Steun BeyondGaming en word Supporter, Premium of Exclusive Member

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wil ik toch even kort op ingaan. Er is bij ons _absoluut_ niemand die een vergoeding krijgt, en we zijn ook niet van plan om FTE’s in dienst te nemen. Dit is voor ons ook allemaal nieuw, en het kan inderdaad zijn dat we hier even de bal misslaan. Laat ons dan ook toe om uit onze fouten te leren 😉
Opnieuw, dat weet ik , en ik weet ook absoluut dat jullie dit bedacht hebben met de beste bedoelingen. Maar net daarom zijn die bedragen zo absurd he. Want we weten allemaal dat als het louter om het forum gaat, dat je op dit moment geen extra geld nodig hebt.
We weten natuurlijk ook niet hoeveel mensen effectief gaan storten, dus we weten ook nog niet goed hoeveel het allemaal kan opbrengen.
Maar dat lijkt me dus ook deel van het probleem te zijn. Als je zo'n bedragen vraagt, dan verwacht ik dat je een uitgewerkt plan hebt van wat je wil doen met dat geld, afhankelijk van de hoeveelheden die je dan effectief ophaalt. Correct me if I'm wrong, maar dat lijkt er nu niet te zijn. En indien wel, dan lijkt het me zeer opportuun om dat ook met de community te delen.

Als je jaarlijks x ophaalt, kan je a doen. Als je jaarlijks y ophaalt, kan je a en b doen. Enzovoort. Dan weten we op zijn minst waarvoor we (extra) steunen. Maar ik stel me bijvoorbeeld ook de vraag: wat met reclame? Ga je en geld vragen, en reclame tonen?

Ik heb dit ook gezien als nieuw lid op andere fora, waar ook constant stond ‘premium member’ of ‘paid member’ ofzo. En als nieuweling voel je je daar echt niet fijn thuis. Daar ben ik ook niet lang gebleven, ik vond dat zo elitair overkomen.
Ik weet als nieuweling ook niet wat ik dan allemaal mis. Heb ik wel toegang tot alle fora? Heb ik wel alle functies?
En dat geeft onbewust ook echt een gevoel dat je moet betalen.
Hier vrees ik dus ook voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: KO
Ok, het is maar een badgeke, maar je gaat echt wel drempels creeeren.
En het is gelijk een andere user al zei bijna vergelijkbaar met microtransactions: je kan dan 500 coins kopen voor 15 euro, maar de items kosten 550 coins.

Ik heb dit ook gezien als nieuw lid op andere fora, waar ook constant stond ‘premium member’ of ‘paid member’ ofzo. En als nieuweling voel je je daar echt niet fijn thuis. Daar ben ik ook niet lang gebleven, ik vond dat zo elitair overkomen.
Ik weet als nieuweling ook niet wat ik dan allemaal mis. Heb ik wel toegang tot alle fora? Heb ik wel alle functies?
En dat geeft onbewust ook echt een gevoel dat je moet betalen.
Ik persoonlijk stoor mij daar zo niet aan. 't Is niet dat ik bv Tweakers mij minder voel omdat er daar meerdere betalende leden zijn.
Je kon dit langs de andere kant op 9lives ook hebben. Als je +10 jaar al member bent en +10000 posts hebt voel je je ook al meer betrokken en kan voor sommige nieuwe members eigenlijk hetzelfde gevoel geven.
 
Maar wat wil je dan @Sir.Killalot? Wil je een tier kopen, maar voor minder geld of wil je gewoon helemaal geen tiers?
Want in het tweede geval zie ik niet meteen waarom we dan over de bedragen moeten praten (die iedereen zelf vrijblijvend wel of niet kan betalen).
 
Maar ik stel me bijvoorbeeld ook de vraag: wat met reclame? Ga je en geld vragen, en reclame tonen?
Ik ga voorlopig enkel hierop ingaan, de rest doe ik later wel (het is niet van niet willen)

Het is onze bedoeling om het hier reclamevrij te houden (behalve zo’n dingen als de stepstone integratie die we ook al veel beter geïntegreerd hebben dan op het oude forum).
 
Je kon dit langs de andere kant op 9lives ook hebben. Als je +10 jaar al member bent en +10000 posts hebt voel je je ook al meer betrokken en kan voor sommige nieuwe members eigenlijk hetzelfde gevoel geven.
Mensen met een hoge postcount en jaren membership, kon ik alleen maar naar opkijken. Die hadden zich bewezen in de community. Die waren actief. Die hadden al wat kilometers op hun teller.
Dat is imo iets heel anders dan efkes in de buidel tasten voor zo een badgeke. Zeker niet evenwaardig, me dunkt.
 
Mensen met een hoge postcount en jaren membership, kon ik alleen maar naar opkijken. Die hadden zich bewezen in de community. Die waren actief. Die hadden al wat kilometers op hun teller.
Dat is imo iets heel anders dan efkes in de buidel tasten voor zo een badgeke. Zeker niet evenwaardig, me dunkt.
Mja, in dat opzicht heb je wel gelijk.
Alleen zie ik niet gebeuren dat een écht nieuw member (dus ook geen 9lives veteraan) direct een hoge tier zal aanschaffen. De hogere tiers zijn in de meeste gevallen ook members die al lang actief zijn.
Maar ik begrijp je standpunt wel.
 
Maar wat wil je dan @Sir.Killalot? Wil je een tier kopen, maar voor minder geld of wil je gewoon helemaal geen tiers?
Want in het tweede geval zie ik niet meteen waarom we dan over de bedragen moeten praten (die iedereen zelf vrijblijvend wel of niet kan betalen).
Ik wil helemaal geen tiers, omdat dit naar mijn gevoel niet bevorderlijk is voor de community. Ik wil gerust jaarlijks blijven steunen, en als ik weet waar het geld precies naartoe gaat, dan is het goed mogelijk dat ik daar ook meer dan 100 euro voor neerleg. Maar dat is dan omdat ik geloof in het project, niet om een bepaalde 'tier' te kopen.

Als we die tiers behouden, dan zijn die bedragen wel relevant. Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat dat zo vrijblijvend is. Je creëert voordelen voor bepaalde users. Iemand die 120 euro over heeft voor het platform, die wordt eigenlijk genudged naar 150 euro. Of misschien gaat die zijn bedrag dan maar terugzetten naar 100 euro. Of minder. Maar mijn probleem met de bedragen is vooral: jullie hebben met die tiers richtprijzen ingesteld. En die zijn (heel) hoog. Dan is de vraag toch zeer legitiem: wat ben je dan concreet van plan met dat geld, dat die zo hoog moeten zijn? Ik vraag dit (opnieuw) niet omdat ik jullie verdenk van plezierreisjes te gaan maken he, maar als je bedragen vraagt die (op het eerste zicht) niet in verhouding staan voor een forum, dan is het redelijk normaal denk ik dat mensen daar vragen over stellen. Wat is het plan voor dit platform waarvoor je zo'n bedragen nodig hebt?


Maar op zich dus: liefst helemaal geen tiers, want verdeelt de community.
 
Mhm nogal duur he 7 euro per maand om attachments te kunnen uploaden, anders moet je het maar met karma doen?
Als ge ziet dat crowdfunder badge ge al kreeg als je 2 euro eenmalig gestort hebt. Ik zou verwachten dat ge voor vb. 25€ eenmalig te steunen je wel attachments for life kan uploaden. Ja het is om te steunen, uiteraard, maar als ge de mogelijkheid om hebt om iets simpels terug te geven zoals attachments, geef dan ook iets terug, niet alleen als ge minstens 70€ per jaar dokt. Just my 2cents.
 
Laatst bewerkt:
Mensen met een hoge postcount en jaren membership, kon ik alleen maar naar opkijken. Die hadden zich bewezen in de community. Die waren actief. Die hadden al wat kilometers op hun teller.
Dat is imo iets heel anders dan efkes in de buidel tasten voor zo een badgeke. Zeker niet evenwaardig, me dunkt.
Maar de badges zijn standaard zichtbaar en de postcount verborgen.
 
Ja dat versterkt toch alleen maar mijn punt?
Maar zoals het nu is komt het prominenter in beeld wanneer je in je buidel tast dan wanneer je veel post. Dat was toch niet het punt dat je maakte?

Als algemene opmerking: waarom niet gewoon 1 tier die je ook de crowdfunder badge geeft? Want dat is toch ook wat je doet wanneer je maandelijks bijdraagt? Waarom dit onderscheid?
 
Eigenlijk toont deze topic goed aan waarom je eerst bevraagt alvorens je iets doet en niet omgekeerd. Ikzelf heb er niet meteen een probleem mee, maar je ziet toch dat die badges niet voor iedereen een pluspunt zijn.

Het ideale midden is een tier systeem voor wie dat wil gemixt met een donate knop waar je bedragen vanaf 5 euro kan doneren vrijblijvend zonder badge om te steunen.

Elk kwartaal een post over de financiële toestand en waar het geld voor zal worden gebruikt.
 
Maar zoals het nu is komt het prominenter in beeld wanneer je in je buidel tast dan wanneer je veel post. Dat was toch niet het punt dat je maakte?
Ik ben dan ook niet voor de badges. Als nieuwe gebruiken op een forum met alleen maar badges en geen postcount, zal de klasseverdeling niet ten goede komen. Ik snap niet wat je bedoelt of je hebt mijn punt misbegrepen.
 
Dat rood kaderke van Platinum vloekt wel fameus met de layout. Zou daar toch een ander kleurtje nemen. :unsure:
exclus.png

Kerel dat moet wel opvallen eh
:LOL: Dat moet opvallen zodat iedereen weet hoeveel ge gedokt hebt? Proficiat met uw meer dan 100€ te storten, nu worden we in de threads zelf geconfronteerd met wie er warmpjes bij zit en wie een bank vooruit zitten bij de crew. Wat een klassemaatschappij.
Mag ik u herinneren aan het bijbelse verhaal van het offer van de arme weduwe.
armeweduwe.jpg

What's wrong with this forum. Het gaat niet de goede kant uit imo.
 
Laatst bewerkt:
:LOL: Dat moet opvallen zodat iedereen weet hoeveel ge gedokt hebt?

Die exclusive member int rood nog zoiets, wat een klassemaatschappij.
Proficiat met uw meer dan 100€ te storten, nu worden we in de threads zelf geconfronteerd met wie er warmpjes bij zit.

What's wrong with this forum. Het gaat niet de goede kant uit imo.
Of pretendeert er warmpjes bij te zitten. Sommigen geven geld uit voor een schijn op te houden, anderen weten het gewoon niet goed te beheren.
Eerlijk gezegd: mij doen die badges niets. Integendeel: leuk voor mee te lachen.
Als iemand zijn eigenwaarde daar vandaan moet halen, dan zijt ge toch ook maar een sukkelaar. Dat is een badge onder ne nickname.
 
Die member tags zijn voor mij te visibel. Feitelijk een reden om of een andere account te maken of zelfs niet meer te posten. Maar ik vertrouw erop dat dat rechtgezet wordt :).

Mijn bijdrage was voor 20 jaar vertier verder te zetten. Een steuntje en appreciatie voor degenen die er zoveel tijd, werk en ziel in gestoken hebben. Voor mijn part houdt ge er zelfs een bbq mee met de crew. En als er onder een kritische reserve gegaan wordt, wacht ik op de volgende link.

Mijn grootste probleem is dat dit commercieel aanvoelt. En dat staat compleet haaks op de community en ik weet ook dat dit alles behalve de intentie is...

Komt misschien allemaal wat hard aan wat er gepost wordt, zeker gezien de goede bedoelingen. Het internet laat weinig nuance toe. Maar het toont evenzeer aan dat er een dichte community is die sterk begaan is met het lot en de core van dit forum.
 
On a sidenote : wat gaat er in de toekomst met de crowdfunder badge gebeuren? Blijft die staan of verloopt die ook na één jaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan