Steun BeyondGaming en word Supporter, Premium of Exclusive Member

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over die nuloperatie: als je mijn sommetje ziet, en de kost van wat we jou geven + de verrichtingskost is evenveel als wat jij schenkt, dan heb jij waar voor je geld, maar is onze kas niet geholpen. Dat is niet wat jij wilt als schenker, en niet wat wij willen.
 
Als ge nog druk aan het discuteren bent om het te gaan veranderen, dan zou ik het maar op slot doen en deleten want mensen doneren 100€ om een rood kader bij elke reactie staan te krijgen "IK HEB 100 EURO GEDONEERD :clap: Exclusive Member:clap:
Dus als je dat terug gaat afnemen nadat ze gedoneerd hebben, creeer je nog meer pissed mensen.
Kerel, eerste dat ik gevraagd heb is of het mogelijk is om dat af te zetten. Ik heb geen probleem om wat geld te geven zodat iets kan blijven voortbestaan waar ik al 20 jaar plezier aan beleef. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar mee te koop wil lopen of dat soort idiote reacties te krijgen.
 
Dat ging niet over u persoonlijk hoor. Tis gewoon ge kunt niet zeggen als je 100€ stort krijg je dit, en dat dan achteraf gaan aanpassen en terug weghalen. En het maakt daarbij niet uit of je dat dan onethisch van de members zou vinden en die members dat maar moeten accepteren of hun geld maar moeten terugvragen. Dat is simpelweg niet professioneel.
 
  • Platinum trophy: wat is een platinum trophy, en zijn er nog andere trophies? Hoe krijg je een trophy?
Dit is nog van 9 lives, degene die op hun PSN profiel x aantal platinum trophies hebben behaald (20 of meer denk ik) deze trophy krijgen.
 
Over die nuloperatie: als je mijn sommetje ziet, en de kost van wat we jou geven + de verrichtingskost is evenveel als wat jij schenkt, dan heb jij waar voor je geld, maar is onze kas niet geholpen. Dat is niet wat jij wilt als schenker, en niet wat wij willen.
Ah check ... clear, en indeed makes sense !!

Dit is nog van 9 lives, degene die op hun PSN profiel x aantal platinum trophies hebben behaald (20 of meer denk ik) deze trophy krijgen.
Ah lol, serieus? Waar is dat voor goed? Dan kunnen we voor elke scheet een badge aanmaken eh.
Of kunnen we al gewoon random badges aanmaken en heb ik dat gemist? Dan zou ik graag de BoardGameGeek badges overnemen, of 1 voor elke 100 boardgames die ik heb. Het zal snel volhangen met badges hier :eviltongue:.
 
Het monetizen op deze manier lijkt mij echt verkeerd. Je gaat nu niet uit van een 'we willen aan kostprijs opereren', maar eerder van 'we zien wel heoveel cash we ophalen en wat we er dan mee doen'. Hoe nobel de bedoeling ook is, het komt echt bizar en fout over. Wat gaan jullie doen als 100 members 150 euro storten, dat is liefst 15.000 euro? Het is zoals bij die Twitch, Youtube en andere kanalen waar het niet langer gaat over het ondersteunen van de content creater zodat die bv een nieuwe camera etc. kan kopen, maar nu puur gewoon om te cashen. Hoewel ik wel denk dat jullie met de centen goed zullen opgaan, wekt dit wel een dubieuze schijn en dat moet je vermijden.

Als je zo'n systeem invoert dan vind ik dat je ook heel open moet zijn met je boekhouding. Want als je 15.000 binnenhaalt per jaar is het wel makkelijk natuurlijk om eens een gamepc links of rechts aan één van je medewerkers te geven. Ik zeg niet dat het zo zou zijn, maar een forum dat gedragen wordt door solidariteit en door de goodwill van vrijwilligers en crowdfunders moet ook transparant zijn en mag geen schijn van verrijking opwekken.

Dat gezegd zijnde vind ik de tiers echt belachelijk duur en werkt het klassensysteem in de hand. Er is nu al een wildgroei aan badges, de mensen die gaan pronken met hun 'ik ben crowdfunder en nu ook PlAtInUm MeMbER!!' zullen snel volgen. Dat is hun goed recht, maar of het bevorderlijk is voor de community... Inclusief private lounges en andere voordelen vind ik het geen goede evolutie.

Beter maak je gewoon een jaarlijkse boekhouding. We hebben dit jaar 10.000 verwachte kosten en 10.000 nodig voor wedstrijden, giveaways, etc. Dus dit jaar willen we 20.000 ophalen. En elk jaar zoek je mensen die willen intekenen om die kosten te dragen of je werkt met een vaste basis die zich engageert aangevuld met nieuwe leden als de kosten te hoog worden. Die geef je dan een stem in het beslissingsproces maar liefst zo weinig mogelijk 'in your face, i'm membah!' voordelen op het forum zelf. Een soort coöperatieve dus.
 
Laatst bewerkt:
Met al de badges en titels is het mij niet duidelijk wat alles eigenlijk betekent.
Ik zal het wat proberen te verduidelijk. Heel eerlijk, ik vind het zelf ook wat veel, en hoop dat met de uitwerking van de finale theme's daar ook meer/anders mee gespeeld kan worden. Dat is feedback die we meenemen.
Badges die ik al heb zien passeren:
  • Supporter, Premium Member, Exclusive Member: badges afhankelijk van hoeveel je betaalt, oké
  • Crowdfunder: ook een badge, initieel wat geld gestort, oké
  • Staff member: da's een badge, maar "crew member" is een titel. Wat is het verschil?
Een titel is puur tekst. De meesten waarden worden automatisch gezet door xenForo, maar kunnen overschreven worden om iets te verduidelijken. Die badges worden gebruikt om de rechten van gebruikers op het forum te beheren. (Wie wat kan zien/doen, ...)
  • Social content crew (BlackOccult): wat is de sociale content van het forum of de website? BlackOccult is een crew member (titel), een staff member (badge) en social content crew (badge). Wat betekent dat allemaal?
BlackOccult beheert onder andere de social media (twitter, instagram), dus Social Content crew, Staff omdat ze ook moderator is van een aantal forums en dan heb je "crew member" als titel.
  • Platinum trophy: wat is een platinum trophy, en zijn er nog andere trophies? Hoe krijg je een trophy?
Daarvoor moet je in het PlayStation forum zijn. Daar maak je kans op als je games 100% complete, dan heb je een Platinum status. Dat was op 9lives ook al zo. Ook de reden dat Platinum Member ondertussen hernoemd is om verwarring te vermijden.
En dan alle titels:
  • Member: gewoon lid?
  • New member: juist gestart? Vanaf wanneer wordt een new member een gewone member? Op basis van posts of leeftijd account? Je kan blijkbaar crowdfunder en new member tegelijk zijn (KazHan), dus waarschijnlijk op basis van posts?
  • Active member: Wat is het verschil tussen een member en een active member?
  • Well-known member: Zelfde vraag als hierboven? Welke member-tiers zijn er en op wat zijn ze gebaseerd?
Gebaseerd op posts, dat is deel van de forum software zelf. Had je op 9lives ook al.
  • Crew member: een moderator? Zie de badge "Staff member" hierboven
Iemand die iets doet binnen het forum, maar geen aparte titel heeft.
  • Eindredacteur: is dat een specifieke staff member of een crew member? Of allebei? De verantwoordelijke van de redacteurs?
Frontpage nieuws posters.
  • Community leader (Booka): wat is dat dan? Ook een specifiek soort staff member of crew member? Wat kan ik als lid van het forum doen met de informatie dat Booka Shade "community leader" is?
  • Legal Counsel (Hawk): als ik vieze PM's krijg moet ik bij Hawk zijn?
  • Supermoderator (Loser): het hoofd van de moderatoren? Hebben moderators dan een moderator-titel, of valt dat onder staff member of crew member?
Zie het organigram van de structuur: https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/#post-31867
Hawk gaat over bijvoorbeeld alle GDPR request, en alle andere legal gerelateerde zaken waar wij (of jullie) mee in aanraking kunnen komen via of door dit forum en dat de crew en de vzw ingedekt is. Op 9lives was dat het volledige legal department van Telenet, bijvoorbeeld.
  • Moderator op proef (StannekeS): oké, dus moderator is dan blijkbaar ook een aparte titel?
Ja en neen. Iedereen die als moderator start komt eerst op proef, maar dat is gewoon crew member.
  • Administrator (super_noob): waar zit een administrator ergens in het organigram van de titels? Is een administrator een super-supermoderator?
Ook hier, zie het organigram: https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/#post-31867. Een administrator heeft administratie rechten tot het forum (het aanmaken van subforums, toekennen van rechten, ...), moderatoren kunnen alleen maar acties ondernemen binnen hun forum (posts/threads managen), supermoderatoren binnen hun overkoepelende groep van forums.
Dat is alles dat ik enkel in deze thread heb zien passeren, misschien zijn er nog andere badges en titels die ik gemist heb van mensen die hier nog niet hebben gepost. Maar ik ben niet meer mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je dat aanpakt als er iemand 150€ betaald heeft en dan gebanned wordt?
Als iemand een ban krijgt zal dat een goede reden hebben. Ik heb het eigenlijk zelden meegemaakt dat iemand onmiddellijk een permaban krijgt. Meestal gaan daar heel wat waarschuwingen aan vooraf en krijgt de persoon in kwestie kansen genoeg om zijn of haar gedrag aan te passen. Een donatie is geen vrijbrief om u niet meer aan de forumregels en algemene voorwaarden te moeten houden en ik denk dat de meesten dat ook wel begrijpen.
 
Dan zou ik toch een deel van mijn geld terug willen moest ik die persoon zijn. Er zal idd een reden zijn, maar er is wel betaald voor diensten dat je niet meer kan gebruiken.
 
Of on hold zetten. Een jaar betalen is 365 dagen toegang bijvoorbeeld. Als je dan een paar dagen ban krijgt, nadien gewoon die badge verlengen?
 
Moet je mij eens zeggen hoe het 7 euro de maand kan kosten om 1 user attachment uploading te kunnen bieden “en we moeten er ook nog wat aan over houden”. Prijzen dat je op internet van xenforo terugvind zijn 1 dollar per 100gb per maand. Als een user op een jaar 1gb upload, wat al behoorlijk is en wat je ook kan limiteren, dan kost u dat 12 cent. Maar ge rekent een wel 70 euro aan “om er nog iets aan over te houden anders heeft het geen zin”?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan