Tennis

Easy win voor Djoker denk ik dan? Ik zie een Kyrgios mentaal boomen tegen Djokovic en/of tegelijk afgeslacht worden .
 
Alle hoop op Kyrgios.

Ik gun het Norrie ook niet echt, maar zo lang Djokovic maar niet wint.

Bah bah bah. Rafa was in vorm, ik zag hem echt de titel binnen halen :(
 
Zo een vreemde vrouwenfinale. Rybakina wint wel, en is denk ik de betere tennister. Met momenten goed, maar toch vaak gechoke langs beide kanten. Jabeur haar opslag gewoon veel te zwak. Rybakina last van de zenuwen, slecht aan het net, de goede opzet die ze niet kan benutten in vooral het eerste deel v/d match. Jabeur haar strategie duidelijk het spel van Rybakina trachten te verstoren door het net te gebruiken en slices in haar spel te steken. Heel veel challenges en de lijnrechters hebben het vaker mis dan juist. Ook niet duidelijk of Jabeur wel wist dat je "challenges" kan gebruiken.
 
Komaan Nick, maak er een vijfde set van aub.

Heeft zich wel al gedeeltelijk de das omgedaan in de vorige sets. Ik had gehoopt dat ie zich voor één keer eens volledig zou kunnen focussen, maar blijkbaar niet.
 
Nu ben ik redelijk anti Kyrgios maar die lijnrechters die zouden toch ook wel een volgende opdracht mogen vergeten hoeveel foute calls zeg...
 
Bah bah bah.
Enorme asterisked overwinning van Djokovic.
Kyrgios als hij ook maar een beetje kalm blijft wint hij die match gewoon want Djokovic was matig vandaag. Eigen schuld dikke bult toch wel.

Nadal zou deze Djokovic rammel hebben gegeven.

Zo wint Djokovic weer maar eens een Wimbledon zonder dominant gras tennis te spelen. Gewoon de bal in het spel houden en amper voor de winners gaan maar het is voldoende omdat er tegenwoordig niemand nog op gras kan spelen of ze zijn geblesseerd/covid.
 
Laatst bewerkt:
Het enige positieve. Kyrios had Djokovic voor de grap uitgenodigd voor een etentje / drankje nadat een journalist sprak over hun verbeterde onderlinge relatie. Djokovic heeft dit aanvaard, op voorwaarde dat de verliezer alles betaalt. :tongue:

I wanna see Kyrios his face (als ze zijn foto nemen tijdens dat etentje!)
 
Mertens toch redelijke afgang in het dubbel, kwamen er totaal niet aan te pas. Enkel deze match gezien maar hoe zijn die zo ver geraakt, of totale offday?
 
Krejicova en Siniakova zijn het zwarte beest van Mertens. Met al haar partners verliest ze ervan, enkel met Sabalenka won ze ervan daar Sabalenka op powerplay speelt.
 
Toch echt een gemiste kans van Kyrgios dit. In set één speelde hij fantastisch op eigen service, ik denk dat ie amper vijf punten verloren heeft. Jammer genoeg kon hij dat niveau niet aanhouden en heeft hij in set twee en vooral in set drie toch een hoop liggen kloten met setverlies tot gevolg. In set 2 krijgt hij vier breakballen om terug te breaken (waarvan drie op rij) en hij pakt er geen enkele. In set 3 staat hij 40-0 voor bij 4-4 stand om dan nog gebroken te worden, dat zijn toch echt dingen die niet mogen gebeuren in een GS-finale tegen iemand als Djokovic.

Ik volg Solleke hier toch wel in dat de Djokovic van vandaag zéker geen onhaalbare kaart was voor Kyrgios, maar hij had wel zijn kopje moeten gebruiken bij momenten.

Jammer jammer. Hij kan bij momenten zo fantastisch tennissen die gast, maar tegelijkertijd o zo broos bij momenten.
 
Is toch vaak dat Djokovic echt te pakken is en gewoon wint omdat de rest te beperkt speelt. Vaak is het genoeg om de bal in het spel te houden en te wachten op UE’s of gewone fouten
 
Nee ik zou het jammer vinden voor de sport mocht hij een slam winnen en dan niet eens omdat ik het hem misgun maar omdat ik dat geen reclame vind voor de tennissport.
Hier ga ik niet met akkoord. De slechtste reclame vind ik net dat het allemaal te elitair en te traditioneel moet blijven. Kyrgios is in mijn ogen zelfs de beste reclame. Hatelijke tegenstander, maar heel goeie reclame voor de sport. Je hoeft niet mentaal 100% stabiel te zijn, je hoeft niet in het rijtje te lopen van altijd vriendelijk en sympathiek te zijn, je hoeft niet braaf elk belachelijk regeltje te volgen, gewoon for the sake van regels te volgen.

Op dat vlak heb ik dan meer problemen met Djokovic, die probeert uit alle macht toch sympathiek te zijn. Heeft altijd naast/net achter de 2 meest populairste spelers ooit gestaan: Federer en Nadal en probeert zich er een beetje naast te wurmen.

Kyrgios is het ideale voorbeeld van zichzelf te zijn op een plein. Hij uit zijn emoties, hij roept en zaagt en tiert al eens. Maar in de meeste gevallen (zoals ook gisteren gebleken) is dit over van het moment dat het laatste punt gespeeld is.

Geen idee zo goed kan ik dat niet omschrijven maar zowat alle toppers behalve Kyrgios (ook al zijn er andere genre Tsitsipas die ook met momenten hun best doen om de sport te degraderen tot iets waar volwassenen mannen hun verstand over verliezen).
Niet iedereen is in staat om al zijn concentratie en interne discussies echt stil te houden en iceman te spelen. Kyrgios en Tsitsipas zijn gewoon constant in strijd met zichzelf tijdens die matchen. Het resultaat is dat er vaak gemekkerd wordt dan en dat er altijd wel iets is. Soms hebben ze het gewoon nodig om effe hun gedacht luidop te kunnen zeggen. Dat is gewoon wie ze zijn.

Alle, ik ben zelf ook iemand die op het plein al nekeer kan zagen en klagen. Ballen misbotsen al eens en dan laat ik dat ook blijken. Als ik het niet luidop uitspreek of effe klaag, dan blijft dat intern malen en het molentje blijft draaien. Niet iedereen is in staat om gewoon koel te blijven en te zeggen 'ach, whatever, volgende punt' om zichzelf kalm te houden.

Djokovic terecht gewonnen, Kyrgios was in de tiebreak te nerveus aan het spelen om de vuist te kunnen makentegen Djoko.
 
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik ook al is mekker op mezelf (en ik vind daar in se weinig tot niks mis mee) maar bij Kyrgios is dat niet is mekkeren gewoon he (zo zijn er veel geweest en zullen er altijd zijn). Dat is zwaar schelden naar de scheids, lijnrechters uitmaken, publiek beledigen, gaan eisen dat tegenstanders worden uitgesloten, ... . Tis begot ook de enige die een rode pet moet opzetten altijd vlak nadat hij klaar was op Wimbledon. Zelfs al vind je dan dat Wimbledon oeverloos achterhaald is qua halsstarrig vasthouden aan tradities, er is er maar ene die zich verheven voelt boven alles en iedereen door daar na een finale ostentatief en bewust met vuurrode pet te gaan zitten, getuigd van bitter weinig klasse gecombineerd met een buitengewoon groot ego wat mij betreft.

En dan heb ik het nog niet over zijn "niveau" op twitter, t feit dat hij moet voorkomen wegens slagen en verwondingen aan zijn ex (akkoord onschuldig tot tegendeel bewezen), ... . Dat is gewoon een ordinaire straatvechter, een bullebak, die zichzelf het centrum van de wereld vindt.

Dus ja ik ben het op mijn beurt niet eens, je bedekt wel heel veel met de mantel der liefde wil je Kyrgios in het rijtje zetten: Volgt niet braaf alle regeltjes, mekkert al is, is niet altijd in staat zijn koel te houden en over te gaan naar het volgende punt... .
 
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik ook al is mekker op mezelf (en ik vind daar in se weinig tot niks mis mee) maar bij Kyrgios is dat niet is mekkeren gewoon he (zo zijn er veel geweest en zullen er altijd zijn). Dat is zwaar schelden naar de scheids, lijnrechters uitmaken, publiek beledigen, gaan eisen dat tegenstanders worden uitgesloten, ... . Tis begot ook de enige die een rode pet moet opzetten altijd vlak nadat hij klaar was op Wimbledon. Zelfs al vind je dan dat Wimbledon oeverloos achterhaald is qua halsstarrig vasthouden aan tradities, er is er maar ene die zich verheven voelt boven alles en iedereen door daar na een finale ostentatief en bewust met vuurrode pet te gaan zitten, getuigd van bitter weinig klasse gecombineerd met een buitengewoon groot ego wat mij betreft.

En dan heb ik het nog niet over zijn "niveau" op twitter, t feit dat hij moet voorkomen wegens slagen en verwondingen aan zijn ex (akkoord onschuldig tot tegendeel bewezen), ... . Dat is gewoon een ordinaire straatvechter, een bullebak, die zichzelf het centrum van de wereld vindt.

Dus ja ik ben het op mijn beurt niet eens, je bedekt wel heel veel met de mantel der liefde wil je Kyrgios in het rijtje zetten: Volgt niet braaf alle regeltjes, mekkert al is, is niet altijd in staat zijn koel te houden en over te gaan naar het volgende punt... .
Klopt allemaal maar Kyrgios is (jammer genoeg) gewoon echt zo. Ik keur dit niet goed, maar hij speelt (opnieuw helaas) géén rol, hij is gewoon 100% 'letterlijk' zichzelf.

En zichzelf zijn is NIET goed. T'is ne xxxx, maar hij is wie hij is zeker? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan