Starfield

Starfield

Uiteindelijk gisteren weer enkele uren extra op de teller...maar ik geraak gewoon niet in de Starfield-vibe. Voor het eerst zelfs heel wat dialoog geskipped, het interesseerde me gewoon niet meer. Hoe je het ook draait of keert...ik moet dit spel vergelijken met Star Citizen en op enkele gebieden is het een stap terug. Soms heel wat stappen terug. En dat op de punten die voor mij belangrijk zijn: het 'gevoel' van in de ruimte te zijn en het exploreren daarvan. Het voelt op dat gebied zelfs gedateerd aan. Als je moet aanklampen met een spel dat al 10 jaar in ontwikkeling is, een alpha en waarschijnlijk nooit klaar geraakt...dan scheelt er wat. Hoe is niet alleen dat Starfield aanvoelt zoals een lappendeken met daartussen loadscreens en animaties. Ja, dat stoort mij. Neen: ik zou het ook eens fijn vinden van af en toe niets te zien dan wat stenen en gruis. Het laatste wat ik wil is zien dat wat ik voor mijn neus krijg, 'fake' is gegenereerd. Ik heb nu iets te veel het gevoel: 'Ja, laten we eens gebied X verkennen...ok, we landen...en weeral die zelfde windturbines, opslagtanks en halve dino's...weeral een piratenbasis...en wat verder een onbekend signaal dat waarschijnlijk weer X of Y is... Hoe raar het ook klinkt: het is wat veel. Waarom dat niet allemaal een pak zeldzamer maken? Ok, ik ben een verkenner en wijk graag van de opgegeven lijn af, en waarschijnlijk is Starfield daar niet voor gemaakt. Ik had wel de tijd van mijn leven met zowat elk ander Bethesdagame. Dit is echter iets geheel anders: blijf je bij de verhaallijnen en de missies, dan wordt het waarschijnlijk al heel wat leuker.

hier bolt em goed op high settings.

3700X (avg 30% usage)
16GB DDR4-3600
RTX2080Super (continu op 100% +- 70°C)

Gamepass versie
Heb het zelf dan ook eens geprobeerd en na 2 uur afgezet. Zal niet meer opkomen tot ze de performance fixen.

7600x, 32GB DDR5 en 4070RTX alles op high op 3440x1440 (FSR dan zelfs opgezet want anders was het nog erger) en het draait gewoon bagger. 40fps voor een spel dat er zo uitziet is gewoon belachelijk.
Kan ook geen target framerate instellen zodat er een stabiele performance is, onbegrijpelijk.

Met een 3080 haal ik op veel plaatsen ook maar 30-40fps, niet eens op ultra settings, en alles ziet er maar matig uit :unsure: Performance is idd bagger.

Uiteindelijk gisteren weer enkele uren extra op de teller...maar ik geraak gewoon niet in de Starfield-vibe. Voor het eerst zelfs heel wat dialoog geskipped, het interesseerde me gewoon niet meer. Hoe je het ook draait of keert...ik moet dit spel vergelijken met Star Citizen en op enkele gebieden is het een stap terug. Soms heel wat stappen terug. En dat op de punten die voor mij belangrijk zijn: het 'gevoel' van in de ruimte te zijn en het exploreren daarvan. Het voelt op dat gebied zelfs gedateerd aan. Als je moet aanklampen met een spel dat al 10 jaar in ontwikkeling is, een alpha en waarschijnlijk nooit klaar geraakt...dan scheelt er wat. Hoe is niet alleen dat Starfield aanvoelt zoals een lappendeken met daartussen loadscreens en animaties. Ja, dat stoort mij. Neen: ik zou het ook eens fijn vinden van af en toe niets te zien dan wat stenen en gruis. Het laatste wat ik wil is zien dat wat ik voor mijn neus krijg, 'fake' is gegenereerd. Ik heb nu iets te veel het gevoel: 'Ja, laten we eens gebied X verkennen...ok, we landen...en weeral die zelfde windturbines, opslagtanks en halve dino's...weeral een piratenbasis...en wat verder een onbekend signaal dat waarschijnlijk weer X of Y is... Hoe raar het ook klinkt: het is wat veel. Waarom dat niet allemaal een pak zeldzamer maken? Ok, ik ben een verkenner en wijk graag van de opgegeven lijn af, en waarschijnlijk is Starfield daar niet voor gemaakt. Ik had wel de tijd van mijn leven met zowat elk ander Bethesdagame. Dit is echter iets geheel anders: blijf je bij de verhaallijnen en de missies, dan wordt het waarschijnlijk al heel wat leuker.
Starfield is geen space simulator maar ziet er wel zo uit.

Heb het zelf dan ook eens geprobeerd en na 2 uur afgezet. Zal niet meer opkomen tot ze de performance fixen.

7600x, 32GB DDR5 en 4070RTX alles op high op 3440x1440 (FSR dan zelfs opgezet want anders was het nog erger) en het draait gewoon bagger. 40fps voor een spel dat er zo uitziet is gewoon belachelijk.
Kan ook geen target framerate instellen zodat er een stabiele performance is, onbegrijpelijk.

Met een 3080 haal ik op veel plaatsen ook maar 30-40fps, niet eens op ultra settings, en alles ziet er maar matig uit :unsure: Performance is idd bagger.
13700, 32gig DDR5 en 3080Ti en haal gemiddeld 60 fps op 1440 alles op high, op ultra zakt de performance ook wel enorm. 30-40 fps

Ik ben na ontgoocheling van de NG+ nu weer 'gewoon' aan spelen.
En ik ben nu ook eens begonnen met echt planeten te gaan surveyen, vooral voor de interest points.

En ik verschiet toch wel van de quests die daar ook soms op te rapen zijn.
Ik dacht dat het altijd gewoon een survey was voor de scan points en xp, maar er duiken daar ook nog eens op regelmaat questen op.

En ik heb ineens ook al veel meer alien mobs gezien dan in mijn eerste playthrough.
Gisteren een survey van een planeet waar zo van die spider-achtige mobs zitten, oranje kleuring met vlekken.
Ik had er op een bepaald moment zo een 20-tal die naar me toe kwamen :biglaugh:

Goed voor de tissues om te verkopen aan de collega in de lodge, al moest ik weer 2x 'slapen' omdat dat wicht niet genoeg geld heeft om al mijn gerief op te kopen :eviltongue:

Liep gisteren op een planeet rond, schip daalt neer, stappen wat spacers uit die op aliens beginnen te knallen. Die beesten maken die helemaal kapot en dan hop, schip terug weg :unsure:
Ja ik heb ook al gehad dat die bounty hunters te voet op een planeet naar mij kwamen om mijn bounty te innen :eek:
Normaal is dat altijd in space, maar hier kwamen ze vanuit de verte met 4 man op een rijtje mijn richting uitgelopen.

Allemaal omver geknalled, ik had net wat extra ammo nodig :biglaugh:

Ik ben eindelijk ook begonnen. Spel draait voorlopig geweldig op een 7900XTX.
Gameplay, nog niet zo veel gedaan. Ik ben buiten geraakt en ben de eerste planeet wat gaan verkennen maar ja, ik had weer alles wat los zit zitten looten dus ik was al encumbered. Wel jammer dat je niet kan rondrijden in dit spel. Een voertuig of zelfs een soort alien-paard zou een groot verschil maken imo. Zal nog wel een mod worden vermoed ik. Al was het maar een drone waarmee je kan gaan verkennen.
Ik zit nu op het punt waarbij we net gaan opstijgen in het 1e schip. De gunplay vond ik in het 1e gevecht alleszins goed, wat belangrijk is.

Ik ben eindelijk ook begonnen. Spel draait voorlopig geweldig op een 7900XTX.
Gameplay, nog niet zo veel gedaan. Ik ben buiten geraakt en ben de eerste planeet wat gaan verkennen maar ja, ik had weer alles wat los zit zitten looten dus ik was al encumbered. Wel jammer dat je niet kan rondrijden in dit spel. Een voertuig of zelfs een soort alien-paard zou een groot verschil maken imo. Zal nog wel een mod worden vermoed ik. Al was het maar een drone waarmee je kan gaan verkennen.
Ik zit nu op het punt waarbij we net gaan opstijgen in het 1e schip. De gunplay vond ik in het 1e gevecht alleszins goed, wat belangrijk is.
Ik heb mijn boostpack upgrades maxed out, en ik kan bijna constant mezelf vooruit boosten.
Gewoon sprinten, dan boosten en iedere keer op hoogste punt los laten, de balk komt weer bij etc etc ;)
Tis een 'oplossing' om de afstanden die een klein beetje langer zijn sneller te overbruggen.

Op de planeten waar bijna geen zwaartekracht is kan ik dat zelfs oneindig blijven doen, zonder de grond te raken :biglaugh:

Enorm jammer dat de game niet op de PS5 uitkomt. Ik ben zo fan van deze game maar men PC is al 6 jaar oud dus ik vrees dat die wat probs gaat hebben om Starfield te draaien. Ik hoop echt dat het toch nog naar de PS komt.
mijn CPU is 10 jaar oud (Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz 3.40 GHz), mijn GPU is ook al 4 jaar oud ondertussen (NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB)
(ik heb wel 24Gb ram)
het draait eigenlijk relatief vlot, alleen nogal regelmatig last van freezes. ik kàn spelen. of het een aangename ervaring is, is nogal wisselvallig, soms wel, soms minder.
ik heb gelukkig geen ùren om te gamen elke dag, dus voor het echt frustrerend wordt heb ik al lang geen tijd meer.

Ik heb mijn boostpack upgrades maxed out, en ik kan bijna constant mezelf vooruit boosten.
Gewoon sprinten, dan boosten en iedere keer op hoogste punt los laten, de balk komt weer bij etc etc ;)
Tis een 'oplossing' om de afstanden die een klein beetje langer zijn sneller te overbruggen.

Op de planeten waar bijna geen zwaartekracht is kan ik dat zelfs oneindig blijven doen, zonder de grond te raken :biglaugh:
Goed om weten :) Ik ben nog lvl 1 dus nog efkes te gaan ;)

UPDATE VERSION 1.7.29 - FIXES AND IMPROVEMENTS
PERFORMANCE AND STABILITY

• Xbox Series X|S Improved stability related to installations.
  • Various stability and performance improvements to reduce crashes and improve framerate.
QUESTS
  • All That Money Can Buy: Fixed an issue where player activity could result in a quest blocker.
  • Into the Unknown: Fixed an issue that could prevent the quest from appearing after the game is completed.
  • Shadows in Neon: Fixed an issue where player activity could result in a quest blocker.

Laatst bewerkt:
Magere patch zulle.
En geen fix voor de "War relics" quest die voor mij bugged was, en niet alleen voor mij afgaande op wat googlen.

Laatst bewerkt:

"This is a game we’ll be supporting for years and years to come, so please keep all the feedback coming! Even if we don’t get to your requests immediately, we’d love to do it in the future, like city maps. Our priority initially is making sure any top blocker bugs or stability issues are addressed, and adding quality-of-life features that many are asking for."

"We’re also working closely with Nvidia, AMD, and Intel on driver support, and each update will include new stability and performance improvements."

• Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
Die eat button zou wel een leuke toevoeging zijn inderdaad, vond dat eigenlijk wel raar dat dat er niet al inzat.

In principe kan het: https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-channel_memory_architecture#Triple-channel_architecture

Allez, kan ook bv 8 + 16 zijn he, maar die lopen dan beide in single channel.
't is 2x4 en 2x8 :unsure:

ik loop gisteren door New Atlantis, passeer ik een security guard, geeft die mij een compliment dat ik "de settled systems aan het opkuisen ben", en een kado'tje van 1500 credits. gewoon random.

• Brightness and Contrast controls
  • HDR Calibration Menu
  • FOV Slider
  • Nvidia DLSS Support (PC)
  • 32:9 Ultrawide Monitor Support (PC)
  • Eat button for food!
Die eat button zou wel een leuke toevoeging zijn inderdaad, vond dat eigenlijk wel raar dat dat er niet al inzat.
één button voor héél uw ship te painten zou ook al nice zijn.
tenzij dat er al in zit, en ik gewoon te lomp ben.

Terug
Bovenaan