Tennis

Nog een stuk minder (het is al minder) onnozeliteiten en dan kan dat alsnog iemand worden die het tennis domineert uiteraard, zijn
talent is volgens mij groter dan eender wie.
 
Bergs zou tijdens de finale gisteren ziek zijn geworden door de hitte (maag) waardoor hij er op het einde helemaal onderdoor ging. Het verklaart daarom zijn slappe laatste game wellicht. Hij bereidt zich nu voor op de Davis Cup.
 
Sowieso een nieuwe slam winnaar al bij de mannen. Hoe lang zal dat geleden zijn dat we dat bij de kwartfinales al konden zeggen... .
 
Sowieso een nieuwe slam winnaar al bij de mannen. Hoe lang zal dat geleden zijn dat we dat bij de kwartfinales al konden zeggen... .
Idd nog niet bij stil gestaan... Ik gok nu dan op een finale Kyrgios tegen Alcaraz en hoop dan op eerste Grand Slam voor Alcaraz.
 
Ruud makkelijk voorbij Berrettini en staat nu 2e in de voorlopige ranking. Kan samen met Alcaraz nog nummer 1 worden dit tornooi.
 
Van mij mah Kyrgios hem winnen, en anders Ruud.
Ben zelf eigenlijk nog niet wild van Alcaraz.
Het liefste zie ik Kyrgios winnen want dan kan Nadal nog even nummer 1 worden.
 
Ja die had ik ook niet zien aankomen, had een vrij eenvoudige zege verwacht. Ook Gauff verrassend uitgeschakeld, al won Garcia wel 2 van haar laatste drie tornooien.
 
Heel sterke overwinning ook weer van Coppejans in Sevilla. Klopt eerste reekshoofd en titelverdediger Martinez, toch nummer 54 van de wereld met 6-4 6-7(4) 6-2. Zit na zijn titel in Toulouse duidelijk in zijn beste vorm sinds lange tijd. Ik dacht dat zijn carriere stilletjes aan het uitdoven was, maar het vuur zit er weer in! :)

Geerts kon in Cassis niet winnen van Machac, die zit dan weer in een periode van eerste ronde exits.
De Loore en Y.Mertens speelden toch deze week, alleen De Loore is nog actief in Bagneres.
 
En tegelijk als de meeste nog twee-drie jaar of meer blijven (en dat kan toch echt wel voor iedereen die er nu nog inzit Kyrgios geboortejaar 1995 de oudste van de acht) dan hebben zeker Federer en Nadal afgedaan. Blijft misschien nog Djoko over, misschien.

We zien gewoon (eindelijk :unsure: ) een wissel van de macht, een Sinner, Alcaraz enfin eigenlijk iedereen van deze mannen dat worden de nieuwe Djokovic, Federer en Nadal (ook al gaan die drie nog generaties de drie grootste blijven imo qua legacy).
 
Bah, tegen een non speler als Khachanov dan nog die nu eens echt niets anders kan dan gewoon zo hard mogelijk slaan. Niks finesse in en enorm lelijke techniek. Meh, wie nu nog overblijft doet echt niemand me iets. Ruud is nog sympathiek dus doe mij maar Ruud. Ook een dikke fuck you naar alle haters die hem een clay vulture noemen.
 
Kyrgios wou gewoon ineens te veel. Ik dacht dat het dubbelen met The Kokk eenmalig was maar ze spelen altijd samen. Al die uren extra op de baan, als je dan nog vijfsetters moet spelen in het enkel.... En Kyrgios is al geen fysiek beest. Na set 1 ook al behandeld aan de knie. Als hij niet oppast gaat het op de AusOpen ook zo zijn, die mannen gaan hun dubbel titel sowieso willen verdedigen.

Khachanov was de enige die dit tornooi qua serve mee kon met Kyrgios, 31 aces tegen 30. Heeft ook alle belangrijke punten gescoord en veel minder UE's. Zo win je nu eenmaal een match. Stijl is idd niets bijzonders maar dat kun je van Medvedev ook zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Coppejans idd. de man in vorm nu bij de Belgen, spijtig dat die Davis Cup selectie altijd zo ver op voorhand wordt gemaakt want Geerts heeft duidelijk een dipje. Die gasten moeten op tijd hun tornooien en interclubs kunnen plannen dat snap ik, maar het blijft jammer. Onze dubbelaars zijn ook niet super goed bezig de laatste weken.

Bailly weer door, voor de tweede keer wel in 3 sets, Costoulas mag al naar huis
 
Flipper speelt de finale van het gemengd dubbel. Hoe mooi zou het zijn van haar om toch bij de profs een grand slam titel te pakken, al is het maar in een absolute mickey mouse dicipline.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Bailly weer door, voor de tweede keer wel in 3 sets, Costoulas mag al naar huis
Khachanov warmde op met Bailly, daarna klopte hij Kyrgios... :biglaugh: Bailly weer kwartfinale, had ook in twee sets kunnen winnen, maar hij maakt het wel af. Blockx gisteren twee matchen gewonnen en ook kwartfinale. Vooral tweede ronde heel sterk tegen 4e reekshoofd Basavareddy, 6-2 6-1.
Costoulas had alles gezet op de Grand Slams dit jaar, maar een titel heeft ze er toch niet kunnen uitslepen. Wel wat geblesseerd geweest, maar toch ontgoochelend, want G1 en GA tornooien heeft ze genoeg weten te winnen. Volgens mij speelt ze nog teveel Junior tornooien en zou ze veel meer leren op de Women's tour.
 
Alcaraz, ik weiger écht te supporteren tot dat Federer echt op pensioen is maar ik heb bij de mannen mijn nieuwe favoriet toch ze :love: .

Bij de vrouwen blijf ik volharden bij Andreescu, wacht maar die komt ooit terug deftig :unsure: .
 
Bailly kan zijn tweede GS winnen bij de Juniors. Hij had weer een driesetter nodig tegen Wong. In de finale speelt hij tegen Landaluce, waar hij van verloor op Wimbledon. Tijd voor revanche!!
De Loore cruiset naar de halve finale in Frankrijk. Elke match al een bagel uitgedeeld. Morgen is het wel menens tegen Antoine Hoang, nog top-100 gestaan.
 
Terug
Bovenaan