Steun BeyondGaming en word Supporter, Premium of Exclusive Member

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jawel, de mogelijkheid om ons te steunen. Niet via een nood-crowdfunding, maar via een makkelijker systeem waar we nog andere betalingsmiddelen aan kunnen koppelen. Ongeveer wat er dus was voor de crowdfunding, maar dan makkelijker.
Mja die crowdfunding was uit pure noodzaak om het forum te redden op zeer korte termijn, is imo toch nog net iets anders. Prijszetting doet mij zo wa denken aan games die dan in de store iets verkopen voor 550 punten en je punten enkel per 500 kunt kopen :unsure:
En die hosting, is ook nogal vaag, staat daar een limiet op? Qua formaat van foto's en hoeveelheid en weet ik veel, kan zo max 500kb zijn?
 
Laatst bewerkt:
Dit is een systeem dat we nu introduceren en waar aan zal blijven gewerkt worden. Die lijst van voordelen is geen statische lijst en kan in de toekomst nog groter worden naarmate er ook nieuwe dingen op de website komen.
En die crowdfunding was inderdaad uit noodzaak, maar de mensen die toen destijds niets hebben kunnen storten, die vroegen ons expliciet iets te voorzien.
Dus voor hen is het steunen van het forum het belangrijkste en maakt niet uit of dat via de crowdfunding was of dit systeem.

Ik begrijp de meeste opmerkingen en ik ga echt niet doen alsof 150 euro of 70 euro weinig geld is, maar we verplichten echt niemand en het zal ook nooit enig nadeel opbrengen voor het gebruik van de website door geen tier te kopen.
 
Die 150 euro is de meme tier, wie neemt dat nu ook? Op tweakers is dat nog duurder, just for the fun of it.
Gaan we nu echt Tweakers vergelijken met dit? Dan heb je nog een heel lange weg te wandelen.

Waarom die tears zo belachelijk duur moeten zijn, voor een juist opgestart internet forum, is mij een raadsel. Het gaat puur over steun. Ik zou dan denken dat je met een simpele steun van €1 per maand begint. De laatste kan je dan verdoezelen onder een "meme tier", komaan zeg, €15/maand?

Verder begint dat hier meer op een irritante kleurboek te lijken, die badges zijn echt uiterst irritant - vooral als je mobile werkt. Hoeveel badges gaan er binnen pakweg een jaar zijn aan dit tempo? Het is wel een beetje grappig dat vooral de stafleden dan steeds meer pronken met hun badges. Er zou ook al optie mogen zijn voor jezelf om dit te kunnen afzetten, desnoods alleen zichtbaar op je profielpagina.
 
Gaan we nu echt Tweakers vergelijken met dit? Dan heb je nog een heel lange weg te wandelen.

Waarom die tears zo belachelijk duur moeten zijn, voor een juist opgestart internet forum, is mij een raadsel. Het gaat puur over steun. Ik zou dan denken dat je met een simpele steun van €1 per maand begint. De laatste kan je dan verdoezelen onder een "meme tier", komaan zeg, €15/maand?

Verder begint dat hier meer op een irritante kleurboek te lijken, die badges zijn echt uiterst irritant - vooral als je mobile werkt. Het is wel een beetje grappig dat vooral de stafleden dan steeds meer pronken met hun badges. Er zou ook al optie mogen zijn voor jezelf om dit te kunnen afzetten, desnoods alleen zichtbaar op je profielpagina.
Er is geen optie om het uit te zetten, maar zoals gezegd is dat wel iets waar we nu al hard naar op zoek zijn. Het is echt niet pronken van de staff, het is gewoon omdat het niet anders kan. nog niet.

Het stukje van de 1€ heb ik uitgelegd. Dat is onwerkbaar gezien de verrichtingskost om er nog iets aan over te houden. En we willen toch ook graag iets van een inkomen waar we op voorhand van weten dat het er is. Niet een inzameling telkens als de kas leeg is, dat is geen goed beheer.
 
Er is geen optie om het uit te zetten, maar zoals gezegd is dat wel iets waar we nu al hard naar op zoek zijn. Het is echt niet pronken van de staff, het is gewoon omdat het niet anders kan. nog niet.

Het stukje van de 1€ heb ik uitgelegd. Dat is onwerkbaar gezien de verrichtingskost om er nog iets aan over te houden. En we willen toch ook graag iets van een inkomen waar we op voorhand van weten dat het er is. Niet een inzameling telkens als de kas leeg is, dat is geen goed beheer.
Voor dat geld dat jullie vragen kan je veel features laten programmeren hoor. Badges afzetten gaat niet veel werk zijn.
 
Krijgen we ook een overzicht van de werkingskosten? Dat kan helpen met geld inzamelen, als men namelijk weet hoeveel alles kost en hoe duur sommige zaken zijn.

Da's toch iets dat je bij alle charity ziet tegenwoordig, dat men hun kostenoverzicht deelt zodanig je weet waar het geld naartoe gaat.

Dat zou mij toch mogelijks kunnen overtuigen bijvoorbeeld.
 
Voor dat geld dat jullie vragen kan je veel features laten programmeren hoor. Badges afzetten gaat niet veel werk zijn.
Waarom zouden ze het geld uitgeven omdat te laten doen terwijl hier zeer capabele vrijwilligers zitten, waarvan al gezegd is dat ze er mee bezig zijn?
 
Voor dat geld dat jullie vragen kan je veel features laten programmeren hoor. Badges afzetten gaat niet veel werk zijn.
Het staat op de backlog, maar daar staan nog heel wat andere dingen op die allemaal om dezelfde prioriteit schreeuwen.
Krijgen we ook een overzicht van de werkingskosten? Dat kan helpen met geld inzamelen, als men namelijk weet hoeveel alles kost en hoe duur sommige zaken zijn.

Da's toch iets dat je bij alle charity ziet tegenwoordig, dat men hun kostenoverzicht deelt zodanig je weet waar het geld naartoe gaat.

Dat zou mij toch mogelijks kunnen overtuigen bijvoorbeeld.
Dat komt, Booka zal daar kortelings wel een update van geven.
 
Ik steun liever zonder al die poespas, voor mij is mijn geld bedoeld om de opvolger van 9lives te garanderen en wil nog wel benadrukken dat BG een méér dan volwaardige opvolger is dus als crowdfunder ben ik zeker tevreden, money well spent. Maar die perks en tiers en wat is het allemaal dat ga ik wel aan mij voorbij laten gaan, hoewel ik wel snap dat af en toe een soort van investeringsronde doen veel moeilijker werkbaar is en dit voor jullie een betere garantie is om er mee te blijven doorgaan.
Als er niet voldoende interesse in is en er is toch terug geld nodig stort ik met plezier opnieuw een bedrag, maar ik kies liever zelf hoeveel, bvb € 37,99.
 
We zijn allessinds al dankbaar voor de feedback van iedereen en we gaan ermee aan de slag.
Het is wel degelijk zo zoals hier al gezegd geweest is dat er 0,0 verplichting is, het forum wordt niet plotseling exclusief ofzo.
Dit is in de eerste plaats om de mensen die te laat waren voor crowdfunding ook toe te laten iets te storten nog. Daarnaast kunnen we hiermee ook een inkomstenstream opstarten, want we willen ook niet altijd bij jullie bedelen om centjes als het nodig zou zijn.

Het gaat hier niet enkel om een forum hosten, we doen het direct goed en dan komen ook dingen zoals verzekeringen om de hoek kijken. Die mensen geven dat ook niet gratis aan ons. Als we eens een deftige giveaway willen doen voor _al_ onze members kost dat ook geld, we kunnen niet alles uit sponsoring van bedrijven halen.
Er komt sowieso nog een post waar de financiën nog beter uit de doeken gedaan worden.
 
Ik snap absoluut dat jullie aan de vraag willen voldoen van leden die (extra) willen steunen, en dat jullie ook in de toekomst voorzien willen zijn van de nodige werkingsmiddelen. Dat is allemaal bijzonder logisch. Maar de uitwerking ervan met vastgelegde bedragen en tiers, dat is voor mij toch echt niet de juiste aanpak.

De hele reden waarom zoveel leden gesteund hebben bij de crowdfund, is omdat dit forum in de eerste plaats gezien wordt als een echte gemeenschap. En veel van ons hebben er veel voor over om die gemeenschap te zien voortbestaan, te zien groeien. Maar die tiers creëren elitaire titeltjes, een aparte forumzone voor betalende leden splitst de community letterlijk op (en dan is er ook nog een aparte voor de crowdfunders). Dat gaat in tegen de essentie van waarom velen de site in de eerste plaats steunden, imo. Bij de crowdfunding werd dit een stuk beter aangepakt. Iedereen die doneerde, ongeacht het bedrag, even hard bedankt en gelijk voor de wet. Dat is wat je ook nu en in de toekomst moet blijven nastreven, en die tiers doen dat absoluut niet.

Daarbij zijn de kritische noten ten opzichte van de prijzen ook bijzonder legitiem. Dit zijn bedragen die je verwacht van een organisatie die effectief FTE's in dienst heeft om de boel draaiende te houden. Dan verwacht ik toch echt volledige financiële openheid en duidelijke plannen van wat jullie willen doen met dat geld. Want puur om het forum draaiende te houden kan je wel nog even voort met gewoon het bedrag opgehaald met de crowdfunding. En dit komt van iemand die op zich zo zot is om jaarlijks 150 euro te storten voor zijn geliefde forum.

En voor alle duidelijkheid: ik ben er rotsvast van overtuigd dat de crew dit met alle beste bedoelingen heeft bedacht en opgezet, maar naar mijn gevoel gaat dit gewoon lijnrecht in tegen de ziel van de community.
 
Laatst bewerkt:
Jezus jongens, het is geheel vrijblijvend he. Dus waarom zo bashen op die bedragen. Als je het teveel vind doe je het gewoon niet he. No strings attached. Het enige wat ik mis is gewoon een rekeningnummer waar je een zelf gekozen bedrag kan storten gewoon voor steun zonder dat er daar enige badge of weet ik veel voor in ruil staat.
 
Dus voor 30 euro per jaar krijg je basically niets.
Die hosting lijkt mij handig, maar om daar 70 euro per jaar voor te betalen lijkt mij nogal zot.
Ik hoef niet écht iets in de plaats te krijgen persoonlijk. Bij mij gaat het puur om een bijdrage te leveren om het forum bestaande te houden.
Hosting hoef ik ook niet, het is echt geen moeite om bv via imgur te werken. Integendeel zelfs want ik gebruik dezelfde link soms op meerder fora of op sociale media.
Alleen vind ik de bedragen ook wel wat aan de hoge kant, maar dan vooral tier 2. 70€ is net een iets te hoge drempel momenteel vind ik en 50€ zou ik eerder gepast gevonden hebben. Tier 3...tja, het is tier 3 voor iets.
Tier 1 @ 25€, tier 2 @ 50€ en tier 3 @ 100€ had ik wat realistischer gevonden en ging ik sowieso ongetwijfeld voor tier 2 gegaan zijn.
Nu ga ik mij jaar uitdoen aan tier 1 en zie ik wel of ik het tegen dan de moeite vind om naar tier 2 te gaan. Indien niet ga ik gewoon mijn bijdrage blijven doen voor tier 1.
 
Daarbij zijn de kritische noten ten opzichte van de prijzen ook bijzonder legitiem. Dit zijn bedragen die je verwacht van een organisatie die effectief FTE's in dienst heeft om de boel draaiende te houden
Hier wil ik toch even kort op ingaan. Er is bij ons _absoluut_ niemand die een vergoeding krijgt, en we zijn ook niet van plan om FTE’s in dienst te nemen. Dit is voor ons ook allemaal nieuw, en het kan inderdaad zijn dat we hier even de bal misslaan. Laat ons dan ook toe om uit onze fouten te leren 😉

We weten natuurlijk ook niet hoeveel mensen effectief gaan storten, dus we weten ook nog niet goed hoeveel het allemaal kan opbrengen.
Weet wel dat sowieso alles die in BeyondGaming gepompt wordt terugvloeit naar jullie. Wij hebben ons niet geëngageerd voor onze persoonlijke verrijking.
 
Ik vind het ook een beetje zuur omdat ik gerust wel wil storten om bij te dragen aan het forum, maar ik dacht dan aan een mooi rond bedrag van €50 ofzo op jaarbasis. Dat lijk me toch echt al heel schoon he?
Maar dan kost de 2e tier nog eens €20 meer.

Ok, het is maar een badgeke, maar je gaat echt wel drempels creeeren.
En het is gelijk een andere user al zei bijna vergelijkbaar met microtransactions: je kan dan 500 coins kopen voor 15 euro, maar de items kosten 550 coins.

Ik heb dit ook gezien als nieuw lid op andere fora, waar ook constant stond ‘premium member’ of ‘paid member’ ofzo. En als nieuweling voel je je daar echt niet fijn thuis. Daar ben ik ook niet lang gebleven, ik vond dat zo elitair overkomen.
Ik weet als nieuweling ook niet wat ik dan allemaal mis. Heb ik wel toegang tot alle fora? Heb ik wel alle functies?
En dat geeft onbewust ook echt een gevoel dat je moet betalen.

Ik denk dus dat dit qua aantrek van nieuwe users wel eens een verkeerd signaal zou sturen. Zelfs al zet je ergens duidelijk dat het ook gratis kan, dan moeten ze dat 1 nog lezen en 2 nog geloven.
Ik geloof ook niet dat een service 100% gratis is als ik dan op de site prijzen zie. En ik zou het ook niet geloven als ik hier nieuw kom en allemaal memberships zie. De FOMO zou snel opduiken.

Ne crowdfunder badge heeft historische waarde en is iets heel anders dan daar ineens ‘platinum member’ ofzo te zien staan.

Ik vind ook niet dat er verschillen moeten zijn tussen de verschillende bijdragers. Ofwel steun je, ofwel niet.

In deze thread zijn er al 2 of 3 met zo een flash rood badgeke en die hebben al duidelijk gepost dat ze ‘yes platinum member!’ zijn.
Dat kan dan nog onschuldig bedoeld zijn, er is al onmiddellijk verschil in klasse gemaakt door hun. En dat wil je echt niet op een free forum dat door de community in leven gehouden wordt.

En dat gezegd zijnde, ik wil ook gewoon lezen. Als ik nu scroll zie ik, behalve context, ook een hoop extra clutter op het scherm. Als ik nu op mobile scroll, is er echt wel een storend element aan al die badges. Dat doet me denken aan die early 2000 fora waar de signature vol iemand zat en niemand nog wist waar de tekst begon.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan