Tennis

Basilashvili tegen Karatsev, man wat was dat :crazy:
Die gast zijn matchen staan al onder verhoogd toezicht van de TIU en hij presteert het om bij 5-4 drie dubbele fouten te slaan in één game en vervolgens in de volledige tweede set 3 (drie!) punten te maken:thinking: Ik had begot zelf minstens even goed gedaan:cool:
 
De jongste Bailly Europees kampioen onder 18 👍
Moet nog 17 worden en een vlot parcours naar de titel... Hopelijk blijft hij verder groeien.... de laatste maanden toch heel regelmatige resultaten op de belangrijkste tornooien. Maar die overstap naar het pro circuit verteert niet iedereen even goed... 🤞 Zie je ook aan Bergs... laatste drie tornooien meteen out. Van top naar een heel stuk minder is wel een gewoonte geworden bij hem.
 
Ik weet niet of het zo'n goede keuze is van bergs zijn entourage om constant kwalificaties te spelen voor ATP tornooien ipv nog wat hoger proberen te klimmen via Challengers. Als hij er telkens uitgaat in de qualies schiet het ook niet op en komen er geen punten bij. Heeft wel weinig te verdedigen de komende maanden dus op zich snap ik de logica wel maar volgens mij mist hij momenteel consistentie om op ATP niveau mee te kunnen.

Kyle Edmund (Gavin zijne maat ;) ) nog eens een enkelmatch gewonnen op kwalificatietabel in Winnipeg. Is ook al 2j. geleden dacht ik. Benieuwd wat hij nog kan na zijn 3 operaties, was toch ATP14 een paar jaar terug
 
Goede week weer voor Michael Geerts, halve finale Segovia Challenger, is nu wel tegen Lestienne. Gaat normaal op een nieuwe hoogste ranking uitkomen.
De Loore ook halve finale op de ITF25 in Denia
 
Ja tzijn de enige twee waar we deze week op kunnen rekenen :) Geerts gewoon heel goed dit jaar en regelmatig zonder vreemde uitschuivers. Hoop dat hij Lestienne kan kloppen, dan komt top-200 meer en meer in zicht.
De Loore toch ook vaker in de semis te vinden, al blijven zijn uitstappen op de challengers moeilijk.

In ieder geval beter dan alles dames deze week, daar kon niemand haar eerste ronde winnen. :help:
 
Ja zeg, daar zat zeker meer in aan de stats te zien, 13 bp tgov.. 7 voor Lestienne. Ik ga die derde set straks nog eens bekijken.

Ik vind niet direct terug wat de cut-off is voor de US Open Qualies maar zal ook net niet zijn vrees ik.
 
Die Zeppieri kan ook nogal motten zeg! 20 jaar en ATP168, had zijn naam al eens zien passeren maar nog nooit zien spelen.
Alcaraz had er zijn handel vol aan, helaas krampen bij 3-3 in derde set.
Ongelooflijk hoeveel goede spelers Italië momenteel heeft.
 
Ik vind niet direct terug wat de cut-off is voor de US Open Qualies maar zal ook net niet zijn vrees ik.
Ik zag net dat hij 12e alternate is met zijn 233e plaats. Nummer 222 zit rechtstreeks in de kwalificaties. Dus hopen dat er op twee weken nog redelijk wat afzeggingen komen.

Collignon de enige die halve finales haalt deze week (De Loore gisteren nipt onderuit). Geraakt de laatste tornooien altijd minstens tot bij de laatste vier. Ranking dit jaar omhoog geschoten van 908 naar momenteel 370.

*edit* Maar in halve finale eruit tegen eerste reekshoofd, en dan meteen naar challenger in Meerbusch maar meteen out in Q1.
 
Laatst bewerkt:
Goffin heeft zich gisteren, zoals verwacht geplaatst voor het ATP toernooi van Cincinnati al ging het in de laatste Q-ronde wel moeizamer dan verwacht. Hij is de enige Belg op de hoofdtabel.

Zizou Bergs speelt straks op het challenger toernooi van Vancouver. Ik ben benieuwd. Sinds Wimbledon is het toch gene vette geweest qua prestaties.
 
En beiden er weer uit in de eerste ronde... Goffin tegen Giron waar hij nog nooit kon van winnen en Bergs tegen een nobody ATP553.
We zullen maar naar de ITF25 in Koksijde gaan kijken dan :cool:
Veel Belgen aan de slag met o.a. De Loore, Collignon, Onclin en ook de jongste Bailly met wildcard. Zou hem graag eens zien spelen dus hoop dat hij vandaag zijn 1ste ronde overleeft dat het later deze week eens lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Goffin heeft precies wel een mentale opdoffer gekregen van zijn nederlaag op Wimbledon... En Bergs zijn speelschema vind ik vreemd. Lijkt dat hij veel matchen nodig heeft, maar kiest altijd voor zo'n lange trainingsperiodes dat hij alle ritme mist.
Alle hoop op Geerts die deze week in Polen speelt. En ik hoop echt dat hij de kwalificaties van de US Open haalt... maar ik vind er geen update van! Op 2 augustus was hij 12e alternate.
 
Het meest recente dat ik terug kan vinden staat hier en is dan nog niet officieel, op de site van US open vind je alleen iets van 18 juli.
Je mag er normaal van uitgaan dat Geerts nog wat plaatsen zal opschuiven want niet alle protected rankings zijn ook wedstrijdfit. Al heb je natuurlijk ook van die figuren als Dudi Sela die het PR-systeem misbruiken en er nog een match fix aan koppelen (zie RG qualies...).

Bergs is teveel een steekvlam-speler. Even alles en dan weer een hele tijd niets. Moet consistenter worden als hij wil opschuiven en met de grote jongens meespelen.
Collignon intussen op zijn kousevoeten opgeschoven naar 355, als junior nooit veel potten gebroken in grote tornooien en daardoor voor de meesten een nobele onbekende. Beetje een laatbloeier maar op zijn 20ste nog veel progressiemarge denk ik.
 
Het meest recente dat ik terug kan vinden staat hier en is dan nog niet officieel, op de site van US open vind je alleen iets van 18 juli.
Je mag er normaal van uitgaan dat Geerts nog wat plaatsen zal opschuiven want niet alle protected rankings zijn ook wedstrijdfit. Al heb je natuurlijk ook van die figuren als Dudi Sela die het PR-systeem misbruiken en er nog een match fix aan koppelen (zie RG qualies...).
En niet iedereen is gevaccineerd :) is toch een vereiste voor de US Open dacht ik? Kunnen dus nog wel een hoop plaatsen gewonnen worden... 🤞

Bergs is teveel een steekvlam-speler. Even alles en dan weer een hele tijd niets. Moet consistenter worden als hij wil opschuiven en met de grote jongens meespelen.
Haha, dat is de perfect omschrijving! Jammer dat hij zelden bevestigt na een steekvlam.
Collignon intussen op zijn kousevoeten opgeschoven naar 355, als junior nooit veel potten gebroken in grote tornooien en daardoor voor de meesten een nobele onbekende. Beetje een laatbloeier maar op zijn 20ste nog veel progressiemarge denk ik.
Vandaag tegen Gadamauri in Koksijde, moet normaal haalbaar zijn, hoewel Gadamauri ook een vrij goed seizoen speelt. Collignon kan met z'n ranking nu wel meer afwisselen met een challenger hier en daar. Zien hoe hij dat verteert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Vaccinatie, daar zeg je iets, had er nog niet bij stilgestaan, zullen er idd. nog een paar van tussen vallen dan.

Bailly door met dubbele bagel en meteen zijn eerste ATP-punten binnen. Is misschien nog heel voorbarig maar ik heb het gevoel dat die niet heel lang in het ITF-circuit zal blijven hangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
48 punten winnen tegenover 12... wil zeggen dat Stanke nooit meer dan twee punten in een game scoorde, dominante zege dus voor Bailly :)
Collignon maakte het zich nog moeilijk in de tweede set, maar al bij al vrij vlot gewonnen. Martin Katz gaat vannacht toch ook wakker liggen vrees ik... 6-0 5-1 maar dan niet kunnen uitserveren en nog verloren met 0-6 7-5 6-2 van Huens.
 
Weinig wedstrijden vandaag door de regen. Onclin die voor staat en het niet kan afmaken, dat is ook niets nieuws, mentaal nog veel werk aan die jongen. Bailly en Collignon hebben wat pech met hun draw.
Denk dat De Loore momenteel nog te hoog is gegrepen voor Bailly. En Jules Marie is ook geen cadeau voor Collignon, die stond ooit veel hoger en won vorig jaar nog van Goffin.
Ik hoop vrijdag al eens te kunnen gaan, anders zeker dit weekend.
 
Sterk van Bailly wel! Had ik ook niet gedacht dat hij De Loore zou kloppen. Wel jammer voor Joris, want heeft hier finale te verdedigen...
Morgen tegen Collignon (is gelukkig geen Goffin) want die had niet echt veel moeite met Jules Marie, al had hij ook vandaag weer problemen om uit te serveren, maar hij brak gelukkig meteen terug. Heel benieuwd of Bailly deze Collignon in vorm ook kan kloppen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan