt in het dubbel... Ik vind het altijd jammer dat je een blessure inroept als mede oorzaak van het verlies, maar dan wel gaan dubbelen.
Bij de vrouwen kun je minder van echte verrassingen spreken gezien iedereen tussen 11 en 200 zomaar van elkaar kan winnen maar van Halep, Anisimova en Raducanu (tegen die vervelende Cornet dan nog) had ik toch niet verwacht dat die er al uit gingen liggen.
Halep was idd heel verrassend en wel jammer. Maar Raducanu had ik wel verwacht. Van haar 2756 punten moest ze er 2040 verdedigen op de US Open, dan weet je ook dat ze daarbuiten geen spectaculaire resultaten heeft behaald. Loopt al heel het jaar te zeggen dat ze zich moet aanpassen (meer druk) en als je dan een Grand Slam titel moet verdedigen, heb je sowieso extra druk. Ze zal zich nu weer moeten opwerken in de WTA250 tornooien.
 
Coppejans met een dubbele bagel naar de kwartfinale in Toulouse. Won van Reymond, staat wel buiten de top-500, maar toch verrassend om zo'n uitslag te zien van Kimmer. Staat door deze kwartfinale wel weer dik in de top-300.
Bergs ook vlot gewonnen in Mallorca van wildcard Rincon. Speelt nu tegen Furness in de tweede ronde. Kansen voor Bergs om zijn ranking deze week wat de hoogte in te jagen want hij leunt nu aan bij z'n hoogste ranking.
 
Misschien beter dan Bergs nu op een challengers speelt, en niet op de US Open. Hij speelt nu tegen spelers die hij moet aankunnen, zijn huidige vorm zit wel goed en zo kan hij inderdaad zijn ranking toch wat opkrikken.

Hij heeft ondertussen gewonnen tegen Furness en gisteren ook van Clarke. Nu in de HF tegen een talent (Shelbayh).

Virtueel staat Zizou nu 137ste (Career best) Nog 2x winnen en hij staat rond de 120ste plaats.
 
Laatst bewerkt:
Serena stopt ermee. Ze wist al een tijdje dat ze niet meer op topniveau zou kunnen presteren maar ze wilde wel afscheid nemen zoals zij het zelf wilde (zo is ze altijd al geweest - the center of attention). En niet met één of andere blessure.

Het gaat je goed. Veel geluk met het leven naast het tennis (Het is nu wel niet zo, dat ze hier mee leest in het Nederlands)
 
Zet het er in t Engels bij en verhoog u kansen he :unsure: .

Serena is een legende, en kan los bij de allerbeste uit de sport gezet worden in ieder geval. Ook al was er de laatste jaren verval te merken.

Bergs halve finale tegen een nummer 654 uit Jordanië hier liggen finale kansen zou je dan denken.
 
Coppejans staat ook met vertrouwen te spelen deze week. Toegegeven, de draw is niet al te sterk maar na heel moeizame overwinning in 1ste ronde tegen opkomend talent Maroszan in 3 wedstijden maar 5 spelletjes moeten toestaan, da's wel straf.
Finale tegen Maxime Janvier, Fransman van 25j. die ook ooit heel beloftevol was maar maar tot nog toe al het goede wat hem was voorspeld niet helemaal kon waarmaken.

Kyrgios staat ook vrij sterk te spelen, na Wimbledon ATP500 Washington gewonnen en kwartfinale op de 1000 van Montreal. Heeft nu wel dikke pech met zijn draw tegen Medvedev waartegen hij het wss. zal moeten afleggen. Al zijn er ook die hopen dat hij er zo rap mogelijk uit ligt en die vinden vierde ronde al meer dan welletjes... :cool:
 
Coppejans geeft die eerste set gewoon weg na twee kansen op een dubbele break te verkwanselen. Gaat dan uiteindelijk nog onderuit in tb met 10-8.
Uiteindelijk toch nog in 3 sets gewonnen 👍
 
Laatst bewerkt:
Coppejans staat ook met vertrouwen te spelen deze week. Toegegeven, de draw is niet al te sterk maar na heel moeizame overwinning in 1ste ronde tegen opkomend talent Maroszan in 3 wedstijden maar 5 spelletjes moeten toestaan, da's wel straf.
Finale tegen Maxime Janvier, Fransman van 25j. die ook ooit heel beloftevol was maar maar tot nog toe al het goede wat hem was voorspeld niet helemaal kon waarmaken.
Coppejans geeft die eerste set gewoon weg na twee kansen op een dubbele break te verkwanselen. Gaat dan uiteindelijk nog onderuit in tb met 10-8.
Uiteindelijk toch nog in 3 sets gewonnen 👍
Finale gewonnen met 6-7(8) 6-4 6-3. Straffe week van Kimmer... vooral die double bagel en easy wins stond ik van versteld. Is er een klik gebeurd? Zelden wint hij zo makkelijk, ook niet tegen 'mindere' tegenstand. Goed voor zijn ranking nu rond plek 211, dan heb je weer zicht op kwalificaties van Grand Slams. In de race staat hij zelfs top-180.
 
Bergs de titel verloren.... Nog de laatste games kunnen meepikken, maar hij laat het zelf liggen. Kansen om te breaken bij 5-5 maar twee keer veel te agressief en meters uit of domme dropshots. Laatste game om in de match te blijven, onthoud ik vooral zijn slechte houding. Nardi moest weinig doen... twerd op een presenteerblaadje overhandigd. :unsure:
 
Bergs de titel verloren.... Nog de laatste games kunnen meepikken, maar hij laat het zelf liggen. Kansen om te breaken bij 5-5 maar twee keer veel te agressief en meters uit of domme dropshots. Laatste game om in de match te blijven, onthoud ik vooral zijn slechte houding. Nardi moest weinig doen... twerd op een presenteerblaadje overhandigd. :unsure:
Inderdaad...ik heb ingepikt op 5-5 in set 3.
Er waren zeker kansen, maar er is mentaal toch nog wat werk aan die jongen...
Nu, aan de stats te zien, heeft die Italiaan wel verdiend gewonnen.

Coppejans volgende week als special exempt in Sevilla, is wel direct tegen 1st seed Pedro Martinez dus dat valt tegen.
Bergs zie ik niet meteen op een draw staan, Geerts speelt in Cassis.

Bailly vlotjes door op US Open juniors waar hij tweede reekshoofd is.
 
Na zijn eerste gemiste service bij 5-6 wist ik het al... niet in en dan wat meelij show van 'oh nee eerste service niet in'... en dan DF. Met meer focus trekt hij er zonder moeite volgens mij een tiebreak uit. Top-100 is nog ver af!
Alleen Geerts en Coppejans spelen volgende week van Belgen. Ik gebruik daar Openeraranking voor... filter op Belgen en je ziet meteen of ze spelen. Heel handige site voor alles! :)

Bailly idd netjes en ook Costoulas makkelijk door. Benieuwd of ze nu beter met de druk omkan. Heb zo wel m'n twijfels waarom ze zoveel G1 en GA blijft spelen, volgens mij verdoet ze haar tijd bij de Junioren, terwijl ze veel meer leert op de W25 tour...
 
Terug
Bovenaan