Steun BeyondGaming en word Supporter, Premium of Exclusive Member

Status
Niet open voor verdere reacties.
De niet veel posters die bijdragen is in het voordeel van de veel posters da hun forum niet (EN JUIST de veel posters hebben nood aan dit forum ) verdwijnt is men vergeten hoe de reactie was toen het nieuws bekend raakte van het einde van 9Lives ‘’alsof het einde van wereld was’’ die 150 euro zegt mij niets echte nood heb ik niet aan dit forum . Maar wel het blijven bestaan van dit forum voor de meeste toch .

En meer heb ik niet te zeggen over donaties .
 
Sorry, hiervoor zult ge exclusive member moeten kopen om dat voor te stellen :unsure:
Spijtig om te zien hoe de constructieve feedback die hier werd gepost door zo'n reacties wordt bevuild.

De openingspost is nochtans redelijk duidelijk.

Ik erger mij dan ook aan de enkelingen die deze aankondiging hebben aangegrepen om drama te creëren. En waarvoor? Het enige dat die hebben bereikt is dat de mensen die hier vrijwillig dag en nacht aan hebben gewerkt nu teleurgesteld zijn. I guess some men really just want to watch the world burn.

Zoals jullie weten zijn meningen als neuzen: iedereen heeft er een en iedereen heeft er recht op. Hieruit vloeit voort dat wij nooit voor iedereen goed gaan kunnen doen. Er zal altijd wel iemand zijn die een andere mening is toegedaan.

Wij kunnen maar ons best proberen te doen en we zijn zeker van plan om dit ook te blijven doen.
 
De hele reden waarom zoveel leden gesteund hebben bij de crowdfund, is omdat dit forum in de eerste plaats gezien wordt als een echte gemeenschap. En veel van ons hebben er veel voor over om die gemeenschap te zien voortbestaan, te zien groeien.

Dit dus...

Ik begrijp dat jullie tegemoet willen komen aan de vraag van de gebruiker maar de uitwerking laat echt de wensen over maar Ik zie niet hoe dit systeem de groei van het forum kan bevorderen.

Hoe het dan wel zou moeten, heb ik nu niet direct een antwoord op. In de eerste plaats moeten wel dit forum op kruissnelheid houden, zorgen dat we binnen x aantal weken/maanden nog steeds een bruisende community zijn, paywalls horen daar in mijn ogen niet bij.

Ik zou eerder gediend zijn met een droge mededeling “sorry het geld is op, het was duurder dan gedacht, indien gewenst hier kan je doneren”.

Soit ik weet dat feedback altijd geapprecieerd wordt hier dus we zien wel wat er van komt!
 
Spijtig om te zien hoe constructieve feedback die hier werd gepost door zo'n reacties wordt bevuild.

De openingspost is nochtans redelijk duidelijk.

Ik stoor mij aan die enkelingen die deze aankondiging hebben aangegrepen om drama te creëren. En waarvoor? Het enige dat die hebben bereikt is dat de mensen die hier vrijwillig dag en nacht aan hebben gewerkt nu teleurgesteld zijn. I guess some men really just want to watch the world burn.

Zoals jullie weten zijn meningen als neuzen: iedereen heeft er een en iedereen heeft er recht op. Hieruit volgt dat wij nooit voor iedereen goed gaan kunnen doen. Er zal altijd wel iemand zijn die een andere mening is toegedaan.

Wij kunnen maar ons best proberen te doen en we zijn zeker van plan om dit ook te blijven doen.
Ik denk dat ge van alle posts de verkeerde quote. :unsure:
Uw laatste zin kan ik enkel toejuichen. Maar ik denk dat zelfs de grootste tegenstander van deze nieuwe wending wel dankbaar zijn voor de inspanningen van de crew.
 
Het is niet op. Als we op het punt aankomen dat het op is, is het gedaan. We moeten inkomen hebben vóór het op is. En liefst waar we een beetje op kunnen rekenen.
En er is geen paywall. Je kunt nog 100% van de dingen die je ervoor kon als je niet steunt. Het is dan ook niet verplicht

Maar het is nu al vaker gezegd: We doen echt iets met de feedback en zijn druk aan het overleggen. Weer. Ik ben ook geneigd om het topic op slot te doen tot we meer weten, omdat veel van de aannames en hersenspinsels nu gewoon niet kloppen.
 
Als ge nog druk aan het discuteren bent om het te gaan veranderen, dan zou ik het maar op slot doen en deleten want mensen doneren 100€ om een rood kader bij elke reactie staan te krijgen "IK HEB 100 EURO GEDONEERD :clap: Exclusive Member:clap:
Dus als je dat terug gaat afnemen nadat ze gedoneerd hebben, creeer je nog meer pissed mensen.
 
En er is geen paywall.
De premium lounge lijkt anders wel verborgen achter een paywall.

Soit, my 2 cents: het gaat hem over een badge, who cares. Maar een gewone vrije bijdrage zou zeker sympathieker overgekomen zijn dan lidmaatschap met tiers.
 
En ge mist geen enkel ding hoor....
Wie heeft daar ook zin in, net zoals de crowdfunders zone. Allé begrijp me niet verkeerd mods, het is leuk dat jullie een kleine extra toen voor de crowdfunders hebben voorzien. Maar niemand heeft echt zin om met een klein groepje leden onderling te zitten praten, daarom dat we net op het forum komen. Er is een reden waarom dat subfora vrijwel doods is, dat doet daarom niets af van de intentie. Maar waarom zou ik daar X of Y zeggen terwijl ik dat ook in een regulier topic kan doen?

Behoud uw betalende tiers als je wilt maar:

1. Maak ze goedkoper
2. Zorg voor een range, bv tussen 30 en 70 euro ipv of 30 of 70
3. Verberg al die badgkes, plaats ze desnoods op het profiel want anders jaag je gegarandeerd nieuwe leden weg. En niet alleen die premium member badgkes, maar ook die platinum trophy en social media crew badges. Hou het op staff member en eventueel crowdfunder.
 
De premium lounge lijkt anders wel verborgen achter een paywall.

Soit, my 2 cents: het gaat hem over een badge, who cares. Maar een gewone vrije bijdrage zou zeker sympathieker overgekomen zijn dan lidmaatschap met tiers.
Premium lounge gaat dood zijn voordat het gecreeerd is. Wat gaat daar nu te beleven zijn?
 
Ik ben hier niet tevreden mee en ik kan jullie al op voorhand verzekeren dat er geen enkele manier is om dit uit te werken waarmee ik wel tevreden zal zijn maar als er geen mogelijkheid tot crowdfunden is zal ik nog minder tevreden zijn.
Ik wou dat het anders kon maar jullie hebben het zelf gezocht door dit forum op te richten.
 
Tot zo in de feedbackthread over mijn warning.
giphy.gif
 
Zoals al velen gemeld hebben: Uiteraard weet ik dat dit vanuit goede bedoelingen is ontstaan. Dat trek ik absoluut niet in twijfel !
En zoals ook al meermaals gezegd, een dikke merci aan degenen die hiervoor hard aan het werk zijn !!

Maar bon, een beetje constructieve (hoop ik) feedback die jullie mee kunnen nemen voor de toekomst:
  • Ik sta er achter om "ons forum" verder te zetten. Een groot deel van het forum zijn oude(re) zakken die gewoon "hun" manier van internet-interactie willen verder zetten. Daarvoor betaalden we, vandaar ook de succesvolle crowdfunding. En ik ben zeker dat we daar allemaal nog achter staan, begrijp dat niet verkeerd !

  • Maar we wijken precies af. We bewegen denk ik naar een platform voor een jongere generatie (streamers, likes / titels / badges chasen, front page, tiers). Dit voorstel voelt als een verderzetting hiervan. Het is een mengeling van een fout commercieel model, en een "pay-to-win" om "status" te verwerven.

  • Uiteindelijk kan je voor de meeste van die zaken (front page, streamers, tiers) zeggen IDGAF, niet mee doen, en er niet naar omzien ... en daar kan ik persoonlijk mee leven.
    Maar stiekem zou ik liever die zaken zien verdwijnen, als eerste die badges, likes, pay for status, ... , en alles dat de community opdeelt tussen "elite" en "non-elite" posters.

KaZhAn zegt eigenlijk vrij goed wat ik bedoel:
Mijn bijdrage was voor 20 jaar vertier verder te zetten. Een steuntje en appreciatie voor degenen die er zoveel tijd, werk en ziel in gestoken hebben. Voor mijn part houdt ge er zelfs een bbq mee met de crew. En als er onder een kritische reserve gegaan wordt, wacht ik op de volgende link.

Mijn grootste probleem is dat dit commercieel aanvoelt. En dat staat compleet haaks op de community en ik weet ook dat dit alles behalve de intentie is...

Komt misschien allemaal wat hard aan wat er gepost wordt, zeker gezien de goede bedoelingen. Het internet laat weinig nuance toe. Maar het toont evenzeer aan dat er een dichte community is die sterk begaan is met het lot en de core van dit forum.

Maar bon, dit is vooral mijn gevoel, en hoe ik de reacties in deze thread lees. Ik kan uiteraard niet inschatten of de 2.700 members zich hierin vinden.



En nog paar losse punten:

Wat ga je eigenlijk doen met iemand die voor een jaar betaald heeft, en geband wordt?

Dat mag je zeker vragen. We hebben gekeken naar bepaalde kosten en die vergeleken met medianen van de crowdfunding. Hoe er daar gestort werd. Ook gekeken naar andere sites, en naar wat we er precies mee willen doen. en voor de laatste tier hebben we gezegd: Eentje die daar dan echt boven staat, maar ook echt zwaardere dingen krijgt.

Ik geef een voorbeeld. We hebben gemerkt dat hosting van attachments veel gevraagd is door members. Dat gaan we niet bij T3 zetten, die niet veel genomen gaat worden, dat zou jullie op kosten jagen zijn en we willen het aan meer mensen geven. Maar hoe meer die genomen wordt, hoe duurder voor ons, want die hosting kost geld. Dan kijken we naar de geschatte kost van de hosting + de geschatte kost van de verrichtingen (zoals in de beginpost staat), en trekken dat af van de geschatte inkomst. Want we moeten er wel iets aan overhouden, niemand wil crowdfunding die voor een nuloperatie zorgt, ook de schenker niet.

De inhoud van de tiers is bepaald door wat we van jullie hebben gehoord dat jullie willen. Attachments, inspraak op de AV (naast de feedback waar we sowieso al naar luisteren, het is niet dat we die gaan negeren :D ) , badges ipv dat ‘new member’.

Maar als je zegt dat jij voor 1, 3 of 5 zou gaan, dan zit je niet zo ver af van ons idee: 4 of 7 (als je de korting per jaar meetelt). 1 is onwerkbaar omdat er een vaste verlichtingskost is. Maar het is ook niet de bedoeling dat je je in elke tier vindt. Het is eerder de bedoeling dat iedereen een tier vindt die bij hem past. En 0 kan dan ook een tier zijn.
Mooie post, een logische redenatie, en ik volg die ook wel. Maar 2 zaken:
  1. "Vergeleken met medianen van de crowdfunding"
    => Wel ik vind dat een fout vergelijkingspunt. De reactie op de crowdfunding kwam er omdat iedereen iets had van "ow fuck, ons forum verdwijnt hier, hier wat geld en appreciatie voor degenen die al bezig zijn om de boel te trekken.". De populatie die stortte, noch de bedragen zijn dus niet indicatief voor een "abonnementsmodel" lijkt mij?

  2. "Want we moeten er wel iets aan overhouden, niemand wil crowdfunding die voor een nuloperatie zorgt, ook de schenker niet"
    => Dit snap ik niet?

Dit is een systeem dat we nu introduceren en waar aan zal blijven gewerkt worden. Die lijst van voordelen is geen statische lijst en kan in de toekomst nog groter worden naarmate er ook nieuwe dingen op de website komen.
En die crowdfunding was inderdaad uit noodzaak, maar de mensen die toen destijds niets hebben kunnen storten, die vroegen ons expliciet iets te voorzien.
Dus voor hen is het steunen van het forum het belangrijkste en maakt niet uit of dat via de crowdfunding was of dit systeem.

Ik begrijp de meeste opmerkingen en ik ga echt niet doen alsof 150 euro of 70 euro weinig geld is, maar we verplichten echt niemand en het zal ook nooit enig nadeel opbrengen voor het gebruik van de website door geen tier te kopen.
Als je voordelen toekent, creëer je automatisch nadelen aan de andere kant hé, zo werkt het menselijk brein.



Ik ben hier niet tevreden mee en ik kan jullie al op voorhand verzekeren dat er geen enkele manier is om dit uit te werken waarmee ik wel tevreden zal zijn maar als er geen mogelijkheid tot crowdfunden is zal ik nog minder tevreden zijn.
Ik wou dat het anders kon maar jullie hebben het zelf gezocht door dit forum op te richten.
:unsure:
 
Met al de badges en titels is het mij niet duidelijk wat alles eigenlijk betekent.

Badges die ik al heb zien passeren:
  • Supporter, Premium Member, Exclusive Member: badges afhankelijk van hoeveel je betaalt, oké
  • Crowdfunder: ook een badge, initieel wat geld gestort, oké
  • Staff member: da's een badge, maar "crew member" is een titel. Wat is het verschil?
  • Social content crew (BlackOccult): wat is de sociale content van het forum of de website? BlackOccult is een crew member (titel), een staff member (badge) en social content crew (badge). Wat betekent dat allemaal?
  • Platinum trophy: wat is een platinum trophy, en zijn er nog andere trophies? Hoe krijg je een trophy?

En dan alle titels:
  • Member: gewoon lid?
  • New member: juist gestart? Vanaf wanneer wordt een new member een gewone member? Op basis van posts of leeftijd account? Je kan blijkbaar crowdfunder en new member tegelijk zijn (KazHan), dus waarschijnlijk op basis van posts?
  • Active member: Wat is het verschil tussen een member en een active member?
  • Well-known member: Zelfde vraag als hierboven? Welke member-tiers zijn er en op wat zijn ze gebaseerd?
  • Crew member: een moderator? Zie de badge "Staff member" hierboven
  • Eindredacteur: is dat een specifieke staff member of een crew member? Of allebei? De verantwoordelijke van de redacteurs?
  • Community leader (Booka): wat is dat dan? Ook een specifiek soort staff member of crew member? Wat kan ik als lid van het forum doen met de informatie dat Booka Shade "community leader" is?
  • Legal Counsel (Hawk): als ik vieze PM's krijg moet ik bij Hawk zijn?
  • Supermoderator (Loser): het hoofd van de moderatoren? Hebben moderators dan een moderator-titel, of valt dat onder staff member of crew member?
  • Moderator op proef (StannekeS): oké, dus moderator is dan blijkbaar ook een aparte titel?
  • Administrator (super_noob): waar zit een administrator ergens in het organigram van de titels? Is een administrator een super-supermoderator?
Dat is alles dat ik enkel in deze thread heb zien passeren, misschien zijn er nog andere badges en titels die ik gemist heb van mensen die hier nog niet hebben gepost. Maar ik ben niet meer mee.
 
Jullie geven aan dat er bij een bv. €1/maand tier te veel transactiekosten zouden zijn, maar dat valt toch op te lossen door die tier enkel per jaar te laten betalen?

Verder ben ik ook geen fan van de badges (ik was al geen fan van de crowdfunder badge), van mijn part mogen die allemaal naar het profiel verhuizen. Ik ben zelfs geen fan van "Forumleiding" badges, want dat maakt van jullie soms wat speciale, fantastische alwetende topmensen. Terwijl er even goed speciale, fantastische domme topmensen tussen zitten :p. Maar om wat serieuzer te blijven: als ik ergens nieuw op een forum zit, zou ik terughoudend zijn als iemand met een "Forumleiding" badge zich in de debatten mengt. Hier weet ik wel dat jullie tegen een grapje kunnen, maar dat is niet voor iedereen zo goed in te schatten.

Het punt van iets aanbrengen op de AV is mij volkomen onduidelijk wat dat dan zou kunnen zijn. Ik gok niet dat dat over simpele suggesties gaat, maar waar dat dan wel over gaat daar heb ik geen idee van. Ik begrijp ook niet waarom je suggesties van iemand die niet (of te weinig) betaald niet zou meenemen, al vermoed ik dat dat helemaal de bedoeling ook niet is. Maar juist daarom begrijp ik niet wat dan wel de bedoeling is daarvan.

Verder vind ik de tiers nogal duur voor een forum, maar ik zal wel een bijdrage leveren van zodra ik merk dat dat nodig is. Ik moet daar ook niets voor in de plaats hebben.

Misschien nog een laatste suggestie: maak een speciale tier aan van €100/maand, en geef alleen die tier toegang tot het genante situaties topic. Het geld zal binnenrollen :p .
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan