Starfield

RPG PC XBOX Starfield

Ik heb het exploreren opgegeven en ben me nu aan het bezighouden met de main quest. Is ineens een veel beter game. Dit spel is imo niet gemaakt om op jezelf wat dingen te gaan ontdekken, dan valt het door de mand. Fallout en Skyrim waren daar zelfs veel beter in.
Ik heb alle main questen gedaan :)
Dus story quest, alle faction quests en de power quests.
Alsook NG+ 3x.

Maar ik amuseer me met het exploren momenteel en het killen van mobs. :)
En ondertussen ben ik dus weer alle faction quests aan doen, behalve de main quest want die heb ik met de ng+ wel geskipped.
Die was ook maar "meh".
De faction quests zijn wel allemaal heel goed en leuk en aangename rewards.

En nu ben ik ook alle side quests/activities aan doen, want daarvan had ik er volgens mijn stats maar 96 van gedaan tijdens mijn eerste playthrough, en afgaande op wat anderen van feedback geven zijn het er zeker dubbel zoveel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de gunplay in deze game echt goed. In Fallout 4 was die al veel beter dan vorige games maar deze game is echt nog veel vlotter.
Ja maar met de xbox controller was het een ramp bij mij.
Teveel sway bij het mikken. :)

Verschil met mijn muis + keyb was immens toen ik gisteren voor eerst op die manier speelde.
 
Wat is nu de gemakkelijkste manier om meer cargo te hebben? Ik gebruik nog het standaard schip en kreeg daarstraks melding dat cargo vol zit. Van de ship builder snap ik nog niet veel…

Zal al eens beginnen met niet elk wapen meer te looten en te denken dat elk misc ding belangrijk is… 😅
 
Wat is nu de gemakkelijkste manier om meer cargo te hebben? Ik gebruik nog het standaard schip en kreeg daarstraks melding dat cargo vol zit. Van de ship builder snap ik nog niet veel…

Zal al eens beginnen met niet elk wapen meer te looten en te denken dat elk misc ding belangrijk is… 😅
Goh, een nieuw schip kopen. Je kan stukken bijbouwen om meer storage te hebben maar dat beginschip heeft geen slots vrij denk ik.
Ik probeer regelmatig al mijn brol te gaan verkopen in New Atlantis zodat ik niet teveel brol blijf meesleuren.

Heb nu wel per ongeluk mijn cutter verkocht dus ik kan geen resources meer minen :unsure:
 
Wat is nu de gemakkelijkste manier om meer cargo te hebben? Ik gebruik nog het standaard schip en kreeg daarstraks melding dat cargo vol zit. Van de ship builder snap ik nog niet veel…

Zal al eens beginnen met niet elk wapen meer te looten en te denken dat elk misc ding belangrijk is… 😅
Doe de volledige freestar rangers faction quest (Akila) en je krijgt de star eagle.
Met dat schip moet je zelfs in principe voor de rest van je playthrough niet meer omzien naar een ander ship.

2280 cargo en tis nog altijd een class A, dus je kan er zeker mee vliegen vanaf dat je het krijgt.
Hij heeft ook nog eens een deftige laser voor een gratis A class ship.

Screenshot-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doe de volledige freestar rangers faction quest (Akila) en je krijgt de star eagle.
Met dat schip moet je zelfs in principe voor de rest van je playthrough niet meer omzien naar een ander ship.

2280 cargo en tis nog altijd een class A, dus je kan er zeker mee vliegen vanaf dat je het krijgt.
Hij heeft ook nog eens een deftige laser voor een gratis A class ship.

Screenshot-2.jpg
Idd daar ben ik nu mee begonnen, lijkt mij ook ideaal voor rustig verder te kunnen dan.Ik heb nu die dat je krijgt op einde van de mantis quest
 
Wat is nu de gemakkelijkste manier om meer cargo te hebben? Ik gebruik nog het standaard schip en kreeg daarstraks melding dat cargo vol zit. Van de ship builder snap ik nog niet veel…

Zal al eens beginnen met niet elk wapen meer te looten en te denken dat elk misc ding belangrijk is… 😅
Ik weet zelfs niet eens waar de cargoruimte is 🙈
 
Blij dat ik het heb kunnen proberen via Gamepass en dat ik er geen geld voor gegeven heb. Die loading screens zijn om zot van te worden.
mocht het 2015 geweest zijn, ok, maar dat is lazy. Laatste game in die engine hoop ik.
 
Blij dat ik het heb kunnen proberen via Gamepass en dat ik er geen geld voor gegeven heb. Die loading screens zijn om zot van te worden.
mocht het 2015 geweest zijn, ok, maar dat is lazy. Laatste game in die engine hoop ik.
Is de eerste game in deze engine :unsure:
TES6 gaat ook Creation Engine 2 zijn.

Al hoop ik dat ze voor UE5 gaan maar gaat niet gebeuren
 
Cargo hold kan je ook aan via je menu.

Rechtsonder naar je schip gaan en dan 'caro' selecteren (X op de controller).

Ik doe dat eigenlijk nooit via dat schermpje. Enkel als ik een anders schip board en dan alles plunder :)
 
Na een kleine 20 uur heb ik het opgegeven. Ik ga het waarschijnlijk wel eens uitspelen maar het zal lang duren.

Ik vind het concept van het spel erg leuk. Het shipbuilding is iets dat ik al lang wilde in een space RPG en dat vond ik dus ook leuk. Op zich vind ik van wat ik van de wereld heb gezien ook wel tof en de gamesystems zoals de skill unlocks zijn heel leuk.

De quests die ik tot hiertoe heb gedaan zijn gewoon verschrikkelijk. Altijd dat heen en weer reizen. Fetch quests met hopen loading screens. Elke keer dat ik door een loading screen moet zucht ik. Elke keer dat iemand zegt om iets ergens anders te gaan halen heb ik al geen zin meer.
En iets klein dat mij echt verschrikkelijk irriteert.... de NPCs wandelen sneller dan de player character... dus je moet oftewel er traag achter slenteren of je moet elke vijf seconde even wachten. En dit was in Skyrim ook al zo.

Ik vind het heel zonde want ik keek er echt naar uit om uren en uren plezier te hebben. Helaas.
 
Cargo hold kan je ook aan via je menu.

Rechtsonder naar je schip gaan en dan 'caro' selecteren (X op de controller).

Ik doe dat eigenlijk nooit via dat schermpje. Enkel als ik een anders schip board en dan alles plunder :)
Kan je vanaf dat je 250 meter van je schip bent.
 
Bedoel je soms daţje het kan doen als je in een straal bent van 250m van je schip?
Want dit kan je evengoed doen als je in je schip staat of buiten ergens vlak in de buurt.
Ja klopt, als je in een straal van 250 meter bent kan je je cargo menu openen en stuff opslaan dan.
 
Terug
Bovenaan