Synthwave/Darksynth/Retrowave

Bauhaus

Well-known member
Er is een "dreamy synth" thread maar een specifieke thread over Synthwave/Darksynth/Retrowave is er niet, dus bij deze:
Post hier je favoriete artisten/albums.


Voor mij het beste synth album en beste plaat die ik dit jaar ontdek hebt.
Een energieke uppercut, onvoorspelbaar en afwisselend, een plaat die je bij de keel grijpt en nooit meer los laat.
Check zeker zijn ander werk uit.





 
Past een Carpenter Brut enz hier? Dat zet ik geregeld wel eens op.
Master Boot Record is ook wel mijn ding.
 
Perturbator... Als ik mijn vrienden mag geloven vervloek ik mijn gebrek aan geduld op Graspop.
Dat begon heel traag en ik stond wat achteraan de tent dus ik kon de aanstekelijke breaks van Stick To Your Guns op de Jupiler Stage niet negeren en ben uiteindelijk naar daar afgezakt. Blijkbaar was het 1 groot feest na die (te) lange intro.
 
Ik zal zeker de suggesties hier eens beluisteren, van vele bands nog nooit gehoord.

Dance With The Dead mag ook niet ontbreken uiteraard.


Was wel even schrikken toen ik een van hun songs herkende in het nieuwe Stranger Things seizoen :biglaugh:

The Midnight vind ik ook heerlijk om naar te luisteren. Wel aan de andere kant van het spectrum van bands als Dance With The Dead of Carpenter Brut.

 
Ik ben wel liefhebber, maar verdiep me niet echt in het genre. Ik merk wel dat, van zodra het tempo te hoog ligt (boven workout-niveau:biglaugh:) en het chaotisch wordt, mijn appreciatie afneemt.

Doe mij eerst en vooral maar een goeie portie John Carpenter - zowel zijn oudere filmscores als zijn recent solowerk.

Lazerhawk heeft ook een aantal goeie albums voortgebracht; "Redline" en "Skull and Shark" zijn simpel van opbouw, maar oerdegelijk.

Een Bandcamp-ontdekking: Megahit en zijn album "Not Your Action Hero"

Met het werk van ALEX ben ik in feite niet zo bekend, maar deze remix van zijn nummer "Paradise" heb ik een aantal weken fanatiek op repeat gezet:

Perturbator en Carpenter Brut zijn al een aantal keer vernoemd, maar ook GosT en Dan Terminus passen in hetzelfde straatje.

Power Glove mogen we ook niet vergeten!

Als afsluiter: Le Matos. Het debuutalbum "Join Us" is fenomenaal goed (en onbetaalbaar aan het worden als je het in fysiek formaat wil :sop:), maar ook hun soundtracks zijn de moeite waard.
 
^^ Mooie post @Yenneman, verscheidene groepen die ik niet ken.
Ben ook wel fan van John Carpenter's ost's: Assault on Precinct 13, The Thing en Halloween.
 
Qua recent materiaal met moderne invloeden ook interessant:

Com Truise, vooral de eerste EP (Cyanide Sisters) en LP (Galactic Melt)


Compilatie die me in minimal wave en aanverwanten heeft doen sukkelen (samengesteld door o.a. Peanut Butter Wolf):

 
Terug
Bovenaan